Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: Słaby akumulator czy też z alternatorem cos nie tak ?

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Alfa 147 1.9 JTD
    Postów
    562

    Domyślnie Słaby akumulator czy też z alternatorem cos nie tak ?

    Mam problem i nie wiem czy jest to alternator czy tez moze juz slaby akumulator - miałem z podobny problem już z wcześniejszym akumulatorem, czasami przy odpalaniu wyskakiwał błąd asr-a sadze ze to był problem slabego napiecia akumulatora- napiecie okolo 12,2 - 12,4 czasami jak postal dluzej to napiecie spadalo ponizej 12, jak wyjalem aku i troche postal to napiecie wzrastalo do 12,4 - 12,6 V, zastanawiam sie czy to wina alternetora czy tez wina samego aku, aku nie jest firmowy ale dbam w miare dobrze o niego uzupelniam elektrolit i raz na pol roku solidnie doladowuje - fakt ze kiepskim prostownikiem.......

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar beriba
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    147 1.9 JTD 16V
    Postów
    1,305

    Domyślnie

    To już nie te czasy że uzupełnia się elektrolit. Jeśli masz akumulator bezobsługowy to prawdopodobnie go tym niszczysz. A jeśli masz aku starego typu to ja bym wymienił.

    Tak czy inaczej sprawdź napięcie ładowania bo być może to wina alternatora

    Wyryte rantem felgi

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Alfa 147 1.9 JTD
    Postów
    562

    Domyślnie

    napiecie ladowania jest ok 14,4 V aku jest staregi typu ale nie chce mi sie co dwa lata kupowac nowego bo to bez sensu

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar esco1982
    Dołączył
    12 2014
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    AR 166 3.0 V6 99r.,Fiat Tipo 1.4 T JET 2017
    Postów
    759

    Domyślnie

    Cytat Napisał zasit Zobacz post
    napiecie ladowania jest ok 14,4 V aku jest staregi typu ale nie chce mi sie co dwa lata kupowac nowego bo to bez sensu
    Czemu co dwa lata?? U mnie aku wytrzymuje 4-5lat. I nigdy nie bawiłem się w jakieś doładowywanie co pół roku ??
    AR 146 1.4 BOXER, AR 147TI 1.6 TS, AR 166 3.0 V6

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar beriba
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    147 1.9 JTD 16V
    Postów
    1,305

    Domyślnie

    U mnie aku po poprzedniej właściciele wytrzymał prawie 3 lata a nie wiem ile ona go jeszcze miała. I kompletnie nic przy nim nie robiłem. Teraz od prawie roku mam kolejny i nie zanosi się żeby cokolwiek trzeba było robić jeszcze przez dłuższy czas.
    A co do problemu. Jeśli napięcie ładowania jest ok to sprawdź pobór prądu na wyłączonym silniku. Może coś Ci go rozładowuje. Jeśli nie, to raczej zostaje wymiana aku.

    Wyryte rantem felgi

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec Avatar sleyer3
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    alfa romeo 147 1.9jtdm 150KM 2006r.
    Postów
    2,053

    Domyślnie

    Z tym ładowanie co pół roku to kolega źle nie robi tylko długo małym prądem źle doładowujących aku potrafi się zasiarczyć. Ale ogólnie też stawiam że masz lewy pobór prądu.

  7. #7
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    06 2011
    Auto
    Alfa Romeo rzecz jasna
    Postów
    12

    Domyślnie

    Cytat Napisał esco1982 Zobacz post
    Czemu co dwa lata?? U mnie aku wytrzymuje 4-5lat. I nigdy nie bawiłem się w jakieś doładowywanie co pół roku ??
    Reguły nie ma, widziałem już i polskie tanioszki, które trzymały po 5-6 lat i zagraniczne, "markowe", które padały po 2-3.

  8. #8
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    06 2011
    Auto
    ar 147 2.0ts
    Postów
    15

    Domyślnie

    widzę, że sprawdzałeś ładowanie, ale czy sprawdziłeś od kiedy jest takie napięcie ładowania? u mnie od odpalenia do czasu jak przekroczę po raz pierwszy 3k rpm nie ładuje tylko jedzie na aku. dopiero jak przegazuje to alternator zaskakuje. tym sposobem pyrkając emeryt mode jak silnik był zimny a trasa krótka lub częste postoje łatwo było rozładować aku. pomógł zakup wskaźnika ładowania do gniazda zapalniczki. nie wiem czy one tak mają czy też to wina padajacych diód alternatora, nauczyłem sie z tym żyć.

    pozdrawiam

    tapnięte talkiem

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Alfa 147 1.9 JTD
    Postów
    562

    Domyślnie

    u mnie przez minute rosnie z 13 cos do 14,4 V

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar esco1982
    Dołączył
    12 2014
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    AR 166 3.0 V6 99r.,Fiat Tipo 1.4 T JET 2017
    Postów
    759

    Domyślnie

    Cytat Napisał dzebrys Zobacz post
    widzę, że sprawdzałeś ładowanie, ale czy sprawdziłeś od kiedy jest takie napięcie ładowania? u mnie od odpalenia do czasu jak przekroczę po raz pierwszy 3k rpm nie ładuje tylko jedzie na aku. dopiero jak przegazuje to alternator zaskakuje. tym sposobem pyrkając emeryt mode jak silnik był zimny a trasa krótka lub częste postoje łatwo było rozładować aku. pomógł zakup wskaźnika ładowania do gniazda zapalniczki. nie wiem czy one tak mają czy też to wina padajacych diód alternatora, nauczyłem sie z tym żyć.

    pozdrawiam

    tapnięte talkiem
    Ludzie napięcie ładowania (powyżej 14v) przy sprawnym alternatorze ma być od razu po odpaleniau silnika a nie dopiero powyżej 3k rpm!!! Zamiast zakładać wskaźnik ładowania, napraw alternator .
    AR 146 1.4 BOXER, AR 147TI 1.6 TS, AR 166 3.0 V6

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 02-03-2015, 13:51
  2. Czy słaby akumulator może powodować brak świateł ??
    Utworzone przez GrzesiuSiedlce w dziale 166
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 20-03-2013, 22:51
  3. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 15-10-2012, 23:43
  4. za słaby akumulator ?
    Utworzone przez andri25 w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 09-05-2012, 13:59
  5. Słaby akumulator - czy coś jeszcze?
    Utworzone przez tomito w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 30-10-2010, 11:17

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory