Strona 55 z 91 PierwszyPierwszy ... 5454647484950515253545556575859606162636465 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 541 do 550 z 909

Temat: Awaria silnika 2.0 170KM

  1. #541
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 159 2.0 JTDm SW
    Postów
    416

    Domyślnie

    [QUOTE=omen;1752799]Nie. Poprostu jestem czlowiekiem ktory szanuje swoje pieniadze. I jak cos zaczyna dzialac nie tak, zaprzestaje uzytkowania i szukam przyczyny konsultujac sie z fachowcami.
    Komunikat o niskim cisnieniu oleju to nie spalona zarowka. Ty tak to potraktowales a teraz placz i zgrzytanie zebow.




    Tu się z tobą nie zgodzę, jesteś w swoim osędzie trochę w błędzie. Różnie z tym komunikatem było ja miałem tylko dosłownie przez niecałą sekundę i tylko jak temp. spadła poniżej 5 stopni więc było to kilka miesięcy w roku i też nie zawsze. Żeby nie to forum to też bym nawet nie wiedział że to ta uszczelka jest. Jeżdżenie po mechanikach to może ty lubisz pewnie znając życie kazali by wymienić wszystko oprócz tej uszczelki. Pewnie wiesz co robili fachowcy z ASO opla. Znalezienie przyczyny nie jest wcale łatwe.

  2. #542
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    Od 04.2021 159 SW 2.0 jtdm+, WCZEŚNIEJ; 159 2.2 JTS , 159 1.9 jtdm 8v, soft @sdero
    Postów
    460

    Domyślnie

    Z jednej strony to rozumiem, ale z drugiej strony...kiedyś na prawie gospodarczym uczyli mnie, że w UE jest prawo które mówi mniej więcej o tym, że każda usługa/produkt na którą jest wystawiana fv firmy która wykonuje/wytwarza itd dany produkt/usługę MUSI udzielić gwarancji...standardowo 2 lata chyba, że klient jest wcześniej poinformowany, że gwarancja obejmuje, krótszy okres czasu lub jakiś limit(kilometrów itd) W tej sytuacji taki soft powinien kosztować znacznie więcej, bo bardziej szczegółowa powinna być diagnoza danego egzemplarza. Tylko to firma zajmująca się takimi usługami określa jej cenę(usługi). Kwestia turbiny, sprzegła jakoś można w drodze rozsądku wytłumaczyć, ale gruba robota z silnikiem to przesada. Nie znam sie na softach, więc nie wiem czy w którymś przypadku zawiniło złe oprogramowanie. Kilka osób tak stwierdziło, kilka nie, ja nie wiem. Jednak gdyby okazało się, że ta diagnoza/analiza którą ktoś wstawił jest prawdziwa i odnosi sie do któregoś przypadku konkretnego z tego wątku, to uważam że ktoś powinien w jakimś stopniu poczuć sie do jakiejś odpowiedzialności. Wiele razy czytałem jak Tomek_KRK naprawiałeś słusznie bądź niesłusznie turbiny, dawałeś nowe aku itd itd mnie osobiście takie podejście sie podoba, wizerunek firmy mega na PLUS. Kupując u Ciebie auto czy naprawiając mozna spać spokojnie, bo nastepnego dnia odbierzesz od klienta telefon i sie dogadacie gdyby coś. Dobrze jakby było pewne dlaczego stało sie tak, a nie inaczej z tymi samochodami, żeby po naprawie nie stresować sie jazdą. Niekoniecznie na forum publicznym,
    Pozdrawiam

  3. #543
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar cra3y
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Zielona Góra
    Auto
    Z4 E89
    Postów
    309

    Domyślnie

    No bez jaj, chłopaki. Chcecie (co niektórzy) powiedzieć, że przy (cytat) "z tym komunikatem było ja miałem tylko dosłownie przez niecałą sekundę i tylko jak temp. spadła poniżej 5 stopni więc było to kilka miesięcy w roku", przeszliście potem do porządku dziennego, jakby nic się nie działo?

    No ja Was proszę :-) Jesteście maniakami motoryzacji? Czy to był "olej", no więc olałem.

    PS: to tylko ja mam taką korbę, że przy przełączeniu zapłonu, a później odpaleniu silnika, obserwuję kontrolki (zwłaszcza oleju - jak długo świeciła przed, i czy nie pojawiła się ponownie)?
    PPS: Gdyby mnie to spotkało, to auto na warsztat i zaczynamy od pompy olejowej, smoka olejowego (sitko, czy zapchany itd) + kontrolnie panewki na korbie i wale. To tańsze, niż "zaj@" silnika i jego remont.
    Ostatnio edytowane przez szewi ; 27-01-2016 o 13:38 Powód: język
    Pozdrawiam
    K.Gajda(cra3y)

  4. #544
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2015
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 2.0 JTDm 170 KM
    Postów
    268

    Domyślnie

    Cytat Napisał kamorado Zobacz post
    DObra ale dopiero w pazdzierniku na 100% było wiadomo co jest powodem komunikatu, w marcu to sobie mogłem szukac wiatru w polu.

    Czytałem ten temat, bo mnie profilaktyczna wymiana uszczelki też czeka. Było wiadomo wcześniej, podawano linki do innych for gdzie było rozwiązanie (w koncu czerwca zeszłego roku). Tutaj po prostu inni się nie spieszyli. Prawda jest taka, że zlałeś temat. To, jak użytkował ktoś inny i czy ta wymiana uszczelki by uratowała sprawę, to już ciężko stwierdzić.

    Cytat Napisał krzystof Zobacz post

    Tu się z tobą nie zgodzę, jesteś w swoim osędzie trochę w błędzie. Różnie z tym komunikatem było ja miałem tylko dosłownie przez niecałą sekundę i tylko jak temp. spadła poniżej 5 stopni więc było to kilka miesięcy w roku i też nie zawsze. Żeby nie to forum to też bym nawet nie wiedział że to ta uszczelka jest. Jeżdżenie po mechanikach to może ty lubisz pewnie znając życie kazali by wymienić wszystko oprócz tej uszczelki. Pewnie wiesz co robili fachowcy z ASO opla. Znalezienie przyczyny nie jest wcale łatwe.
    Racja. Tylko, że tutaj rozwiązanie zostało znalezione naprawdę szybko. Ludzie po prostu nie spieszyli się z wymianą (nie tylko kamorado ale też inni) i jej potwierdzeniem. Też były zdania, że to tylko na chwile się pojawia, bo czuły czujnik a olej w zimie gęsty to nie ma się czym przyjmowac. U mnie przy mrozach -15 przy pierwszym uruchomieniu dnia nic się nie pojawia.

    EDIT:

    Żeby było śmnieszniej kamorado, to twój post z 27 czerwca
    http://www.forum.alfaholicy.org/159_brera_brera_spider/130316-pompa_oleju_2_0_jtdm.html#post1657106
    Ostatnio edytowane przez darkghost ; 16-01-2016 o 23:50

  5. #545
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Cytat Napisał krzystof Zobacz post
    Tu się z tobą nie zgodzę, jesteś w swoim osądzie trochę w błędzie. Różnie z tym komunikatem było ja miałem tylko dosłownie przez niecałą sekundę i tylko jak temp. spadła poniżej 5 stopni więc było to kilka miesięcy w roku i też nie zawsze. Żeby nie to forum to też bym nawet nie wiedział że to ta uszczelka jest. Jeżdżenie po mechanikach to może ty lubisz pewnie znając życie kazali by wymienić wszystko oprócz tej uszczelki. Pewnie wiesz co robili fachowcy z ASO opla. Znalezienie przyczyny nie jest wcale łatwe.
    Dokładnie tak było, w lecie komunikat nie występował, zresztą komunikat się pojawiał kiedy było pełne ciśnienie oleju po odpaleniu. Co do faktu komunikatu konsultowałem z kilkoma mechanikami Alfy i tylko jeden wiedział o co kaman bo już taką uszczelkę wymieniał.

  6. #546
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Peugeot 407SW, EW10A
    Postów
    657

    Domyślnie

    Cytat Napisał omen Zobacz post
    Nie. Poprostu jestem czlowiekiem ktory szanuje swoje pieniadze. I jak cos zaczyna dzialac nie tak, zaprzestaje uzytkowania i szukam przyczyny konsultujac sie z fachowcami.
    Komunikat o niskim cisnieniu oleju to nie spalona zarowka. Ty tak to potraktowales a teraz placz i zgrzytanie zebow.

    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
    Znowu muszę się zgodzić. No kurde 70 stron pieprzenia a wychodzi niekompetencja użytkownika. Pierwszy raz jak widzę pojawiającą się kontrolkę niskiego ciśnienia, odstawiam samochód do warsztatu i mają znaleźć przyczynę. Takie rzeczy można bagatelizować w 30 letnim trupie za 1500 zł a nie w normalnym samochodzie. W normalnym aucie ta kontrolka oznacza dosłownie "ZATRZYMAJ SIĘ, LAWETA, WARSZTAT, JUŻ".

    Od razu przypomniał mi się ten obrazek:

    http://tufotki.pl/sEg8C


    Nie ma co teraz biadolić czy remont to wina programu, czy nie. Prawda jest taka że samochód jeździł długi czas z poważną usterką co zakończyło się remontem silnika. Koniec, kropka.

  7. #547
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Cytat Napisał abezus Zobacz post
    Nie ma co teraz biadolić czy remont to wina programu, czy nie. Prawda jest taka że samochód jeździł długi czas z poważną usterką co zakończyło się remontem silnika. Koniec, kropka.
    Można by się zgodzić gdyby jeździł, ze świecącą kontrolką oleju lub gdyby zapaliła się w czasie jazdy. A dowód jest taki, że wielu kolegów miało ten komunikat przy zapalaniu i nikt nie zatarł silnika. Pęknięcie tłoka zaliczył również Bocian, a tego komunikatu nie miał co wielokrotnie pisał.

  8. #548
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 159 2.0 JTDm SW
    Postów
    416

    Domyślnie

    Cytat Napisał ris Zobacz post
    Można by się zgodzić gdyby jeździł, ze świecącą kontrolką oleju lub gdyby zapaliła się w czasie jazdy. A dowód jest taki, że wielu kolegów miało ten komunikat przy zapalaniu i nikt nie zatarł silnika. Pęknięcie tłoka zaliczył również Bocian, a tego komunikatu nie miał co wielokrotnie pisał.
    Dokładnie zgoda w 100 procentach.

  9. #549
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    tbg
    Auto
    AR 156 1.9 JTDm AR 146 1.7 16v boXer
    Postów
    293

    Domyślnie

    Cytat Napisał abezus Zobacz post

    Nie ma co teraz biadolić czy remont to wina programu, czy nie. Prawda jest taka że samochód jeździł długi czas z poważną usterką co zakończyło się remontem silnika. Koniec, kropka.
    Ale nic nowego nie odkryles panewki poszly przez zle smarowanie.
    To teraz kwestia tloka zostala.

    Pytanie ktore zostalo bez odpowiedzi: na jakim sofcie jezdza wyremontowane jednostki. Czy na tym samym przed awaria, czy lekko zmienionym czy moze fabrycznym.

    To pytanie jakos jest unikane a da nam poglad co na temat awarii sadza sami poszkodowani.

    Cala ta rozmowa jest bez sensu bo to jest ich sprawa ich auta i to oni beda wiedziec co moglo byc przyczyna awarii od mechanikow.
    To jest tez ich decyzja co z autem robia i ich sprawa czy beda szukac winnych czy obwinia siebie jako uzytkownikow. Marki nie moga obwiniac bo ingerowali w soft i wysilili jednostki.
    Ostatnio edytowane przez szaq ; 17-01-2016 o 08:47

  10. #550
    Użytkownik Pasjonat Avatar Nazar
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Była 156 SW 2,4JTD by Cinsoft ---Jest 159 1,9JTDm 150KM Q-tronic'08 + Mito 1,6Jtdm Distinctive'08
    Postów
    3,984

    Domyślnie

    Cytat Napisał ris Zobacz post
    Można by się zgodzić gdyby jeździł, ze świecącą kontrolką oleju lub gdyby zapaliła się w czasie jazdy. A dowód jest taki, że wielu kolegów miało ten komunikat przy zapalaniu i nikt nie zatarł silnika. Pęknięcie tłoka zaliczył również Bocian, a tego komunikatu nie miał co wielokrotnie pisał.
    Na a ja się w 100% nie zgadzam bo Bociek już miał chyba dwa tłoki nieoryginalne . Jego silnik ktoś mógł wcześniej poskładać po taniości do sprzedaży więc jego przypadku nie licz bo kij wie czy tam ktos wymienił uszczelkę i same tłoki a reszta została w stanie -jak była.

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Zakup używanej Julki 2.0 170KM czy 1.4 170KM
    Utworzone przez ziomek1988 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 13-12-2014, 16:10
  2. [GTV] Awaria silnika
    Utworzone przez Hostac w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 28-10-2014, 17:09
  3. 1.9 JTDm awaria silnika?
    Utworzone przez Krajcok w dziale GT
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 14-02-2010, 11:05
  4. [145] awaria silnika
    Utworzone przez zjawa83 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 01-02-2009, 08:32
  5. [146] awaria silnika
    Utworzone przez żylak w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 09-03-2008, 22:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory