Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: Problem z odpaleniem JTD

  1. #1
    Użytkownik Świeżak Avatar raven17a
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Żyrardów
    Auto
    146 1.9JTD
    Postów
    150

    Domyślnie Problem z odpaleniem JTD

    Witam,
    Moja Alfa strajkuje i nie chce odpalić przy -10 stopni na dworzu. Kręci rozrusznikiem, ale wydaje mi się że po prostu za słabo. Czy napięcie na akumulatorze 12,25 V jest OK? (akumulator roczny). Kontrolka grzania świec świeci długo ale nie mruga.

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    12 2015
    Auto
    Alfa romeo 156 Sportwagon sportpack3
    Postów
    27

    Domyślnie

    Naładuj akumulator - wtedy spróbuj

    Powinno ono wynosić około 12,5 V. Jeśli jest dużo niższe, to znaczy, że akumulator jest uszkodzony lub niedoładowany. Nawet jeśli napięcie na akumulatorze jest właściwe, to nie oznacza to, że ma on nadal dobrą moc rozruchową.

    Spróbuj odpalić na plaka, i daj znać czy poszło

  3. #3
    Użytkownik Świeżak Avatar raven17a
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Żyrardów
    Auto
    146 1.9JTD
    Postów
    150

    Domyślnie

    Właśnie się ładuje. Ostatnio miałem problem z odpaleniem z samego rana a później już odpalał przez cały dzień normalnie dlatego stawiam na akumulator a nie rozrusznik (nie trzyma napięcia przez mrozy).

  4. #4
    Użytkownik Świeżak Avatar raven17a
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Żyrardów
    Auto
    146 1.9JTD
    Postów
    150

    Domyślnie

    Po naładowaniu samochod odpala normalnie. Ładowanie przy obciążeniu (ogrzewanie szyby, nawiew na drugim biegu, wycieraczki) wynosi 14,08 więc w normie. Stała pozniej 4 godziny na dworzu i akumulator miał napięcie 12,8. Teraz czekam do jutra i zmierze jego napięcie rano. Jak będzie za małe to jadę oddać go na gwarancję.

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar z4boj4d
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Działdowo / Gubin
    Auto
    156 1.8 TS LPG, 156 SW 1.9 16v,145 1.9 jtd
    Postów
    476

    Domyślnie

    Ja z kolei mam inny problem przy probie wymiany swiec okazało się że 4 są upalony i ,,idą'' na zerwanie...
    czy ktos z uzytkownikow sie spotkal juz tym problemem ? Da rade bez sciagania glowicy ??? bo dostep jest cieżki z tego co widziałem ... jak myslicie jaki szacowany koszt jest naprawy z sciaganiem glowicy ? bo mechanik nie chcial mi powiedziec poniewaz stwierdzil ze nie bd tego robil ...

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar michal_lc4
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    159 Ti 2.4JTDm/200 KM '09
    Postów
    1,023

    Domyślnie

    Dobrze by było gdybyś sprawdził napięcie podczas odpalania, bo to jest najważniejsze. Na "luzie" to może mieć i 14, ale jeżeli spada na obciążeniu poniżej 10.5V to aku do wymiany.

    ​MM Garage - Naprawy, wymiany. Sprzęgła, rozrządy, hamulce, zawias... dłubie bo lubie.
    https://web.facebook.com/MM-Garage-1003360043043536/?ref=hl

    Z AR było: 156 Pussy Wagon 1.9 JTD 115KM / 146 1.7 16V Boxer

  7. #7
    Użytkownik Świeżak Avatar raven17a
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Żyrardów
    Auto
    146 1.9JTD
    Postów
    150

    Domyślnie

    Akumulator sprawdzony pod każdym kątem - i to nie jest jego wina. Chyba każdy samochód trochę gorzej kręci przy minus 15. Oddałem także do sprawdzenia świec żarowych do zaufanego mechanika - wszystkie są dobre. Wymieniłem od razu także filtr paliwa, ale na razie brak mrozów. Jeżeli nie akumulator, nie świece i nie rozrusznik to co może sprawić że JTD słabo odpala przy minus 15?

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar michal_lc4
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    159 Ti 2.4JTDm/200 KM '09
    Postów
    1,023

    Domyślnie

    Ciśnienie sprężania
    No ale napisałeś wcześniej że po naładowaniu aku odpala normalnie... więc??

    Skąd wiesz że "nie rozrusznik" ??

    Napiszę nie czekając na odpowiedź: z rozrusznikiem może być tak, że będzie kręcił normalnie na ciepłym, a na zimnym słabo np. z powodu wypalonych styków na elektromagnesie (spotkałem sie z tym nie raz) Jak jest zimno, potrzebuje dużo mocy z aku, jak są styki wypalone będzie na nich duża strata prądowa i będzie słabo kręcił mimo dobrego akumulatora czy dobrego zachowywania się na ciepłym.

    No niby każdy kręci trochę słabiej poniżej -10, ale jak masz cały układ prądowy sprawny, czyli: aku, klemy,kable do rozrusznika, rozrusznik to nie jest to jakoś specjalnie odczuwalne. Chyba że kręci, ale nie chce zapalić, więc jak na wstępie... kompresja

    ​MM Garage - Naprawy, wymiany. Sprzęgła, rozrządy, hamulce, zawias... dłubie bo lubie.
    https://web.facebook.com/MM-Garage-1003360043043536/?ref=hl

    Z AR było: 156 Pussy Wagon 1.9 JTD 115KM / 146 1.7 16V Boxer

  9. #9
    Użytkownik Świeżak Avatar raven17a
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Żyrardów
    Auto
    146 1.9JTD
    Postów
    150

    Domyślnie

    Planuje zakup interfejsu diagnostycznego i sprawdzenie ciśnienia na listwie i wtrysków (o ile się da w CF2). Tylko na razie nie mogę się do tego zebrać.

  10. #10
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał z4boj4d Zobacz post
    Ja z kolei mam inny problem przy probie wymiany swiec okazało się że 4 są upalony i ,,idą'' na zerwanie...
    Poradziłeś sobie z tymi świecami ?
    Skąd mechanik wie, że idą na zerwanie ?

    Jak sobie nie poradziłeś, to pisz na PW, a podam ci patent na wykręcenie

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał michal_lc4 Zobacz post
    Ciśnienie sprężania
    I tu kolega może mieć rację.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 11-04-2014, 16:03
  2. Problem z odpaleniem JTD
    Utworzone przez rafaddd w dziale GT
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 11-10-2012, 18:51
  3. Problem z odpaleniem.
    Utworzone przez Adis w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 18-09-2012, 15:10
  4. Problem z odpaleniem JTD
    Utworzone przez Marcuss w dziale 147
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 03-03-2012, 10:02
  5. Problem z odpaleniem 156 2.4 JTD 99r
    Utworzone przez zzuukkoo w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 12-02-2011, 19:38

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory