Strona 6 z 7 PierwszyPierwszy 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 51 do 60 z 63

Temat: Silnik 2.0 JTDM 170 KM - słaby dół i reakcja na gaz

  1. #51
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar szejk
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Zachodniopomorskie/Lubuskie
    Auto
    Alfa 159 2.4 210km Q4/159 2.0 JTDM TI
    Postów
    364

    Domyślnie

    Ja 6 biegu poniżej 110/120 nie wrzucam.
    Były: Alfa SW 156 2004r 1.9 JTD 16v 140km, Alfa SW 159 2007r 2.4 JTDm Q4 210km
    Jest: Alfa SW 159 TI 2010r 2.0 JTDM 170km

  2. #52
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2013
    Auto
    159 SW TI 2.0 JTDM
    Postów
    131

    Domyślnie

    Cytat Napisał djrobertos Zobacz post
    No więc tak, przejechałem się dziś i na dowód spalania wrzucam fotki.

    Fotka nr 1: Przejechane 25,7km, średnie spalanie 7,0l/100km, 90% trasa z prędkością max 90-100 km/h na 6 biegu. 10% teren zabudowany (musiałem jakoś na tę trasę wyjechać z domu) - http://images75.fotosik.pl/79/2d34197cbc9478df.jpg

    Fotka nr 2: Przejechane 262,3km, średnie spalanie 7,4l/100km, 60% trasa - styl ekonomiczny, 40% miasto - http://images77.fotosik.pl/78/0520ca40823111d3.jpg

    Podczas jazdy ze stałą prędkością 90 km/h na szóstym biegu, momentalne spalanie wynosi 6,4l/100km na tempomacie oraz 6,4-6,6l/100km trzymając wciśnięty pedał gazu i utrzymując 90km/h "manualnie".

    Wszystkie testy zostały zrobione bez włączonej klimatyzacji. I uwierzcie mi, muszę się naprawdę postarać, żeby takie spalanie osiągnąć... To jest jazda z dziadkowaniem na maxa... Jak jeżdżę raczej dynamicznie to w mieście 9-10 łyknie a w trasie koło 8...

    P.S. Jestem z woj. śląskiego. Okolice Rybnika.

    P.S.2 U Was też wyraźnie "czuć" zmianę biegów w skrzyni f40?
    Zapraszam kolego na cykliczne co tygodniowe spoty Alfa Romeo Górny Śląsk https://www.facebook.com/events/846634995411556/ ja mam prawie seryjną 2,0 jtdm (prawie bo bez dpf i egr) a przyjeżdża jeszcze kolega z Jaworzna który ma z tego co mi wiadomo absolutną serię będziesz miał porównanie.

  3. #53
    Użytkownik Świeżak Avatar slawek1987
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Pszczyna
    Auto
    Alfa 159 2.0 JTDM http://www.forum.alfaholicy.org/nasze_belle/129975-pierwsza_alfa_czarna_159_a.html
    Postów
    52

    Domyślnie

    Ja jestem z okolic pszczyny mam ten sam silnik w sedanie tylko bez dpf i egr na 190/420 zrobiony i spalanie mam takie miasto trasa koło 6,5-7 pali

    Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	uploadfromtaptalk1447782162008.jpg
Wyświetleń:	142
Rozmiar:	39.0 KB
ID:	183713  

  4. #54
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar djrobertos
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Racibórz
    Auto
    Brera 2.0 JTDm 10'
    Postów
    302

    Domyślnie

    Sławku, a miałeś okazję jeździć serią? Chip rozwiązuje problem słabego dołu czy tylko go zmniejsza?

  5. #55
    Użytkownik Świeżak Avatar slawek1987
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Pszczyna
    Auto
    Alfa 159 2.0 JTDM http://www.forum.alfaholicy.org/nasze_belle/129975-pierwsza_alfa_czarna_159_a.html
    Postów
    52

    Domyślnie

    Zmniejsza go ale autko i tak ma słaby dół jak nie masz obrotów koło 2 tysi nie jedziesz pozatym reakcja auta po odpuszczeniu gazu zanim turbo będzie pompowac 1-1,5 s normalne to jest tak mi się wydaje ;-) wszystko ma wpływ na spalanie dpf egr opony ciśnienie w oponach zalanczona klima ja przy 120 gdzieś pokazuje koło 6 litrów spalanie chwilowe

    Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

  6. #56
    Użytkownik Świeżak Avatar slawek1987
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Pszczyna
    Auto
    Alfa 159 2.0 JTDM http://www.forum.alfaholicy.org/nasze_belle/129975-pierwsza_alfa_czarna_159_a.html
    Postów
    52

    Domyślnie

    Cytat Napisał slawek1987 Zobacz post
    Zmniejsza go ale autko i tak ma słaby dół jak nie masz obrotów koło 2 tysi nie jedziesz pozatym reakcja auta po odpuszczeniu gazu zanim turbo będzie pompowac 1-1,5 s normalne to jest tak mi się wydaje ;-) wszystko ma wpływ na spalanie dpf egr opony ciśnienie w oponach zalanczona klima ja przy 120 gdzieś pokazuje koło 6 litrów spalanie chwilowe

    Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
    Seria nie jedzilem może kilka dni odrazu robiłem chip dpf egr

    Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

  7. #57
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał slawek1987 Zobacz post
    Zmniejsza go ale autko i tak ma słaby dół jak nie masz obrotów koło 2 tysi nie jedziesz pozatym reakcja auta po odpuszczeniu gazu zanim turbo będzie pompowac 1-1,5 s normalne to jest tak mi się wydaje ;-) wszystko ma wpływ na spalanie dpf egr opony ciśnienie w oponach zalanczona klima ja przy 120 gdzieś pokazuje koło 6 litrów spalanie chwilowe

    Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
    Robiliśmy dużo 2.0 JTDM pod kątem zniwelowania efektu słabego dołu. Jeśli mądrze zrobisz soft, to auto jedzie praktycznie od 1500 obr/min, a efekt turbodziury jest minimalny.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  8. #58
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar djrobertos
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Racibórz
    Auto
    Brera 2.0 JTDm 10'
    Postów
    302

    Domyślnie

    Tomek, jaki jest orientacyjny koszt usunięcia dpf, zaslepienia egr i wgrania softu?

  9. #59
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar djrobertos
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Racibórz
    Auto
    Brera 2.0 JTDm 10'
    Postów
    302

    Domyślnie

    Witam po krótkiej przerwie. No więc tak - zrobiłem rozrząd wraz z pompą wodą. Wymieniony został również filtr paliwa, powietrza, kabiny i oleju. Stary olej (Mobil 1 5W30 DPF) zmieniłem na Selenię 5W30 WR Pure Energy. Nie wiem jak, lecz zauważyłem, że zdecydowanie poprawiła się reakcja na gaz. Nie jest jeszcze tak jak powinno być (reakcja nie jest natychmiastowa), opóźnienie wynosi jednak nie, jak przedtem 1-2 sek lecz koło 0,5 sek. Dół też wydaje się teraz mocniejszy, choć nie jest to jeszcze to, czego bym chciał. Nie potrafię racjonalnie wytłumaczyć dlaczego sytuacja uległa poprawie. Elementy eksploatacyjne, które zostały wymienione nie powinny mieć chyba na to wpływu? A i byłbym zapomniał, silniczek chodzi teraz ciszej, a może to tylko moje złudzenia..

    Tomek wyjaśnił mi na PW kwestie odnośnie ceny usunięcia dpfa, zaślepienia egr'u i wgrania softu. Mam się zamiar z nim umówić na jakiś konkretny dzień. Lecz myślę, że zrobię to dopiero po zimie lub wtedy, gdy DPF zacznie odmawiać posłuszeństwa, gdyż aktualnie mam inne wydatki.

  10. #60
    Użytkownik Świeżak Avatar slawek1987
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Pszczyna
    Auto
    Alfa 159 2.0 JTDM http://www.forum.alfaholicy.org/nasze_belle/129975-pierwsza_alfa_czarna_159_a.html
    Postów
    52

    Domyślnie

    I pięknie oby Alfunia jedzila i cieszyła oczy i i ciebie zrobisz soft zobaczysz będzie jeszcze lepiej

    Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Podobne wątki

  1. [145] Słaby silnik 1.6 TS, Błąd P1173, 22sek do 100, czy to MAF, lambda?
    Utworzone przez konio w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post / autor: 02-12-2013, 18:36
  2. JTDM 1.9 16V słaby dół
    Utworzone przez tommipl2 w dziale 147
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post / autor: 03-10-2013, 14:18
  3. Turbosprężarka - problem. Silnik słaby do 2000obr/min
    Utworzone przez herbig w dziale 166
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 14-05-2013, 22:09
  4. problem z ABS i VCD słaby silnik nie wiem od czego
    Utworzone przez manius2008 w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 04-01-2013, 20:05
  5. [145] Słaby silnik gdy wilgotne powietrze 1.4 ts
    Utworzone przez mateo902 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 27-08-2011, 09:14

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory