Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: 2.0 JTS - 5,5 tyś maksymalnych obrotów silnika podczas jazd.

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    03 2015
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS Sportwagon Selespeed
    Postów
    18

    Domyślnie 2.0 JTS - 5,5 tyś maksymalnych obrotów silnika podczas jazd.

    Witam.
    Ostatnio zauważyłem, że moja alfa nie wkręca się więcej niż 5500 obrotów podczas jazdy. Na postoju wszystko jest w porządku kręci się do 7200. Zastanawia mnie czy nie jest to wina nagaru w głowicy, który miałem okazję widzieć wymieniając wtryskiwacze. Wydaje mi się, że reszta podzespołów jest jak najbardziej w porządku ponieważ komputer nie sypie błędami, parametry pracy silnika są ok itp. adaptacje również. Silnik rozwija moc dość prostoliniowo. Wiadomo od 0-2000 mułek (chyb, że ruszamy z pierwszego biegu i gaz do oporu to wtedy pełna dynamika) 2000-3200/3500 ładna dynamika, która powoli wytraca się nim wyżej zaczyna się wkręcać. Przy 5200/5500 jest koniec przyśpieszania i konieczne jest wbicie kolejnego biegu inaczej silnik tylko już wyje. Silnik powinien przy tych obrotach spokojnie się jeszcze rozwijać. Oczywiście prędkość maksymalna to zaledwie 160/180 km/h po długim rozpędzaniu i to z wielkimi boleściami..... do 140 km/h idzie dość ładnie (choć wydaje mi się, że i tak powinno być lepiej).

    Spalanie podczas jazdy jest bardzo dobre, co również utrzymuje mnie w przekonaniu, że wszystkie podzespoły są ok.
    Ostatnio robiłem trasę 500km i jadąc z prędkością do 100/110 spalanie wyszło 6.5l.

    Obroty nie falują jak wcześniej przed wymianą dwóch wtryskiwaczy, dlatego wydaje mi się, że problemem jest w tym wypadku już tylko nagar i silnik ma problem z poprawnym zasysaniem powietrza/wypełnieniem cylindrów.
    Jakie jest wasze zdanie/sugestie??

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar euroscan
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Katy Wroclawskie/ Wrocław/ Legnica
    Auto
    147 TS 1.6, bez wariatora
    Postów
    685

    Domyślnie

    to zależy z jakiego rocznika masz auto, firma w którymś roku zmieniła kilka rzeczy i już w JTS nie miała być nagaru...

  3. #3
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    03 2015
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS Sportwagon Selespeed
    Postów
    18

    Domyślnie

    Rok: 2003, a zmiana była chyba od 2004 (?) - tak czy inaczej nagar jest bo widziałem w jakim stanie są zawory podczas wymiany wtryskiwaczy

  4. #4
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar lufa
    Dołączył
    07 2014
    Mieszka w
    Czerwienne
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2005, Crosswagon 1.9 JTD 16V 2005, GTV Spider 2.0 TS 1999, AR 166 3.0 V6 2002
    Postów
    274

    Domyślnie

    Z tym nagarem to bez przesady. Jak byś aż tak miał go dużo to nie domykały by ci się zawory i ogólnie była by du..a to że widać nagar to nie tragedia.
    Świece ,przewody, filtr paliwa oraz powietrzy do przejrzenia.

  5. #5
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    03 2015
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS Sportwagon Selespeed
    Postów
    18

    Domyślnie

    Świece nowe dopiero co założone, cewki sprawne. Filtr powietrza był jakiś czas temu wymieniany choć słuszna uwaga by zajrzeć do niego. Filtr paliwa to wielka niewiadoma bo to na pewno nie było ruszane. Chyba warto będzie zmienić....

  6. #6
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Wieruszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS LPG 2002r po LF
    Postów
    1,982

    Domyślnie

    A wariator się załącza?
    Moja Bella

  7. #7
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar lufa
    Dołączył
    07 2014
    Mieszka w
    Czerwienne
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2005, Crosswagon 1.9 JTD 16V 2005, GTV Spider 2.0 TS 1999, AR 166 3.0 V6 2002
    Postów
    274

    Domyślnie

    Cytat Napisał grzyb11115 Zobacz post
    Świece nowe dopiero co założone, cewki sprawne. Filtr powietrza był jakiś czas temu wymieniany choć słuszna uwaga by zajrzeć do niego. Filtr paliwa to wielka niewiadoma bo to na pewno nie było ruszane. Chyba warto będzie zmienić....
    Przewody wymieniałeś??

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    warszawa
    Auto
    alfa 156 JTS 2.0 i 147 jtdm150km
    Postów
    79

    Domyślnie

    Cytat Napisał lufa Zobacz post
    Przewody wymieniałeś??
    A gdzie w jts sa przewody


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    warszawa
    Auto
    alfa 156 JTS 2.0 i 147 jtdm150km
    Postów
    79

    Domyślnie

    A nie wywala bledu czek nie zapala sie powyzej tych 5000 tys obrotow


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  10. #10
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    03 2015
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS Sportwagon Selespeed
    Postów
    18

    Domyślnie

    Przewodów przecież tu nie ma bo są fajkowe cewki. Checka nie wywala powyżej 5000obr/min. po prostu "stanie dęba". Czy wariator się załącza? trudno powiedzieć czasem przy 3000-3500obr/min czuć lepsze odejście ale sam nie wiem czy to nie jest efekt placebo. Rano na pewno silnik nie klekocze jak diesel, więc raczej jest sprawny. Przekaźnik jak i zawór wariatora są sprawne bo ECU nie zgłasza błędów, a test wykonawczy daje pozytywny wynik i słychać pracę podzespołów.
    Właśnie wykonałem logi podczas pracy silnika pod pełnym obciążeniem na postoju gdy silnik wkręca się do maxa. Później zrobię to podczas jazdy i porównam czego mu brakuje gdy zatrzyma się na 5500obr/min.

    Chceck czasem wywali przy 2500-3200 obr/min i lekko zdławi samochód a potem puszcza. Zawsze jest to samo. Brak zapłonu na cylindrze 2. Ale nie ma to wpływu, ponieważ gdy jest wszytko ok to i tak więcej niż 5500obr/min nie będzie.

    A co do wariatora zna ktoś dokładny moment jego załączenia.??

    Jednak tak czy inaczej nawet gdyby był nie sprawny to nie powinno to wpłynąć na maksymalne obroty. Tylko moc silnika cały czas przyrastała by prostoliniowo.
    Ostatnio edytowane przez grzyb11115 ; 09-10-2015 o 16:11

Podobne wątki

  1. [159] TBI - wibracje podczas hamowania silnikiem od 3000 do 2000 obrotów.
    Utworzone przez Rafal_TBI w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 69
    Ostatni post / autor: 21-02-2019, 23:46
  2. JTDM 16V przeciąganie obrotów podczas przyśpieszania
    Utworzone przez Grand231 w dziale 147
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 06-10-2015, 15:21
  3. [145] Szarpanie podczas jazdy i falowanie obrotów na postoju
    Utworzone przez Lewy w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 15-02-2014, 14:27
  4. Gaśnie 2.4 JTD podczas jazdy i falowanie obrotów.
    Utworzone przez koles_02 w dziale 166
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 10-09-2011, 10:52
  5. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 24-05-2011, 06:05

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory