Strona 72 z 91 PierwszyPierwszy ... 22626364656667686970717273747576777879808182 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 711 do 720 z 909

Temat: Awaria silnika 2.0 170KM

  1. #711
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał syfon Zobacz post
    Tylko dlaczego się to dzieje chyba tylko w modowanych silnikach?
    Nie dzieje się tylko w takich silnikach. Podany został przykład seryjnej Insigni z tym samym silnikiem (słupkiem) w którym po rozkręceniu luzy na sworzniu również przekraczały normę (ale nie były aż tak duże). Faktem jest, że tłok jeszcze nie pękł, ale panewki były przytarte, główki korbowodów również. W znacznym stopniu.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał aromeo Zobacz post
    To że są luzy na sworzniu to wiadome tylko dlaczego one powstały?

    Druga sprawa czy na pewno te luzy spowodowały pęknięcie tłoka?
    1. Olej/smarowanie lub materiał główki korbowodu.

    2. Na pewno. Bez dwóch zdań.

  2. #712
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    06 2015
    Mieszka w
    Bochnia
    Auto
    Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm BMW 535d F10
    Postów
    58

    Domyślnie

    Cytat Napisał jahu Zobacz post
    2. Na pewno. Bez dwóch zdań.
    Wiesz co widziałem kilka przypadków luzu na sworzniu i w żadnym z nich tłok nie był pęknięty.

  3. #713
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał aromeo Zobacz post
    Wiesz co widziałem kilka przypadków luzu na sworzniu i w żadnym z nich tłok nie był pęknięty.
    Może nie był tak duży, albo tłoki były z lepszych materiałów. W omawianym 2.0 zamiast fabrycznych 0,015 mm było od 0,05 do 0,09mm.

  4. #714
    syfon
    Gość

    Domyślnie

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał aromeo Zobacz post
    Wiesz co widziałem kilka przypadków luzu na sworzniu i w żadnym z nich tłok nie był pęknięty.
    Dokładnie tak.

  5. #715
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    06 2015
    Mieszka w
    Bochnia
    Auto
    Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm BMW 535d F10
    Postów
    58

    Domyślnie

    Cytat Napisał jahu Zobacz post
    Może nie był tak duży, albo tłoki były z lepszych materiałów. W omawianym 2.0 zamiast fabrycznych 0,015 mm było od 0,05 do 0,09mm.
    Mierzyć ich nie mierzyłem, ale były bardzo mocno wyczuwalne.

  6. #716
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał aromeo Zobacz post
    Mierzyć ich nie mierzyłem, ale były bardzo mocno wyczuwalne.
    Dodam, że w tym silniku pękł tłok tylko tam gdzie luz na sworzniu był taki duży. Korelacja jest oczywista. Można domniemywać czy temparatura nie pomogła (przyspieszyła pęknięcie), czy słaby materiał nie pomógł, czy konstrukcja tłoka nie pomogła (w sensie "odelżenie" elementu spowodowało szybsze pęknięcie).

    Dla mnie oczywiste co było bezpośrednią przyczyną, a cała reszta mogła tylko przyspieszyć wyrok.
    Ostatnio edytowane przez jahu ; 21-01-2016 o 20:39

  7. #717
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    06 2015
    Mieszka w
    Bochnia
    Auto
    Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm BMW 535d F10
    Postów
    58

    Domyślnie

    Cytat Napisał jahu Zobacz post
    Dodam, że w tym silniku pękł tłok tylko tam gdzie luz na sworzniu był taki duży. Korelacja jest oczywista. Można domniemywać czy temparatura nie pomogła, czy materiał nie pomógł, czy konstrukcja tłoka nie pomogła (w sensie "odelżenie" elementu).
    Najlepiej to byłoby oddać te wszystkie pęknięte tłoki na badania.

    Natomiast softy z samochodów z pękniętymi tłokami wysłać do tunerów nie związanych z naszym forum aby ocenili czy te softy są poprawne.

  8. #718
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Można rozważać, czy silnik bez chipa przejechał by o 10 kkm więcej, a wcześniej zatarłyby się panewki niż pękłby tłok. Pamiętać należy, że panewki w tym rozebranym silniku też dobrze nie wyglądały (wide problemy z Insigniami – TTTM).

  9. #719
    Użytkownik Pasjonat Avatar Nazar
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Była 156 SW 2,4JTD by Cinsoft ---Jest 159 1,9JTDm 150KM Q-tronic'08 + Mito 1,6Jtdm Distinctive'08
    Postów
    3,984

    Domyślnie

    Cytat Napisał heliogabal Zobacz post
    Może ustalmy po prostu że ten silnik to ch**nia z grzybnią i nie ma co drążyć tematu
    No ja nie chciałem aż tak brutalnie po oczach :-).

  10. #720
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    06 2015
    Mieszka w
    Bochnia
    Auto
    Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm BMW 535d F10
    Postów
    58

    Domyślnie

    Cytat Napisał jahu Zobacz post
    Można rozważać, czy silnik bez chipa przejechał by o 10 kkm więcej, a wcześniej zatarłyby się panewki niż pękłby tłok. Pamiętać należy, że panewki w tym rozebranym silniku też dobrze nie wyglądały (wide problemy z Insigniami – TTTM).
    Jednak ta sprawa wydaje mi się powinna zostać dobrze zbadana aby określić co rzeczywiście jest przyczyną tych pękających tłoków bo jak dotąd to jest takie gdybanie.

    Wydaje mi się że najbardziej na obiektywnym rozwiązaniu tej sprawy powinno zależeć osobie która jest związana chyba ze wszystkimi przypadkami. Jak dotąd to chyba jej wizerunek najbardziej ucierpiał.

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Zakup używanej Julki 2.0 170KM czy 1.4 170KM
    Utworzone przez ziomek1988 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 13-12-2014, 16:10
  2. [GTV] Awaria silnika
    Utworzone przez Hostac w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 28-10-2014, 17:09
  3. 1.9 JTDm awaria silnika?
    Utworzone przez Krajcok w dziale GT
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 14-02-2010, 11:05
  4. [145] awaria silnika
    Utworzone przez zjawa83 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 01-02-2009, 08:32
  5. [146] awaria silnika
    Utworzone przez żylak w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 09-03-2008, 22:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory