Czyli to jest spowodowane złym smarowaniem bądź wadą materiały (wada materiału w kilku silnikach akurat tu na forum jest mało prawdopodobna). Nie dopuszczacie innej przyczyny która spowodowała pęknięcie tłoka?
- - - Updated - - -
O właśnie może za bardzo podwyższona i tłok nie wytrzymał temperatury.
Dyskutujemy.
Twarde dowody (w postaci elementów z rozkręconych silników) wskazują, że luz na sworzniu tłoka wielokrotnie przekracza normę. To wystarczy, żeby uznać to za jedyną przyczynę pęknięcia tłoka (jako bezpośrednie następstwo).
Dalej można dyskutować jaka jest przyczyna powstania luzu. Czy to materiał, czy słabe smarowanie (rzadkie przeglądy, słaby olej), czy upalanie (w sensie jazdy ze zbyt dużą temperaturą oleju) itd.
- - - Updated - - -
Nie. Ja to wykluczam wobec powyższego. Co najwyżej długotrwale przekroczona temp. oleju (w sensie upalania na autostradzie na słabym/starym oleju).
To że są luzy na sworzniu to wiadome tylko dlaczego one powstały?
Druga sprawa czy na pewno te luzy spowodowały pęknięcie tłoka?