Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: Stukanie przy gwałtownym dodawaniu gazu

  1. #1
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar shorty1988
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Rawicz
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 150KM 2005r
    Postów
    118

    Domyślnie Stukanie przy gwałtownym dodawaniu gazu

    Mam mały problem ze swoją 159tką:
    - podczas jazdy (przy gwałtownym dodaniu gazu lub wciskając pedał pulsacyjnie) słychać stuki jakby coś z zawieszenia było nie do końca dokręcone/miało luzy. Dodam tylko że na postoju nie ma tego problemu.
    Silnik pracuje równo, nie "rzuca" nim podczas gaszenia i przyspieszania, nie ma metalicznych odgłosów przy gaszeniu, nie drży pedał sprzęgła biegi wchodzą gładko.
    Co to może być? Na forum wyczytałem że podobne objawy są przy zużytych przegubach...

  2. #2
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    ŁÓDŹ
    Auto
    LANCIA KAPPA 2,4 JTD, ALFA ROMEO 166 2,4 JTD
    Postów
    1,904

    Domyślnie

    Mogą być przeguby wewnętrzne uszkodzone.
    Napisz do nas z numerem Vin to zobaczymy ile to kosztuje
    -------
    Autosklep24 zaprasza na zakupy. Dla Forum rabat 10% na hasło "alfaholicy".

    W przypadku nagłej potrzeby rozmowy ze sprzedawcą
    proszę dzwonić 792 465-368


    <a href=http://autosklep24.pl target=_blank rel=nofollow>http://autosklep24.pl</a>

  3. #3
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Przejrzyj to zawieszenie, bo może poduchy masz wywalone.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar dejon
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Warszawa/Bielsk Podlaski
    Auto
    Była Alfa Romeo 156 2,4JTD...wkoncu jest 159 SW 1,9JTD 16V 150KM
    Postów
    1,102

    Domyślnie

    Tez możesz sprawdzić czy wszystkie koła masz dobrze dokręcone . Miałem tak jak piszesz przy ruszania stuki i przy chamowaniu.okazalo się ze kilka szpilek z przodu nie było dobrze zakręconych. Teraz cisza

    Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

  5. #5
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar shorty1988
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Rawicz
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 150KM 2005r
    Postów
    118

    Domyślnie

    Właśnie wróciłem od mechanika który miał mi ogarnąć auto. Zawieszenie jest w najlepszym porządku (włącznie z poduchami), wszystkie śruby dokręcone a problem nadal występuje. Jestem prawie w 100% pewny że to wina przegubu wewnętrznego, natomiast pan mechanik twierdzi że mechanizm różnicowy...

  6. #6
    Użytkownik Świeżak Avatar karamba
    Dołączył
    05 2009
    Auto
    AR 159 1,9 110 kW, DPF OFF, EGR OFF, klapki OFF, power by @sdero
    Postów
    200

    Domyślnie

    przeguby wewnętrzne

  7. #7
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar shorty1988
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Rawicz
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 150KM 2005r
    Postów
    118

    Domyślnie

    kwestia teraz z której strony (czy z obu stron)?

  8. #8
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar deka07
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Sanok/Gdańsk
    Auto
    Była Alfa Romeo 166 2,5 V6 Sportronic, 166 2,5 V6 Progression, Jest Alfa Romeo 159 JTDm 120 KM
    Postów
    221

    Domyślnie

    Podłącze się do tematu. U mnie takie "stuknięcie" (luz , coś nie dokręcone) słychać przy gwałtownym dodaniu gazu lub w momencie zmiany biegu, jak puszczam sprzęgło i dodaję gazu lub gwałtownie wcisnę sprzęgło. Jeżeli delikatnie dodaje gaz lub zmieniam biegi nie słychać żadnych stuków. Wydaje się, że jest to po lewej stronie (od strony kierowcy). Słychać też jak wyłączam silnik bez wciśniętego sprzęgła. Oczywiście nic poza wymienionym objawem dziwnego się nie dzieje w aucie. Chce podjechać do jakiegoś "specjalisty", ale za nim to zrobię może ktoś mi coś poradzi...

  9. #9
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    02 2015
    Mieszka w
    Tarnów
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 16v 06r
    Postów
    100

    Domyślnie

    Przy zmianie biegów to raczej dwumas, może nie tyle jest skończony co zaczyna dawać o sobie znać.
    Czytałem kiedyś temat o tym i ponoć ciężko to w 159 wyeliminować, zdarza się że nawet po wymianie na nowy zestaw występuje te stuknięcie przy zmianie biegów.
    Miałem podobnie w poprzednim aucie, zaczęło się od lekkiego stuknięcia przy zmianie biegów, mało kto to słyszał, potem było ślizganie przy dodawaniu gazu, skończyło się na wymianie. Teraz nasłuchuje uważnie i chyba też zaczyna dawać o sobie znać, właśnie takie puknięcie delikatne przy wciskaniu sprzęgła. Narazie oprócz tego nie ma żadnych objawów, sprzęgło bierze ok itp, więc nawet nie ruszam, ale zaczne chyba już składać pln-y bo pewnie chip przyśpieszy wymiane.
    Alfa Romeo 159 1.9 jtdm 16v - Berlina Grigio Stromboli
    Dpf / Egr / Klapy Off + mod by conmir

  10. #10
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar deka07
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Sanok/Gdańsk
    Auto
    Była Alfa Romeo 166 2,5 V6 Sportronic, 166 2,5 V6 Progression, Jest Alfa Romeo 159 JTDm 120 KM
    Postów
    221

    Domyślnie

    Słuchając wydaję się, że jest to bardziej temat przegubu, gdzieś na półosi. Temat sprzęgła, dwumasy raczej po objawach bym odrzucił...

Podobne wątki

  1. Alfa 156 2,0 JTS stukanie przy dodawaniu gazu
    Utworzone przez mateo18_92 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 26-02-2014, 12:30
  2. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 28-04-2013, 11:50
  3. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 16-02-2013, 20:51
  4. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 21-12-2011, 17:20
  5. [146] brak mocy i strzelanie przy kolektorze ssacym przy dodawaniu gazu
    Utworzone przez Karol_PKAR w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 46
    Ostatni post / autor: 16-05-2010, 13:29

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory