Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: Doładownie turba

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    12 2015
    Auto
    AR 159 16V 150KM
    Postów
    7

    Domyślnie Doładownie turba

    Raz na jakiś czas(w przeciągu 2 miesiecy koło 3-4razy) mam sytuację że podczas jazdy gdy auto toczy się z górki na biegu czy po prostu dojeżdzam do gdzies na biegu wskazówka dołądowania spada mi do 0. Niezależnie ile jest dołądowywane w danym momencie turbo czy to jest 1 czy 1,4 bara leci ona na łeb na szyje w dół a powinna powoli spadać aż będzie oscylować w okolicach 0,6-0,8. Auto wtedy pali jak smok koło 12km/L a normalnie powinno przy deliaktnej jeździe 17/18km/L.
    Drugie pytanie:
    Jak wkładam kluczyk do stacyjki zapalają się kontrolki i w tym memncie gdy zapłon jest włączony wskazówka od turba pokazuje że juz silnik jest doładowany do 0,2b jak dobrze pamietam. Czy jest to norma? Bo gdzies na forum spotkałem się z tym że dopiero po odpaleniu powinno doładowywać turbo.
    Zakłądam nowy temat gdyż nie znalazłem dokładnej sytuacji w postach zamieszonych juz na forum.

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Butch
    Dołączył
    09 2014
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 159 SW 1.75 tbi, AR MiTo 1.4 TB 155 KM
    Postów
    738

    Domyślnie

    a czy w pierwszym przypadku nie chodzi o wypalanie DPF?

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar Black Wolf
    Dołączył
    11 2015
    Mieszka w
    Sochaczew
    Auto
    Była 159 był c5 jest mondeo 2.5 v6
    Postów
    581

    Domyślnie

    Natomiast w drugim przypadku do wymiany jest czujnik ciśnienia doładowania chyba że się zasyfił to trzeba go wyczyscić



    Alfa w garażu cieszy niczym da Vinci na ścianie salonu

  4. #4
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    12 2015
    Auto
    AR 159 16V 150KM
    Postów
    7

    Domyślnie

    To podczas wypalania dpf gdy auto się toczy na biegu to doładowanie jest wtedy odcinane mam rozumieć?
    Tylko dlaczego wtedy spalanie tak drastycznie idzie w górę ?

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Moyset
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Lutcza, między Rzeszowem a Sanokiem
    Auto
    AR 155 2.0 TS 8V, AR Mito 1.4 TB 120KM
    Postów
    460

    Domyślnie

    Dobrze by było jakbyś, napisał poprawnie jakie masz spalanie auta, bo mało jest zrozumiałe to co teraz jest powyżej. Popraw to jak możesz. Na pewno czujnik doładowania do wymiany, możliwe że wystarczy tylko jego oczyszczenie. To jest przyczyna drugiego problemu. Generalnie prawidłowe wskazania powinny być takie, że silnik zapalony (na luzie) pokazuje zero. Jak jest wychylona wskazówka to trwa wypalanie, tym samym rośnie znacznie spalanie. Podczas hamowania silnikiem na pierwszej kresce. Czujnik jest bardzo łatwo samemu wymienić.

  6. #6
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał Leshczu Zobacz post
    To podczas wypalania dpf gdy auto się toczy na biegu to doładowanie jest wtedy odcinane mam rozumieć?
    Tylko dlaczego wtedy spalanie tak drastycznie idzie w górę ?
    Wypalanie filtra polega na jego "sztucznym" podgrzaniu. ECU zwiększa dawkę paliwa i zmienia kąt wtrysku po to, aby zbudować to wysoką temperaturę. Stąd spalanie jest wyższe. Z kolei turbo jest zbijane, bo więcej paliwa + mniej powietrza = bardziej bogata mieszanka.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta Avatar mamel
    Dołączył
    01 2015
    Auto
    AR 159 1.9 JTDM 8v
    Postów
    469

    Domyślnie

    Pierwsze to wypalanie na 100%. A druga sprawa to równiez na 100% czujnik. Spróbuj najpierw wyciągnąć i przeczyścić a jak to nic nie da to nowy kup. Szukaj od opla z tym silnikiem bo to jest ten sam czujnik a z racji, ze do opla to tańszy

  8. #8
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    12 2015
    Auto
    AR 159 16V 150KM
    Postów
    7

    Domyślnie

    Auto jest sprowadzone z Holandii i pokazuje ile kilometrów zrobię nie litrze NO. Nie mam w komputerza standardowego spalania znaczy: ile litrów na 100km.
    Z góry dziękuje wszystkim za pomoc

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2015
    Mieszka w
    Piaseczno/Prażmów
    Auto
    159/GTV SPIDER
    Postów
    87

    Domyślnie

    Masz takie ustawienie w kompie - pokazuje albo litry na kilometry albo odwrotnie - wystarczy zmienić w opcjach. Tak jak język godzinę czy datę :-) albo stopnie Celsjusza lub Farenheita ....

    .... Lewa wajcha ta od kierunków .... Menu +\- dasz rade
    Ostatnio edytowane przez Szaman_75 ; 09-01-2016 o 23:39

  10. #10
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AlfaRomeo Brera 2.4 / Stelvio MY20
    Postów
    1,620

    Domyślnie

    W jednostkach (units) musisz sobie zmienić. Będziesz miał spalanie na setkę, zamiast km na litrze

Podobne wątki

  1. sztanga od turba, overboost
    Utworzone przez kemot w dziale GT
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 02-01-2016, 22:05
  2. potrzebna rura turba
    Utworzone przez kubusar146 w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 05-04-2015, 07:03
  3. [159] Wskaźnik turba
    Utworzone przez Revol84 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 26-02-2013, 21:10
  4. czy turba ze zmienną geometrią się regeneruje?
    Utworzone przez lukas1983 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 07-05-2012, 19:16
  5. demontaż turba 2,4 JTD?
    Utworzone przez armo w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 12-01-2010, 19:01

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory