Strona 67 z 91 PierwszyPierwszy ... 17575859606162636465666768697071727374757677 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 661 do 670 z 909

Temat: Awaria silnika 2.0 170KM

  1. #661
    syfon
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał piotrekkr Zobacz post
    Niby temat o silniku 2.0, ale mam sensację rewelację: W niedziele pękł mi tłok w pancernym 1.9 8v. Do awarii nie było żadnych niepokojących objawów. Jutro jadę do mechanika oglądać dokładnie co to się stanęło Miałem sprzedawać na wiosnę france, ale teraz trzeba będzie zrobić porządnie i jeździć aż kółka odpadną. Mam nadzieję, że części tańsze niż do 2.0 jtdm. Przy okazji mechanik zaleca turbinę zrobić bo jakiś luz stwierdził. Takie to życie Alfisty
    ,,159 1.9 jtdm Cinsoft, ''
    Wygląda na to, że dobry tuner każdy silnik ogarnie.
    Zna ktoś przypadek gdzie tłok w naszych 1.9 Jtdm pęka w seryjnym silniku?




  2. #662
    Użytkownik Znawca Avatar maniek015
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Peugeot 508 SW 2.0 HDi 12' Active
    Postów
    1,334

    Domyślnie

    Cytat Napisał piotrekkr Zobacz post
    niby temat o silniku 2.0, ale mam sensację rewelację: W niedziele pękł mi tłok w pancernym 1.9 8v. Do awarii nie było żadnych niepokojących objawów. Jutro jadę do mechanika oglądać dokładnie co to się stanęło miałem sprzedawać na wiosnę france, ale teraz trzeba będzie zrobić porządnie i jeździć aż kółka odpadną. Mam nadzieję, że części tańsze niż do 2.0 jtdm. Przy okazji mechanik zaleca turbinę zrobić bo jakiś luz stwierdził. Takie to życie alfisty
    cinek, patrz! Znowu tłok wy******! O nieeee.... Znowu auto od ciebie

    A tak całkiem serio to szkoda mi właściciela i mam nadzieję, że ogarnięty mechanik dojdzie do tego, co było przyczyną i kolega się tym z nami podzieli
    Ostatnio edytowane przez szewi ; 27-01-2016 o 14:30 Powód: język
    Alfa Romeo 145 1.4 TS 16V 99' - była
    Alfa Romeo 156 SW Distinctive 1.9 JTD 16V 04' powered by @sdero [conmir.pl] 185KM 370NM - była

    Alfa Romeo GTV Lusso 3.0 V6 24V 98' - była
    Alfa Romeo 156 SW SportPack 3 2.4 JTD 10V 01' powered by @sdero [conmir.pl] 200KM 400NM -była
    Alfa Romeo 156 SW 2.5 V6 24V 02' Distinctive - była
    Peugeot 508 SW 2.0 HDi Active 12' - jest


    Alfa Romeo 156 3.0 V6 24V 05' Distinctive - jest


    Pomyślcie o niej jak o Angelinie Jolie. Słyszeliście, że jest szalona, że jada tylko klej do tapet, ale chciałoby się, prawda?

  3. #663
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    sląsk
    Auto
    JTD
    Postów
    487

    Domyślnie

    Cytat Napisał maniek015 Zobacz post
    cinek, patrz! Znowu tłok wyjebało! O nieeee.... Znowu auto od ciebie

    A tak całkiem serio to szkoda mi właściciela i mam nadzieję, że ogarnięty mechanik dojdzie do tego, co było przyczyną i kolega się tym z nami podzieli
    A kolega z tego tytułu na pewno już szampana otwiera
    www.cinsoft.pl; http://www.facebook.com/CINSOFT
    CHIPTUNING, MECHANIKA, MODYFIKACJE
    USUWANIE DPF, EGR, KLAP WIROWYCH
    HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA 4x4 MAHA LPS 3000

  4. #664
    Użytkownik Znawca Avatar maniek015
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Peugeot 508 SW 2.0 HDi 12' Active
    Postów
    1,334

    Domyślnie

    Cytat Napisał cinek_ Zobacz post
    A kolega z tego tytułu na pewno już szampana otwiera
    Marcin, nie, właśnie mu współczuję - nie myśl czasem że to coś osobistego do Ciebie - po prostu to było raczej w formie żarciku na rozluźnienie i tak już napiętej atmosfery w tym temacie.. ot tyle
    A koledze z tłokiem ku niebiosom współczuje, bo sam bym nie chciał, aby coś takiego mnie spotkało.

    Ale może Ty wyjaśnisz tą przypadłość? Na początku ludzie myśleli, że to tylko przypadłość 2.0 a tu bam.. Wydymało 1.9 8v które uznawane jest za pancerne. Kojarzysz ten program, tego kolegę? Dużo tam PS'ów zyskał?
    Alfa Romeo 145 1.4 TS 16V 99' - była
    Alfa Romeo 156 SW Distinctive 1.9 JTD 16V 04' powered by @sdero [conmir.pl] 185KM 370NM - była

    Alfa Romeo GTV Lusso 3.0 V6 24V 98' - była
    Alfa Romeo 156 SW SportPack 3 2.4 JTD 10V 01' powered by @sdero [conmir.pl] 200KM 400NM -była
    Alfa Romeo 156 SW 2.5 V6 24V 02' Distinctive - była
    Peugeot 508 SW 2.0 HDi Active 12' - jest


    Alfa Romeo 156 3.0 V6 24V 05' Distinctive - jest


    Pomyślcie o niej jak o Angelinie Jolie. Słyszeliście, że jest szalona, że jada tylko klej do tapet, ale chciałoby się, prawda?

  5. #665
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    sląsk
    Auto
    JTD
    Postów
    487

    Domyślnie

    Cytat Napisał maniek015 Zobacz post
    Marcin, nie, właśnie mu współczuję - nie myśl czasem że to coś osobistego do Ciebie - po prostu to było raczej w formie żarciku na rozluźnienie i tak już napiętej atmosfery w tym temacie.. ot tyle
    A koledze z tłokiem ku niebiosom współczuje, bo sam bym nie chciał, aby coś takiego mnie spotkało.

    Ale może Ty wyjaśnisz tą przypadłość? Na początku ludzie myśleli, że to tylko przypadłość 2.0 a tu bam.. Wydymało 1.9 8v które uznawane jest za pancerne. Kojarzysz ten program, tego kolegę? Dużo tam PS'ów zyskał?
    Kojarzę Pana Piotra bo baza wykonanych prac przecież istnieje.
    Wyszło wg wykresu 161ps i 318nm tak więc żadna mocna modyfikacja.

    Skąd można wiedzieć o jest przyczyną awarii skoro ani motor ani osprzęt z niego nie został zweryfikowany? Tak samo jak w przypadku Marcina cubelite?
    Najlepiej zwalić na soft z miejsca i wrzucić to o było kilkanaście stron wcześniej.
    www.cinsoft.pl; http://www.facebook.com/CINSOFT
    CHIPTUNING, MECHANIKA, MODYFIKACJE
    USUWANIE DPF, EGR, KLAP WIROWYCH
    HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA 4x4 MAHA LPS 3000

  6. #666
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2015
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    159 2,4 210
    Postów
    589

    Domyślnie

    Cytat Napisał cinek_ Zobacz post
    A winny zawsze i w każdym przypadku będzie tuner
    A to już jest inna i moim zdaniem nieco żenująca kwestia. Tylko nie żenująca dla Ciebie, czy kogokolwiek innego modyfikującego soft ale użytkowników aut. Mamy w tej chwili swoiste polowanie na tunerów, w zasadzie wprost na cinka.

    Czytając temat, niestety ale ci najbardziej krzyczący idą w stronę ameryki. Zamawiając gorącą kawę, trzeba im powiedzieć, ze kawa jest gorąca i istnieje ryzyko poparzenia.
    Nie wiem ile zrobiłeś tych aut, raczej nie 3 takie i jeden taki tylko łączna liczba wszelkich JTDmów będzie liczona w trzycyfrowej liczbie. Póki co wywalone są dwa z podobnymi usterkami jak fabryczne, a chip jedynie przyśpieszył ew. zużycie. Rozmawiając z moim mechanikiem który robił mi chip w 2,4 powiedział mi od razu że jednostki 2,0 które trafiły w jego ręce były niezwykle wymęczone w porównaniu do 1,9 i 2,4. Szukanie kozła ofiarnego w tej sytuacji jest raczej nie na miejscu. Kupując auto używane ponosi się pewne ryzyko. Jeśli np miesiąc po zakupie komuś padnie sprzęgło albo dwumas to pójdzie do tego od kogo kupił ? Pewne rzeczy moim zdaniem są oczywiste i nie trzeba o nich krzyczeć co pięć minut. np Usuwasz DPF ale masz niesprawny silnik ? istnieje ryzyko że nie przejdziesz przeglądu, modyfikujesz tłumik by 2,4 brzmiało bardziej rasowo... fajnie ale decybeli na przeglądzie możesz nie oszukać itp itd.

    Jedyna nauczka jaka płynie z tego tematu już tutaj padła. Chcesz mieć 200 km ? kup silnik który tyle ma, bo chcąc mieć spalanie 1,9 120 i moc 2,4 210 coś musisz poświęcić... może łożyska skrzyni, może sprzęgło, a może tłok...
    Jedyne co bym na twoim miejscu Cinek zmienił, to dopisek na fakturze, ze nie odpowiadasz za szybsze zużycie jednostki silnikowej w związku z chipem.

    Bo uporczywe naciskanie na ten jeden 'klawisz' w tej rozmowie chyba sugeruje, że nastąpi próba przerzucenia kosztów na Ciebie.

    Swoja drogą ciekawi mnie ilu użytkowników poszło z robieniem chipa moją drogą. W moim silniku przywrócono seryjną moc i moment z nieco lepszą charakterystyką i ew. podniesienie dalej nastąpi dopiero po pół roku użytkowania auta i dokładnym jego zlogowaniu i teście organoleptycznym. Przy czym mi te 200 kilka KM wystarcza.

  7. #667
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Serock/Bydgoszcz
    Auto
    156 2,4 JTD CF2, 159 1,9JTDm
    Postów
    165

    Domyślnie

    Cytat Napisał hideto Zobacz post
    A to już jest inna i moim zdaniem nieco żenująca kwestia. Tylko nie żenująca dla Ciebie, czy kogokolwiek innego modyfikującego soft ale użytkowników aut. Mamy w tej chwili swoiste polowanie na tunerów, w zasadzie wprost na cinka.

    Czytając temat, niestety ale ci najbardziej krzyczący idą w stronę ameryki. Zamawiając gorącą kawę, trzeba im powiedzieć, ze kawa jest gorąca i istnieje ryzyko poparzenia.
    Nie wiem ile zrobiłeś tych aut, raczej nie 3 takie i jeden taki tylko łączna liczba wszelkich JTDmów będzie liczona w trzycyfrowej liczbie. Póki co wywalone są dwa z podobnymi usterkami jak fabryczne, a chip jedynie przyśpieszył ew. zużycie. Rozmawiając z moim mechanikiem który robił mi chip w 2,4 powiedział mi od razu że jednostki 2,0 które trafiły w jego ręce były niezwykle wymęczone w porównaniu do 1,9 i 2,4. Szukanie kozła ofiarnego w tej sytuacji jest raczej nie na miejscu. Kupując auto używane ponosi się pewne ryzyko. Jeśli np miesiąc po zakupie komuś padnie sprzęgło albo dwumas to pójdzie do tego od kogo kupił ? Pewne rzeczy moim zdaniem są oczywiste i nie trzeba o nich krzyczeć co pięć minut. np Usuwasz DPF ale masz niesprawny silnik ? istnieje ryzyko że nie przejdziesz przeglądu, modyfikujesz tłumik by 2,4 brzmiało bardziej rasowo... fajnie ale decybeli na przeglądzie możesz nie oszukać itp itd.

    Jedyna nauczka jaka płynie z tego tematu już tutaj padła. Chcesz mieć 200 km ? kup silnik który tyle ma, bo chcąc mieć spalanie 1,9 120 i moc 2,4 210 coś musisz poświęcić... może łożyska skrzyni, może sprzęgło, a może tłok...
    Jedyne co bym na twoim miejscu Cinek zmienił, to dopisek na fakturze, ze nie odpowiadasz za szybsze zużycie jednostki silnikowej w związku z chipem.

    Bo uporczywe naciskanie na ten jeden 'klawisz' w tej rozmowie chyba sugeruje, że nastąpi próba przerzucenia kosztów na Ciebie.

    Swoja drogą ciekawi mnie ilu użytkowników poszło z robieniem chipa moją drogą. W moim silniku przywrócono seryjną moc i moment z nieco lepszą charakterystyką i ew. podniesienie dalej nastąpi dopiero po pół roku użytkowania auta i dokładnym jego zlogowaniu i teście organoleptycznym. Przy czym mi te 200 kilka KM wystarcza.
    Bardzo rozsądny głos w dyskusji - dla tego Pana.

  8. #668
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,436

    Domyślnie

    Cytat Napisał hideto Zobacz post
    ...
    Bo uporczywe naciskanie na ten jeden 'klawisz' w tej rozmowie chyba sugeruje, że nastąpi próba przerzucenia kosztów na Ciebie....
    No nie żartuj, jedyne koszty to Ci przerzucający sami by ponieśli i się poza tym mocno ośmieszyli.
    Jasne że robiąc jakiekolwiek modyfikacje ponosi się ryzyko (i samemu - właściciel) pokrywa jego koszty i tegoż następstw. Od tego każdy ma głowę na karku, obserwuje, myśli itp. (pierwsza myśl - hmm czemu ta durna fabryka zrobiła ten silnik z mocą 170KM a mogła 200 przecież ? Jacyś niedouczeni inżynierowie tam muszą pracować najwyraźniej. Nie dostrzegli schowanych bezpiecznych koni i Nm. Tak ? No chyba nie.
    Nie trzeba żadnych dopisków na fakturze. Używane auta, nieznana przeszłość, nadmierne ponad przewidziane fabrycznie obciążanie - suma czynników. To takie spostrzeżenia z boku bo tu jakieś absurdy wyczytuję typu że tuner ma brać jakąś odpowiedzialność za modyfikacje. Tak jakby do nich zmuszał właściciela, co za bzdury.

  9. #669
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Daleki jestem od piętnowania cinka,wręcz przeciwnie,próbuje zebrać jakieś informacje z tych 3 przypadków i wyciągnąć jakieś wnioski na przyszłośc co do diagnostyki i napraw tycj jednostek.Nie potrzebna nagonka,auto cubelite dopiero będzie można oceniać faktycznie po rozbiórce.Na razie wiadomo tylko że ingerował wcześniej ktoś w kolektor ssący,po czym poprawiła się dynamika "dołu"
    Poza tym klocki,tarcze,no i nie dawno 2mas a teraz awaria silnika która może a nie musi mieć nic wspólnego z softem.
    Na pewno nie było problemu z uszczelką i niskim ciśnieniem,dopuszczam teze że może być wada materiału,ewentualnie wtryskiwacz
    Silnik pracował na tydzień przed awarią jak zegarek,uszczelniałem wyciek i jechałem chwile,nie podpinałem jedynie się akurat tym razem do sterownika
    Turbosprężarka już u cubelite też jest do roboty także przyczyn może być kilka
    Chip może jedynie sprzyjać wczesniejszemu objawieniu owej wady materiału,ale to na pewno nie jest wina tunera
    Prywatna Praktyka Naprawy i Obsługi Alfa Romeo
    JTD,TWIN SPARK,V6
    Miernik grubości lakieru Fe/Al
    Naprawa wariatora faz
    Naprawy główne i bieżące,diagnostyka
    Informacje i możliwości-PW
    myjka ultradzwiękowa-wtryski PB oraz drobna elektronika
    EGR,DPF OFF Klapy Wirowe CHIP JTD
    Diagnostyka Uszczelki Głowicy TEST na zawartość CO2 w płynie
    Naprawa świec TS bez ściągania Głowicy i urwanych mostków-HELICOIL
    Naprawa Turbo
    http://www.forum.alfaholicy.org/uslu...gi_bedzin.html
    KUPIĘ WARIATOR 50zł plus przesyłka za sztuke płace-OFERTY PW

  10. #670
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    pierwsza myśl - hmm czemu ta durna fabryka zrobiła ten silnik z mocą 170KM a mogła 200 przecież ? Jacyś niedouczeni inżynierowie tam muszą pracować najwyraźniej. Nie dostrzegli schowanych bezpiecznych koni i Nm. Tak ? No chyba nie.
    Do 159 2.0 można kupić pudełko od Magneti Marelli, czyli "fabrycznego" tunera Alfy. Jak pokazuje zestawienie:

    http://www.me100t.com/me100t/?page_id=219

    Oferują 188 KM. I pewnie tyle jest w miarę bezpieczne. Czy dla tych 10% warto się bawić w tuning? Mnie by się nie chciało . Dla porównania - dla 1.4 MA zamiast 170 KM dają 201 KM...
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Zakup używanej Julki 2.0 170KM czy 1.4 170KM
    Utworzone przez ziomek1988 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 13-12-2014, 16:10
  2. [GTV] Awaria silnika
    Utworzone przez Hostac w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 28-10-2014, 17:09
  3. 1.9 JTDm awaria silnika?
    Utworzone przez Krajcok w dziale GT
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 14-02-2010, 11:05
  4. [145] awaria silnika
    Utworzone przez zjawa83 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 01-02-2009, 08:32
  5. [146] awaria silnika
    Utworzone przez żylak w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 09-03-2008, 22:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory