Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 36

Temat: [156] CENTRALKA PILOT jak zrobić ?

  1. #21
    Użytkownik Fachowiec Avatar FXX
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Peugeot 508 II / Peugeot 308 T9
    Postów
    2,645

    Domyślnie

    Mhm no właśnie tak myślałem, problem w tym, że u mnie CODE nie ma w wersji 1.7.1... Jest opcja CENTRAL LOCK.

    UPDATE:

    Pokombinowałem i za pośrednictwem AlfaOBD + kabel KKL z przełącznikiem da radę programować kluczyki. Niestety problem jest chyba w drugim pilocie, który chciałem zaprogramować, bo niby się programuje, ale samochód na niego później nie reaguje.
    Pierwszy pilot (ma uszkodzony przycisk otwierania drzwi, bagażnik działa) po ponownym zaprogramowaniu śmiga.

    UPDATE2:

    Czy jeśli mam na grotach obu kluczyków cyfrę 3 to oznacza to CODE3?
    Jeśli bym chciał kupić inny kluczyk, przełożyć swój grot i pastylkę, a zostawić elektronikę i zaprogramować to oznaczenie CODE na tym zakupionym kluczyku ma znaczenie?
    Ostatnio edytowane przez FXX ; 24-03-2015 o 20:08

  2. #22
    Użytkownik Embrion Avatar plnt
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    156 SW 1,9 JTD 105KM
    Postów
    7

    Domyślnie

    Cytat Napisał Belfer Zobacz post
    Teraz sprawdzałem i ścieżka wygląda tak:

    1. Uruchamiasz AlfaOBD
    2. Łączysz się na poziomie CODE z menu START
    3. Wybierasz z górnego menu opcję ACTIVE DIAGNOSTIC i tam logujesz się za pomocą kodu z karty
    4. Dopisujesz klucze procedurą STORE KEYS, która jest właśnie w tym menu powyżej

    Tylko wszystkie klucze muszą mieć transponder IMMO z Twojej alfy i sprawne układy, bo jeśli któregoś nie dopiszesz, to zostanie wykasowany.
    To ja się dołączę z kilkoma pytaniami.
    Zacznę od tego, że mam AlfaOBD w wersji 1.8 i ustawiłem polski interfejs. Druga rzecz, to u mnie można się połączyć oddzielnie z centralnym zamkiem i oddzielnie z immo (niestety z tym drugim jak na razie tylko teoretycznie). Kable i soft mam dopiero od kilku dni i jeszcze nie zagłębiałem się w szczegóły.

    Teraz pytania:
    Czy do programowania pilotów wystarczy kod z karty kodów (pięciocyfrowy), czy konieczne jest posiadanie tych dodatkowych kodów do pilotów o których wspomina się w wielu innych wątkach (cześciocyfrowe)?
    Czy wykasowane wcześniej piloty/klucze można ponownie dopisać do centralnego zamka?

    Dlaczego o to pytam? Mam dwie Alfy 156 i w obu po parze kluczyków (czyli dwa komplety), ale w obu przypadkach tylko jeden kluczyk jest sprawny, a w drugim można użyć tylko bagnetu do mechanicznego otwarcia zamków (ewentualnie odpalić awaryjnie z kartą kodową). Tak w jednym, jak i w drugim samochodzie kluczyk, który był traktowany jako zapasowy i pewnie leżał gdzieś w szufladzie, nie działa. Alfy mają różne roczniki i wersje (przedlift/polift) i pochodzą z różnych krajów, więc wg mnie to jakaś przypadłość. Podejrzewam, że używane na co dzień kluczyki się rozprogramowały, a w serwisie zaprogramowano je ponownie bez udziału zapasowych (bo akurat nie było ich pod ręką, nie można było znaleźć, itp.) więc je wykasowało. Do tego wykasowane zostały tak piloty, jak i pastylki immo.

    Jeżeli nie jest możliwe przywrócenie oryginalnych kluczyków do centralek, to chciałbym przynajmniej uruchomić same piloty poprzez zamianę krzyżowo między alfami i zaprogramowanie ich do centralek. Jest to o tyle ważne, że w tej nowszej jest alarm i pomimo otwarcia drzwi kluczykiem, jeżeli nie zostanie on rozbrojony z pilota, to można odpalić silnik jedynie na przejazd 2 km (co dziwne syrena nie wyje). Jak wiadomo te piloty mają słabe mikroprzełączniki, więc padnięcie pilota jest tylko kwestią czasu, a bez rezerwowego można zostać z problemem.

  3. #23
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Czy jeśli mam na grotach obu kluczyków cyfrę 3 to oznacza to CODE3?
    Jeśli bym chciał kupić inny kluczyk, przełożyć swój grot i pastylkę, a zostawić elektronikę i zaprogramować to oznaczenie CODE na tym zakupionym kluczyku ma znaczenie?[/QUOTE]

    Już Ci pisałem, żebyś kupił kluczyk od 156 SW po FL. Nie ma tam innego układu, niż Ty masz.
    Ostatnio edytowane przez Belfer ; 24-03-2015 o 20:34 Powód: Dodano

  4. #24
    Użytkownik Fachowiec Avatar FXX
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Peugeot 508 II / Peugeot 308 T9
    Postów
    2,645

    Domyślnie

    To nie mi to pisałeś, ale OK.
    Na razie spróbuję z pilotem z brata 156tki i zobaczę czy zatrybi.

  5. #25
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar bronq05
    Dołączył
    02 2015
    Mieszka w
    Oświęcim
    Auto
    Alfa Crosswagon 1.9 JTDm - była. Jest 159 1.9 120km
    Postów
    213

    Domyślnie

    Koledzy, ja mam takie pytanie:

    Posiadam tylko jeden kluczyk do mojej Alfy, mam kody (elektroniczny 5-cio cyfrowy i mechaniczny) czy mogę jakoś (nie dużym kosztem) dorobić sobie zapasowy poza ASO?

    Posiadam FES i MES oraz kebelki ELM327 i KKL

  6. #26
    Użytkownik Fachowiec Avatar FXX
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Peugeot 508 II / Peugeot 308 T9
    Postów
    2,645

    Domyślnie

    Odświeżam temat, jakiś czas próbowałem z tym walczyć, ale niestety nic mi z tego nie wyszło.
    Zatem - próbowałem zaprogramować 2 inne kluczyki - jeden z mojej Alfy, który działa mechanicznie (można otworzyć grotem zamki i uruchomić samochód) oraz pilota z Alfy 156 brata. Jedno i drugie bez skutku, niby programuje, niby dodaje, ale koniec końcem i tak wychodzi to samo - centralny nie reaguje na pilota...

    Mógłby ktoś po kolei opisać proces programowania i ew. podesłać wersję programu jaką to robił?

    PS. Na chwilę obecną działa tylko ten pilot, który działał od początku. W sumie to działa w połowie, bo luty microswitcha od otwierania drzwi puściły, a już ktoś wcześniej coś z nim kombinował i ścieżki na płytce są uszkodzone...
    Ostatnio edytowane przez FXX ; 21-07-2015 o 15:17

  7. #27
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    A jesteś na 100% pewien, że pilot wysyła dobry sygnał? Dopisanie kluczyka do centralki nie oznacza od razu, że jest całkiem sprawny. Sprawdzałeś go na stanowisku do pilotów?

  8. #28
    Użytkownik Fachowiec Avatar FXX
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Peugeot 508 II / Peugeot 308 T9
    Postów
    2,645

    Domyślnie

    Ten moj byl sprawdzany przez gościa zajmującego sie pilotami i stwierdził, że sygnał wysyła, ale nie mógł go zaprogramować z braku odpowiedniego programu/interfejsu.
    Ten brata pilot na pewno jest sprawny, bo jego samochod otwiera i zamyka bez problemów.

  9. #29
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2015
    Auto
    Alfa Romeo GT
    Postów
    163

    Domyślnie

    Podbije,
    Panowie, którym w końcu kablem programuje się centralny zamek? KKL z przełącznikami czy zwykłym ELM'em w wersji 1.4??? Bo dostaje szału. Przy próbie połączenia się z Body wywala błąd o nie udanej próbie połączenia. Oba kable działają. KKL po przełączeniu na AirBag się łączy. ELM zczytuje błędy przy opcji Silnik.
    Próbowałem MESa i AlfaOBD.


    Wydrapne iPhonem na lakierze

  10. #30
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    01 2014
    Auto
    AR156 2.5 v6 '00
    Postów
    15

    Domyślnie

    KKL z przełącznikiem bez problemu łączy się z centralką

    Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Podobne wątki

  1. [MiTo] Centralka Aii Bag-u.
    Utworzone przez yanosh w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 27-12-2014, 10:39
  2. centralka air bag
    Utworzone przez bugan3 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 10-01-2011, 23:11
  3. Centralka
    Utworzone przez alien4 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 13-12-2010, 13:22
  4. [166] Centralka Air Bag
    Utworzone przez krzysiek w dziale 166
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 30-09-2008, 10:55

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory