Strona 34 z 135 PierwszyPierwszy ... 24252627282930313233343536373839404142434484134 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 331 do 340 z 1341

Temat: JTDm - Ciężko pali na nierozgrzanym silniku

  1. #331
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Czarny Kocur
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 8V, Alfa Romeo 145 1.9 JTD
    Postów
    428

    Domyślnie

    Ładował dobrze? Mimo uszkodzonego / złe podpiętego kabla?


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  2. #332
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    08 2014
    Postów
    26

    Domyślnie

    Tak. Mój teść jest elektrykiem i kilka razy mierzylismy ładowanie. Fakt ze było to już jakiś czas temu ale zawsze było książkowe.

  3. #333
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Starachowice
    Auto
    Giulietta QV
    Postów
    168

    Domyślnie

    Co prawda moje auto to nie 159 ale problem podobny. Moje 147 1.9 16v odpala w kratkę. Przy kręceniu wali po łapach silnika aż miło, wtryski były sprawdzane 3 dni temu. 2 z 4 potrzebowały czyszczenia w myjce, po tym zabiegu wtryski pracują prawidłowo. Zawór ciśnienia paliwa czyściłem osobiście. Klapy wirowe wywalone z silnika przy okazji wyciągania wtrysków(były w bardzo dobrym stanie) Kolektor dolotowy jak i wydechowy szczelny. Bateria również w dobrym stanie. Zostaje chyba rozrusznik, czy Waszym zdaniem nie kręci on za wolno? Wiem, że u poprzedniego właściciela wymieniany był bendix, czyli nasi tam byli.

    https://youtu.be/8Tv519gWzUk

  4. #334
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    08 2014
    Postów
    26

    Domyślnie

    Za wolno. Za drugim razem już Ci szybciej kręci.

  5. #335
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Starachowice
    Auto
    Giulietta QV
    Postów
    168

    Domyślnie

    Trzeba będzie dostać się do niego w najbliższym czasie i sprawdzić co w trawie piszczy. Dzisiaj zaobserwowałem dziwny objaw. Jeśli auto jest całkowicie zimne to odpala jak na filmie wyżej. Dzisiaj przejechałem 50 km po czym auto stało około 20 minut. Wsiadam, odpalam i tu zdziwko: musiała długo kręcić. Zaczyna łapać praktycznie od pierwszego obrotu ale nie odpala. Przekręci kilka razy i dopiero odpali na dobre. Dymu żadnego nie puszcza, filtr paliwa nowy. Po kilku godzinach stania jej przechodzi, odpala normalnie. Dodam, że termostat mam do wymiany, silnik nie trzyma swojej temperatury. Czujnik temperatury może mieć coś wspólnego z odpalaniem ?

  6. #336
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    08 2014
    Postów
    26

    Domyślnie

    Zdejmij wtyczkę z czujnika temperatury na termostacie i spróbuj odpalić. Świece będą grzaly maks długo i wywali błąd temperatury, ale tylko na desce i tym się nie przejmuj. Odpowiedz na Twoje pytanie -tak, czujnik ma trochę wspólnego z odpalaniem. Na podstawie jego wskazań (chyba nie tylko) dobierana jest długość grzania swiec.

  7. #337
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar szybson
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Bełchatów/Łódź
    Auto
    159 1.9 JTDm 8v, CHIP + EGR i DPF OFF
    Postów
    260

    Domyślnie

    Zregenerowałem rozrusznik i problem z odpalaniem zniknął, tak więc polecam zacząć od tego (pojawiał mi się błąd p0683 ze niski sygnał z centralki grzania swiec)

  8. #338
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Starachowice
    Auto
    Giulietta QV
    Postów
    168

    Domyślnie

    U mnie błędów nie ma żadnych. Z wtyczką od czujnika bawiłem się wcześniej, pomogło nieznacznie. Muszę rozebrać rozrusznik bo dzisiaj po nocy naprawdę słabo kręcił.

  9. #339
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    08 2014
    Postów
    26

    Domyślnie

    Rozrusznik to w sumie pierwsza rzecz za którą bym się brał.

  10. #340
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Hesus88
    Dołączył
    07 2014
    Mieszka w
    Praga( ta czeska)
    Auto
    Daewoo Nubira II była, Alfa 159 1.9 JTDm16v jest
    Postów
    315

    Domyślnie

    dzisiaj miałem okazje testować skode 1.6tdi i powiem wam że w życiu moja 159 tak ładnie nie paliła jak ta skoda - na zimnym silniku po prostu od strzała. W mojej belli odpalanie nigdy nie było nazbyt kulturalne ale jakoś nie zastanawiałem się nad tym za bardzo ale ostatnio gdzieś coś poczytałem i zacząłem zwracać na to uwagę. Czasmi wywala mi też błąd po odpaleniu( chyba coś o hilholderze czy tam abs).

    Z osób które mają nowy układ rozruchowy mógłby ktoś nagrać filmik z odpalania na zimno? mielibyśmy porównanie jak powinien odpalać zdrowy jtdm

Podobne wątki

  1. Biały dym na nierozgrzanym silniku
    Utworzone przez vtvs w dziale GT
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 28-11-2015, 22:28
  2. Ciężko pali na zimnym silniku przerywa szarpie
    Utworzone przez murzyncannaba w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 28-11-2015, 11:37
  3. [159] Alfa 159 1.9 jTDm - nie odpala / ciężko pali / kontrolka świec żarorowych
    Utworzone przez gresko1982 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 12-03-2015, 13:36
  4. [159] 1.9 JTDm 150km - Ciężko odpala na zimnym silniku
    Utworzone przez Wolfer w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 17-09-2014, 20:04
  5. Ciężko odpala na zimnym silniku 1.9 jtdm
    Utworzone przez mike87 w dziale GT
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 08-02-2014, 07:23

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory