Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 16 z 16

Temat: 156 1.9 JTD 2003 85kW - auto reanimacja

  1. #11
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar bronq05
    Dołączył
    02 2015
    Mieszka w
    Oświęcim
    Auto
    Alfa Crosswagon 1.9 JTDm - była. Jest 159 1.9 120km
    Postów
    213

    Domyślnie

    No to jak objawy zniknęły po odpięciu przepływki, to masz dwie możliwości:
    Pierwsza to wiadomo... padł przepływomierz
    A druga to EGR nawala, ponieważ jak odepniesz przepływomierz, to EGR też się odłącza jest wtedy zawsze zamknięty

    Żeby wyeliminować przepływomierz, to zaślep EGR blachą... i jak wtedy będzie git to wiadomo, że EGR jest do "utylizacji" W twoim silniku chyba nawet go nie trzeba wyprogramowywać tylko wystarczy zaślepić

  2. #12
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2013
    Auto
    156 1.9 JTD 85kW 2003r. sedan
    Postów
    29

    Domyślnie

    Taki mam zamiar, ale dla pewności wyczyszczę jutro i EGR i Przepływkę. Podepnę wszystko i sprawdzę czy jest ok czy nadal du...
    Jak nie będzie ok to w Poniedziałek zaślepiam EGR i znów podepnę przepływomierz.
    Jak nadal nie będzie ok to tak jak piszesz, EGR zostanie zaślepiony już na stałe a przepływomierz kupię nowy (auć)

  3. #13
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar lufa
    Dołączył
    07 2014
    Mieszka w
    Czerwienne
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2005, Crosswagon 1.9 JTD 16V 2005, GTV Spider 2.0 TS 1999, AR 166 3.0 V6 2002
    Postów
    274

    Domyślnie

    Cytat Napisał Vapersisland Zobacz post
    Taki mam zamiar, ale dla pewności wyczyszczę jutro i EGR i Przepływkę.
    Mam pytanie jak można wyczyścić przepływomierz. Zastanawiam się skąd ogólnie ktoś wpadł na pomysł czyszczenia przepływki. Na 99% przypadków dobry przepływomierz po tym zabiegu kończy w śmietniku.

  4. #14
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2013
    Auto
    156 1.9 JTD 85kW 2003r. sedan
    Postów
    29

    Domyślnie

    Cytat Napisał lufa Zobacz post
    Mam pytanie jak można wyczyścić przepływomierz. Zastanawiam się skąd ogólnie ktoś wpadł na pomysł czyszczenia przepływki. Na 99% przypadków dobry przepływomierz po tym zabiegu kończy w śmietniku.
    Na szczęście zmieściłem się w tym jednym procencie. Przepływomierze czyści się bezdotykowo. W moim przypadku był on strasznie zasyfiony, po procesie czyszczenia wyglądał jak nowy.

    A wracając do tematu to niestety nie udało się zdiagnozować czy przyczyną był usyfiony EGR czy przepływomierz. Czas naprawy około 3godziny, koszt 25pln.
    W dniu jutrzejszym pierwsze podpięcie pod kompa. Kabelek jest już u mnie

  5. #15
    Użytkownik Znawca Avatar michal_lc4
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    159 Ti 2.4JTDm/200 KM '09
    Postów
    1,023

    Domyślnie

    Zaślep EGR na zawsze, pozbędziesz sie problemów z nim związanych w przyszłości i nie zawracaj sobie nim już głowy. Najlepiej zaślepić zaraz na kolektorze wydechowym, przed karbowaną rurką. Dlaczego? Ano dlatego że jak zaslepisz przy zaworze spaliny dalej krążą w rurkach karbowanych a te prędzej czy póxniej sie przepalają, zwłaszcza ta pomiędzy chłodniczką spalin, a kolektorem. Więc załatwisz dwie sprawy na przyszłość jednym zabiegiem. W silniku 8V nie wyrzuca błędu. Przepływki się nie czyści bo w ponad 99% przypadków po podłączeniu przepala się drut grzejny. Skąd wiesz że zmieściłeś sie w 1% skoro dalej nie zdiagnozowałeś czy to EGR, czy przepływka.
    Ostatnio edytowane przez michal_lc4 ; 16-10-2015 o 22:43

    ​MM Garage - Naprawy, wymiany. Sprzęgła, rozrządy, hamulce, zawias... dłubie bo lubie.
    https://web.facebook.com/MM-Garage-1003360043043536/?ref=hl

    Z AR było: 156 Pussy Wagon 1.9 JTD 115KM / 146 1.7 16V Boxer

  6. #16
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2013
    Auto
    156 1.9 JTD 85kW 2003r. sedan
    Postów
    29

    Domyślnie

    Więc tak:
    - Po odłączeniu przepływki przestało mulić
    - Wyczyściłem jedno i drugie

    Więc albo przepływka albo przepływka i EGR

    Najważniejsze, że pomogło i wreszcie mogę się znów cieszyć z jazdy

Podobne wątki

  1. 156 85KW 1.9 JTD po 02 r
    Utworzone przez slesh w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 15-06-2013, 09:45
  2. AR 156 1,9jtd 85kw 2004r Pytanie o chip'a
    Utworzone przez bat25 w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 28-01-2011, 05:07

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory