Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: Wyciek z tyłu silnika???

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar Tom1233
    Dołączył
    01 2016
    Mieszka w
    Dębno
    Auto
    Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9 JTDM
    Postów
    15

    Angry Wyciek z tyłu silnika???

    Witam wszystkich, przed chwilą oddałem samochód w ręce mechanika przymnie odkręcił dolna osłonę silnika i okazało się że silnik jest cały zarzy ....... olejem wydaje się że cieknie od strony grodzi z czarnego pudełka są do tego podłączone węże czy jest to odma silnika??? Jak usunąć ten wyciek ??? Proszę o odpowiedz i z góry dziękuje.

    Tomek

  2. #2
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Masz 16V ? Wtedy z tyłu silnika masz fabryczny separator par oleju. Prawdopodobnie jakieś połączenie się rozszczelniło. Któż lepiej to oceni niż mechanik
    Najlepiej niech wszystko wyczyści i wymieni fabryczne opaski na regulowane.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  3. #3
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar Tom1233
    Dołączył
    01 2016
    Mieszka w
    Dębno
    Auto
    Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9 JTDM
    Postów
    15

    Domyślnie

    Mam 16V zapomniałem napisać

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar kowal78
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    100lica
    Auto
    AR 159 Q-tronic 2009
    Postów
    1,329

    Domyślnie

    Pytasz na poważnie? Samochód u mechanika i gość nie wie co to jest? Odważny jesteś.......

  5. #5
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    02 2015
    Mieszka w
    Tarnów
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 16v 06r
    Postów
    100

    Domyślnie

    Dołącze się do tematu, co zrobić z tym separatorem jak te "kolanko" (nie wiem jak to nazwać, to co tam do niego wchodzi od góry) można podnosić tzn nie jest do niego przyklejone na stałe, nie wiem ciężko mi to wytłumaczyć, przecieka mi tam właśnie na tym przewodzie co wchodzi do separatora. Da się to czymś w miare uszczelnić? Albo przykleić. Nie wiem czy dobrze sprawdzałem ale nowy coś chyba koło 600 pln więc troche lipa.
    Alfa Romeo 159 1.9 jtdm 16v - Berlina Grigio Stromboli
    Dpf / Egr / Klapy Off + mod by conmir

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar kowal78
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    100lica
    Auto
    AR 159 Q-tronic 2009
    Postów
    1,329

    Domyślnie

    Kup używany na pewnym portalu aukcyjnym.

  7. #7
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Ta złączka jest ruchoma. Jest uszczelniona oringiem, który pewnie dał ciała. Z wymianą może być problem, bo sam separator jest nierozbieralny. Ja to uszczelniłem w taki sposób, że okleiłem króciec taśmą (chyba 3M, podobna do izolacyjnej) i wcisnąłem w separator. Od tamtej pory był spokój. Jak kupisz używkę to możesz mieć to samo.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  8. #8
    Użytkownik Świeżak Avatar Grzeniu159
    Dołączył
    11 2015
    Mieszka w
    Warszawa Bemowo
    Auto
    Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9 JTDm 136km, DPF on
    Postów
    161

    Domyślnie

    Magil i trzyma Ci sie ta tasma?? chyba jeszcze pod nia nalozyles poxpiolu ze jeszcze nie odpadla przy warunkach jakie tam panuja ? 0_o

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar GoNiuS
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Piekary Śl.
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 2.0 TCT
    Postów
    646

    Domyślnie

    Ta rurkę się wyciąga tam jest oring trzeba go wymienić i poskładać.
    Alfa Romeo Giulietta 2.0 TCT <- Jest
    Alfa Romeo 147 1.6 T.S <- Jest
    Alfa Romeo Mito 1.6 JTDm <- Byla
    Alfa Romeo 147 Selespeed <- Byla
    Alfa Romeo 156 1.8 T.S <- Byla
    Alfa Romeo 159 SW Ti 2.4 JTDm Q-tronic <- Byla
    Alfa Romeo GT 1.9 JTDm <- Byla
    Alfa Romeo 145 1.8 T.S <- Byla
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm <- Byla
    Alfa Romeo 156 Selespeed <- Byla
    Alfa Romeo 145 1.8 T.S <- Byla

  10. #10
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Nie wiem czy jeszcze się trzyma - u mnie wytrzymało co najmniej 20 000 km
    Też chciałem ten oring wymienić, ale nie mogłem się do niego dostać - jest zatopiony w pierścieniu metalowym, który jest na stałe osadzony w separatorze. Poszedłem po łatwości
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

Podobne wątki

  1. [Giulietta] wyciek z poduszki silnika
    Utworzone przez rozewo w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 08-10-2014, 12:39
  2. Wyciek oleju z silnika 166
    Utworzone przez Mat85 w dziale 166
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 29-10-2013, 17:53
  3. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 15-11-2012, 20:39
  4. Wyciek oleju z tyłu silnika
    Utworzone przez Daczek84 w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 24-10-2012, 00:49
  5. Silnik - coś pękło z tyłu silnika 166 2.0 TS 16V
    Utworzone przez Andi-166 w dziale 166
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 15-02-2012, 09:05

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory