Strona 7 z 8 PierwszyPierwszy 12345678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 70 z 79

Temat: Logi z MES - prośba o analizę

  1. #61
    Użytkownik Romeo Avatar euroscan
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Katy Wroclawskie/ Wrocław/ Legnica
    Auto
    147 TS 1.6, bez wariatora
    Postów
    685

    Domyślnie

    wykres z akumulatora podczas startu rozrusznika...
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	akumulator1.jpg
Wyświetleń:	86
Rozmiar:	52.1 KB
ID:	186865  

  2. #62
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    Giulietta 150 KM 2016
    Postów
    652

    Domyślnie

    Powiedzcie mi, co właściwie oznaczają te ciśnienia w MES? Przed włączeniem silnika wszystkie są równe mniej więcej ciśnieniu atmosferycznemu, a po włączeniu silnika dwa pierwsze spadają prawie o połowę. Przecież to bez sensu.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	mes.jpg
Wyświetleń:	143
Rozmiar:	26.2 KB
ID:	187356Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	mes2.jpg
Wyświetleń:	129
Rozmiar:	26.5 KB
ID:	187357

  3. #63
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair
    Postów
    519

    Domyślnie

    Kiedy silnik pracuje na biegu jałowym w dolocie panuje podciśnienie, a więc ciśnienie jest niższe od atmosferycznego.
    W miarę otwierania przepustnicy podciśnienie maleje, a kiedy turbina zaczyna tłoczyć powietrze ciśnienie rośnie powyżej atmosferycznego.

  4. #64
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    Giulietta 150 KM 2016
    Postów
    652

    Domyślnie

    Co w takim razie oznacza tutaj Boost pressure? Jeżeli by to miało być ciśnienie doładowania, to w obu przypadkach powinno być równe 0.
    Pytam, bo w scanxlpro jest taki parametr typu SCRIPT, który wyliczany jest jako MAP pressure-BARO pressure, więc tam nieraz nawet jest ujemny.

  5. #65
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    Giulietta 150 KM 2016
    Postów
    652

    Domyślnie

    Bingo!

    Zrobiłem logi z samochodu zastępczego. Wreszcie dostałem taki z tą samą centralka silnika co u mnie. U mnie podczas ruszania przepustnica (niebieska na wykresie), której podobno nie ma w MultiAir, zamyka się i otwiera.
    A w zastępczym cały czas podczas przyspieszania jest otwarta. W ogóle ten zastępczy a mój to niebo a ziemia jeśli chodzi o dynamikę, nawet podczas mocniejszego naciśnięcia gazu w trybie Dynamic aż traci przyczepność, czego u mnie nigdy nie udało się uzyskać.

    Tylko co teraz? Przepustnicę już podobno wymieniali.

    Mój:

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	mój.png
Wyświetleń:	65
Rozmiar:	20.1 KB
ID:	187569

    Zastępczy:
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	zastepczy.png
Wyświetleń:	75
Rozmiar:	16.0 KB
ID:	187570

    Poza tym tutaj wraz z przyspieszaniem ładnie rośnie ciśnienie, a u mnie wykres jest jakiś poszarpany.

    Logi.zip
    Ostatnio edytowane przez Roman35 ; 08-01-2016 o 09:31

  6. #66
    Użytkownik Romeo Avatar euroscan
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Katy Wroclawskie/ Wrocław/ Legnica
    Auto
    147 TS 1.6, bez wariatora
    Postów
    685

    Domyślnie

    co to jest za parametr, APP_D ?... poniżej wykresy z testu OBD, 2000 i 3000 obrotów, alfa G MY2010. u ciebie coś nie tak z przepustnicą, otwiera ale za mało, nie ma siły utrzymać otwarcia i potem spężyna zamyka przepustnicę...
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	rpm 2000 G-ma.jpg
Wyświetleń:	67
Rozmiar:	83.2 KB
ID:	187580   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	rpm 3000 G-ma.jpg
Wyświetleń:	53
Rozmiar:	83.2 KB
ID:	187581  

  7. #67
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    Giulietta 150 KM 2016
    Postów
    652

    Domyślnie

    APP_D to pedał gazu, tylko on nie idzie od zera tylko od 19%, ale to szczegół.

  8. #68
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,535

    Domyślnie

    Cytat Napisał Roman35 Zobacz post
    Tylko co teraz? Przepustnicę już podobno wymieniali.
    Podobno.
    Warto by było ustalić czy jest podawany sygnał sterujący bezpośrednio na kablu w przepustnicy./Twojej/
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  9. #69
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    Giulietta 150 KM 2016
    Postów
    652

    Domyślnie

    Cytat Napisał euroscan Zobacz post
    co to jest za parametr, APP_D ?... poniżej wykresy z testu OBD, 2000 i 3000 obrotów, alfa G MY2010. u ciebie coś nie tak z przepustnicą, otwiera ale za mało, nie ma siły utrzymać otwarcia i potem spężyna zamyka przepustnicę...
    A ten test to jest z Giulietty MultiAir?
    Bo u mnie (a konkretnie w samochodzie zastępczym) podczas jazdy ze stałymi obrotami 3000 przepustnica jest otwarta na 20-30%. Wzrasta do 80% tylko podczas gwałtownego przyspieszania.
    Może więc ten parametr w MultiAir nie dotyczy wcale przepustnicy, bo cytując na temat MUltiAir za Wikipedią: "Przy tym rozwiązaniu, przepustnica już nie jest potrzebna gdyż opóźnienie otwierania lub wczesne zamykanie zaworów ssących, reguluje ilość powietrza wpuszczonego do silnika. Dzięki tej technologii ciśnienie powietrza w komorze wlotowej jest zawsze jednakowe, co powoduje uzyskanie lepszego momentu obrotowego."

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał piotriix Zobacz post
    Podobno.
    Warto by było ustalić czy jest podawany sygnał sterujący bezpośrednio na kablu w przepustnicy./Twojej/
    Dzięki, zwróciłem im na to uwagę.

  10. #70
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    Giulietta 150 KM 2016
    Postów
    652

    Domyślnie

    Ciekawostka a propos przepustnicy i MultiAir:

    "MultiAir system doesn't function at lower throttle settings. Once you get your foot ~40%-50% down on the pedal, the throttle body opens completely and the MultiAir system takes over full control of the intake events."


    W skrócie - po naciśnięciu pedału gazu do 40-50% przepustnica zostaje zupełnie otwarta i zaczyna działać MultiAir.

    I to by się zgadzało (w samochodzie zastępczym oczywiście).

Podobne wątki

  1. Prośba o analizę logów.
    Utworzone przez michal.115 w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 22-10-2014, 17:39
  2. Prośba o analizę logów 2.4 20V
    Utworzone przez Roni_Sanok w dziale 166
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 16-06-2014, 06:27
  3. Prośba o analizę logów 1.9 jtd 16v 140km
    Utworzone przez Długi1987 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 29-09-2013, 11:59
  4. Prośba o analizę logów JTD 105km
    Utworzone przez mkenad w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 26-07-2013, 14:53
  5. Przepływka - wykres, prośba o analizę
    Utworzone przez iwok w dziale 166
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 07-06-2012, 19:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory