Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Temat: mechanizm różnicowy - awaria !!!

  1. #1
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar shorty1988
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Rawicz
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 150KM 2005r
    Postów
    118

    Domyślnie mechanizm różnicowy - awaria !!!

    No i mnie dopadła pierwsza poważna usterka. Odwiedziłem 2 mechaników i obydwóch postawiło tą samą diagnozę (zawieszenie, poduchy, jak i przeguby są ok) pojedyńcze pukanie przy gwałtownym dodawaniu gazu jest spowodowane uszkodzonym mechanizmem różnicowym. Wszystko przez zaniedbanie poprzedniego właściciela (brak oleju w skrzyni-wyciek przez uszczelniacz). Pytanie:
    -czy skrzynię do 1.9 JTDm 150KM można zregenerować a konkretnie naprawić ww mechanizm? Jakie są koszta takiej naprawy. Boję się że wraz ze skrzynią poleci dwumas wraz ze sprzęgłem...
    -czy jest skrzynia od innego auta która pasuje do tego modelu auta (plug&play)?
    Ostatnio edytowane przez shorty1988 ; 11-12-2015 o 21:26

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar Black Wolf
    Dołączył
    11 2015
    Mieszka w
    Sochaczew
    Auto
    Była 159 był c5 jest mondeo 2.5 v6
    Postów
    581



    Alfa w garażu cieszy niczym da Vinci na ścianie salonu

  3. #3
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar shorty1988
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Rawicz
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 150KM 2005r
    Postów
    118

    Domyślnie

    Obdzwoniłem chyba większość warsztatów specjalizujących się w naprawie skrzyń w naszych alfach i chyba wybiorę się do Wrocławia do Łukasza Mielnika. Facet zna się na rzeczy (dużo pozytywnych opinii w necie krąży) sam zasugerował mi abym był przy rozbiórce abym widział co jest konkretnie uszkodzone.
    Zastanawia mnie tylko jedno:
    -przez telefon dowiedziałem się że podobne objawy jakie ma moja skrzynia (pojedyńcze stuknięcie przy ruszaniu/luz) ma padający dwumas-ze sprzęgłem co o tym myślicie? Może warto przyjrzeć obu rzeczom przy sciągniętej skrzyni?

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar Kali_33
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 2.0TS 1997
    Postów
    1,526

    Domyślnie

    mogą być też wyjechane na max. kielichy, ja bym się nie pchał w kosztowny remont skrzyni bez 100% diagnozy

  5. #5
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar shorty1988
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Rawicz
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 150KM 2005r
    Postów
    118

    Domyślnie

    A czy luz na kole (po wrzuceniu biegu i sprawdzeniu na podnośniki) na 100% oznacza uszkodzenie skrzyni?
    Byłem u 2 mechaników i obaj powiedzieli to samo. Może półoś, może przegub wewnetrzny ? Poduchy i zawieszenie jest w porządku.

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar Kali_33
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 2.0TS 1997
    Postów
    1,526

    Domyślnie

    jeśli luz jest duży to zazwyczaj oznacza nadmiernie wyrobiony przegub wewnętrzny czyli kielichy/krzyżak do wymiany.

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar motodoktor1
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    RZESZÓW
    Auto
    ALFA 159 SW 2.4JTDm 210KM/250 KM by Weloo i 3200GT 2001 375KM V8
    Postów
    544

    Domyślnie

    Ostatnio wyciągałem kilka takich skrzyń do remontu.Po wyciągnięciu mozna zweryfikować dwumas a skrzynię dać fachowcowi do przeglądnięcia czy mechanizm jest ok.Jak masz skrzynkę wyjętą diagnoza jest łatwiejsza.Zuzyty przegub wew.można zdiagnozować bez wyciągania skrzyni.Pozdrawiam

  8. #8
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar shorty1988
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Rawicz
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 150KM 2005r
    Postów
    118

    Domyślnie

    A w jaki sposób sprawdzić przegub wewnetrzny?
    Luz na kole jest na +/- 1/4 obrotu czyli dosyć spory. Mimo wszystko mam wrażenie że skrzynia jest OK (nie wyje, biegi wchodzą gładko) za wyjątkiem tego luzu właśnie...
    Nie wiem czy podjechać jeszcze do innego mechaniora.

  9. #9
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Gdy kręcisz kołem (auto podniesione na lewarku) to, że tak to ujmę, pierwszy etap to luz na przegubie. Potem będzie wyczuwalny opór stawiany przez mechanizm różnicowy, ale będzie można jeszcze kawałek przekręcić. W ten sposób można ocenić luzy na poszczególnych elementach. Nie mniej jednak 1/4 obrotu czyli 90 stopni to moim zdaniem zdecydowanie za dużo. Gdzieś czytałem, że dopuszczalny luz na przegubie to ok 30 stopni, ale nie dam sobie w tej chwili nic uciąć
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  10. #10
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar shorty1988
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Rawicz
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 150KM 2005r
    Postów
    118

    Domyślnie

    Czyli spawdzajac w ten sposób luz ( kręcąc kołem gdy jest włączony bieg) idzie dokładnie określić czy skrzynia czy przegub jest do wymiany?
    Nie wiem czy mam umawiać się na regenerację skrzyni czy upewnić się czy to co innego

Podobne wątki

  1. [156] mechanizm różnicowy Q2
    Utworzone przez alexradom w dziale Kupię części
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 11-06-2013, 16:52
  2. [GTV] Mechanizm różnicowy
    Utworzone przez A.D.I.K w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 14-09-2011, 22:56
  3. mechanizm różnicowy
    Utworzone przez Krzychu25wroc w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 14-06-2010, 23:20

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory