Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: Tylny nawiew nie działa

  1. #1
    Użytkownik Znawca Avatar anAlfaBeta
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    1,960

    Domyślnie Tylny nawiew nie działa

    Cześć wam.

    Miałem u siebie w 159 SW dziwną konfigurację, tj. z tyłu w tunelu zamiast nawiewu były dwie półki/kieszonki (auto z Niemiec, wersja Medium czy coś takiego + pełno opcji dołożonych "osobno").
    Zakupiłem kratkę nawiewową, zamontowałem - nie wieje nic. Zdemontowałem tunel środkowy i powietrza nie ma już w kanale pod lewarkiem zmiany biegów.
    Dalej jedynie widać jak ten kanał zakręca w nogi pasażera a następnie do góry do nagrzewnicy. Schowek w tunelu niby jest klimatyzowany, ale jak widać gie prawda, bo kratka z kółkiem jest, ale nic nie leci do niej.

    Pytanie, czy to jest gdzieś zaślepione? Gdzie? Co zrobić, aby do tyłu poleciało powietrze?
    Pod fotelami naturalnie dmucha - przy ustawieniu na nogi. Klima manualna.

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar Kali_33
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 2.0TS 1997
    Postów
    1,526

    Domyślnie

    popatrz w eLearn albo ePer jak to wygląda. Możliwe że trzeba wymienić przewody lub cały tunel z przewodami.

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar anAlfaBeta
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    1,960

    Domyślnie

    Patrzyłem w eperze, w eLearnie nie znalazłem nic. Kanały właśnie są (myślałem, że nie będzie wyprowadzonego do kratki) w samym tunelu.
    Z nagrzewnicy kanały "nożne" na tył mają osobne wyjścia po bokach, a ten duży kanał co idzie tunelem jest na środku. Może tam coś jest namodzone.
    Zanim jednak wezmę się rozbieranie drugiej połowy samochodu (pół dziś rozebrałem) żeby dobrać się do nagrzewnicy, to pytam - może ktoś badał, może ktoś wie.

    Na czerwono zaznaczyłem gdzie wg mnie podłączony jest nadmuch na tył. Na czarno gdzie są podłączone kanały idące pod fotelami.


    Tu nie wiem o co chodzi, ale to wygląda jak dwie alternatywne wersje tego samego kanału? Jedna dla skrzyni manualnej a druga dla automatycznej?
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	kanały_nagrzewnica.jpg
Wyświetleń:	586
Rozmiar:	64.7 KB
ID:	178457   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	kanały_tunel.jpg
Wyświetleń:	535
Rozmiar:	46.3 KB
ID:	178458  
    Ostatnio edytowane przez anAlfaBeta ; 18-09-2015 o 17:15

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar anAlfaBeta
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    1,960

    Domyślnie

    Podbijam bo szczypie.

  5. #5
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Z czerwoną linią zaznaczoną na rysunku to na pewno tak jest. 100%, bo miałem kanał cały zdjęty i badałem jak to działa. Z czarną nie jestem pewien, ale to wydaje się sensowne. Z tym, że elementy 1 i 2 są zupełnie gdzie indziej (dokładnie to dwójka jest przykręcona obok wentylatora, a jedynka analogicznie po stronie kierowcy nad pedałami, obie części służą do nawiewu na nogi kierwcy/pasażera z przodu). A do kanałów na tył moim zdaniem jest 3, 4, 5 i 6.

    Ja u siebie w klimatyzacji automatycznej też miałem problem, żeby zrozumieć jak działa ten nawiew na tył i nie potrafiłem tego jakoś wyczaić.

    Próbowałeś przełączać każdą pozycję nawiewu (góra, dół, szyba)? Może na którejś pozycji zaskoczy?
    Ostatnio edytowane przez jahu ; 27-09-2015 o 20:42

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar anAlfaBeta
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    1,960

    Domyślnie

    Próbowałem, oczywiście.

    Masz rację, źle narysowałem, 1 i 2 to jest nadmuch na nogi kierowcy i pasażera i są gdzie indziej (głębiej, tak jak mówisz), tam gdzie dałem czarne linie to są podłączone 5+3 oraz 6+4 czyli nadmuch dolny na tył, idący podłogą pod fotele.

    Nie wiem jak zdjąć gałkę lewarka (automat) więc nie mogę się porządnie przyjrzeć temu kanałowi, który łączy tunel środkowy z nagrzewnicą, a jest to to co na pierwszej ilustracji. Nie widać go zupełnie od strony pasażera. Czy po zdjęciu panelu klimy widać pod spodem nagrzewnicę? Czy tamtędy mogę zajrzeć w wylot kanału z czerwoną linią?

  7. #7
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Pod gałką skrzyni biegów i za panelem klimatyzacji nic nie znajdziesz, tylko linki sterujące. Całe sterowanie jest z boku, zerknij jak to wygląda w klimatyzacji automatycznej:
    http://allegro.pl/nagrzewnica-obudow...453708236.html
    Na tym zdjęciu:
    http://carenzo.nazwa.pl/allegro/23/small121.jpg
    widać białą wajchę i żółte sterowanie do mixera powietrza (ciepło/zimno) do tylnej części. Do kierowcy jest motoreduktor na początku tej białej wajchy (na dole po prawej). Widać doskonale, że w 2-strefowej powietrze na tył jest podawane tak samo wysterowane jak dla kierowcy, ale sterują tym inne klapy (tam jest miejsce do podłączenia motoreduktora do trzeciej strefy). To znajduje się w okolicach nóg kierowcy. Po prawej stronie zdjęcia na dole są wyloty powietrza na tył (dół + tunel środkowy).
    Sterowanie tylnym powietrzem to jest motoreduktor przy wylocie powietrza na tunel środkowy po lewej stronie.
    http://carenzo.nazwa.pl/allegro/23/small120.jpg
    W ogóle dziwna sprawa, że całe sterowanie to raptem 7 motoreduktorów. Trochę mało.

    W manualnej klimatyzacji będzie to musiał być podobnie, tylko sterowanie linkami. Może gdzieś linka spadła?

    Chociaż jak patrzę na to to u mnie też przy 2-strefowej działał dobrze tylko nawiew na nogi na tył, a na tunel środkowy jakoś słabo. A tam więcej motoreduktorów nie widać.

    Źródło zdjęć: allegro.pl i carenzo.pl

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	small121.jpg
Wyświetleń:	76
Rozmiar:	559.5 KB
ID:	179384

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	small120.jpg
Wyświetleń:	106
Rozmiar:	556.2 KB
ID:	179385
    Ostatnio edytowane przez jahu ; 27-09-2015 o 21:39

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar anAlfaBeta
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    1,960

    Domyślnie

    Nie ma sterowania linkami. W Stilo tak było - manualna klima na linkach, automat na serwach. W 159 zawsze jest na serwach, manualna klima również (niby mniej roboty, żeby wymienić na automat, ale i tak gdzieś brakuje czujnika temp. i czegoś jeszcze - ale nagrzewnica zostaje ta co jest).

    Z tego zdjęcia nie wynika jednoznacznie, czy ten sam silnik steruje nadmuchem na tył dolnym i górnym (w tunelu), kształt środkowego kanału może sugerować, że są 3 klapy na wspólnej osi (dwa kanały dolne, jeden górny). Ale to by oznaczało, że kanał górny na tył jest u mnie trwale zamknięty w jakiś sposób, bo te pod fotelami da się zamykać i otwierać.

    Rozumiem, że żółty mimośród to jest klapa miksera do 3 strefy. Jeśli białe cięgno jest założone, to z tyłu powinno dmuchać to, co u kierowcy. Na alfaowner czytałem wątek gdzie wiele osób pisało, że z tyłu górą dmucha tylko zimne i doszli do wniosku, że TTTM, ale z tego wynika, że jest to usterka cięgna/serwa (ale jeśli serwa, to kierowca też miałby tylko zimne).
    To mamy dwa serwa obskoczone od strony kierowcy. Trzecie włącza/wyłącza nadmuch na szybę. Czwarte włącza/wyłącza nadmuch górny przedni (konsola środkowa). Piąte włącza/wyłącza nadmuch na nogi (przód i tył). Szóste otwiera/zamyka klapę obiegu wewnętrznego. Gdzie widzisz siódme? Na logikę powinno być przy automacie dwustrefowym (mikser pasażera) ale nie widzę na nie nigdzie miejsca.

    Myślałem, że do tego kanału centralnego można się dostać przez mieszek lub za panelem klimy - tam chcę się dostać i zobaczyć, czy nie jest zaślepiony, sterowanie mnie w tej chwili nie interesuje samo w sobie. Chciałem iść krok po kroku - sprawdziłem, że nie dmucha na łączeniu z tunelem środkowym, chcę więc sprawdzić następne łączenie - tunelu przy mieszku z nagrzewnicą.

    Jest jeszcze opcja podjechać do jakiegoś handlarza części co ma nagrzewnicę i pomacać taką wyjętą. Poszukam czy ktoś w okolicy ma.

    ED: tu na zdjęciu widać zdemontowany fragment obudowy i że tak jak wyżej przypuszczałem, są 3 klapy na jednej osi. Czyli co, środkowa klapa jest w wersji bez nadmuchu tylnego górą, zablokowana i nie obraca się wraz z tymi bocznymi? Nie za bardzo rozumiem co tam się dzieje, ale widzę, że się tam raczej nie dostanę.


    ED2:
    patrzę na epera i widzę:
    50501437 - URZĄDZENIE REGUL. czyli nawiew schowka w podłokietniku + kółko otwórz/zamknij - występuje tylko w wersjach E140 klimatyzator automatyczny E204 klimatyzator dodatkowy (trzecia strefa) a u mnie to jest chociaż mam wersję Medium (inaczej Progression). Zamiast kratki nawiewu z tyłu miałem pojemnik (czyli zgodnie z eperem). Wg epera kratka z tyłu jest tylko w wersji HIGH lub TI z automatem i 3 strefą. Opis tego w eperze pod 705 WYPOSAŻENIE WEWNĘTRZNE » 70504 DESKA ROZDZIELCZA (MEBELEK ŚRODKOWY).
    Te kanały co dałem na początku wątku to tak jak myślałem, jeden jest dla automatu/selespeed - ten wąski nr 5. Natomiast kanały 1, 2 oraz 4 oznaczone są również jako tylko do klimatyzacji automatycznej z 3 strefą - E140 + E204. Jest tam jeszcze notatka pod tytułem "unifikacja kolektorów powietrza" ale czort wie o co chodzi.
    Jest to wszystko o tyle dziwne, że kolektor numer 5, czyli do skrzyni automatycznej (zgadza się) i do wersji E140 + E204 (nie zgadza się) u mnie jest, ale nic z niego nie leci. Nawet więc jeśli ktoś się męczył w wymianę mebelka środkowego to co, wsadził mebelek od wersji High (jest klima schowka), ale wywalił z tyłu kratkę i wsadził pojemnik (jak w Medium)? Wtedy chyba nie byłoby w ogóle kolektora nr 5. To wszystko nie ma sensu
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	5056132692.jpg
Wyświetleń:	182
Rozmiar:	85.4 KB
ID:	179392  
    Ostatnio edytowane przez anAlfaBeta ; 28-09-2015 o 00:14

  9. #9
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    W 3 strefowej są trzy serwa/motoreduktory do mieszania powietrza ciepło/zimno dla trzech stref. Dodatkowo 3 motoreduktory dla sterowania klapami (góra/dół/środek - po jednej na kierwcę/pasażera i tył) i jedna dla obiegu zamkniętego. Dziwne trochę, że dla jednej strefy system jest w stanie sterować kierunkiem powietrza tylko przez jeden motoreduktor. To oznacza, że za motoreduktorem jest cały mechanizm, który jest w stanie obsłużyć różne ustawienia klap (góra/dół/środek). Czyli nie jest to prosta oś i klapa, tylko pewnie jakieś dodatkowe mechanizmy.

    Cytat Napisał anAlfaBeta Zobacz post
    Nie ma sterowania linkami. W Stilo tak było - manualna klima na linkach, automat na serwach. W 159 zawsze jest na serwach, manualna klima również (niby mniej roboty, żeby wymienić na automat, ale i tak gdzieś brakuje czujnika temp. i czegoś jeszcze - ale nagrzewnica zostaje ta co jest).
    Tego nie wiedziałem.
    Z tego zdjęcia nie wynika jednoznacznie, czy ten sam silnik steruje nadmuchem na tył dolnym i górnym (w tunelu), kształt środkowego kanału może sugerować, że są 3 klapy na wspólnej osi (dwa kanały dolne, jeden górny). Ale to by oznaczało, że kanał górny na tył jest u mnie trwale zamknięty w jakiś sposób, bo te pod fotelami da się zamykać i otwierać.
    Rozumiem, że żółty mimośród to jest klapa miksera do 3 strefy. Jeśli białe cięgno jest założone, to z tyłu powinno dmuchać to, co u kierowcy. Na alfaowner czytałem wątek gdzie wiele osób pisało, że z tyłu górą dmucha tylko zimne i doszli do wniosku, że TTTM, ale z tego wynika, że jest to usterka cięgna/serwa (ale jeśli serwa, to kierowca też miałby tylko zimne).
    Ja bym jednak stawiał, że tam nie ma osi tylko jakiś dodatkowy mechanizm. Wspólne dla kierowcy i pasażerów z tyłu jest tylko ustawienie temperatury, a nie wybór stref. I tutaj podejrzewam jednak że może to być stale zamknięte w tym zakresie sterowania jaki obsługuje 2-strefowa i manualna klima, skoro tak piszą ludzie i tak w sumie u mnie też było chyba.
    To mamy dwa serwa obskoczone od strony kierowcy. Trzecie włącza/wyłącza nadmuch na szybę. Czwarte włącza/wyłącza nadmuch górny przedni (konsola środkowa). Piąte włącza/wyłącza nadmuch na nogi (przód i tył). Szóste otwiera/zamyka klapę obiegu wewnętrznego. Gdzie widzisz siódme? Na logikę powinno być przy automacie dwustrefowym (mikser pasażera) ale nie widzę na nie nigdzie miejsca.
    Szczerze mówiąc nie widzę jednej rzeczy – mieszalnika ciepło/zimno dla pasażera. Widzę obieg zamknięty całkiem z boku. Widzę dwa serwa dla obsługi stref kierowca/pasażer, widzę dwa dla ciepło-zimno kierowca i tył (czyli ta żółta dźwignia zamiast serwa). Widzę serwo dla tylnych stref, ale nie nie widzę dla mieszania powietrza ciepło-zimno pasażera. Ono gdzieś tam jest ukryta, bo zdjęcia nie pokazują dokładnie jednej strony. Ona jest gdzieś tam za klapą do PTC. Mam to na swoich zdjęciach.
    ED: tu na zdjęciu widać zdemontowany fragment obudowy i że tak jak wyżej przypuszczałem, są 3 klapy na jednej osi. Czyli co, środkowa klapa jest w wersji bez nadmuchu tylnego górą, zablokowana i nie obraca się wraz z tymi bocznymi? Nie za bardzo rozumiem co tam się dzieje, ale widzę, że się tam raczej nie dostanę.
    Próbuj tam dojść jakoś, ale raczej demontując boczne części kokpitu (one są na jakiś wtykach chyba) i tapicerkę. Ale rozłączenie tego kanału będzie trudne. Jak znajdziesz dostęp do części to ułatwi. Może udałoby się np. zablokować na stałe otwarcie tego kanału? A może zdjąć serwo do tylnych stref i przekręcić ośkę ręcznie, żeby zobaczyć co się wydarzy?
    ED2:
    patrzę na epera i widzę:
    50501437 - URZĄDZENIE REGUL. czyli nawiew schowka w podłokietniku + kółko otwórz/zamknij - występuje tylko w wersjach E140 klimatyzator automatyczny E204 klimatyzator dodatkowy (trzecia strefa) a u mnie to jest chociaż mam wersję Medium (inaczej Progression). Zamiast kratki nawiewu z tyłu miałem pojemnik (czyli zgodnie z eperem). Wg epera kratka z tyłu jest tylko w wersji HIGH lub TI z automatem i 3 strefą. Opis tego w eperze pod 705 WYPOSAŻENIE WEWNĘTRZNE » 70504 DESKA ROZDZIELCZA (MEBELEK ŚRODKOWY).
    Te kanały co dałem na początku wątku to tak jak myślałem, jeden jest dla automatu/selespeed - ten wąski nr 5. Natomiast kanały 1, 2 oraz 4 oznaczone są również jako tylko do klimatyzacji automatycznej z 3 strefą - E140 + E204. Jest tam jeszcze notatka pod tytułem "unifikacja kolektorów powietrza" ale czort wie o co chodzi.
    Jest to wszystko o tyle dziwne, że kolektor numer 5, czyli do skrzyni automatycznej (zgadza się) i do wersji E140 + E204 (nie zgadza się) u mnie jest, ale nic z niego nie leci. Nawet więc jeśli ktoś się męczył w wymianę mebelka środkowego to co, wsadził mebelek od wersji High (jest klima schowka), ale wywalił z tyłu kratkę i wsadził pojemnik (jak w Medium)? Wtedy chyba nie byłoby w ogóle kolektora nr 5. To wszystko nie ma sensu
    Moim zdaniem to błędny trop, bo ePer potrafi mieć błędy, co zresztą udało ci się wykazać.


    PS załączam schemat instalacji elektrycznej. I opis. Będzie łatwiej zlokalizować.
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	schemat_1.JPG
Wyświetleń:	134
Rozmiar:	122.2 KB
ID:	179395
    N078 LEFT MIXED AIR FLAP ACTUATOR
    N079 RIGHT MIXED AIR FLAP ACTUATOR
    N082 OUTSIDE / RECIRCULATION AIR INTAKE FLAP ACTUATOR
    N112 RIGHT AIR DISTRIBUTION ACTUATOR
    N113 LEFT AIR DISTRIBUTION ACTUATOR
    N114 REAR AIR DISTRIBUTION ACTUATOR
    N115 REAR AIR MIXTURE FLAP ACTUATOR

    Oczywiście to wszystko dotyczy 2/3 strefowej. Przy manualnej jest pewnie sporo podobieństw i sporo różnic.
    Ostatnio edytowane przez jahu ; 28-09-2015 o 11:29

  10. #10
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    I jeszcze schemat instalacji dla manualnej klimatyzacji, może posłużyć do namierzenia konkretnych motoreduktorów:
    N080 AIR DISTRIBUTION FLAP ACTUATOR
    N081 MIXTURE FLAP ACTUATOR
    N082 OUTSIDE / RECIRCULATION AIR INTAKE FLAP ACTUATOR

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	schemat_klimatyzacja_manualna.JPG
Wyświetleń:	126
Rozmiar:	111.6 KB
ID:	179401

Podobne wątki

  1. [159] Nie działa nawiew.
    Utworzone przez grzechu18 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 07-05-2024, 08:12
  2. Nie działa nawiew
    Utworzone przez krzywy1976 w dziale 166
    Odpowiedzi: 63
    Ostatni post / autor: 19-08-2020, 19:07
  3. Nie Działa Nawiew
    Utworzone przez Creativer w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 11-06-2013, 16:50
  4. Nie działa nawiew.
    Utworzone przez Ozzzi w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 30-05-2013, 12:34
  5. AR 156 Nawiew nie działa :/
    Utworzone przez ArturR_1975 w dziale 156
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 16-05-2013, 17:44

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory