Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 38

Temat: P0235 oraz P0236 - co oznaczją te błędy

  1. #21
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Wadowice
    Auto
    156 1.9 JTD 115KM
    Postów
    182

    Domyślnie

    Błąd P0236 to jest problem z zaworem overboost. Prawdopodobnie uszkodzona cewka zaworu dlatego "sztanga" turbiny się nie rusza i wywala błąd P0235(niewłaściwe ciśnienie ładowania turbo). U mnie wywalało błąd P0235 i to była wina zaworu overboost który miał przytkany spust podciśnienia( wolno "sztanga chodziła"). Po wyczyszczeniu wszystko jest ok. Błąd P0236 wywaliło mi po wypięciu zasilania do zaworku owerboost czyli nie widziało rezystancji cewki-tak jak się ma przy przepalonej cewce

  2. #22
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Brzesko
    Auto
    Alfa Romeo 159 Ti JTD Alfa Romeo GT 1.9 JTD
    Postów
    337

    Domyślnie

    Dziś podpiąłem pod kompa bo bella kaprysi nierówno pracuje,po gwałtownym depnięciu gaśnie,tak jakby coś odcinało paliwo komp wywalił P0235
    teraz pytanie czy to walnięty czujnik doładowania czy też ten na listwie wtryskowej (skłaniam się do tego na listwie) auto 166 2,4 JTD ?????

    - - - Updated - - -

    Czy może overbost bo pyrcy po zgaśnięciu auta,jeszcze taka myśl mi się nasuwa?
    'Nie uważaj się za fana motoryzacji póki nie kupisz Alfy,póki nie doświadczysz huśtawki bólu,rozczarowania i agonii po krótkiej chwili gdy wszystko jeszcze działało i byłeś na dobrej drodze'
    Jeremy Clarkson

  3. #23
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Ciekawy jestem jak się temat skończył...
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  4. #24
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar n.lukasz
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Marklissa
    Auto
    Alfa 147 1,9 JTD 2002, Hexagon V6
    Postów
    290

    Domyślnie

    Mam problem ze swoją Bella po gwałtownym przyspieszeniu wyrzuca błąd p0235 i p0236. Czujnik wymieniłem na nowy - stary pokazywał błędne wartości, wężyki podciśnieniowe wymienione. Turbo zostaje przeładowane. Mam pytanie o zawór sterujący turbiną czy to on siedzi? Czyścić go czy wymieniać na nowy?Logi nie wiem czy pomogą:
    Czas Zmierzone ciśnienie doładowania Oczekiwane ciśnienie doładowania Otwarcie zaworu overboost Strategia overboost
    s mBar mBar %
    19.96 1017.0000 990.0000 75.0000 Nie aktywny
    20.72 1017.0000 993.0000 75.0000 Nie aktywny
    21.49 1017.0000 1034.0000 75.0000 Nie aktywny
    22.26 1017.0000 1031.0000 75.0000 Nie aktywny
    23.03 1023.0000 1033.0000 75.0000 Nie aktywny
    23.79 1023.0000 1034.0000 75.0000 Nie aktywny
    24.56 1023.0000 1033.0000 75.0000 Nie aktywny
    25.33 1023.0000 990.0000 75.0000 Nie aktywny
    26.10 1025.0000 1002.0000 75.0000 Nie aktywny
    26.86 1023.0000 995.0000 75.0000 Nie aktywny
    27.63 1023.0000 997.0000 75.0000 Nie aktywny
    28.40 1020.0000 990.0000 75.0000 Nie aktywny
    29.17 1020.0000 990.0000 75.0000 Nie aktywny
    29.93 1020.0000 990.0000 75.0000 Nie aktywny
    30.70 1017.0000 990.0000 75.0000 Nie aktywny
    31.47 1017.0000 989.0000 75.0000 Nie aktywny
    32.24 1017.0000 1030.0000 75.0000 Nie aktywny
    33.00 1031.0000 1027.0000 75.0000 Nie aktywny
    33.77 1091.0000 1207.0000 66.2000 Nie aktywny
    34.54 1115.0000 1187.0000 75.0000 Nie aktywny
    35.31 1115.0000 1216.0000 67.7700 Nie aktywny
    36.07 1226.0000 1058.0000 40.0000 Nie aktywny
    36.84 1248.0000 1017.0000 75.0000 Nie aktywny
    37.61 1163.0000 1094.0000 73.8800 Nie aktywny
    38.38 1144.0000 1021.0000 73.6800 Nie aktywny
    39.14 1126.0000 1021.0000 73.5200 Nie aktywny
    39.91 1086.0000 1007.0000 72.2600 Nie aktywny
    40.68 1060.0000 990.0000 75.0000 Nie aktywny
    41.45 1060.0000 990.0000 75.0000 Nie aktywny
    42.21 1054.0000 990.0000 75.0000 Nie aktywny
    42.98 1044.0000 1018.0000 75.0000 Nie aktywny
    43.75 1046.0000 1231.0000 75.0000 Nie aktywny
    44.52 1070.0000 1248.0000 75.0000 Nie aktywny
    45.28 1113.0000 1296.0000 75.0000 Nie aktywny
    46.05 1187.0000 1437.0000 70.1500 Nie aktywny
    46.82 1314.0000 1654.0000 67.2000 Nie aktywny
    48.35 1761.0000 1066.0000 37.3600 Nie aktywny
    53.73 2460.0000 2045.0000 44.1200 Nie aktywny
    54.49 2018.0000 1693.0000 69.0400 Nie aktywny
    55.26 1891.0000 1837.0000 67.5900 Nie aktywny
    56.03 1833.0000 1688.0000 69.4600 Nie aktywny
    56.80 1743.0000 1279.0000 63.3500 Nie aktywny
    57.56 1629.0000 1056.0000 68.5100 Nie aktywny
    58.33 1261.0000 1147.0000 67.3400 Nie aktywny
    59.10 1367.0000 1193.0000 64.6300 Nie aktywny
    59.87 1441.0000 1153.0000 66.3200 Nie aktywny
    60.63 1324.0000 1166.0000 64.5800 Nie aktywny
    61.40 1332.0000 1089.0000 40.0000 Nie aktywny
    62.17 1258.0000 1030.0000 40.0000 Nie aktywny
    62.94 1211.0000 1027.0000 42.0400 Nie aktywny
    63.70 1179.0000 1022.0000 43.7600 Nie aktywny
    64.47 1242.0000 1704.0000 68.8000 Nie aktywny
    67.54 1912.0000 1748.0000 69.2000 Nie aktywny
    68.31 1777.0000 1243.0000 38.7500 Nie aktywny
    69.08 1414.0000 1030.0000 40.0000 Nie aktywny
    69.84 1250.0000 1025.0000 42.4400 Nie aktywny
    70.61 1181.0000 1038.0000 69.1800 Nie aktywny
    71.38 1279.0000 1735.0000 70.3000 Nie aktywny
    72.15 1504.0000 1837.0000 69.5200 Nie aktywny
    72.92 1639.0000 1805.0000 69.5900 Nie aktywny
    73.68 1700.0000 1786.0000 69.6400 Nie aktywny
    74.45 1711.0000 1687.0000 69.4800 Nie aktywny
    75.22 1721.0000 1894.0000 68.4900 Aktivní
    75.99 1817.0000 1833.0000 68.7300 Nie aktywny
    76.75 1801.0000 1790.0000 68.7600 Nie aktywny
    77.52 1774.0000 1532.0000 43.8900 Nie aktywny
    78.29 1401.0000 1014.0000 47.6400 Nie aktywny
    79.06 1213.0000 999.0000 63.1000 Nie aktywny
    79.82 1136.0000 987.0000 75.0000 Nie aktywny
    80.59 1099.0000 987.0000 75.0000 Nie aktywny
    81.36 1081.0000 987.0000 75.0000 Nie aktywny
    82.13 1054.0000 1211.0000 74.6800 Nie aktywny
    82.89 1134.0000 1197.0000 75.0000 Nie aktywny
    83.66 1179.0000 1203.0000 75.0000 Nie aktywny
    84.43 1208.0000 1075.0000 75.0000 Nie aktywny
    85.20 1150.0000 985.0000 75.0000 Nie aktywny
    85.96 1102.0000 987.0000 75.0000 Nie aktywny
    86.73 1070.0000 993.0000 75.0000 Nie aktywny
    87.50 1044.0000 989.0000 75.0000 Nie aktywny
    88.27 1025.0000 994.0000 75.0000 Nie aktywny
    89.03 1015.0000 993.0000 75.0000 Nie aktywny
    89.80 1007.0000 989.0000 75.0000 Nie aktywny
    90.57 1004.0000 985.0000 75.0000 Nie aktywny
    91.34 1001.0000 1127.0000 75.0000 Nie aktywny
    92.10 1046.0000 1065.0000 46.2800 Nie aktywny
    92.87 1152.0000 1002.0000 75.0000 Nie aktywny
    93.64 1094.0000 987.0000 75.0000 Nie aktywny
    94.41 1052.0000 1269.0000 70.4800 Nie aktywny
    95.17 1166.0000 1303.0000 64.0000 Nie aktywny
    95.94 1457.0000 1052.0000 73.3400 Nie aktywny
    96.71 1213.0000 1109.0000 67.9600 Nie aktywny
    97.48 1261.0000 1279.0000 67.1500 Nie aktywny
    98.24 1316.0000 1061.0000 70.0000 Nie aktywny
    99.01 1351.0000 1001.0000 75.0000 Nie aktywny
    99.78 1181.0000 985.0000 75.0000 Nie aktywny
    100.55 1086.0000 985.0000 75.0000 Nie aktywny
    101.31 1044.0000 987.0000 75.0000 Nie aktywny
    102.08 1023.0000 987.0000 75.0000 Nie aktywny
    102.85 1012.0000 985.0000 75.0000 Nie aktywny
    103.62 1004.0000 987.0000 75.0000 Nie aktywny
    104.38 1009.0000 985.0000 75.0000 Nie aktywny
    105.15 1036.0000 989.0000 70.3000 Nie aktywny
    105.92 1062.0000 991.0000 65.8000 Nie aktywny
    106.69 1078.0000 997.0000 61.4000 Nie aktywny
    107.45 1107.0000 1054.0000 69.7000 Nie aktywny
    108.22 1181.0000 1093.0000 69.7000 Nie aktywny
    108.99 1277.0000 1373.0000 66.3000 Nie aktywny
    109.76 1494.0000 1054.0000 37.9200 Nie aktywny
    110.52 1404.0000 1190.0000 67.9800 Nie aktywny
    111.29 1340.0000 1047.0000 70.0000 Nie aktywny
    112.06 1290.0000 1029.0000 40.0000 Nie aktywny
    112.83 1213.0000 1030.0000 40.0000 Nie aktywny
    113.59 1200.0000 1031.0000 40.0000 Nie aktywny
    114.36 1184.0000 1033.0000 40.0000 Nie aktywny
    115.15 1166.0000 1034.0000 40.0000 Nie aktywny
    115.91 1147.0000 1036.0000 40.0000 Nie aktywny
    116.68 1134.0000 1036.0000 40.0000 Nie aktywny
    117.45 1118.0000 1038.0000 40.0000 Nie aktywny
    118.22 1107.0000 1043.0000 40.0000 Nie aktywny
    118.98 1097.0000 1047.0000 40.0000 Nie aktywny
    119.75 1091.0000 1049.0000 40.0000 Nie aktywny
    120.52 1081.0000 1051.0000 40.0000 Nie aktywny
    121.28 1076.0000 1051.0000 40.0000 Nie aktywny
    122.05 1070.0000 1051.0000 40.0000 Nie aktywny
    122.82 1068.0000 1052.0000 40.0000 Nie aktywny
    123.60 1062.0000 1053.0000 40.0000 Nie aktywny
    124.37 1060.0000 1053.0000 40.0000 Nie aktywny
    125.14 1060.0000 1055.0000 40.0000 Nie aktywny
    125.91 1057.0000 1054.0000 40.0000 Nie aktywny
    126.68 1052.0000 1053.0000 40.0000 Nie aktywny
    127.44 1052.0000 1049.0000 40.0000 Nie aktywny
    128.21 1046.0000 1046.0000 40.0000 Nie aktywny
    128.98 1044.0000 1044.0000 40.0000 Nie aktywny
    129.74 1044.0000 1041.0000 64.0000 Nie aktywny
    134.35 2527.0000 1222.0000 37.0000 Nie aktywny
    136.65 2527.0000 2007.0000 37.0000 Nie aktywny
    137.42 1764.0000 1128.0000 37.0000 Nie aktywny
    138.19 1361.0000 1106.0000 40.0000 Nie aktywny

  5. #25
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar n.lukasz
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Marklissa
    Auto
    Alfa 147 1,9 JTD 2002, Hexagon V6
    Postów
    290

    Domyślnie

    Po wymianie elektrozaworu wszystko wróciło do normy

    Wydrapane na potłuczonej Lumii

  6. #26
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Podkarpacie
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.4JTD 140km
    Postów
    2

    Domyślnie

    Witam. Mam problem ze swoja Alfa. Silnik 2.4jtd 140km. Przy spokojnej jezdzie i depnieciu gazu do spodu zapala sie kontrolka silnika auto wpada w tryb awaryjny zero mocy przy zmianie biegu tryb sie wylacza. Turbina przeladowuje i wyskakuje błąd P0235. Zawór egr zaślepiony, czujnik ciśnienia wyczyszczony, kolektor ssący czysty, sztanga turbiny szczelna. Geometria tez działa odkręciłem sztangę i sprawdziłem. Martwia mnie jednak wartości z diagnostyki cisnienie mierzone jest wieksze niz zadawane na wolnych obrotach. Czy to moze byc wina zaworu sterowania geometria??? tego zaworu niestety nie dam rady wyczyścic bo już byl wczesniej rozbierany i jest poklejony? mozna go jakos sprawdzic??

  7. #27
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    To, że w rękach działa ci sztanga, to jeszcze nic nie znaczy.
    Sprawdź przewody podciśnieniowe do overboosta.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  8. #28
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    AR 166 2,4 JTD
    Postów
    175

    Domyślnie

    Witam u mnie zapaliła się marchewa i po podłączniu, kabelka kkl pokazuje błąd PO235 ale żadnych niepokojących objawów nie ma.

  9. #29
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    156 sportwagon 2.4 jtd 150 km
    Postów
    10

    Domyślnie

    Witam,

    Opiszę swoją historię w miarę od początku. Od paru miesięcy borykałem się z p0235, ale...

    Miałem nieszczelnośc pod kolektorem wydechowym. Powód był taki, że podczas pierwszej wymiany uszczelki mechaniorzy nie skrócili szpilek przez co problem ciągle powracał. Myślałem więc że jest to problem tego typu, że ciśnienie ucieka w tamtym miejscu i to jest powodem błędu. Ostatnio wymeiniłem uszczelkę na innym warsztacie, gdzie naprawa została przeprowadzona poprawnie i ... jest jeszcze gorzej . Wcześniej błąd wyrazucało okolo 4 tys obr, teraz już przy trzech.

    Podłączam, więc FES'a i co widzę. Zmierzone ciśnienie doładowania dużo wyższe od oczekiwanego , różnica rośnie wraz z obrotami.

    - czujnik ciśnienia - wyczyszczony
    - EGR - wyczyszczony - nie było tragedii przed czyszczeniem,
    - Overboost wyczyszczony,
    - sztanga się porusza. Po każdym zdjęciu przewodu podciśnienia wraca do wyjściowej pozycji, bez widocznych przycięć, skoków itp. Przy odpiętym całkowicie przewodzie podciśnienia występuje niedoładowanie, więc raczej wykluczam zapieczenie kierownic.

    Myśle więc - chyba jednak overboost. Podczas demontażu do kolejnego czyszczenia/ smarowania/ oględzin ułamał mi się jeden "cycek" do podłącznie wężyka, kupiłem więc nowy zawór. Zawór założony - praktycznie brak różnicy.

    Poniżej zamieszczam wykres z butem podłodze na 3cim biegu. Około 3 tys obr zapala się check i odcinana jest moc do momentu naciśnięcia i puszczenia sprzęgła.



    Pytanie brzmi: gdzie szukać dalej:

    - zaślepiać egr ? Z tego co zauważyłem podczas zabaw z wykresami to EGR jest raczej zamknięty przy wyższych obrotach, więc nie wydaje mi się żeby to był problem,
    - jak zazwyczaj wygląda usterka czujnika ciśnienia ? Z tego co wyczytałem usterka raczej charakteryzuje się "falowaniem odczytu", czyli np. skacząca wskazówka doładowania w 159.
    - czy jednak skupiać się na zapieczonych łopatkach? byłoby to dziwne bo dbam o turbine,ale nie mogę wykluczyć.

    Czy ktoś ma jakiś pomysł?

    Pacjent to 156 2.4 jtd 150km


    -------- EDIT

    Podmiana czujnika ciśnienia nic nie zmieniła.
    Ostatnio edytowane przez cinekm ; 03-11-2015 o 08:01

  10. #30
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    156 sportwagon 2.4 jtd 150 km
    Postów
    10

    Domyślnie

    Kierownice sprawdzone i to również nie to .... Natepnym krokiem będzie wyprawa do chip tunerów, żeby sprawdzić czy w ECU siedzi oryginalny program czy ktoś może nieudolnie zmienił mapy.

Podobne wątki

  1. Co oznaczają błędy P0704, P1555, P0235
    Utworzone przez norek w dziale 166
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 23-10-2016, 21:01
  2. [159] 2.2 JTS Nierozwiązany problem Check engine błędy P0704, P1555, P0235
    Utworzone przez koziolmsw w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 24-03-2016, 22:33
  3. 1.9 JTD 8V błąd p0235 i p0236 - logi. Przeładowanie?
    Utworzone przez mc007 w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 06-10-2014, 16:38
  4. AR 156 1.9 JTD - Check oraz błędy P0380 i P0235
    Utworzone przez shikoba w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 11-07-2013, 08:28
  5. [156] P0235 oraz P0236 - co oznaczją te błędy
    Utworzone przez kamko25 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 31-01-2009, 21:09

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory