Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: Przyblokowane koła z rana

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Anamesh
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDM 8V
    Postów
    36

    Domyślnie Przyblokowane koła z rana

    Witam, mam nadzieję, że temat przejdzie - bo nie znalazłem takiego przypadku dokładnie. Problem jest taki, że od pewnego czasu z rana miałem lekko przyblokowane koła w samochodzie (ruszał, wystarczyło dać ciut więcej gazu - po przejechaniu może 1 km wszystko było już chyba spoko - a przynajmniej ja nie czułem). Wczoraj zostawiłem auto pod domem ok 16:00, zaciągnąłem ręczny na może 30 sekund, kapłem się, że to jednak głupi pomysł, popuściłem go, w nocy było może -3,-4 stopnie. I rano chciałem ruszyć jak zwykle i auto zgasło, bo dałem za mało gazu. Ruszyłem mocniej no i czuć było że coś blokuje mocniej koła niż zawsze(ledwie puściłem z gazu i praktycznie auto się zatrzymywało). Wjechałem na krawężnik żeby zobaczyć co jest grane, i było słychać takie mocniejsze łupnięcie w prawym przednim kole. Jakoś tak dojechałem do pracy (Kiedyś w innym aucie miałem sytuację, że dojechałem na przyblokowanym hamulcu, ale wtedy okrutnie śmierdziało spalenizną), później już chodziło lżej, po dojechaniu na miejsce sprawdziłem ostrożnie ręką temperatury tarcz ale wszystkie były co najwyżej ciepłe.Dalej mi się mimo wszystko rzuca wysokie spalanie samochodu - które średnio wzrosło spokojnie o prawie litr. Od czego zacząć diagnozę i jak się w ogóle zabrać do tego tematu ?

  2. #2
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfy Romeo MiTo; Alfa Romeo 159sw; Alfa Romeo Gulia Super
    Postów
    1,314

    Domyślnie

    Jak chyba zauważyłeś oprócz niskiej ( do -4 st ) temperatury mamy dość dużą wilgotność. Jeżeli hamulce odpuściły po ruszeniu to nie ma się czym przejmować, profilaktycznie można oczyścić zaciski i przesmarować.

  3. #3
    Użytkownik Świeżak Avatar burza_wroc
    Dołączył
    05 2013
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    159SW 1.9 JTDm 16V
    Postów
    120

    Domyślnie

    Temat dość znany. Problem polega na tym, że gumki uszczelniające na lince hamulca ręcznego się zużywają (parcieją). Pomaga wymiana linek na nowe, albo nieużywanie ręcznego w zimie

    http://www.forum.alfaholicy.org/159_..._recznego.html
    190KM@420Nm by Ecuproject

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar lukash
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Radomsko
    Auto
    AR 159 1.9 JTDm 16v 2006/AR 156 FL 1.9 JTD 8v 2003
    Postów
    499

    Domyślnie

    a w 159 z tego co czytałem to chyba łatwiej nie używać ręcznego niż wymienić linki



    Jest:
    - Alfa Romeo 159 1.9 JTD 150 KM 2006 r

    Była:
    - Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115 KM 2003 r
    - Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115 KM 2001 r

  5. #5
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    Tym sposobem myślenia łatwiej i taniej jest nie używać auta niż wymieniać w nim olej, klocki itd...
    Powyższy post został napisany przeze mnie i każde słowo dokładnie przemyślałem- jeśli czujesz się obrażony to znaczy, że albo nie rozumiesz co napisałem, albo osiągnąłem swój cel


    "We have to love Alfa, it's the law!" - Richard "Hamster" Hammond

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2015
    Mieszka w
    Piaseczno/Prażmów
    Auto
    159/GTV SPIDER
    Postów
    87

    Domyślnie

    Miałem to samo dziś z rana :-(.

    Linki już zamówiłem , przy okazji spinki do kanapy tylnej ( te że niby jednorazowe).
    A jako że nie lubię się rozdrabniać to również tarcze i nowe klocki na tył ( miałem wymieniać na wiosnę - będzie za jednym podejściem).

    Jak was to pociesza to w poprzednim aucie miałem to samo - a nie była to alfa. :-).
    Tylko że tam wymiana trwała 30min łącznie z wypiciem flaszki :-)))).

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar karmal
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Maserati Ghibli S 3,0 410KM
    Postów
    1,894

    Domyślnie

    Cytat Napisał Szaman_75 Zobacz post
    Miałem to samo dziś z rana :-(.

    Linki już zamówiłem , przy okazji spinki do kanapy tylnej ( te że niby jednorazowe).
    A jako że nie lubię się rozdrabniać to również tarcze i nowe klocki na tył ( miałem wymieniać na wiosnę - będzie za jednym podejściem).

    Jak was to pociesza to w poprzednim aucie miałem to samo - a nie była to alfa. :-).
    Tylko że tam wymiana trwała 30min łącznie z wypiciem flaszki :-)))).
    W 159 wymiana linek ręcznego.... dramat !

  8. #8
    Użytkownik Świeżak Avatar Rafael21
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    Alfa Romeo 159 1,9 150KM
    Postów
    100

    Domyślnie

    Cytat Napisał karmal Zobacz post
    W 159 wymiana linek ręcznego.... dramat !
    A może ktoś kto wymieniał opisać mniej więcej jak się do tego zabrać?
    Trzeba cały tunel środkowy demontować aby dostać się do mechanizmu?
    Niestety dziś też nie udało mi się ruszyć z parkingu

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar kamal
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Postów
    475

    Domyślnie

    Miałem ten sam problem od połowy ubiegłej zimy. Sposób jaki znalazłem to zaciągnięcie ręcznego na 3 ząbki a rano zamiast puszczać odrazu ręczny to zaciągałem go do końca a następnie puszczałem. Samo puszczenie ręcznego nić nieda jeśli linka jest przymarznięta do osłony, trzeba zerwać to zaciągnięciem ręcznego do końca. Czy to prawda, że są dwa rodzaje linek? Mechanik rozkręcił połowę samochodu i stwierdził że mocowanie przy drążku nie pasuje. Mam Alfę poliftową i takie były zamówione linki a okazało się, że drążek widocznie jest z przed 2008 roku. Podobno już mój mechanik ma właściwe linki i za tydzień jadę na wymianę.

  10. #10
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    Kamal, pewnie chodzi o to o czym pisałem- w tańszych zamiennikach jest zbyt któtka tuleja/okucie, przez co wypada z ostatniego mocowania (takie ucho, przez które po prostu przechodzi). Ja niestety się z tym musiałem zmierzyć. Rozwiązaniem jak zawsze okazały się metalowe opaski, które utrzymują (mam nadzieję) linki w odpowiedniej pozycji. Gdyby nie ten zabieg- gumki zostałyby przecięte lub zepchnięte przez to ucho... i a piać na nowo.

    Rafael- w dziale zrób to sam jest opis. Generalnie 5h to minimum jeśli jesteś kumaty i masz odpowiednie narzędzia (normalne klucze + jakieś torxy o ile dobrze pamiętam).
    Powyższy post został napisany przeze mnie i każde słowo dokładnie przemyślałem- jeśli czujesz się obrażony to znaczy, że albo nie rozumiesz co napisałem, albo osiągnąłem swój cel


    "We have to love Alfa, it's the law!" - Richard "Hamster" Hammond

Podobne wątki

  1. Z rana nie odpala 2.4JTD
    Utworzone przez RobertD1 w dziale 166
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 12-11-2015, 20:42
  2. Dymek z rana, alfa 147. 1.6 t.s
    Utworzone przez Karalik92 w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 17-04-2014, 20:49
  3. [159] dwa problemy z rana
    Utworzone przez cousteau79 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post / autor: 24-01-2013, 09:22
  4. Nie pali z rana 2.0ts z instalacja lpg
    Utworzone przez grzes1226 w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 14-10-2010, 06:50
  5. Nie pali z rana 2.0ts z instalacja lpg
    Utworzone przez grzes1226 w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 11-10-2010, 10:14

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory