WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów
Gdyby był słaby akumulator to by cykało cały czas "cyk cyk cyk itd" (miałem tak w innych autach) a tu jest tylko jedno cyknięcie i koniec. Gdy miałem słabe akumulatory w innych autach to przy próbie odpalenia oprócz cyknia zawsze przygasały kontrolki na konsoli a tu nic. No chyba że w Alfach jest inaczej gdy aku jest słaby. Ok sprawdzę inny aku ale wydaje mi się że tu sprawa nie dotyczy aku. Napięcie 12,4 na wyłączonym silniku, nigdy się nie zająknął i zawsze palił na dotyk.
Na parkingu przed hipermarketem. Rodzina pakuje zakupy do pancerwagena. Dziecko, chłopiec około 5-6 lat:
-Mamo co to za auto?
-Przeczytaj. Na rejestracji jest napisane
-A-L-F-A R-O-M-E-O. Dlaczego muszę jeździć VW albo Audi?
Matka patrzy na ojca, a ojciec na mnie.
Mina ojca BEZCENNA !!!
Gdyby napięcie na aku podczas odpalania było słabe to miałbym już wcześniej problemy z odpalaniem a tu żadnych nie było.
Powtarzam po mocy wsiadłem do auta i odpaliłem bez zająknięcia!!! Żadnego milenia czy coś w tym stylu. Tego samego dnia wyjąłem aku i wsadziłem z powrotem i już ani drgnie. Chyba wina nie tkwi w aku tylko kablach albo w rozruszniku.
Ostatnio edytowane przez awj1 ; 27-11-2015 o 17:30
Na parkingu przed hipermarketem. Rodzina pakuje zakupy do pancerwagena. Dziecko, chłopiec około 5-6 lat:
-Mamo co to za auto?
-Przeczytaj. Na rejestracji jest napisane
-A-L-F-A R-O-M-E-O. Dlaczego muszę jeździć VW albo Audi?
Matka patrzy na ojca, a ojciec na mnie.
Mina ojca BEZCENNA !!!
Miałem podobnie, przyczyną u mnie była słaba masa na przewodzie aku - nadwozie. Przeczyść wszystkie połączenia przewodów "+" i "-"
Na parkingu przed hipermarketem. Rodzina pakuje zakupy do pancerwagena. Dziecko, chłopiec około 5-6 lat:
-Mamo co to za auto?
-Przeczytaj. Na rejestracji jest napisane
-A-L-F-A R-O-M-E-O. Dlaczego muszę jeździć VW albo Audi?
Matka patrzy na ojca, a ojciec na mnie.
Mina ojca BEZCENNA !!!
Wróciłem z pracy, po 1 godz. wsiadam i du..,kontrolki nie przygasają,żadnych błędów, a nie kręci. Podłączyłem kablami 2-gi mocny aku(120Ah) i nic, wszystko działało oprócz odpalania. Przeczyściłem m-ca styku wszystkich przewodów idących od aku i do dziś nie ma problemów z rozruchem.
Zbieram tylko wszystkie możliwe wersje usterki. Nie robię domysłów bo nie jestem elektromechanikiem. Po co wykręcać rozrusznik skoro przyczyna może tkwić w kablach. A wykręcić rozrusznik to w moim przypadku gimnastyka. Lepiej zacząć od czegoś lżejszego niż od razu z grubej rury zaczynać. Z tego co się naczytałem i dowiedziałem to wina nie musi tkwić stricte w rozruszniku. Kable, masa, akumulator, bendiks - elektromagnes, ostatnie to wymiana rozrusznika. Z tego co się naczytałem i usłyszałem od elektryka to najprawdopodobniej w moim przypadki padł ELEKTROMAGNES. Coś co działało bez zarzutów nagle padło. Zatem na pewno nie akumulator bo jest nowy i po nocy odpalił od tyknięcia. Kable, bezpieczniki, przekaźnik (sterownik świec), listwa z prądem do świec sprawdzona i jest napięcie odpowiednie. Jutro operacja na rozruszniku. Już zamówiony został elektromagnes tylko że jest 5 rodzajów do tego modelu a na stanie był tylko 1. Problem w tym czy będzie pasował.
Na parkingu przed hipermarketem. Rodzina pakuje zakupy do pancerwagena. Dziecko, chłopiec około 5-6 lat:
-Mamo co to za auto?
-Przeczytaj. Na rejestracji jest napisane
-A-L-F-A R-O-M-E-O. Dlaczego muszę jeździć VW albo Audi?
Matka patrzy na ojca, a ojciec na mnie.
Mina ojca BEZCENNA !!!
Połącz na krótko styki elektromagnesu (np. wkrętakiem,kluczem) jak rozrusznik zakręci, to elektr. kaput