Strona 6 z 7 PierwszyPierwszy 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 51 do 60 z 67

Temat: Alfa 159 kontra???

  1. #51
    Użytkownik Fachowiec Avatar FXX
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Peugeot 508 II / Peugeot 308 T9
    Postów
    2,645

    Domyślnie

    Cytat Napisał Mark.87 Zobacz post
    A przejedz sie kolega czyms co ma zmienna geometrie w turbo to zobaczysz jak diesel moze ciagnac od dolu, lepiej jak benzyna
    Sam jeżdżę kilka lat takimi Dieslami i co? I to, że "pod turbiną" nawet z 2 turbinami nie pojedziesz, bo fizyki nie oszukasz - póki turbo nie rozkręci to nie jedziesz

  2. #52
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    PO
    Auto
    Alfa Romeo powered by @sdero - była/ Obecnie Volvo V60 CC T5 AWD
    Postów
    1,128

    Domyślnie

    Cytat Napisał hideto Zobacz post
    W każdym Turbo Dieslu nie ma czym jechać 'pod turbiną'.

    Przejedź się czymś od VAGa... tam pod turbiną szybciej jestem w stanie iść piechotą.
    Ciekawe rzeczy piszesz.....
    W A6 miałem 680 Nm od 1450 obrotów od 2800 obrotów. Po modyfikacji dużo więcej. Jeśli taki Vagowski silnik na piechotę wyprzedzisz, to gratuluję. Usian Bolt może czuć się zagrożony:-P
    Widocznie jezdziles, jedziesz starym SDI, a nie Tdi.

    Pozdrawiam

  3. #53
    Mark.87
    Gość

    Domyślnie

    Popieram kolege wyzej, a przejec sie np bmw e46 330d tam przy 1500obr jest 400nm do ponad 4tys,wiec niema mowy o zadnej turbodziurze,silnik ciagnie juz od biegu jalowego, wiem bo kolega ma
    a w benzynie tez niema sily od dolu,dla przykladu moje auto ktore dopiero ozywa przy 3500obr

  4. #54
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2015
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    159 2,4 210
    Postów
    589

    Domyślnie

    Cytat Napisał marti Zobacz post
    Ciekawe rzeczy piszesz.....
    W A6 miałem 680 Nm od 1450 obrotów od 2800 obrotów. Po modyfikacji dużo więcej. Jeśli taki Vagowski silnik na piechotę wyprzedzisz, to gratuluję. Usian Bolt może czuć się zagrożony:-P
    Widocznie jezdziles, jedziesz starym SDI, a nie Tdi.

    Pozdrawiam
    Nie, mówię o TDi.

    A ile masz Nm poniżej 1450 czyli punktu załączenia turbiny ? Bo chyba tutaj mamy problem z czytaniem ze zrozumieniem. Wyraźnie mowa była o jeździe poniżej turbiny. Np w 159 2,4 to jazda w okolicy 1200 obrotów. Silnik wtedy wykazuje piękne spalanie i wiele czekać nie trzeba by szybko kogoś wyprzedzić.

  5. #55
    Użytkownik Fachowiec Avatar FXX
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Peugeot 508 II / Peugeot 308 T9
    Postów
    2,645

    Domyślnie

    Cytat Napisał Mark.87 Zobacz post
    Popieram kolege wyzej, a przejec sie np bmw e46 330d tam przy 1500obr jest 400nm do ponad 4tys,wiec niema mowy o zadnej turbodziurze,silnik ciagnie juz od biegu jalowego, wiem bo kolega ma
    a w benzynie tez niema sily od dolu,dla przykladu moje auto ktore dopiero ozywa przy 3500obr
    Oczywiście, że jest. Wystartuj od obrotów biegu jałowego i zobaczysz turbodziurę, na to jest skazany niemal każdy silnik z pojedynczą turbiną - oczywiście jedne mają większą, inne mniejszą.
    I nie mów, że nie ma, bo jeździłem tym silnikiem zarówno w e46, e60 jak i podwójnie doładowanym również w e60. O tym ostatnim można powiedzieć, że dobrze ciągnie od obrotów biegu jałowego, ale na pewno nie o tych pierwszych dwóch, bo przy 1000 rpm to tam nie za bardzo jest czym jechać. No chyba, że się przesiadasz ze słabego benzyniaka, to rzeczywiście wrażenie jest.
    Nie wspominam, że takie katowanie to zabójstwo dla sprzęgła, dwumasu i innych elementów.

  6. #56
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    PO
    Auto
    Alfa Romeo powered by @sdero - była/ Obecnie Volvo V60 CC T5 AWD
    Postów
    1,128

    Domyślnie

    Cytat Napisał hideto Zobacz post
    Nie, mówię o TDi.

    A ile masz Nm poniżej 1450 czyli punktu załączenia turbiny ? Bo chyba tutaj mamy problem z czytaniem ze zrozumieniem. Wyraźnie mowa była o jeździe poniżej turbiny. Np w 159 2,4 to jazda w okolicy 1200 obrotów. Silnik wtedy wykazuje piękne spalanie i wiele czekać nie trzeba by szybko kogoś wyprzedzić.
    Napisałeś " przejedz się czymś od Vag'a..." no to ja się pytam jakie silniki ma Vag jak nie Tdi lub SDI??? :-P z tym, że SDI nie ma turbo. Więc zostaje tdi:-D
    Skoro od 1450 obr miałem 680Nm to jak myślisz ile było od powiedzmy 1000 obrotów?? 200 Nm? :-D :-D
    Odsyłam do wujka Google i charakterystyki 3.0 tdi 313 koni.
    Poza tym, gratuluję jazdy dieslem z obrotami na poziomie 1200 rpm. ;-)


    Tyle ode mnie.

    Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez marti ; 22-11-2015 o 17:43

  7. #57
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2015
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    159 2,4 210
    Postów
    589

    Domyślnie

    Cytat Napisał marti Zobacz post
    Napisałeś " przejedz się czymś od Vag'a..." no to ja się pytam jakie silniki ma Vag jak nie Tdi lub SDI??? :-P z tym, że SDI nie ma turbo. Więc zostaje tdi:-D
    Skoro od 1450 obr miałem 680Nm to jak myślisz ile było od powiedzmy 1000 obrotów?? 200 Nm? :-D :-D
    Odsyłam do wujka Google i charakterystyki 3.0 tdi 313 koni.
    Poza tym, gratuluję jazdy dieslem z obrotami na poziomie 1200 rpm. ;-)


    Tyle ode mnie.

    Pozdrawiam
    I pewnie 'pod turbiną' twoje Tdi ciągnie jak po jej załączeniu... Po co się oszukiwać kolego ? Pod turbiną doładowane diesle wykazują dużo mniej 'chęci' do jazdy. Nie wiem tylko dlaczego to ma być wada, bo tak to chyba odbierasz. Pod turbiną jadą po prostu jak zwykłe diesle, czyli muły. 1,9 tdi byle benzyniak 60 km na światłach robi jak chce, później role się odwracają.

    A co do jazdy dieslem z obrotami 1200, staram się utrzymywać obroty pomiędzy 1250 a 1500 obrotami gdy nie muszę jechać bardziej dynamicznie. Niczego w tym złego nie ma. Co więcej miałem nieprzyjemność jazdy kilkoma autami z tymi systemami 'eco' które wskazują jaki bieg załączyć itp i zarówno 1,6 multijet jak i 1,6 Tdi próbowały skłonić mnie do jazdy po mieście na 6 biegu ;-)

  8. #58
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    PO
    Auto
    Alfa Romeo powered by @sdero - była/ Obecnie Volvo V60 CC T5 AWD
    Postów
    1,128

    Domyślnie

    Cytat Napisał hideto Zobacz post
    I pewnie 'pod turbiną' twoje Tdi ciągnie jak po jej załączeniu... Po co się oszukiwać kolego ? Pod turbiną doładowane diesle wykazują dużo mniej 'chęci' do jazdy. Nie wiem tylko dlaczego to ma być wada, bo tak to chyba odbierasz. Pod turbiną jadą po prostu jak zwykłe diesle, czyli muły. 1,9 tdi byle benzyniak 60 km na światłach robi jak chce, później role się odwracają.

    A co do jazdy dieslem z obrotami 1200, staram się utrzymywać obroty pomiędzy 1250 a 1500 obrotami gdy nie muszę jechać bardziej dynamicznie. Niczego w tym złego nie ma. Co więcej miałem nieprzyjemność jazdy kilkoma autami z tymi systemami 'eco' które wskazują jaki bieg załączyć itp i zarówno 1,6 multijet jak i 1,6 Tdi próbowały skłonić mnie do jazdy po mieście na 6 biegu ;-)
    Już Ci napisałem... Zobacz sobie charakterystykę pracy 3.0 tdi 313 koni. A później zastanów się co piszesz.... Albo lepiej. Wrzuć sobie filmik na YouTube i zobacz jak przyspiesza A6 C7 z tym motorem. I skończ się czepiać tych "pod turbina". W Przeciwieństwie do Ciebie jak nie kupuje mocnego diesla do jazdy z 1200 rpm, aby zaoszczędzić 0,4 litra na 100:-D :-D :-D
    Tak się składa, że mam też w domu 1.9 tdi, przelotem 600 tyś. Zapraszam Cie z dowolną 60 konna benzyną :-D :-D skończ już wypisywać te głupoty....
    Ze swoim 2.4 jtdm też możesz przyjechać :-P
    No chyba że mówisz o starcie że świateł. Jedynka, wolno gaz, do 1200 rpm, zmiana na dwójkę... Itd. Jeśli tak, to wybacz:-D
    Zatraca mi się tylko w takiej jeździe sens posiadania diesla. Nie lepiej skuter kupić??:-D

    Tyle ode mnie.

    Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez marti ; 22-11-2015 o 18:13

  9. #59
    Mark.87
    Gość

    Domyślnie

    Ja powiem od siebie tyle
    jechalem, a4,a6,passatem,przewaznie 130KM i jak dla mnie to bmw e46 330d goruje nad nimi i jak dla mnie nie wystepuje tam zadna turbodziura a silnik ma ciag zawsze, dlatego szukam diesla,duzego i mocnego

  10. #60
    Użytkownik Fachowiec Avatar FXX
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Peugeot 508 II / Peugeot 308 T9
    Postów
    2,645

    Domyślnie

    Cytat Napisał Mark.87 Zobacz post
    Ja powiem od siebie tyle
    jechalem, a4,a6,passatem,przewaznie 130KM i jak dla mnie to bmw e46 330d goruje nad nimi i jak dla mnie nie wystepuje tam zadna turbodziura a silnik ma ciag zawsze, dlatego szukam diesla,duzego i mocnego
    Skoro jeździłeś tylko takimi to rzeczywiście odczucia możesz mieć takie, że nie ma. Ale pojeździsz czymś mocniejszym i to zauważysz.
    I to mówię jako były posiadacz 156 2.4JTD 150KM, a obecnie 159 JTDm 200KM.

    PS. Widzę, że kolega też z Wielunia

Podobne wątki

  1. Artykuł "Auto świat" - Alfa Romeo MiTo kontra Mini
    Utworzone przez Abidibi1509 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 07-02-2013, 19:54
  2. alfa 159 kontra alfa 156 :) dla zainteresowanych nowym projektem :)
    Utworzone przez Jarecki300 w dziale Styling - Body Kit
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 20-08-2012, 22:10
  3. febi bilstein kontra trw
    Utworzone przez szefo79 w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 01-11-2011, 11:24
  4. Alfa...kontra ściana - HELP
    Utworzone przez Lucas83 w dziale 147
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 18-02-2010, 13:35

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory