Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 31

Temat: Alfa Romeo 159 2.4jtdm seria za mało mocy na hamowni w czym szukać przyczyny

  1. #21
    Użytkownik Znawca Avatar anAlfaBeta
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    1,960

    Domyślnie

    Oprócz zasyfienia kolektora zwróciłbym uwagę na inną kwestię - u mnie w 1.9 16V jedną z głównych przyczyn słabych osiągów auta była nieszczelność układu dolotowego w dwóch zasadniczych punktach - styk rury od IC i obudowy klapy gaszącej (oring) oraz drugi to uszczelniacze osiek klap wirowych. Drugą było zawieszanie się EGRa w pozycji otwartej, co powodowało duszenie silnika (zaślepienie całkowite rozwiązało ten problem).

  2. #22
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    159 2.4 JTDM 200Km, 2006, 220Km 450Nm
    Postów
    270

    Domyślnie

    Tomek i anAlfaBeta dzięki za uwagi ( klapy wirowe mam usunięte i w miejsce ich osiek jest szczelnie zaślepione ), EGR mam wywalony i zaślepiony całkowitą zaślepką sprawdzę te punkty o których piszecie. Problematyczne było też to że pomimo ciśnienie doładowania było ok ( żądane i mierzone zawsze się zgadzało ) to mierzona i żądana masa powietrza nigdy się nie pokrywają ( wymieniłem przepływomierz ale to nie zmieniło sytuacji ). Mam nadzieję że uda się mi ustalić co i jak.

  3. #23
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar hagi
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    kujawsko - pomorskie
    Auto
    159 2,4 JTDm
    Postów
    511

    Domyślnie

    Wydaje mi się że to masy się nie kryją przez zaślepiony egr, u mnie też tak jest po zaślepieniu, w 156 po zaślepieniu też tak miałem. Choć w 100% pewien nie jestem czy to normalne.

  4. #24
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    W 1.9 16V 150 KM po zaślepieniu EGR masy idealnie się pokrywają. W 2.4 też siedzi EDC 16C39 więc powinno być tak samo?
    Chyba że zależy to od chip tunera?
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  5. #25
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    159 2.4 JTDM 200Km, 2006, 220Km 450Nm
    Postów
    270

    Domyślnie

    U mnie nie pokrywały się przed modem po modzie też , po zaślepienie nie ma szans - popatrz tu http://www.conmir.pl/odczyty-przeply...ylaczeniu-egr/ ( nie pokrywają się w niskich obrotach, przy bucie powinny, u mnie niestety nie ). W weekend ogarnę dolot może coś się tam rozszczelniło...

  6. #26
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    @sdero pisał kiedyś, że sytuacja dotyczy starszych sterowników, tj. ze 156.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  7. #27
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    @sdero pisał kiedyś, że sytuacja dotyczy starszych sterowników, tj. ze 156.
    Tak C8-ek.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    Po kolei w tych silnikach do sprawdzenia - korekty wtryskiwaczy (dynamicznie), kolektor ssący (zasyfienie), EGR (szczelność), kolektor wydechowy (przedmuchy), DPF (stopień zapchania - tutaj ważne wskazanie to różnica ciśnień przed i po DPF).
    Tomku, to jest ten samochód, o którym dyskutowaliśmy. Podawałem też, w innym temacie na forum gdzie szukać przyczyny.
    Tutaj turbina pompuje poprawnie, a powietrze nie dość, że w górnych zakresach go brakuje, to i dół się rozjeżdża. Ta góra jest powodem zaniżonych parametrów. Wydawałoby się, że problemem jest odcinek przepływomierz->turbiona tylko pozostaje kwestia rozjechanego dołu.

    Wklejam tu logi z tamtego tematu

    Doładowanie



    Powietrze



    Powietrze w środkowym zakresie, to dość ciekawa sprawa, bo przy żądanym 1200mg/w, po piku spada prawie do minimum.
    Wartowało by chyba podmienić przepływkę lub spróbować przejechać się na odłączonej. Jeśli będzie poprawa, to znaczy, że ona oszukuje.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	doladowanie-24.png
Wyświetleń:	329
Rozmiar:	32.1 KB
ID:	180810   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	powietrze-24.png
Wyświetleń:	361
Rozmiar:	57.1 KB
ID:	180811  
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  8. #28
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar wojtu333
    Dołączył
    11 2015
    Mieszka w
    TJE
    Auto
    Alfa 159 2.4JTDm 4x4 209ps
    Postów
    10

    Domyślnie

    Witam.
    Również dołączam się do tematu braku mocy w seri (2.4 q4 niby 210km) 2009r 210kk km przelatane test na hamowni już po usunięciu dpf 183km i 404nm.
    wyłączony egr
    zmieniony olej + program 220km i 462nm.
    Pan który wszystko robił też podejrzewa klapy wirowe jednak Wy już po usunięciu ich macie ten sam problem jutro postaram się wymienić filtr powietrza może on jest winowajcą;/ ps wtryski sprawdzone turbina tez
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	alfa.jpg
Wyświetleń:	274
Rozmiar:	492.1 KB
ID:	186114  

  9. #29
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    To byłoby zbyt proste. W pierwszej kolejności do ogarnięcia kolektor dolotowy. No i niestety dla świętego spokoju przydałoby się sprawdzić głowicę...
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  10. #30
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar wojtu333
    Dołączył
    11 2015
    Mieszka w
    TJE
    Auto
    Alfa 159 2.4JTDm 4x4 209ps
    Postów
    10

    Domyślnie

    Ale jak sprawdzić głowicę bo nie bardzo rozumiem :x

Podobne wątki

  1. świecąca kontrolka immo gdzie szukać przyczyny?
    Utworzone przez lukas1983 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 12-01-2014, 20:02
  2. zawieszenie - gdzie jeszcze szukać przyczyny?
    Utworzone przez cannaris w dziale 147
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 27-09-2012, 12:43
  3. Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 06-08-2012, 07:34
  4. Mało mocy alfa 147 1.9 JTD
    Utworzone przez mimo87 w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 03-07-2012, 19:48
  5. Gt 1.9 wyciek oleju, gdzie szukać przyczyny
    Utworzone przez michal_wce w dziale GT
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 03-01-2011, 08:30

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory