Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 37

Temat: 159, 1.9jtdm, problem z odpalaniem-wzrost temp do max,komunikat o wys.temp.cieczy

  1. #11
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Cytat Napisał abe Zobacz post
    I mnie to dopadło. Ktoś zna rozwiązanie problemu z wyskakującą informacja podczas odpalania "excessive radiator fluid temperature stop and switch of engine" i wskazówka wedrujacą na 130 stopni ???
    Prawdopodobnie takie coś trzeba wymienić

    http://car-parts.mister-auto.co.uk/e..._lg830_lo5452/

    temat masz tu :

    http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-...emp-issue.html

  2. #12
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Jeśli problem występuje tylko przy rozruchu to nie mogę się z tym zgodzić. Kilka miesięcy po zakupie swojego auta wymieniłem termostat z czujnikiem i nic to nie zmieniło.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  3. #13
    Użytkownik Świeżak Avatar abe
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    GIULIETTA SUPER 1.4 TB 170 KM TCT + RaceChip GTS ALFA ROMEO TONALE SPRINT 1.5 130 KM Mild Hybrid
    Postów
    164

    Domyślnie

    Wiekszosc wymieniala czujniki, termostaty i problem dalej wystepuje
    Jest - AR TONALE SPRINT 1.5 T4 130KM HYBRID anno domini 2022
    Jest - AR GIULIETTA SUPER 1.4 TB 170 KM TCT anno domini 2018
    Była - AR MITO URBAN 1.4 78KM anno domini 2018
    Była - AR159 SW 1.9JTDm 16V (136KM) Progression anno domini 2006
    Była - AR147 1.6 16V (120KM) Distinctive anno domini 2001
    Była - AR156 Berlina 1.9JTD 8V (105KM) anno domini 1999

  4. #14
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Jeśli problem występuje tylko przy rozruchu to nie mogę się z tym zgodzić. Kilka miesięcy po zakupie swojego auta wymieniłem termostat z czujnikiem i nic to nie zmieniło.

    Podobno komunikat ten wiąże się z

    1. czujnikiem temperatury
    2. poziomem płynu chłodniczego
    3. słabym lub uszkodzonym akumulatorem

  5. #15
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Co do ostatniego to się zgadzam Kilka osób wcześniej też to potwierdzało.
    Uszkodzenie czujnika byłoby raczej permanentne. Uszkodzenie wiązki objawiałoby się losowo, również w czasie jazdy.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  6. #16
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Zdecydowanie to kwestia akumulatora i spadku napięcia podczas rozruchu. Czujnik jest ok, bo problem występuje tylko w czasie odpalania. Być może to wina jeszcze w ECU, ale to tylko głośno myślę.
    Ostatnio edytowane przez jahu ; 19-09-2015 o 11:06

  7. #17
    Użytkownik Świeżak Avatar abe
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    GIULIETTA SUPER 1.4 TB 170 KM TCT + RaceChip GTS ALFA ROMEO TONALE SPRINT 1.5 130 KM Mild Hybrid
    Postów
    164

    Domyślnie

    Ten akumulator to chyba dobry trop. Akumulator który mam w 9 ma jakieś 5-6 lat (centra futura) to już chyba jego koniec. Przełoże zdrugiej alfy i się zobaczy, ten w drugiej zdecydowanie jest młodszy ale ma mniejszą pojemność . Pojeździmy zobaczymy
    Jest - AR TONALE SPRINT 1.5 T4 130KM HYBRID anno domini 2022
    Jest - AR GIULIETTA SUPER 1.4 TB 170 KM TCT anno domini 2018
    Była - AR MITO URBAN 1.4 78KM anno domini 2018
    Była - AR159 SW 1.9JTDm 16V (136KM) Progression anno domini 2006
    Była - AR147 1.6 16V (120KM) Distinctive anno domini 2001
    Była - AR156 Berlina 1.9JTD 8V (105KM) anno domini 1999

  8. #18
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał ris Zobacz post
    Podobno komunikat ten wiąże się z

    1. czujnikiem temperatury
    2. poziomem płynu chłodniczego
    3. słabym lub uszkodzonym akumulatorem
    Ten problem przy odpalaniu wiąże się tylko i wyłącznie z akumulatorem lub brakiem odpowiedniego styku na którymś z kabli masowych. Żadna wymiana czujników czy termostatu nic nie da.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  9. #19
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    Ten problem przy odpalaniu wiąże się tylko i wyłącznie z akumulatorem lub brakiem odpowiedniego styku na którymś z kabli masowych. Żadna wymiana czujników czy termostatu nic nie da.
    Pewnie tak ale ludzie zbyt mało uwagi poświęceją akumulatorowi (stykom itd) zamiast od tego zacząć.

  10. #20
    Użytkownik Pasjonat Avatar Proxim@Ar
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Opole, Piła
    Auto
    Brera Tbi
    Postów
    3,572

    Domyślnie

    Ja miałem trochę inny przypadek. Pewnego razu pojechałem na pocztę wysłać paczki. Wracam i nie mogę odpalić. Nawet nie kręci, tylko ,,cyka''
    Pierwsza myśl, że aku. Przyjechał kolega z kablami, odpaliłem. Zauważyłem, że miałem luźną klemę. Ucieszony, że to tylko to pojechałem. Za dwa dni ta sama sytuacja. Sprawdzam miernikiem i widzę, że ładowanie jest słabe ok 12,85. Więc myślę, że alternator. Wymieniłem, wszystko jest ok, choć ładowanie tylko trochę wzrosło do ok 13. Po paru dniach ta sama sytuacja.. Więc wymieniłem akumulator. Teraz znów podobna sytuacja. Czasem trzeba dłużej przytrzymać przycisk, wtedy odpala. Czy to może być wina przycisku? A może akumulator przy nadmiernym obciążeniu nie daje rady? Wywaliłem dziś ledy z postojówek i oświetlenia tablicy, może one kradną prąd. Jakieś pomysły?
    Ostatnio edytowane przez Proxim@Ar ; 19-09-2015 o 20:48
    147 2001, 1.6 105 KM- była
    156 2003, 2.0 JTS 166 KM- była
    156 2003, 2.5 V6 192 KM- była... ehh..
    156 2005 1.9 JTD~`160 KM była
    159 2006 1.9 JTD- była
    159 2005 1.9 Distinictive- była..
    156 2003 2.0 TS+LPG- była
    156 2003 2,5 V6- była..
    156 FL 2005 1.9 jtd- była
    166 FL 2005 2,4 jtd - była
    Alfa Romeo Crosswagon - był..
    156 FL 3.0 V6 - była
    Brera Tbi 2010 - jest
    Najlepsze auto na świecie - służbowe - jest

Podobne wątki

  1. [33] Problemy z temp. cieczy ch.
    Utworzone przez Browarek w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 53
    Ostatni post / autor: 17-12-2016, 15:25
  2. [159] Zapach spalenizny i dziwny wzrost temp oleju w silniku
    Utworzone przez Pikarashi w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 30-05-2015, 12:28
  3. Temp cieczy 110 stopni przy właczonej klimie
    Utworzone przez tomas1907 w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 12-05-2011, 08:18
  4. [156] temp cieczy chłodzącej a temp rzeczywista silnika
    Utworzone przez b.pawelek w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 31-05-2008, 17:31
  5. jak wymienic czujnik temp. cieczy w jtd
    Utworzone przez Robert321 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 05-09-2007, 18:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory