Strona 10 z 15 PierwszyPierwszy 123456789101112131415 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 91 do 100 z 147

Temat: Wahacz górny po wymianie - wadliwy TRW?

  1. #91
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał bocian Zobacz post
    Jahu - tekst o mozliwosci skrzywienia jest z dooopy
    Mało widziałeś. Xsarę kupiłem jakiś czas temu z lekko skrzywionym wahaczem i pod to skrzywienie była wyregulowana zbieżność, auto się dobrze prowadziło.
    Bo jezeli ktos trzymalby sie tego to trzeba by robic kontrole za kazdym razem bo przeciez moglismy.skrzywic.wahacz na dziurze itp

    Tuleje - a skad mam wiedziec.kiedy sa na tyle zle ze spowodowaly koniecznosc wykonania zbieznosci ?
    Czasem się zastanawiam czy poważnie piszesz czy ciągniesz temat jak ciekawski chłopak z zerówki. Jak masz auto od nowości to wiesz co było w nim robione, jeśli auto kupiłeś wczoraj to nie wiesz i wymiana wahacza to dobry czas na kontrolę zbieżności. Dziwnym trafem prawie zawsze jest coś do skorygowania.

    Lubie tylko poczytac konkrety
    Podałem konkrety z namacalnych przykładów. Z aut którymi jeździłem, które mieliśmy w rodzinie. Zarówno temat skrzywienia jak i słabego odlewu w części z wahacza z Chin. Weryfikacja zbieżności co kilka lat to też nie głupi pomysł jak autem tłuczesz się po dziurach.

  2. #92
    Użytkownik Świeżak Avatar carolloooo
    Dołączył
    07 2014
    Auto
    Stelvio 2.0 280km
    Postów
    57

    Domyślnie

    Panowie, już 3 razy wymieniałem wahacze z przodu górne. Mechanicy nie mogą już patrzeć na mnie. Nie wiem co jest ale za każdym razem jak wymienią na nowy to co parę set kilometrów zaczyna skrzypieć jak stary tapczan. Czy Alfa coś nie tak? czy te wahacze? bo już powoli tracę siły. Pierw miałem zamontowane lemforder a teraz jakieś inne dali niby droższe i znowu to samo. Już głupio mi normalnie jeździć do warsztatu ;/

  3. #93
    Użytkownik Romeo Avatar Black Wolf
    Dołączył
    11 2015
    Mieszka w
    Sochaczew
    Auto
    Była 159 był c5 jest mondeo 2.5 v6
    Postów
    581

    Domyślnie

    Ciekawe jak mechanicy dokręcają wahacze bo chodzi o to by te wahacze były skręcane na opuszczonym samochodzie tak by były w naturalnej pozycji pracy Nigdy nie skręcamy tych wahaczy na podniesionym samochodzie, Druga sprawa to to że skrzypiec może wiele rzeczy w zawieszeniu dolne wahacze też potrafią.



    Alfa w garażu cieszy niczym da Vinci na ścianie salonu

  4. #94
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Darus
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    166 2.4 jtd była, 156 fl sw 2.4 JTDm była, 166 FL 2.4 20v, 159 2.4 20v była, Giulietta 1.4 170 je
    Postów
    559

    Domyślnie

    Koledzy ale temat zaczął się od dziwnego pukania na kierownicy a przerobił się w temat o wahaczach...
    Czy coś się wyjaśniło co było przyczyną pukania?
    Niestety mam ten sam problem, maglownica zrobiona ale pukania nie ustały, wahacze górne wymieniał poprzednik jakieś 15 tys km temu ale to nie wyznacznik czytając powyższe posty o wadliwych wahaczach.
    co oprócz wahaczy i maglownicy może jeszcze pukać?

  5. #95
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    SŁOPNICE
    Auto
    Giulia 2.0 280KM Q4 TI Veloce - była Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 200KM EGR i DPF off
    Postów
    1,119

    Domyślnie

    Cytat Napisał carolloooo Zobacz post
    Panowie, już 3 razy wymieniałem wahacze z przodu górne. Mechanicy nie mogą już patrzeć na mnie. Nie wiem co jest ale za każdym razem jak wymienią na nowy to co parę set kilometrów zaczyna skrzypieć jak stary tapczan. Czy Alfa coś nie tak? czy te wahacze? bo już powoli tracę siły. Pierw miałem zamontowane lemforder a teraz jakieś inne dali niby droższe i znowu to samo. Już głupio mi normalnie jeździć do warsztatu ;/
    Kup oryginał w ASO i będziesz miał spokój na wiele tyś km
    Poza tym jaką masz pewność że mechanicy nie eksperymentują z twoją Alfą i zakładają co ściągną taniej i nie wiadomo z jakiego źródła?
    Oryginalnego wahacza po prostu przykręca i siedzi i pracuje normalnie nie skrzypiąc. A zamienniki nawet TRW trzeba cudownie dokręcać chociaż i to uważam za nie zbyt trafne bo tuleje się obracają.

  6. #96
    Użytkownik Romeo Avatar Black Wolf
    Dołączył
    11 2015
    Mieszka w
    Sochaczew
    Auto
    Była 159 był c5 jest mondeo 2.5 v6
    Postów
    581

    Domyślnie

    Cytat Napisał Darus Zobacz post
    Koledzy ale temat zaczął się od dziwnego pukania na kierownicy a przerobił się w temat o wahaczach...
    Czy coś się wyjaśniło co było przyczyną pukania?
    Niestety mam ten sam problem, maglownica zrobiona ale pukania nie ustały, wahacze górne wymieniał poprzednik jakieś 15 tys km temu ale to nie wyznacznik czytając powyższe posty o wadliwych wahaczach.
    co oprócz wahaczy i maglownicy może jeszcze pukać?
    Gdzie to pukanie dokładnie słyszysz na kole kierownicy?>



    Alfa w garażu cieszy niczym da Vinci na ścianie salonu

  7. #97
    Użytkownik Świeżak Avatar carolloooo
    Dołączył
    07 2014
    Auto
    Stelvio 2.0 280km
    Postów
    57

    Domyślnie

    Dzięki panowie za odpowiedź. Już naprawdę jestem bliski zamówienia oryginału bo to już żona się śmieje zemnie że ciągle coś nie tak. Co do pewności że to górny wahacz to jestem pewien, bo po wymianie oryginału który stukał pewnie ze zmęczenia założyli mi inne zamienniki i wtedy już zaczęła się jazda w pół roku wymieniłem 3 wahacze na jednej stronie i każdy z nich skrzypiał po przejechaniu nawet nie tysiąca kilometrów "po założeniu nowego skrzypienie od razu ustawało" ;/ teraz skrzypi po raz 4 ;/ Z tego co widziałem, bo byłem przy jednej wymianie wahacza, wymieniali i dokręcali go na podnośniku. Szkoda tylko kasy wywalonej na wahacze górne. ;/

  8. #98
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Darus
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    166 2.4 jtd była, 156 fl sw 2.4 JTDm była, 166 FL 2.4 20v, 159 2.4 20v była, Giulietta 1.4 170 je
    Postów
    559

    Domyślnie

    Cytat Napisał Black Wolf Zobacz post
    Gdzie to pukanie dokładnie słyszysz na kole kierownicy?>
    Na kierownicy czuje takie przeskakiwanie w prawo i w lewo i czasem przy ostrej jeździe na zmianie biegów jeden na dwa. Poprzeczna nierówność też czasami daje pukniecia ale bardzo rzadko. Stojąc, jadąc skręcanie najbardziej. Wahacze oryginały górne mają max 15 tys, magiel zrobiony bo myślałem że to właśnie to ale dupa. Pierwsze oznaki po spełnieniu temp poniżej 7-8 st

  9. #99
    Użytkownik Romeo Avatar Black Wolf
    Dołączył
    11 2015
    Mieszka w
    Sochaczew
    Auto
    Była 159 był c5 jest mondeo 2.5 v6
    Postów
    581

    Domyślnie

    Jedz do jakiegoś porządnego warsztatu niech dokładnie sprawdzą co skrzypi bo szkoda kasy na wahacze

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Darus Zobacz post
    Na kierownicy czuje takie przeskakiwanie w prawo i w lewo i czasem przy ostrej jeździe na zmianie biegów jeden na dwa. Poprzeczna nierówność też czasami daje pukniecia ale bardzo rzadko. Stojąc, jadąc skręcanie najbardziej. Wahacze oryginały górne mają max 15 tys, magiel zrobiony bo myślałem że to właśnie to ale dupa. Pierwsze oznaki po spełnieniu temp poniżej 7-8 st
    Zapewne masz to co ja czyli to czarne koło na kierownicy gdzie jest poduszka powietrzna zyje własnym zyciem zbadałem to i u mnie właśnie ten element daje wrażnie stukania skrecaj kierownicą na postoju w lewo i w prawo a jedną ręke połóż na tym czarnym kole i wyczujesz przeskoki dające wrażenie stukania



    Alfa w garażu cieszy niczym da Vinci na ścianie salonu

  10. #100
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Darus
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    166 2.4 jtd była, 156 fl sw 2.4 JTDm była, 166 FL 2.4 20v, 159 2.4 20v była, Giulietta 1.4 170 je
    Postów
    559

    Domyślnie

    Cytat Napisał Black Wolf Zobacz post
    Jedz do jakiegoś porządnego warsztatu niech dokładnie sprawdzą co skrzypi bo szkoda kasy na wahacze

    - - - Updated - - -


    Zapewne masz to co ja czyli to czarne koło na kierownicy gdzie jest poduszka powietrzna zyje własnym zyciem zbadałem to i u mnie właśnie ten element daje wrażnie stukania skrecaj kierownicą na postoju w lewo i w prawo a jedną ręke połóż na tym czarnym kole i wyczujesz przeskoki dające wrażenie stukania
    Odnoszę wrażenie, że pukanie się nasila...jutro sprawdzę tak jak pisałeś ale Podczas jazdy na Poprzecznych nierównościach też to czuję a wtedy ten plastik nie pracuje:-(

Podobne wątki

  1. [156] wahacz górny
    Utworzone przez Arek 146 w dziale 156
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 07-07-2013, 09:51
  2. Wahacz górny
    Utworzone przez marian813 w dziale 156
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post / autor: 28-07-2011, 21:45
  3. Wahacz górny
    Utworzone przez amdi92 w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 15-05-2011, 15:21
  4. Górny wahacz
    Utworzone przez mbudzik83 w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 21-06-2010, 08:23

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory