Strona 43 z 91 PierwszyPierwszy ... 333435363738394041424344454647484950515253 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 421 do 430 z 909

Temat: Awaria silnika 2.0 170KM

  1. #421
    Użytkownik Ogier Avatar CubeLite
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Belgia
    Auto
    Volvo V90
    Postów
    158

    Domyślnie

    Cytat Napisał dareknewry Zobacz post
    CUBELITE twoja sie posypala? pytam bo nie widzialem, zebys wspominal o tym w tym temacie. Czy to jedna z tych co stoi u Cinka czy ten co stoi u Darka?
    Moja jest u Darka.

  2. #422
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie

    Czy 2,0 ma chłodnicę oleju?

  3. #423
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    01 2016
    Auto
    Astra 1.7
    Postów
    3

    Domyślnie

    Panowe, zamiast dopatrywać się wady fabrycznej, analizować paliwa, prześwietlać tłoki itp. powinniście przyjrzeć się oprogramowaniu sterownika silnika. Bo faktycznie to jest ogniwo wiążące te przypadki. Ja zleciłem analizę takiego oprogramowania zgranego z jednego ze sterowników silnika 2.0 JTDm, gdzie uszkodzeniu uległ właśnie tłok. Oto wyniki analizy.

    "Najważniejsze z wadliwych modyfikacji

    Wadliwie, a przede wszystkim niepotrzebnie zmodyfikowane mapy używane w czasie regeneracji DPF, które wyglądają podobnie do mapy powietrza żądanego EGR. Tutaj wykonujący modyfikacje prawdopodobnie chciał uzyskać wyłączenie zaworu EGR. Pomijając to, że zrobił to błędnie poprzez ustawienie maksymalnej wartości powietrza żądanego w całym zakresie, to biorąc mapy regeneracyjne DPF za mapy EGR ustawił maksymalne wartości. To poważny błąd.
    Poniżej dwie mapy regeneracyjne i mapa powietrza żądanego EGR.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Regenaration_C.jpg
Wyświetleń:	253
Rozmiar:	128.5 KB
ID:	188114
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	EGR_C.png
Wyświetleń:	263
Rozmiar:	50.9 KB
ID:	188110
    Kolejny kardynalny błąd, to podniesienie tzw. ogranicznika EGT o 203 % w wysokim zakresie. Co w praktyce pozbawia silnik kontroli przegrzania.
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	EGT_C.png
Wyświetleń:	274
Rozmiar:	23.1 KB
ID:	188111

    Zmiana mapy zależności moment obrotowy/ obroty/ dawka paliwa powoduje rozkalibrowanie silnika. Sterownik nie wie jakim faktycznie momentem obrotowym dysponuje. W tym przypadku dla uzyskania momentu obrotowego w zakresie 300Nm-450Nm dawka paliwa jest znacznie większa niż jest do tego potrzebna.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	NM_TO_IQ_C.png
Wyświetleń:	262
Rozmiar:	34.9 KB
ID:	188112

    Przeskalowanie wartości osi X, na której znajduje się skala temperatury oleju jest niedopuszczalna. Zwiększanie limitu dawki paliwa względem temperatury powinno być wykonane w zakresie fabrycznym aby uniemożliwić przegrzanie oleju i w efekcie problemu ze smarowaniem.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	OIL_TEMP_C.png
Wyświetleń:	351
Rozmiar:	12.8 KB
ID:	188113

    Mapa początku wtrysku (kąta wtrysku) powinna być ustawiona tylko dla wartości maksymalnych i przede wszystkim stosownie obliczona. W tym przypadku wstawione są wartości według uznania autora zmian. To kardynalny błąd !

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	SOI_C.png
Wyświetleń:	259
Rozmiar:	30.5 KB
ID:	188115

    Kolejna karygodna zmiana, to uznaniowe zmiany w czasie trwania wtrysku. Te wartości muszą być koniecznie wyliczane. Wstawianie wartości dodatnich bez stosownych obliczeń i korelacji z mapą powyżej (początku wtrysku) oznacza zbyt późne zakończenie wtrysku. Uznaniowe wartości zamiast wartości obliczeniowych kończą się zwiększonym EGT. W dodatku dla dawki paliwa jaką ustawił autor zmiany w tym zakresie nie były konieczne. Więc zbyt długi wtrysk paliwa jest tutaj pewnikiem !

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	duration_C.png
Wyświetleń:	238
Rozmiar:	44.0 KB
ID:	188109

    Podniesie doładowania tylko o 5% w stosunku do nowej ustalonej dawki paliwa oraz chaotyczne zmiany dokonane w sterowaniu zaworem overboost spowoduje niską wartość AFR, a więc wzrost EGR. Biorąc pod uwagę, że w górnym zakresie tzw. mapy dymu autor zaniżył granice limitu AFR można spodziewać się wysokich temperatur przy większym obciążeniu silnika. W dodatku zmianom uległy też mapy dymu używane podczas regeneracji DPF. Należy jeszcze zwrócić uwagę na brak właściwego przeskalowania osi X w stosunku do nowych dawek paliwa.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Turbo_C.png
Wyświetleń:	242
Rozmiar:	72.0 KB
ID:	188116

    Wszystkie powyższe zmiany spowodują nadmierne grzanie się jednostki napędowej. Ponieważ jednostka posiada DPF, a mapy regeneracyjne zostały zmienione w sposób niewłaściwy, to do przegrzania będzie dochodziło w szczególności podczas wypalań DPF. Wtedy to jednostka jest szczególnie narażona na uszkodzenie (przegrzanie oleju i złe smarowanie).
    Oprogramowanie posiada znacznie więcej błędów, więc można domniemać, że autor nie posiadał właściwej wiedzy na temat wykonywania tego typu zmian. ECU (jednostka sterująca) w większości map posiada kilka map tego samego typu. Autor widocznie nie wiedział o ich istnieniu i nie wszystkie zmodyfikował. Tak jak to widać w przypadku poniższych map pedału gazu tzw. żądania kierowcy.


    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Driver_C.png
Wyświetleń:	262
Rozmiar:	87.8 KB
ID:	188108

    W tym przypadku tylko 3 z czterech map zostały zmodyfikowane. Spowoduje to, że w pewnym momencie sterownik silnika przejdzie na mapę niemodyfikowaną i zastosuje ustawienia fabryczne. Tak jest też w przypadku większości map jakie zostały zmodyfikowane w tym oprogramowaniu. Samochód, w którym pracuje tak sterowana jednostka może przejechać setki lub wręcz tysiące kilometrów bez awarii. Do awarii może dojść dopiero niejako w sytuacji kumulacji.
    W oprogramowaniu wiele ważnych zmian autor wykonał nieudolnie w skutek swojej niewiedzy jak na przykład chcąc podnieść ciśnienie na listwie paliwowej nie zmodyfikował limiterów tego ciśnienia oraz linearyzacji.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Rail_pressure.jpg
Wyświetleń:	248
Rozmiar:	117.9 KB
ID:	188117

    Powyższe oprogramowanie jest całkowicie wadliwie wykonane i grozi jednostce napędowej uszkodzeniem."

    Mam nadzieję, że dobrze to wszystko przekleiłem. Tu jest plik, który został wysłany do analizy http://przeklej.org/file/fhYZqW/15920JTDM504034.ZIP
    Ostatnio edytowane przez ploras ; 14-01-2016 o 17:58

  4. #424
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    Cytat Napisał ploras Zobacz post
    Panowe, zamiast dopatrywać się wady fabrycznej, analizować paliwa, prześwietlać tłoki itp. powinniście przyjrzeć się oprogramowaniu sterownika silnika. Bo faktycznie to jest ogniwo wiążące te przypadki. Ja zleciłem analizę takiego oprogramowania zgranego z jednego ze sterowników silnika 2.0 JTDm, gdzie uszkodzeniu uległ właśnie tłok. Oto wyniki analizy.

    http://przeklej.org/file/fhYZqW/15920JTDM504034.ZIP

    bardzo ciekawa analiza

    czyli jednak wbrew temu co mówi cinek , można tak zaprogramować sterownik poprzez luki w wiedzy żeby uszkodził silnik
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  5. #425
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,517

    Domyślnie

    Cytat Napisał ploras Zobacz post
    Ja zleciłem analizę takiego oprogramowania zgranego z jednego ze sterowników silnika 2.0 JTDm, gdzie uszkodzeniu uległ właśnie tłok. Oto wyniki analizy.
    Ale silnika tutaj opisanego czy innego?
    Cytat Napisał ploras Zobacz post
    W oprogramowaniu wiele ważnych zmian autor wykonał nieudolnie
    Jaki autor?
    No i kim Ty jesteś ?
    Zarejestrowałeś się dzisiaj a z podpisu wynika ,że nie masz alfy.
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  6. #426
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    01 2016
    Auto
    Astra 1.7
    Postów
    3

    Domyślnie

    Nie wiem czy samochodu, który tu opisujecie, bo nie czytałem wszystkich 55 stron.
    Autor zmian w oprogramowaniu.

    AR 159 2.0 sprzedałem około pół roku temu. Chwaliłem i dalej chwalę silniki 2.0. Uważam, że niesłusznie robicie im złą opinie. Proszę dajcie komukolwiek kto zna się na rzeczy ten załączony wsad i niech przeanalizuje. Oprogramowaniem można na prawdę zrobić wielką krzywdę silnikowi. Ja firmie, która to analizowała ufam.

    Panowie przeanalizujcie. Ja spadam do swojego Opla. Pozdrawiam

  7. #427
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    sląsk
    Auto
    JTD
    Postów
    487

    Domyślnie

    Cytat Napisał piotriix Zobacz post
    Ale silnika tutaj opisanego czy innego?

    Jaki autor?
    No i kim Ty jesteś ?
    Zarejestrowałeś się dzisiaj a z podpisu wynika ,że nie masz alfy.
    Mirosław?

    Swoje dzieło zapewne pozna
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	czasbymirus.JPG
Wyświetleń:	443
Rozmiar:	119.0 KB
ID:	188119
    www.cinsoft.pl; http://www.facebook.com/CINSOFT
    CHIPTUNING, MECHANIKA, MODYFIKACJE
    USUWANIE DPF, EGR, KLAP WIROWYCH
    HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA 4x4 MAHA LPS 3000

  8. #428
    criss
    Gość

    Domyślnie

    no to teraz niech rzucą okiem na te mapy @sdero, mały777, weloo. Sam widzę że np. EGR jest zamknięty powietrzem a nie histerezami

  9. #429
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    01 2016
    Auto
    Astra 1.7
    Postów
    3

    Domyślnie

    Cytat Napisał piotriix Zobacz post
    Ale silnika tutaj opisanego czy innego?
    Tak, to jest jeden z opisywanych tu samochodów.

  10. #430
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 159 2.0 JTDm SW
    Postów
    416

    Domyślnie

    To jednak coraz większe prawdopodobieństwo że to wina tuningu tych silników przy tak dużej ilości zmian w oprogramowaniu łatwo coś pominąć.

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Zakup używanej Julki 2.0 170KM czy 1.4 170KM
    Utworzone przez ziomek1988 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 13-12-2014, 16:10
  2. [GTV] Awaria silnika
    Utworzone przez Hostac w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 28-10-2014, 17:09
  3. 1.9 JTDm awaria silnika?
    Utworzone przez Krajcok w dziale GT
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 14-02-2010, 11:05
  4. [145] awaria silnika
    Utworzone przez zjawa83 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 01-02-2009, 08:32
  5. [146] awaria silnika
    Utworzone przez żylak w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 09-03-2008, 22:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory