Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 39

Temat: p0340 i p0335

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar mamel
    Dołączył
    01 2015
    Auto
    AR 159 1.9 JTDM 8v
    Postów
    469

    Domyślnie p0340 i p0335

    Hej. Moja alfa coś zaczeła wariować. Wczoraj bawiłem się z czyszczeniem przewodów i połączen masowych - wyjąłem akumulator, poczyscilem mase miedzy aku i budą a później między skrzynią i podłużnicą, włożyłem aku i git. Przejchalem jakies 20km, auto zgasilem, po 15 min wróciłem i auto nie chciało zapalić - rozrusznik kręcił ale silnik nie łapał. Dopiero za 2 razem załapał. Dziś jeździłem cały dzień i było wszystko ok do teraz. Stanąłem pod domem i na luzie silnik chodził i co jakis czas jakby chciał przygasnąć (tak jakby przerwał pracę na 0.01 s i działał dalej) aż w końcu zgasł i wywaliło mi 2 błędy:

    p0340 i p0335

    Czy to może być powiązane z tym czyszczeniem masy? Jak wykręcałem podstawe akumulatora to ecu od niej musiałem odkręcić i może w wiązce wtedy coś ruszyłem i nie łączy?
    Dodam jeszcze, że w mesie jest adnotacja, że kontrolka została włączona przez błąd p0335.

    Tak to wygląda w fesie:

    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	2.jpg
Wyświetleń:	678
Rozmiar:	138.0 KB
ID:	186947   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Bez*tytułu.jpg
Wyświetleń:	710
Rozmiar:	74.7 KB
ID:	186948  
    Ostatnio edytowane przez mamel ; 31-12-2015 o 01:46

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta Avatar mamel
    Dołączył
    01 2015
    Auto
    AR 159 1.9 JTDM 8v
    Postów
    469

    Domyślnie

    nikt nic nie pomoże?

  3. #3
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Ciężko cokolwiek powiedzieć. Skoro pojawiło się to po Twojej ingerencji, przyczyny szukałbym w miejscu, w którym grzebałeś. Może uszkodziłeś wiązkę lub wystąpiło luźne połączenie przy którejś wtyczce.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar mamel
    Dołączył
    01 2015
    Auto
    AR 159 1.9 JTDM 8v
    Postów
    469

    Domyślnie

    No ale zakładając, że uszkodziłem wiązkę no to chyba nawet na zimnym powinien wariować czujnik, prawda? A on świruje tylko jak się rozgrzeje - na zimnym jest jak najbardziej ok. Może po prostu po odłączeniu prądu na jakies 30 min i ponownym podłączeniu, czujnik wyzionął ducha bo to w koncu elektronika i o takich przpadkach czytałem też na forum (niekoniecznie o czujniku, ale ogolnie o elektronice w 9).

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2015
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    159 2,4 210
    Postów
    589

    Domyślnie

    Nie twierdzę, że to może być przyczyna ale zimne przewody mogą odginać się w zupełnie innym kierunku niż rozgrzane (takie w których przez jakiś czas płynie prąd). Takie zjawisko można zauważyć np w kiepsko zrobionych gniazdkach w mieszkaniach gdy jeden przewód jest luźny. Gniazdko działa np 10 minut, a później przewodzik odchyla się pod wpływem temperatury.

  6. #6
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Luźne styki dają o sobie znać w losowych przypadkach. Może być jak pisze hideto.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta Avatar mamel
    Dołączył
    01 2015
    Auto
    AR 159 1.9 JTDM 8v
    Postów
    469

    Domyślnie

    A sam czujnik po wyjęciu da się jakoś sprawdzić? I powiecie mi gdzie on się dokładnie znajduje?

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2015
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    159 2,4 210
    Postów
    589

    Domyślnie

    Każdy czujnik da się sprawdzić na stole.

    Zazwyczaj wystarczy zasilacz 12V, multimetr i coś czym podasz oczekiwany przez czujnik sygnał. Tak się czasami muszę bawić w robocie, jak nie ma pewności czy padł czujnik czy coś innego. Tylko ja mam do tych celów dostępny zasilacz laboratoryjny i kilka innych przydatnych gadżetów (i nie sprawdzam czujników motoryzacyjnych)

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar mamel
    Dołączył
    01 2015
    Auto
    AR 159 1.9 JTDM 8v
    Postów
    469

    Domyślnie

    a gdzie ten czujnik sie znajduje w 1.9 8v jtd?

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2015
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    159 2,4 210
    Postów
    589

    Domyślnie

    K046 - czujnik obrotu
    K047 - czujnik fazy

    Zdjęcie z 16V, ale w 8V będzie identycznie. Sygnały wracają sąsiadującymi żyłami.

    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	silnik.jpg
Wyświetleń:	1320
Rozmiar:	167.3 KB
ID:	187079  
    Ostatnio edytowane przez hideto ; 01-01-2016 o 22:53

Podobne wątki

  1. Błąd P0336 i P0335
    Utworzone przez aro_1977 w dziale 147
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 07-11-2017, 15:32
  2. Błąd P1320 P0335 2.4 JTD
    Utworzone przez dragon855 w dziale 166
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 13-04-2015, 10:13
  3. Błędy P0335 RPM SENSOR
    Utworzone przez sulik w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 11-11-2013, 02:59
  4. 1.9 JTD 115KM P0335 nie odpala
    Utworzone przez Bladyy w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 06-08-2013, 18:51
  5. P0335 2.4 JTD pytanie
    Utworzone przez pawel2910 w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 04-09-2012, 10:15

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory