U mnie dodatkowo padl przekaznik swiec zarowych wiec wymiana samych swiec nie pomogla..
U mnie dodatkowo padl przekaznik swiec zarowych wiec wymiana samych swiec nie pomogla..
Tak, na kompie wyrzuca mi błąd świec a na desce świeci się kontrolka świec. Nie pamiętam kodu błędu. Dziś z 5 razy podgrzałem świece i zapalił bez problemu, więc ewidentnie muszą to być świece. Jak zagrzeje tylko raz to auto odpala jak traktor i jakby nie na wszystkie gary, po odpaleniu już chodzi ok. To tylko tak po zimnej nocy się dzieje - po pierwszym porannym odpaleniu później w dzień bez problemu pali.
Ostatnio edytowane przez mamel ; 20-09-2015 o 20:12 Powód: .
Kontrolka swiec i komunikat tez mialam blad po podlaczeniu tez byl ale juz nie przytocze bo nie pamietam.Ale jedna swieca byla padnieta druga miala złą opornosc czyli też kicha.Niestety po wymianie rano znow kontrolki sie pokazaly.Wiec teraz jest podejrzenie na przekaznik zobaczymy....
No może i przekaźnik - okaże się po wymianie swiec. A swoją drogą - przekaźnik to droga zabawa w robocie?
Używane 100-200 zł. Nr OE 51888255. Inna jest do 16V, a inna do 8V.
Nowa oryginalna kosztuje ponad 400 zł.
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
Ja zamowilam uzywana o takich samych numerach ale znalazlam zamienniki nowe z autoparts 243zł..
Jak sprawdzic czy mam swiece w dobrym stanie ? auto ciezko pali za pierwszym razem pozniej juz normalnie dzieje sie tak kazdego dnia, komunikatu nie mialem zadnego o swiecach, Przez program do diagnostyki moge sprawdzić ktora swieca jest dobra lub z ktoras jest cos nie tak?
multimetrem oporność pomierz albo jeżeli nie masz miericzka to jakiś przewód do akumulatora (+) i dotykać końcówki każdej świecy delikatnie - jak pojawi się iskra to świeca jest sprawna. Tylko nie przesadzaj z tym dotykaniem żeby nie spierdzielić i najpierw sie lepiej upewnić czy nie masz świec 5V (ale z tego co mi się wydaje to w 159 są 12V) zeby nie zjarać.