Strona 4 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 56

Temat: Napęd Q4 - pytania

  1. #31
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    08 2014
    Auto
    Alfa 159 2.4 Q4 sw
    Postów
    33

    Domyślnie

    Co do spalania 2.4 Q4 to:
    Łódź - nie w centrum 9-10L
    Łódź - po centrum 11-13L
    Trasa 7-7.5L
    Np przy 140km/h łyka ~8L (ale to wskazanie z kompa więc pewno będzie z 0,5L więcej)

  2. #32
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    12 2010
    Auto
    146 1.4TS, GTV 2.0TS, Giulia. Była: 159 2.0JTDm
    Postów
    686

    Domyślnie

    co do wyboru silnika wypowiadał się nie będę. jeden woli córkę, drugi teściową... Bardziej zastanawiałbym się nad napędem 4x4 w przypadku 159. Na suchym i równym asfalcie podejrzewam, ze naprawdę daje radę i frajdę. Akurat argumentem dla mnie nie byłby wyjazd na narty. Zjeździłem pół europy na nartach i nie pamiętam sytuacji, żebym nie dojechał/wyjechał z hotelu/stoku, który często był naprawdę wysoko w górach. Drogi zawsze były przejezdne. (chyba, że były nieprzejezdne, ale wtedy nikt nie jechał - droga była zamknięta do czasu odśnieżenia...). Jeżeli byłoby dużo śniegu to akurat 159 nie pchałbym się daleko nawet z najlepszym napędem 4x4. Już seryjna jest wg bardzo nisko zawieszona (nie wiem jak 4x4) i wydaje mi się, że daleko taką po głębokim śniegu nie zajedziesz. A jak utkniesz na "brzuchu" to sprawdzi się zasada: im lepszy napęd 4x4 tym potrzebny lepszy traktor do wyciągnięcia

  3. #33
    Użytkownik Znawca Avatar salatin
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    ALBA
    Auto
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 Q2 2003,Giulia 2.9 V6 Bi Turbo.155 2.0 16V 97.
    Postów
    1,370

    Domyślnie

    Katalizatory w kolektorach wydechowych w 159 3.2 rzucaja czesto bledem silnika .Nowe czasami kosztuja 1/2 wartosci auta .Pogadaj z kolega Pierre z forum on uzytkuje 3.2, duzo ci powie .Wiekszosc wypowiedzi TomkaKrk to niestety prawda jesli chodzi o ten silnik .
    Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 Bi Turbo
    166 3.0 V6 Q2-Jest 230KM 265NM B6+Eibach.Decat manifolds+Equal length pipes+ Ragazzon.


    155 2.0 16v -Jest.CSC Marmitte,B4,Byla
    164 3.0 V6 12v- Byla
    155 1.7 TS- Byla
    159 1.75 TBI Ti - 261KM 435Nm-Byla
    Lancia Kappa 2.4 TDS-Byla
    https://www.flickr.com/photos/188123998@N07/albums

  4. #34
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,605

    Domyślnie

    Cytat Napisał jacool.n Zobacz post
    co do wyboru silnika wypowiadał się nie będę. jeden woli córkę, drugi teściową... Bardziej zastanawiałbym się nad napędem 4x4 w przypadku 159. Na suchym i równym asfalcie podejrzewam, ze naprawdę daje radę i frajdę. Akurat argumentem dla mnie nie byłby wyjazd na narty. Zjeździłem pół europy na nartach i nie pamiętam sytuacji, żebym nie dojechał/wyjechał z hotelu/stoku, który często był naprawdę wysoko w górach. Drogi zawsze były przejezdne. (chyba, że były nieprzejezdne, ale wtedy nikt nie jechał - droga była zamknięta do czasu odśnieżenia...). Jeżeli byłoby dużo śniegu to akurat 159 nie pchałbym się daleko nawet z najlepszym napędem 4x4. Już seryjna jest wg bardzo nisko zawieszona (nie wiem jak 4x4) i wydaje mi się, że daleko taką po głębokim śniegu nie zajedziesz. A jak utkniesz na "brzuchu" to sprawdzi się zasada: im lepszy napęd 4x4 tym potrzebny lepszy traktor do wyciągnięcia
    Na narty gdzie przydałoby mi się 4x4 to jeżdżę w okolicy często przed pracą na godzinkę i zakładanie/ściąganie łańcuchów to dla mnie strata czasu i duży dyskomfort (brudne/mokre/zmarźnięte ręce, często jestem też dość lekko ubrany na biegówki więc niepotrzebnie przemarzam). Najczęściej jeżdżę 10km od domu - dokładnie na Magurkę Wilkowicką (co roku załatwiam sobie pozwolenie na przejazd bo droga jest tylko dostępna dla mieszkańców). Problem w tym że droga jest długa (3.5km) kręta i stroma (różnica wysokości na tym odcinku to prawie 400m). Droga jest odśnieżana, ale nie do asfaltu, i nie jest posypywana niczym - przez zimę głównie jest po prostu biała twarda nawierzchnia. Bez łańcuchów to udawało mi się wyjechać 20-40% trasy, potem kończyło się mniej lub bardziej niekontrolowanym zjazdem do tyłu i zakładaniem łańcuchów, więc dziś po prostu na dole zakładam łańcuchy.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał salatin Zobacz post
    Katalizatory w kolektorach wydechowych w 159 3.2 rzucaja czesto bledem silnika .Nowe czasami kosztuja 1/2 wartosci auta .Pogadaj z kolega Pierre z forum on uzytkuje 3.2, duzo ci powie .Wiekszosc wypowiedzi TomkaKrk to niestety prawda jesli chodzi o ten silnik .
    Dużo tych złych opinii, choć póki co Ci co mają 3.2 raczej są neutralni a Ci którzy się nigdy nie zdecydowali na 3.2 są negatywnie nastawieni. Poczekam jeszcze na inne opinie tych co jeżdżą/jeździli 3.2. Póki co mam na oku jedną ładną 3.2 Q4, ale jak nie to mam też upatrzone 2 inne 1.75TBi.

  5. #35
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar kripp
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Szczecin, Poland, Poland
    Auto
    Były: AR 146 1.4 TS Junior, Citroen C5 Kombi [MkI]. Jest Citroen XP 1.6 HDi
    Postów
    287

    Domyślnie

    Fajna dyskusja, czytałem z wielką przyjemnością.
    Sam się woziłem z tym pytaniem jakiś czas temu. Mój mechanior namawiał mnie do TI ale na myśl o widlastej benzynie sam się ślinił
    Na razie musiałem odłożyć plany zmiany auta, ale dojrzewa we mnie myśl by kupić 156 z napędem na 4 kapcie i widlastą benzyną i zaoszczędzone pieniądze wpakować w to auto by zrobić sobie dyskretnego funcara
    Ostatnio edytowane przez kripp ; 08-10-2015 o 19:49
    "Amatorzy zbudowali Arkę, profesjonaliści Titanica."

  6. #36
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    09 2013
    Auto
    AR 159 3.2 Q4 JTS
    Postów
    287

    Domyślnie

    Epsonix sprawdź auto dobrze przed zakupem i bierz Mam swoją od ponad dwóch lat i nie żałuję ani chwili. Już kiedyś pisałem że zastanawia mnie że w PL 3.2 Holdena to najgorszy silnik pod słońcem a w UK wręcz przeciwnie. Słyszałem o jednym przypadku z alfaowner o wyciągniętym łańcuchu w 3.2. Pytanie też kto jak dba o auto. Jeśli się zmienia np. olej wg książki to nie dziwne są problemy.

  7. #37
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,605

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pierre Zobacz post
    Epsonix sprawdź auto dobrze przed zakupem i bierz Mam swoją od ponad dwóch lat i nie żałuję ani chwili. Już kiedyś pisałem że zastanawia mnie że w PL 3.2 Holdena to najgorszy silnik pod słońcem a w UK wręcz przeciwnie. Słyszałem o jednym przypadku z alfaowner o wyciągniętym łańcuchu w 3.2. Pytanie też kto jak dba o auto. Jeśli się zmienia np. olej wg książki to nie dziwne są problemy.
    Zastanawiam się ile można sprawdzić auto przy kupnie od prywatnej osoby za granicą - krótka przejażdżka, może mi kompa dadzą podpiąć. Nie wiem czy praktykuje się wyjazdy do ASO czy popatrzą na mnie jak na oszołoma, a nawet jeśli się zgodzą to dla mnie kolejny problem nie znam ani niemieckiego ani włoskiego żeby choćby umówić się na wizytę w ASO, a z tego co próbuję po angielsku zagadać do jakichkolwiek sprzedających, to mało kto zna angielski - kończy się Google Tłumaczem. Niełatwy temat.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    Problem z panewką miał chociażby Yonash z tego forum - zresztą on chyba dość dokładnie może Ci przedstawić koszty eksploatacji auta z tym motorem.
    Poczytałem wątek Yonasha gdzie pisał o swojej Brerze. Auto było wielokrotnie na torze więc pewnie upalane na maxa. Jak się tak samochodu używa to myślę że można się liczyć z ryzykiem poważnych usterek.
    Pisałem do Yonasha parę dni temu, ale nie odpisuje, więc nic więcej się nie dowiedziałem.

  8. #38
    Użytkownik Znawca Avatar Zmianowy
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Kodiaq 23' L&K
    Postów
    1,693

    Domyślnie

    Cytat Napisał epsonix Zobacz post
    Poczytałem wątek Yonasha gdzie pisał o swojej Brerze. Auto było wielokrotnie na torze więc pewnie upalane na maxa. Jak się tak samochodu używa to myślę że można się liczyć z ryzykiem poważnych usterek.
    Pisałem do Yonasha parę dni temu, ale nie odpisuje, więc nic więcej się nie dowiedziałem.
    Dodatkowo wcześniej był samochodem testowym FAP
    "A zatem posiadanie tego samochodu jest jak życie z przepiękną, lecz przy tym zdrowo kopniętą dziewczyną. Bardzo dobrze wiecie, dlaczego się zaangażowaliście. I w tym samym stopniu jesteście świadomi, że wasz związek po prostu nie ma żadnych szans."
    J.Clarkson



    Warszawscy Alfaholicy - Facebook Group
    Brera Team Poland - Facebook Group

  9. #39
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar ScorpioPL
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    Mini Cooper S Kuga 2.5T
    Postów
    149

    Domyślnie

    Cześć , miałem podobny problem i podobne pomysł o 159Q4 z V6 busso 3.0 lub 3.2 , mam w rodzinie Q4 2.4 i chodź jeździ przyzwoicie to mnie miłośnika benzyny nie przekonuje no i skończyło się na Kudze 5 cyl 2.5 litra z turbiną
    Ostatnio edytowane przez ScorpioPL ; 12-10-2015 o 22:29 Powód: literowka
    było Giulietta 1.8 '83 LPG, 164 2.0TS '94 LPG, 166 FL V6 2.5 24v LPG , 159 2.0JTDm 170km
    jest Mini Cooper S 170 KM, Kuga 2.5T 250KM bo benzyna musi mieć doładowanie

  10. #40
    Użytkownik Rowerzysta Avatar szymonjot
    Dołączył
    05 2013
    Mieszka w
    Warszawa/Opole
    Auto
    159 TBI Ti
    Postów
    305

    Domyślnie

    3.2 w 159 to Holden, a nie Busso.

Podobne wątki

  1. [159] Napęd Q4
    Utworzone przez Bargo w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 02-11-2016, 18:49
  2. Napęd Q4
    Utworzone przez Jack3516 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 29-09-2012, 22:13
  3. [155] Napęd 4x4
    Utworzone przez kasztelan w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post / autor: 21-10-2010, 07:52
  4. Napęd w 75
    Utworzone przez elpaco w dziale Transaxle
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 09-05-2010, 22:35

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory