Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 44

Temat: Wycinać czy zostawić - dpf ?

  1. #31
    Użytkownik Romeo Avatar Black Wolf
    Dołączył
    11 2015
    Mieszka w
    Sochaczew
    Auto
    Była 159 był c5 jest mondeo 2.5 v6
    Postów
    581

    Domyślnie

    Cytat Napisał roberto34wawa Zobacz post
    A wiec ze hodowle krów tworzą więcej CO2 niż wszystkie samochody ?
    Trzeba im Dpfy zamontować heh ale faktem jest że krowy duzo go produkują



    Alfa w garażu cieszy niczym da Vinci na ścianie salonu

  2. #32
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar roberto34wawa
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW "WŁOSZKA" 30.06.2010
    Postów
    332

    Domyślnie

    Ja sprawdzałem ceny w czerwcu jak auto kupowałem żeby się zorientować. ... tak na dobrą sprawę dpf jest dobry jak ktoś dużo w trasie jeździ to wtedy długo nie ma z nim problemów w alfach jest dobrze zrobiony na szczęście
    Włoszka

    1.9 JTD-m 8v 88KW - prosto, solidnie bezproblemowo


  3. #33
    Użytkownik Znawca Avatar kowal78
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    100lica
    Auto
    AR 159 Q-tronic 2009
    Postów
    1,329

    Domyślnie

    Kali ten artykuł który przedstawiłeś został opracowany na podstawie materiałów Komisji Europejskiej. Dla mnie jest on tak samo wiarygodny jak wiara w Świętego Mikołaja.

  4. #34
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie.
    Auto
    159,1,9Jtdm 200KM, Giulia 2018 - 280KM, Stelvio 2021- 280KM
    Postów
    1,571

    Domyślnie

    Tylko, że to właśnie dpf zamienia wyłapaną sadzę w dwutlenek węgla.

  5. #35
    Użytkownik Znawca Avatar Kali_33
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 2.0TS 1997
    Postów
    1,526

    Domyślnie

    to podaj mi link do Twojego, tego wiarygodnego... zresztą po co, każdy raport potwierdza to samo...

    - - - Updated - - -

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał kaz156 Zobacz post
    Tylko, że to właśnie dpf zamienia wyłapaną sadzę w dwutlenek węgla.
    i o to właśnie chodzi

  6. #36
    Użytkownik Znawca Avatar kowal78
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    100lica
    Auto
    AR 159 Q-tronic 2009
    Postów
    1,329

  7. #37
    Użytkownik Romeo Avatar Black Wolf
    Dołączył
    11 2015
    Mieszka w
    Sochaczew
    Auto
    Była 159 był c5 jest mondeo 2.5 v6
    Postów
    581

    Domyślnie

    Adam, właściciel 9 letniej Mazdy 6 2.0 MZR-CD. Gdy jechał na na narty, auto straciło moc. Wyłączył silnik, a gdy znów go włączył, na zegarach rozbłysły dwie kontrolki "Check engine" i "DPF". Co to oznacza dowiedział się na autoryzowanej stacji: zapchany filtr cząstek stałych - pięta achillesowa diesli. Filtr został oczyszczony, olej wymieniony, a Adam pouczony, że auto z DPF-em wymaga specjalnego traktowania - trzymania silnika na obrotach i dłuższych wypadów za miasto. I tak jeździł. Mimo to przeżył dwie powtórki z historii. Za trzecim razem werdykt serwisu zabrzmiał jak wyrok: filtr nadaje się tylko do wymiany. Cena nowego? 10 tys. zł.

    Dlaczego producenci montują w autach coś tak kapryśnego i kosztownego?

    O czym milczą producenci

    Z konieczności. By spełnić Euro 5, czyli normę czystości spalin wprowadzoną w 2009 r. Dieslom przeszkadzała w tym sadza, efekt niepełnego spalania paliwa i oleju. Filtr cząstek stałych - Diesel Particulate Filter - ma je unicestwiać. Gromadzić i wypalać. Czym? Paliwem. Prawie pełny filtr rozgrzewa się do ok. 600 st. C i wypala sadzę do CO2 i pary wodnej. Tyle teoria. Praktyka obnaża liczne wady DPF-ów: - czynią silnik podatny na usterki (szkodzi mu np. ecodriving, gorsze paliwo, nieszczelności w układzie smarowania), - przez nie paliwo rozrzedza olej (bo zamiast trafiać do filtra, spływa po ściankach cylindrów), który trzeba wymieniać częściej, by nie zniszczył silnika,



    - wymuszone wypalenie sadzy połączone z wymianą rozrzedzonego oleju kosztuje 500-800 zł. - żeby ułatwić wypalanie sadzy, do filtra podawany jest szkodliwy NO2 - w efekcie diesle wydzielają go trzy-cztery razy tyle co silniki benzynowe, - proces regeneracji filtra wymaga jazdy non stop przez kwadrans z prędkością ok. 80 km/godz., co bywa niemożliwe w miastach, - przerwanie procesu regeneracji wyraźnie pogarsza jakość oleju, - filtry DPF nie są objęte gwarancją - konieczność ich czyszczenia lub wymiany producenci tłumaczą "niewłaściwym sposobem eksploatacji pojazdu",

    Kłopotliwa proteza

    Wróćmy do Adama. W ASO usłyszał, że do auta wartego 20 tys. zł musi dokupić filtr za 10 tys. zł.






    Alfa w garażu cieszy niczym da Vinci na ścianie salonu

  8. #38
    Użytkownik Rowerzysta Avatar porterneon
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Stelvio Veloce
    Postów
    395

    Domyślnie

    Wracajac do pytania: Jak nie planujesz chipowac saochodu i dpf nie sprawia Ci zadnych problemow to narazie go nie ruszaj.

  9. #39
    Użytkownik Znawca Avatar Kali_33
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 2.0TS 1997
    Postów
    1,526

    Domyślnie

    abstrahując od aktualności i stopnia szczegółowości tego raportu zwróć uwagę na to:

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DPF.jpg
Wyświetleń:	80
Rozmiar:	63.4 KB
ID:	185300

    komentarz jest chyba zbędny...

  10. #40
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    A w czym chip przeszkadza? Ponad 1.5 roku jeździłem z podkręconym 1.9 16V i DPF-em na pokładzie (wyłączony EGR), który przez cały okres użytkowania (3 lata, 50 tys. km) nie sprawiał mi żadnych problemów. Wypalanie średnio co 800 km, auto sprzedałem z przebiegiem 165 tys. km.
    Jedynie, co bardzo ważne, trzeba lać dobre paliwo (nie żałować na dodatki czyszczące układ paliwowy) i przyzwyczaić się do jazdy z obrotami powyżej 2000. Plusem obecności filtra cząstek stałych jest brak zasłony dymnej przy ostrym butowaniu. Bardziej wrażliwe osoby wyczują jednak, że auto z DPF w miarę zapełniania się filtra (między wypaleniami) staje się nieco słabsze.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

Podobne wątki

  1. [159] reklamować czy zostawić naprawe skrzyni M32
    Utworzone przez jackblackxxx w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 45
    Ostatni post / autor: 02-12-2015, 19:31
  2. Antena!! Zostawić czy zamontować standard ??
    Utworzone przez ccc w dziale 147
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 10-03-2013, 23:26
  3. regulacja luzów zaworowych, zostawić czy regulować?
    Utworzone przez lukas1983 w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 31-10-2012, 21:45
  4. Czy mogę zostawić dłuższe śruby do kół?
    Utworzone przez Mask w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 24-09-2012, 00:17
  5. Wyciągnąć czy zostawić aku?
    Utworzone przez Cycu w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 06-05-2011, 13:49

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory