Strona 31 z 91 PierwszyPierwszy ... 21222324252627282930313233343536373839404181 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 301 do 310 z 909

Temat: Awaria silnika 2.0 170KM

  1. #301
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    07 2014
    Auto
    Alfa_Romeo 166 2.4 20v
    Postów
    289

    Domyślnie

    Cytat Napisał łuk4sz Zobacz post
    A wszystkie ameliniowe klapki wirowe były/są na swoich miejscach?
    Tak klapki wirowe na swoich miejscach nie ruszane.

  2. #302
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie

    No to mamy hydrozagatkę.
    Silnik nie rozbierany, ale naprawiony niefachowo. Coś wpadło i tłok przez to pękł, ale w sumie nie przez to bo i tak by pękł bo był z innej parafii....

  3. #303
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Może ktoś rozbierze 2.0 przed awarią z tego samego rocznika? Bo możliwe, że w fabryce popieprzyli tłoki. 2gi przypadek z tym samym problemem? Chyba, że faktycznie silniki są naprawiane przez cioty.
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  4. #304
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie

    Coś wpadło w dolot...przez filtr powietrza, przez nikogo nie niepokojone przeleciało sobie przez turbinę uszkadzając tylko jedną łopatkę, odbyło wycieczkę przez intercooler kolektor, zawory i wpadło do silnika pukając 4 razy w tłok. Na początku nieśmiało pukało , ale w końcu każdemu mogą nerwy puścić więc przyłożyło z karata , aż tłok pękł.

    Ja bym szukał jednak przyczyny w przegrzaniu (kłopoty ze smarowaniem) i zbyt dużym obciążeniem elementów silnika (wirus)
    Oczywiście zawsze można sprawdzić czy kolektor dolotowy pochodzi z tego auta,a za ślady na tłoku obwinić starą urwaną klapę.

  5. #305
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Hmm a wirnik turbiny po stronie wydechowej cały? Niezła zagadka.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  6. #306
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    koło koła
    Auto
    emty
    Postów
    477

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Hmm a wirnik turbiny po stronie wydechowej cały? Niezła zagadka.
    zagadka jest chyba rozwiązana przez Macka-156 , poprzedni właściciel jakąś naprawę wykonał niefachowo, lub nieświadomie, skoro tłoki winny być oznaczone tak samo, a późniejsza modyfikacja być może spowodowała to że teraz ten tłok pękł, gdyby coś wtelepało się ponownie przez dolot mogło przecież uszkodzić inny tłok? dlaczego akurat ten pękł? zakładałbym że właśnie zmienione parametry silnika (podniesiona moc) tylko spowodawły że uwidocznił się ten problem ze słabszym tłokiem,
    swoją drogą to będąc posiadaczem używanej alfy trzeba naprawdę przechodzić przez trudne momenty życiowe .....

  7. #307
    Użytkownik Znawca Avatar anAlfaBeta
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    1,960

    Domyślnie

    Cytat Napisał quba Zobacz post
    Ja bym szukał jednak przyczyny w przegrzaniu (kłopoty ze smarowaniem) i zbyt dużym obciążeniem elementów silnika (wirus)
    No właśnie, jaki przebieg i czy uszczelka smoka oleju wymieniona i przy jakim przebiegu? Dziwne, żeby tłok poleciał przed panewkami, ale w końcu to nie apteka.

  8. #308
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    07 2014
    Auto
    Alfa_Romeo 166 2.4 20v
    Postów
    289

    Domyślnie

    Z informacji mi dostepnych miska olejowa jak i glowica byly nie ruszane. jedynie co to glowica byc moze byla sciagana ale to ciezko okreslic bo sruby sa dosc skorodowane i nie widac na nich ingerencji przynajmniej z 4-5 lat. Mogla to byc wymiana w serwisie alfy zaraz na poczatku po zakupie ok 10 m-ca uzytkowania auta bo auto przez 4 m-ce stalo w serwisie i przez ten czas nikt tam nie zagladal a powodem mogla byc wczesniejsza awaria turbosprezarki co jest wpisane w historii aso lecz nie ma nic zaznaczone o jakimkolwiek grzebaniu w silniku, celowo by ktos nie wpisywal w historii skoro wszystko bylo wpisywane do 150tys ?? dziwne, Musze czekac na dalsze wiadomosi i wtedy wyjdzie co moglo byc przyczyna.

  9. #309
    Użytkownik Znawca Avatar anAlfaBeta
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    1,960

    Domyślnie

    Jeżeli to tłok numer 3 to ja bym się dopatrywał winy w tej właśnie uszczelce, skoro nie ma wpisu w historii. Z resztą jak miska zdjęta to można sprawdzić stan tej uszczelki - jak bardzo jest stara. Jeśli jednak to wina uszczelki czyli braku ciśnienia oleju, to widać by było to na panewkach... Ostatnio kolega robił takie 2.0 przebieg 160kkm na oryginalnej uszczelce, obrócone panewki i wał do wywalenia ale tłoki całe. Stoi takich pełno, Astry, Insignie, motor nich starten, tylko brać za 30% ceny i naprawiać

  10. #310
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    Cytat Napisał kamorado Zobacz post
    Z informacji mi dostepnych miska olejowa jak i glowica byly nie ruszane. jedynie co to glowica byc moze byla sciagana ale to ciezko okreslic bo sruby sa dosc skorodowane i nie widac na nich ingerencji przynajmniej z 4-5 lat. Mogla to byc wymiana w serwisie alfy zaraz na poczatku po zakupie ok 10 m-ca uzytkowania auta bo auto przez 4 m-ce stalo w serwisie i przez ten czas nikt tam nie zagladal a powodem mogla byc wczesniejsza awaria turbosprezarki co jest wpisane w historii aso lecz nie ma nic zaznaczone o jakimkolwiek grzebaniu w silniku, celowo by ktos nie wpisywal w historii skoro wszystko bylo wpisywane do 150tys ?? dziwne, Musze czekac na dalsze wiadomosi i wtedy wyjdzie co moglo byc przyczyna.
    Wlasnie sam sobie odpowiedziales skad te problemy.
    Turbo sie rozsypalo i wszystko poszlo do silnika. Teraz masz wyniki naprawy w ASO na koszt klienta ( gwaracja nie obejmuje takich elementow, bo ich sprawnosc zalezy od uzytkownika samochodu). Chcial pewnie tanio wiec motoru nie rozbierali. Wlozyli nowe turbo i koniec..

    Jak to bylo? Potwierdzony przebieg i cala historia serwisowa..


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Zakup używanej Julki 2.0 170KM czy 1.4 170KM
    Utworzone przez ziomek1988 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 13-12-2014, 16:10
  2. [GTV] Awaria silnika
    Utworzone przez Hostac w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 28-10-2014, 17:09
  3. 1.9 JTDm awaria silnika?
    Utworzone przez Krajcok w dziale GT
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 14-02-2010, 11:05
  4. [145] awaria silnika
    Utworzone przez zjawa83 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 01-02-2009, 08:32
  5. [146] awaria silnika
    Utworzone przez żylak w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 09-03-2008, 22:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory