Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 19

Temat: Zamulony silnik 2,4

  1. #1
    gryzli74
    Gość

    Domyślnie Zamulony silnik 2,4

    Koledzy zwracam się do Was o poradę , czytałem podobne posty ale nie mam pojęcia co się dzieje. Od jakiegoś czasu moje auto jakby się zawiesza chodzi normalnie i nagle np przy zmianie biegów czy np dojadę do świateł stoję chcę ruszyć i auto jest totalnie zamulone tzn nie ma siły się rozpędzić od najmniejszych obrotów , idzie jak ślimak po jakimś czasie puszcza i leci znów i tak co jakiś czas się to powtarza. Myślałem ,że to przepływka ale kupiłem nową oryginał boscha i dalej to samo podmieniłem od znajomego jemu dałem swoją u niego ok u mnie znów ten sam problem. Na komputerze nie mam żadnych błędów NAWET W CHWILI KIEDY JEST TO ZAMULENIE... na konsoli też żadnej marchewy czy innych komunikatów, filtr paliwa zmieniony, przewody dolotowe posprawdzane , turbina nowa ma przejechane jakieś 35tys , nie mam pojęcia czym może to być spowodowane....

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar aniol_jojo
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Ruszów
    Auto
    156 SW - 2.4 JTDm 2004r
    Postów
    1,987

    Domyślnie

    hm ciekawy przypadek, znam dosc podobny ktory mial moj ojciec w szajswagenie - golfie - ale silnik zamulal od 3tys, mozliwe ze zawor cisnieniowy Ci sie zacina od turbiny ewentualnie dla wlasnego spokoju mozesz przeczyscic EGR (nie zaszkodzi a pomoc moze zawsze)
    "Alfa chociaż mała prowokuje do zgwałcenia pierwszych stu stron kodeksu drogowego."
    jest: 156 2.4 JTD 04r...
    była: Gtv 2.0 Twin Spark Verde Tropico 96r...

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Pierwsze co mi się narzuca to przepływomierz, ale skoro go wymieniłes to zostaje kwestia doładowania - para idzie gdzieś w gwizdek, więc albo dolot nieszczelny (sprawdź pomiędzy turbiną a kolektorem ssącym - jak robisz przegazówkę to rury twardnieją?), albo EGR non stop otwarty (możesz zaślepić)
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  4. #4
    Sash
    Gość

    Domyślnie

    Mam podobny problem, na 1/2/3 czuje chwilowy brak mocy, mimo wcisnięcia gazu jest chwilowy brak reakcji, a o paleniu gum nie ma mowy. Tez mysle o zaslepieniu EGR, ale czy mozna tak na stałe go zaslepic?

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    A jaki silnik (2,4 JTD niewiele mówi)?
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  6. #6
    gryzli74
    Gość

    Domyślnie

    Ok w takim razie jadę wymontować i przeczyścić egr po południu dam znać czy coś się poprawiało , dzięki za podpowiedzi . P.S. ten zawór podciśnieniowy od turbiny raczej nie bo patrzyłem i działa .

  7. #7
    gryzli74
    Gość

    Domyślnie

    Egr wyczyszczony był strasznie zasyfiony , wszystkie rury dolotowe jeszcze raz posprawdzane a objaw został ten sam muli jak osioł... nie mam pojęcia gdzie dalej szukać...

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    Cytat Napisał gryzli74 Zobacz post
    Egr wyczyszczony był strasznie zasyfiony , wszystkie rury dolotowe jeszcze raz posprawdzane a objaw został ten sam muli jak osioł... nie mam pojęcia gdzie dalej szukać...
    do sprawdzenia działanie : elektrozaworu sterującego doładowaniem turbosprężarki oraz rurki z niego wychodzące ; bo jeśli sztanga na turbosprężarce nie jest przestawiana to będzie muł
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  9. #9
    gryzli74
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał sedici Zobacz post
    do sprawdzenia działanie : elektrozaworu sterującego doładowaniem turbosprężarki oraz rurki z niego wychodzące ; bo jeśli sztanga na turbosprężarce nie jest przestawiana to będzie muł
    Może to głupie pytanie ale czy dam rade to sam sprawdzić czy do warsztatu?

  10. #10
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    Cytat Napisał gryzli74 Zobacz post
    Może to głupie pytanie ale czy dam rade to sam sprawdzić czy do warsztatu?
    Oczywiście że sam to możesz sprawdzić:

    zlokalizuj go (w 156 jest nad chłodnicą , na pasie przednim) , na włączonym silniku zdejmij wężyki gumowe z niego i sprawdź : jeden otwór ma dmuchać powietrze , drugi większy - zasysać - to właśnie on przestawia sztangę na turbosprężarce w celu osiągnięcia mocy z niskich obrotów

    koniecznie sprawdź na całej linii , te rurki z niego wychodzące mogą być dziurawe
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

Podobne wątki

  1. Zamulony silnik od 3000 obr/min JTD
    Utworzone przez dejvid27 w dziale 166
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 06-11-2012, 08:15
  2. Zamulony silnik przy 2500obr/min 2.4 jtd
    Utworzone przez dejvid27 w dziale 166
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 12-05-2012, 15:26
  3. Zamulony silnik do 3000obr/min JTD
    Utworzone przez dejvid27 w dziale 166
    Odpowiedzi: 40
    Ostatni post / autor: 03-05-2012, 16:27
  4. Zamulony silnik 2,5 V6
    Utworzone przez Krzychu25wroc w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 11-12-2011, 19:07
  5. Zamulony silnik 166 3.2 V6
    Utworzone przez Marty w dziale 166
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 07-06-2009, 18:12

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory