Strona 40 z 91 PierwszyPierwszy ... 30313233343536373839404142434445464748495090 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 391 do 400 z 909

Temat: Awaria silnika 2.0 170KM

  1. #391
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 159 2.0 JTDm SW
    Postów
    416

    Domyślnie

    Cytat Napisał kamorado Zobacz post
    Mniejsza o to paliwo jak paliwo tak jak poprzednicy pisali ten silnik jest nie tylko w Aflach Fiatach ale tez w Oplach i tam przebiegi siegaja 400-600tys i nie ma nic prócz zatartych panewkach itp. Na dniach sie dowiemy co tam byc mogło sie wydarzyc w silniku jak cinek zda relacje.
    Tak poza tematem byłem ostatnio w salonie opla zapytać o uszczelkę i pan zajmujący się sprzedażą uporczywie mi w mawiał że w oplach jest inny 2.0 niż w alfach hehe po chwili tłumaczenia że nie się poddałem i wyszedłem. Różnica w cenie 50 procent ceny na niekorzyść opla.

  2. #392
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,517

    Domyślnie

    Cytat Napisał dareknewry Zobacz post
    Jest jedna zasadnicza roznica. Alfy skladaja Wlosi...
    Kto wie czy to nie jest najważniejszy czynnik

    Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  3. #393
    Użytkownik Świeżak Avatar Sony
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Elbląg
    Auto
    Była: Red Rosso 159 2.0 TI 200KM / 460NM Jest: Czarna 159 SW 1.9 180KM/400NM
    Postów
    113

    Domyślnie

    Zobaczymy ile pożyje moje 2.0 po remapie... Program zrobiony tydzień temu a przebieg to 225 tyś Wyciągając wnioski z całego tematu- muszę chyba Alfinę odstawić pod płot bo strach jeździć

  4. #394
    Użytkownik Świeżak Avatar Michal777
    Dołączył
    01 2015
    Auto
    AR Stelvio
    Postów
    37

    Domyślnie

    Cytat Napisał cinek_ Zobacz post
    Co poniektórym i tak nie przetłumaczysz. Problem, który jest w każdym z rozebranych przeze mnie 2.0 jest luz na sworzniu tłoka kilkukrotnie przekraczający dopuszczalny, z widocznymi śladami zużycia panewki z fosforobrązu w główce korbowodu. Weryfikowane średnicówką również z samym sworzniem, który nie nosi żadnych śladów zużycia (to jest tak cholernie twardy materiał że takowych nie ma prawa być notabene). W innym seryjnym luz + pęknięty pierścień, w kolejnym równiez seryjnym luz na korbie i uszkodzenie tłoka przez klapę wirową które wg niektórych w 2.0 nie mają prawa się zerwać. Ostatni silnik umarł z powodu wtrysku (tłok + luz sworznia) - jak pisałem w weekend wrzucę fotki i opis.
    Uszkodzenia główki korbowodu to głównie powód smarowania i obciążenia termicznego (w jednym z w.w panewki korbowodowe są bez żadnych śladów zużycia a główka z luzem podchodzącym pod prawie 0,1mm).
    Warto wspomnieć, że sworznie w 2.0 są grubsze niż w 1.9 czy 2.4.
    Pozdrawiam
    Czyli ten typ tak ma i czip nie ma na to żadnego wpływu? Czy można w jakikolwiek sposób zapobiec tej awarii?

  5. #395
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Nie stosować się do zasad ekodrivingu, bo jak widać oszczędność pół litra paliwa w przypadku awarii się nie zwraca.
    Jednak coś też jest na rzeczy, Alfa inaczej podeszła do modyfikacji tego silnika. Seryjnie jest przecież 170 KM, z kolei w Oplach występują trochę mniej wysilone wersje 110, 130 i 160 KM (oraz jeszcze biturbo, ale ten zapewne został odpowiednio wzmocniony), to na pewno też robi swoje.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  6. #396
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    koło koła
    Auto
    emty
    Postów
    477

    Domyślnie

    to jest wszystko wina naszej polskiej biedy, bo jak by było stać na nowy z fabryki za uczciwie zarobione 120k pln to by to się powinno zrobić, pojeździć 5 lat i oddać na wschód a tak to prawie każden jeden kupuje kota we worze , pakuje większe lub mniejsze piniendze zamiast je na życie przeznaczyć , dalej brak jest fachowców od tej marki, trzeba wracać do przedszkola i uczyć się jakichś duperel w typie elerna, epara i wuj wie czego tam jeszcze..... jak żyć pani premier!!!
    Ostatnio edytowane przez szewi ; 27-01-2016 o 11:34 Powód: język

  7. #397
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Moyset
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Lutcza, między Rzeszowem a Sanokiem
    Auto
    AR 155 2.0 TS 8V, AR Mito 1.4 TB 120KM
    Postów
    460

    Domyślnie

    O tu bym się nie zgodził. Niejednego stać i kupuje nówkę sztukę, i to nie Alfę tylko znacznie droższe marki. Niestety polska mentalność nakazuje kłóć w oczy sąsiada i wielu się tym kieruje niestety. A potem jest płacz, bo nie stać mnie na utrzymanie samochodu. A bo Panie ja myślałem że... Na przykład ja kupiłem bo 9 mi się podoba, wręcz zakochałem się w tym wozie jak w drugiej żonie prawie. Ale z góry wiedziałem że 3.2 JTS-a nie utrzymam więc kupiłem 8v i nie narzekam. Cieszę się z tego co mam. Nie wiem ilu znasz osobiście Rosjan, Ukraińców czy Gruzinów. Ale uwierz mi od niejednego mógłbyś się dużo nauczyć, zwłaszcza w sposobie postrzegania ludzi i świata. Nie pisz że gorsze auto to na wschód, jest to mocno krzywdzące. Fachowców też nam nie brakuje. Co prawda nie mam ich tylu co od Audi czy WV, bo Alfa Romeo po prostu nie jest tak popularna w naszym kraju. Na rynku nowych samochodów znajdzie się też sporo ofert do 40 tysięcy, więc każdy ma do wyboru. Niestety większość zarabia mniej niż by się chciało i musimy kupować używki. Ale każdy wie co robii i jakie są tego konsekwencje.

  8. #398
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    Juz tutaj pisalem i napisze drugi raz..
    Padajace EGRy, DPFy, pekajace tloki to niestety wina polityki w kraju i jego infrastruktury.
    O ile o kilku tlokach w NL slyszalem, tak wywalaniu EGRa i DPFu nie ma tu mowy bo to nie potrzebne..
    Ludzie robia setki tys km nowoczesnymi samochodami bez problemow i potem ida one na wschod.. A w PL bez drug i normalnego myslenia obywatela konczy sie to szukaniem oszczednosci.. Wiec po co kupic nowy jak mozna wywalic z programu. Po co jezdzic normalnie jak mozna oszczednie? Po co mi samochod na droga benzyne jak robie 20 km dziennie do pracy po miescie? Tutaj niestety zaczynaja sie te problemy z samochodami.. Jezdza pozatykane, nie dogrzane i maks ekologicznie bo duzo spali a uklad KT katowany w koncu nie wytrzymuje..




    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  9. #399
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    koło koła
    Auto
    emty
    Postów
    477

    Domyślnie

    nie chciałem obrazić braci Rosjan ukrainców czy Gruzinów, nie nie, rzeczony wschód w tym przypadku oznaczał po prostu sprzedaż, co do urody to pewnie 99% użytkowników naszego forum się auta podobają i dlatego je kupują , używane w większości bo nas nie stać na nowe? może inaczej ja wolę jakoś auta nieco już obecne na rynku jak z filmami czy muzyką, podobają mnie się rzeczy które już raz widziałem jak inż. mamoń

    - - - Updated - - -

    ale najbardziej mnie szlag trafia że we warszawie jestem skazany na serwis z małoletnimi uczniami zamiast solidnego warsztatu i diagnozę musze najpierw postawić sam (pytając na forum) i wyłuszcyć co mi w alfie nie gra....

  10. #400
    Użytkownik Pasjonat Avatar Nazar
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Była 156 SW 2,4JTD by Cinsoft ---Jest 159 1,9JTDm 150KM Q-tronic'08 + Mito 1,6Jtdm Distinctive'08
    Postów
    3,984

    Domyślnie

    Panowie moim zdaniem tu nie tylko o speców od Alf chodzi ale o ogólnie wiedze pseudomechaników bo o ile T.Sy ,JTSy są coś tam skomplikowane (rozrządy itd) to mysle ze 80-90% z nas jezdzi JTDkami a to już jest Fiat -zwykly prosty diesel i mysle ze znany bo jezdzi to i w calej gamie Fiata ,Opla i Saaba. Co w reszcie 156/159 może przerażać mechanika??? Jedynie czas w jakim zdemontuje wielowahacz w Alfie w stosunku do czasu demontażu zawiasu Golfa 4 :-). Reszta kpin,wysmiewek itp. rozbija się o Polską mentalność czyli. Alfa jest fajna ale mi szkoda wydac tyle na zawieszenie , kupie Paska czy tam Forda i będę yebał z Alfy ,że to padluch. Znam takie przykłady z najbliższego otoczenia. Ślinotok w czasie jazdy a przy kolegach "miszcz ciętej riposty ":-). Nie ma też co się oszukiwać bo Alfa tak jak każda marka zaliczyła wpadki typu T.S/ JTS ale inne marki też mają swoje bolączki i tyle. Jak Alfa upadnie to sam nie wiem co kupie,chyba jakiegoś youngtimera bo teraz wszystko co klupią to padliny totalne czy to BMW czy Lex .

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Zakup używanej Julki 2.0 170KM czy 1.4 170KM
    Utworzone przez ziomek1988 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 13-12-2014, 16:10
  2. [GTV] Awaria silnika
    Utworzone przez Hostac w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 28-10-2014, 17:09
  3. 1.9 JTDm awaria silnika?
    Utworzone przez Krajcok w dziale GT
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 14-02-2010, 11:05
  4. [145] awaria silnika
    Utworzone przez zjawa83 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 01-02-2009, 08:32
  5. [146] awaria silnika
    Utworzone przez żylak w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 09-03-2008, 22:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory