Mam pytania dotyczące regeneracji korbowodu:
1. czy trzeba dokupywać panewki do takiego korbowodu?
2. czy to się opłaca a może lepiej kupić nowe?
3. czy można podebrać korbowody od innej alfy?
trzecie pytanie tyczy się silnika 1.7ie
Mam pytania dotyczące regeneracji korbowodu:
1. czy trzeba dokupywać panewki do takiego korbowodu?
2. czy to się opłaca a może lepiej kupić nowe?
3. czy można podebrać korbowody od innej alfy?
trzecie pytanie tyczy się silnika 1.7ie
Ostatnio edytowane przez zmxn ; 26-04-2009 o 12:09
witam
a co sie stalo z ta korba??
jesli na "oko" jest prosta to mozna ja oddac do sprawdzenia,niewidoczne golym okiem skrzywienia mozna bez problemu sprostowac,wystarczy oddac do jakiegos dobrego warsztatu, ktory ma odpowiednie wyposazenie,mocno skrzywionych korbowodow nie oplaca sie prostowac.
przy kazdorazowej wymianie sworznia tlokowego nalezy wymienic tuleje w glowce korby,to powinien takze zrobic warsztat,wazne aby luz byl odpowiedni ,os tuleji i os panewki korbowej byly prostopadle do korby, a osie w/w rownolegle
sprawdza sie takze luz panewki w korbie i tolerancje panewka -wal korbowy
skrotemddaj go lub je do warsztatu i powiedz aby je sprawdzili, spytaj o dostepnosc panewek, warsztaty czesto maja swoje dojscia,jesli sie nie znasz zbytnio na tym to daj im blok,
wal,panewki to Ci to poskladaja, i dadza gwarancje
AD 3; niestety ale tego nie wiem...
pozdrawiam, w razie pytan sluze pomoca moge polecic kilka warsztatow
Kobrowody sa takie same w każdym 8-zaworowym boxerze w Alfie 33 oraz w Alfie 145/146.
Jeżeli zregenerujesz korbowody to zyskujesz na nich wymiar nominalny.
Panewki pasujesz do wału.
Alfa Romeo Brera 3.2 V6 JTS Q4
Wcześniej:
Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
Alfa Romeo 166 3.0 V6
Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
Lancia Delta 1.8 8V
Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
Alfa Romeo 155 2.5 V6
Alfa Romeo 33 1.7 Boxer
Ostatnio edytowane przez zmxn ; 26-04-2009 o 16:35
witam
wymien go,jak ma "jajo" to juz nic z niego,niektore warsztaty proponuja jakies cuda, ale na dluzsza mete to sie nie sprawdza,obrocona panewka to pewny "fuck up"
pozdrawiam
dzięki jeszcze raz
Podsumowując oddałem korbe wczoraj do regeneracji i dziś ją odebrałem (koszt 40zł). Zaczełem składać silnik i korbowód pasuje jak nowy
Regeneracja korbowodu to napawanie materiału na zuzyte miejsca korbowodu, a potem odpowiednia obróbka mechaniczna.
Alfa Romeo Brera 3.2 V6 JTS Q4
Wcześniej:
Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
Alfa Romeo 166 3.0 V6
Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
Lancia Delta 1.8 8V
Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
Alfa Romeo 155 2.5 V6
Alfa Romeo 33 1.7 Boxer
napawajac, zmieniasz strukture materiału, w tak odpowiedzialnych elemetach to nie wskazane