Strona 1 z 5 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 49

Temat: Chcę kupić Brera 3,2

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    12 2015
    Auto
    Brera
    Postów
    3

    Domyślnie Chcę kupić Brera 3,2

    Cześć może ktoś przejechał Brerą3,2 100 000 km. i więcej i może powiedzieć coś na temat tego wozu . Chcę kupić Brere i próbuję popełnić jak najmniej błędów , na co trzeba zwrócić uwagę , a może ma ktoś godne polecenia auto .

  2. #2
    Użytkownik Świeżak Avatar duomox
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    159 SW 2.4 automat
    Postów
    46

    Domyślnie

    A czemu akurat ten silnik? Myślę, że lepszym wyjściem byłoby pójść w 2.4. W tym V6 na przykład wymiana rozrządu kosztuje fortunę (pewnie z 1/3 kosztu używanego samochodu).

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,553

    Domyślnie

    Cytat Napisał DareKról Zobacz post
    Cześć może ktoś przejechał Brerą3,2 100 000 km. i więcej i może powiedzieć coś na temat tego wozu . Chcę kupić Brere i próbuję popełnić jak najmniej błędów , na co trzeba zwrócić uwagę , a może ma ktoś godne polecenia auto .
    Sam się zastanawiałem na 3.2 do 159. Poza dźwiękiem i przyjemnym prowadzeniem ten silnik niewiele oferuje. Jest mulasty, pali strasznie dużo (dużo więcej niż takie silniki np. w Audi) i jest do tego awaryjny - używany silnik nie do dokupienia, a padają często przed 100kkm. Jest udokumentowanych ileś przypadków aut w których np. korbowód pękł i wyszedł bokiem silnika. Używanego silnika nie kupisz, a jak już się pojawiają to ponoć wołają ok 12tys.

    Ja dałem się przekonać na 1.75TBI i jestem jak na razie zadowolony. Jedyna sprawa to były przypadki padania turbiny w tych silnikach(podejrzenie przyczyny to wymiany oleju co 35tys km, do tego marna Selenia Star PE 5W40 jaką leją w ASO) - w ASO naprawa rujnuje (8tys?) ale TomekKRK twierdzi że w razie czego za ok 1tys da się turbinę naprawić.

    Polcam przeczytać ten wątek, :
    http://www.forum.alfaholicy.org/159_...ml#post1713568

    TBI jest dużo lżejsza, fajniej się prowadzi takie auto.

  4. #4
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    12 2015
    Auto
    Brera
    Postów
    3

    Domyślnie

    Miałem kiedyś Opla Monza 3,0 fajnie chodził , myślę że silnik V6 też będzie miło mruczał . Samochód ten kupję z myślą o wyjazdach wycieczkowych a nie do pracy . A co ile wymienia się rozrząd w V6 ?

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,553

    Domyślnie

    Cytat Napisał duomox Zobacz post
    A czemu akurat ten silnik? Myślę, że lepszym wyjściem byłoby pójść w 2.4. W tym V6 na przykład wymiana rozrządu kosztuje fortunę (pewnie z 1/3 kosztu używanego samochodu).
    Jak w 2.4 pęknie głowica (a się akurat zdaża przez wypalanie DPF i naprężenia przy skoku temperatury) to też nie ma lekko, uzywana głowica ponoć nie do dostania z tego co ktoś wspominał na forum.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał DareKról Zobacz post
    Miałem kiedyś Opla Monza 3,0 fajnie chodził , myślę że silnik V6 też będzie miło mruczał . Samochód ten kupję z myślą o wyjazdach wycieczkowych a nie do pracy . A co ile wymienia się rozrząd w V6 ?
    niby nie wymienia się, bo to łańcuch, ale niestety wyciąga się, padają jakieś tam elektrozawory itp. potrafi to paść po 100tys, u innych po 200 nie ma problemu (o ile ten silnik jest w stanie dożyć takiego przebiegu). o ile się nie mylę to w razie czego temat rozrządu robi się to na częściach sprowadzonych ze stanów (pasuje praktycznie wszystko), wtedy nie są to jakieś horrendalne koszty.

    Ja bym szukał Brery TBI, albo 2.2JTS (choć tu też problemy z rozrządem, ale przynajmniej łatwo dostępny silnik), odstyłam do mojego pierwszegp posta i podlinkowanego tematu - tam jest dużo argumentów i za i przeciw 3.2

  6. #6
    Użytkownik Świeżak Avatar duomox
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    159 SW 2.4 automat
    Postów
    46

    Domyślnie

    Żeby wymienić rozrząd w 3.2 trzeba wyjąć z auta cały silnik. Koszt robi też więc robocizna. Ostatnio własnie wymieniali w moim serwisie komuś i z tego co pamiętam to kosztowało to chyba 8 tys.
    2.4 ma fenomenalny dźwięk (bo to 5 garów), i ogólnie to bardzo udana jednostka. Świetny moment obrotowy. Mnie się jak na razie nic nie zepsuło

  7. #7
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,455

    Domyślnie

    Cytat Napisał DareKról Zobacz post
    Miałem kiedyś Opla Monza 3,0 fajnie chodził , myślę że silnik V6 też będzie miło mruczał .
    I tu nie do końca... 3.2V6 to już nie jest Busso jak w poprzednich Alfach, tylko silnik GM. Jak to się mówi.. dźwięk dupy nie urywa
    Tu masz porównanie:
    https://www.youtube.com/watch?v=3sPR_iKjcoE

    Myślę, że z 2.4JTDM przy odrobinie zacięcia jesteś w stanie nie wiele gorszy dźwięk wymodzić
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html


  8. #8
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Maupa
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Wałbrzych
    Auto
    AR Brera 3.2JTS SKY (rekin)
    Postów
    312

    Domyślnie

    A ja sobie 3,2 JTS chwalę. Jeżeli ma to być samochód weekendowy to w trasie wiele nie pali, a w mieście to zabójca wszystkich mieszczuchów A co do brzmienia się nie zgodzę ! GM a busso to całkiem 2 inne silniki. Gm hmmmmm brzmi bardziej szoczysto, a busso jak typowa rajdówka

    To dźwięk ode mnie
    https://www.youtube.com/watch?v=ISiFOZrUtfo

  9. #9
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał DareKról Zobacz post
    Miałem kiedyś Opla Monza 3,0 fajnie chodził , myślę że silnik V6 też będzie miło mruczał . Samochód ten kupję z myślą o wyjazdach wycieczkowych a nie do pracy . A co ile wymienia się rozrząd w V6 ?
    Opel 3.0 w porównaniu z 3.2 z Brery to jest bardzo prosty w budowie i niezawodny silnik. Jeśli nie chcesz popełnić błędu przy zakupie Brery - nie kupuj 3.2 V6. I tyle.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  10. #10
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,455

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maupa Zobacz post
    Faktycznie jest mięso i moc
    Rozumiem, że modziłeś, bo standardowo na YT takiego dźwięku nie mają
    Szkoda tylko, że są te jazdy z łańcuchem rozrządu...
    Busso nie musi brzmieć jak rajdówka - zależy jak przerobisz wydech
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html


Podobne wątki

  1. [GTV Spider] chcę kupić spider
    Utworzone przez kodex222 w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 07-04-2015, 09:37
  2. Chcę kupić ale się boję
    Utworzone przez Now w dziale 147
    Odpowiedzi: 231
    Ostatni post / autor: 29-05-2013, 10:07
  3. Chcę kupić 147
    Utworzone przez Dejf w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 24-05-2013, 18:28
  4. [Brera] chcę kupić!!!
    Utworzone przez delejal'holik w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 42
    Ostatni post / autor: 28-09-2012, 09:10

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory