Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 29 z 29

Temat: Siła nadmuchu :) Czy można coś ulepszyć ?

  1. #21
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    08 2015
    Auto
    ALFA ROMEO 1.9 JTD 2001 rok
    Postów
    23

    Domyślnie

    Cytat Napisał maroo Zobacz post
    Przy okazji - czy to norma że w mokre chłodne dni bez klimy lub ogrzewania nie odparuje szyby? Kilka razy rano szyba zaparowana, to nadmuch na szybę, obieg otwarty i... nie pomaga - dopiero jak ciepłym albo jak klimą dmuchnę. Dziwi mnie to o tyle że właśnie w Punciaku nie mam klimy a wystarszy silny nadmuch i jest ok.
    U mnie jest to samo, wystarczy trochę deszczu i szyby zaparowane. Sam nadmuch nic nie pomaga trzeba użyć klimy albo nagrzewnicy (klima plus nagrzewnica daje najlepsze efekty). Oczywiście objawy opisuję na obiegu otwartym.

  2. #22
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    156 2.5 V6 SW jakiś SP, 02r. / 147 1.9 jtd 8v 115km. 3d czerwona :)
    Postów
    2,768

    Domyślnie

    Albo wydaje Ci sie ze jestes na otwartym. Zmienia sie dzwiek wentylatora/szum nawiewu podczas zmiany z zew na wew?

  3. #23
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar maroo
    Dołączył
    07 2015
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    Alfa 156 2.5 v6 SW - do sprzedania :)
    Postów
    22

    Domyślnie

    Gdyby obieg się nie przełączał zajarzył bym - akurat uczulony na to jestem. Inna sprawa że wzrokowo przy wyjętym schowku też widziałem pracę klapy.

  4. #24
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Oswiecim
    Auto
    BMW
    Postów
    571

    Domyślnie

    Na 99% pewny nie jestem i dotyczy to wersji przejściowej (bo taką mam) a może i późniejszych.
    W 2008 roku, jak byłem w serwisie FIAT w Bielsku-Białej to 'przy okazji' załapałem się na 2 lub 3 akcje serwisowe. Na 99% jedną z nich była akcja zmiany ustawień nawiewu/wentylatora. Zaczęło się to objawiać tym - i objawia się to do dzisiaj, że pomiędzy przedostatnią i ostatnią kreseczką na wyświetlaczu siły nawiewu, nie ma różnicy w prędkości wentylatora (odsłuchane bez radia i na wyłączonym silniku, z dobrym akumulatorem).
    Może ktoś ma dostęp do listy akcji serwisowych i znajdzie coś o tej akcji...

    pzdr,
    ap2

  5. #25
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Cytat Napisał ap2 Zobacz post
    i objawia się to do dzisiaj, że pomiędzy przedostatnią i ostatnią kreseczką na wyświetlaczu siły nawiewu, nie ma różnicy w prędkości wentylatora
    U mnie nie ma tego problemu. Faktem zaś jest to, że w automacie sterownik nie używa ostatniej mocy. Tylko ręcznie można go wywołać.



    Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  6. #26
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar maroo
    Dołączył
    07 2015
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    Alfa 156 2.5 v6 SW - do sprzedania :)
    Postów
    22

    Domyślnie

    Właśnie - czy da radę przełączyć całość na manual? Jak zostawiam z włączonym wentylatorem to po kolejnym uruchomieniu auta zawsze klima startuje i nadmuchy poziomo plus dosyć duża prędkość wentylatora - a szczerze samą klimę wolał bym załączać zawsze ręcznie.

    Wiem że w przed liftowej byłą procedura ustawienia na manualne sterowanie klimatyzatorem.
    Ostatnio edytowane przez maroo ; 11-09-2015 o 15:52 Powód: dodane ostatnie zdanie

  7. #27
    Użytkownik Świeżak Avatar nitros20
    Dołączył
    08 2014
    Auto
    Była Alfa 156 1.9 JTD 16v 140 KM, jest AR 159 1.9 JTDM 150 KM
    Postów
    64

    Domyślnie

    Cytat Napisał ap2 Zobacz post
    Na 99% pewny nie jestem i dotyczy to wersji przejściowej (bo taką mam) a może i późniejszych.
    W 2008 roku, jak byłem w serwisie FIAT w Bielsku-Białej to 'przy okazji' załapałem się na 2 lub 3 akcje serwisowe. Na 99% jedną z nich była akcja zmiany ustawień nawiewu/wentylatora. Zaczęło się to objawiać tym - i objawia się to do dzisiaj, że pomiędzy przedostatnią i ostatnią kreseczką na wyświetlaczu siły nawiewu, nie ma różnicy w prędkości wentylatora (odsłuchane bez radia i na wyłączonym silniku, z dobrym akumulatorem).
    Może ktoś ma dostęp do listy akcji serwisowych i znajdzie coś o tej akcji...

    pzdr,
    ap2


    To moze problem dotyczy tylko wersji przejsciowe takiej jak moja i Twoja . Wiele osob wypowiadajacych sie ma wersje po pelnym lifcie i moze problem slabego nawiewu tam nie wystepuje.
    Ostatnio edytowane przez nitros20 ; 12-09-2015 o 10:00

  8. #28
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar lufa
    Dołączył
    07 2014
    Mieszka w
    Czerwienne
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2005, Crosswagon 1.9 JTD 16V 2005, GTV Spider 2.0 TS 1999, AR 166 3.0 V6 2002
    Postów
    274

    Domyślnie

    W AR nadmuch jest naprawdę słaby. Miałem AR 156 1.8 TS z 2001 teraz mam AR 156 Lift 1.9 JTD z 2005 i AR 156 Q4 w każdej jednej ten nadmuch jest rzeczywiście nie dość zadowalający w porównaniu w Corolli z 2002 którą również posiadam, ustawienie max w Corolli to jest mały raban wiatru w środku a w AR nic specjalnego. Na to wychodzi że nie tylko ja mam ten sam problem (lub tak fabryka stworzyła)

  9. #29
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    DOA / EP
    Auto
    156 2.0 TS
    Postów
    175

    Domyślnie

    Cytat Napisał jaboleq Zobacz post
    U mnie tak samo wszystko dmucha dobrze.

    Ale ale jak masz problem z nadmuchem na tył z tunelu środkowego to polecam zobaczyć łącznik między deską a tunelem.
    Ostatnio sprawdzałem nawiew na nogi posażerów tylnej kanapy i faktycznie jest słaby (choć nie wiem jak silny powinien być w nowym samochodzie). Wydaje mi się, że niestety dużo nie da się z nim zrobić - w w miejscu, gdzie kanały prowadzące na tył łaczą się się z nagrzewnicą (za konsolą centralną, na dole) są 2 spore otwory kierujące powietrze bezpośrednio na nogi pasażerów przednich siedzeń oraz kolejne dwa kierujące powietrze bardziej w stronę ściany grodziowej (wyglądają, jak odcięte rogi kanału).

    Chyba, że te "obcięte rogi" powinny być jakoś zaślepione - wtedy byłoby nieco lepiej. Większość powietrza i tak popłynie na nogi pasażerów z przodu - w końcu opór przepływu w kanale jest większy niż w otworze.

Podobne wątki

  1. [159] Siła nawiewów kabiny
    Utworzone przez altexperte w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 11-06-2015, 12:24
  2. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 09-02-2011, 20:17
  3. siła dokręcania panewek
    Utworzone przez piotr77 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 18-09-2007, 20:04

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory