Strona 6 z 10 PierwszyPierwszy 12345678910 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 51 do 60 z 97

Temat: Ładowanie akumulatora z auta z system Start & Stop.

  1. #51
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,618

    Domyślnie

    Cytat Napisał Roman35 Zobacz post
    Magneti Marelli
    Sama marka to niewiele mówi - jakie są jego parametry??? Ciekawostka jest fakt, że fabrycznie wkładany do julek akumulator nigdy nie powinien być tam włożony - tak przynajmniej twierdzi producent na swojej stronie.... Wymagany jest akumulator do aut z systemem S&S
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  2. #52
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Luke77
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Veloce Ti 280KM Benzyna MY20, Alfa Romeo Giulietta Distinctive 170KM Benzyna
    Postów
    813

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Sama marka to niewiele mówi - jakie są jego parametry??? Ciekawostka jest fakt, że fabrycznie wkładany do julek akumulator nigdy nie powinien być tam włożony - tak przynajmniej twierdzi producent na swojej stronie.... Wymagany jest akumulator do aut z systemem S&S
    Podobno to teraz nagminna praktyka. Po to żeby szybko padł i trzeba było kupić nowy. Najlepiej w serwisie 2x drożej.
    Np. Magnetti Marelli w ASO kosztuje prawie 800zł

  3. #53
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    Giulietta 150 KM 2016
    Postów
    652

    Domyślnie

    No i stanęło na razie na tym, że akumulator jest sprawny w 50%, co kwalifikuje go do wymiany.

  4. #54
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Sama marka to niewiele mówi - jakie są jego parametry??? Ciekawostka jest fakt, że fabrycznie wkładany do julek akumulator nigdy nie powinien być tam włożony

    Po lifcie poprawili - jest prąd rozruchowy 500A, a przed było chyba 450 A... Co nie zmienia faktu, że sam Exide zaleca 640 A .
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  5. #55
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,618

    Domyślnie

    Cytat Napisał Roman35 Zobacz post
    No i stanęło na razie na tym, że akumulator jest sprawny w 50%, co kwalifikuje go do wymiany.
    Skoro to już drugi aku padł to lepiej niech przyjrzą się w ASO obwodowi ładowania - niesprawny regulator załatwi każdy aku i jeszcze elektronika w aucie oberwie rykoszetem
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  6. #56
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    Giulietta 150 KM 2016
    Postów
    652

    Domyślnie

    Coś tam sprawdzali, pomierzyli prąd pobierania - wyszedł im 0,02 A, więc w normie. Po wymianie akumulatora przez noc spadło napięcie z 12,8 do 12 V, co nie wydaje mi się normalne.
    Dodatkowo w logach wyszło, że ładowanie akumulatora rozpoczyna się dopiero po dwóch sekundach od zapłonu, a przez te 2 sekundy napięcie wynosi około 12 V. W samochodzie zastępczym napięcie od razu wzrasta do około 14 V.
    Poza tym w samochodzie zastępczym napięcie ładowania nigdy nie spada poniżej 13,5 V, a u mnie czasem jest 13 V.
    Jeszcze będę ich molestował o to, o czym piszesz, czyli ładowanie akumulatora.
    Czy to możliwe, że oni swoim programem nie mogą zmierzyć przebiegu napięcia ładowania? Bardzo się zdziwili, kiedy im pokazałem scanxlpro i stwierdzili, że oni tego nie umieją zmierzyć.
    Ostatnio edytowane przez Roman35 ; 15-01-2016 o 17:13

  7. #57
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,618

    Domyślnie

    Bo napięcie to się mierzy tradycyjnie miernikiem a nie podpinając komputer - tego te asy pewnie nie umieją
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  8. #58
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    Giulietta 150 KM 2016
    Postów
    652

    Talking

    Mierzyli napięcie ładowania, bo im wyszło 14 i coś tam, ale pewnie podczas pracy na luzie, bo wtedy faktycznie tyle jest.
    Opieram się teraz wprawdzie na logach ze scanxl, ale nie sądzę, żeby przekłamywały, bo na postoju zarówno przed uruchomieniem silnika jak i po, napięcia zgadzają się z tymi zmierzonymi miernikiem z dokładnością do 0,2 V. W czasie jazdy nie mierzyłem miernikiem, bo nie miałem jak, zresztą nie od tego jestem i mam inne zajęcia niż jeżdżenie bez przerwy z laptopem albo miernikiem, ale jak stwierdzą, że się nie da, to im udowodnię, że się da.
    A najbardziej to mnie irytuje, że nie wpadli na pomysł, żeby zrobić logi w moim samochodzie i innym identycznym, bo ja zrobiłem to jako pierwsze, jak tylko trafił się identyczny (łącznie z identycznym ISO Code centralki silnika).
    U mnie w czasie jazdy, zwłaszcza podczas przyspieszania napięcie spada do 12,9 V i tak się utrzymuje przez kilka minut. Wątpię, żeby na to wpadli przy użyciu samego miernika, a zwłaszcza, żeby umieli złapać te 2 sekundy. U mnie tak to wygląda, te 2 sekundy po odpaleniu silnika (niebieskie):
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	log.png
Wyświetleń:	148
Rozmiar:	1.5 KB
ID:	188241

    A normalnie tak:
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	log2.png
Wyświetleń:	173
Rozmiar:	1.4 KB
ID:	188243

    Ten samochód ewidentnie reaguje na niską temperaturę (szarpanie silnika), a jak gdzieś czytałem, regulator napięcia ma układ kompensacji temperatury, więc jest szansa, że sam im ten problem rozwiążę.

    ps.
    I na koniec mały off topic - do tej pory nie podałem publicznie co to za ASO, bo uważam jako inżynier, że każdemu należy dać szansę na rozwiązanie problemu, bo rozwiązywałem gorsze problemy w swojej pracy, ale jeżeli trwa to rok, to coś tu jest nie tak.
    Z poprzednim samochodem pomogło zrobienie strony WWW, która na słowo Fiat była na pierwszym miejscu w google, zobaczymy jak będzie tym razem.
    Ostatnio edytowane przez Roman35 ; 15-01-2016 o 22:09

  9. #59
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar dobryalf
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    giulietta serie 1 1,4TB MultiAir 16v 170KMTCT Excl
    Postów
    675

    Domyślnie

    Już 100 razy pisałem, że ASO to największy problem Fiata itp. Tani młodzi mechanicy działają na zasadzie co się polepszy to się popieprzy. Jak działa system S&S totalnie nie wiedzą, a kierownik serwisu do pracy jeździ starym (na oko 10lat) oplem lub renault (?) - niezła reklama. Skąd ten biedak ma wiedzieć jak to działa, potem cytuje bez zrozumienia instrukcję eksploatacji, generalnie porażka.
    Załamałem się jak mi wymienili akumulator i do góry nogami nasunęli osłonę z materiału i pianki - jestem do dzisiaj pod wrażeniem

  10. #60
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Cytat Napisał Roman35 Zobacz post
    I na koniec mały off topic - do tej pory nie podałem publicznie co to za ASO, bo uważam jako inżynier, że każdemu należy dać szansę na rozwiązanie problemu, bo rozwiązywałem gorsze problemy w swojej pracy, ale jeżeli trwa to rok, to coś tu jest nie tak.
    Z poprzednim samochodem pomogło zrobienie strony WWW, która na słowo Fiat była na pierwszym miejscu w google, zobaczymy jak będzie tym razem.
    Przejedź się na weekend do Poznania. Miasto sympatyczne i może Pol-Car ogarnie temat .
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

Podobne wątki

  1. [Giulietta] System start & stop
    Utworzone przez TOM & JULIA w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 281
    Ostatni post / autor: 27-05-2021, 21:42
  2. Ładowanie akumulatora.
    Utworzone przez lutek26 w dziale 147
    Odpowiedzi: 36
    Ostatni post / autor: 22-02-2014, 18:58
  3. ładowanie akumulatora
    Utworzone przez emo94 w dziale 156
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 30-11-2012, 11:08
  4. [MiTo] system start&stop coś nie halo
    Utworzone przez Lutraki w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 06-02-2012, 20:03
  5. [159] System start stop
    Utworzone przez misiu7911 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 30-01-2012, 22:03

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory