Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 29 z 29

Temat: Problem z akumulatorem/alternatorem?

  1. #21
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar blandor
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie
    Auto
    BYŁA ALFA ROMEO 147 2.0 TS 2002r JEST TOLEDO 2 2.3 v5
    Postów
    483

    Domyślnie

    Cenę za alternator to ten mechanik wziął chyba z kosmosu. Oryginalnego nowego altka na allegro kupisz za 469zł 200zł za wymianę to też jakaś śmieszna cena jak to można "pod blokiem zrobić"

    http://allegro.pl/alternator-alfa-ro...108343505.html

  2. #22
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Ustroń
    Auto
    156 SW FL 1,9 JTD 115KM
    Postów
    176

    Domyślnie

    Niektorzy twierdza ze da sie pod blokiem... ja stwierdzilem ze lepiej odstawic auto. Choc regler wymienilem na zalozonym altku

  3. #23
    Użytkownik Znawca Avatar Pucek-159
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    Białobrzegi/WBR
    Auto
    Giulietta QV
    Postów
    1,320

    Domyślnie

    Ja mam trochę inny problem ale napiszę w tym temacie żeby nie robić bałaganu w dziale, a więc jakiś czas temu mechanicy przy okazji wymiany rozrządu wymienili również sprzęgiełko alternatora bo stwierdzili że nadaje się do wymiany... Od tego czasu w aucie na biegu jałowym tak jakby pulsują wszystkie możliwe światła. Akumulator jest dobry, alternator i regulator napięcia też, więc jaka może być przyczyna tego zjawiska?
    2013-2019 - 06' AR 159 1.9 JTDm 8v - Grigio Titanio
    2019-2020 - 08' Fiat Nuova Bravo 1.9 JTDm 16v - Rosso Maranello
    2020-2022 - 11' AR Giulietta Sportiva 2.0 JTDm powered by @sdero - Rosso 8C Competizione
    2022- ... - 10' AR Giulietta Quadrifoglio Verde 1.75 TBI - Rosso 8C Competizione

  4. #24
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Ustroń
    Auto
    156 SW FL 1,9 JTD 115KM
    Postów
    176

    Domyślnie

    Może jednak regulator nieteges? Albo szczotki? Napięcie nie skacze?

  5. #25
    Użytkownik Fachowiec Avatar sleyer3
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    alfa romeo 147 1.9jtdm 150KM 2006r.
    Postów
    2,053

    Domyślnie

    Układ prostowniczy padł lub regulator innych opcji nie widzę

  6. #26
    Użytkownik Znawca Avatar Pucek-159
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    Białobrzegi/WBR
    Auto
    Giulietta QV
    Postów
    1,320

    Domyślnie

    Dzięki panowie za odpowiedzi, znalazłem przyczynę. Podczas czyszczenia klemy zauważyłem, że jest pęknięta... Więc szybka wymiana i po problemie.

    Wysłane z Sony Xperia Z przy użyciu Taptalka
    2013-2019 - 06' AR 159 1.9 JTDm 8v - Grigio Titanio
    2019-2020 - 08' Fiat Nuova Bravo 1.9 JTDm 16v - Rosso Maranello
    2020-2022 - 11' AR Giulietta Sportiva 2.0 JTDm powered by @sdero - Rosso 8C Competizione
    2022- ... - 10' AR Giulietta Quadrifoglio Verde 1.75 TBI - Rosso 8C Competizione

  7. #27
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Ustroń
    Auto
    156 SW FL 1,9 JTD 115KM
    Postów
    176

    Domyślnie

    ... zaś flaszka... ale to fajnie, ze ci sie udalo

  8. #28
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Lubań
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD
    Postów
    77

    Domyślnie

    Panowie, mam problem, mianowicie, w lipcu padł mi alternator , wracając z Niemiec, na szczęście mając tylko niecałe 50 km do domu, wywaliło mi komunikat batery charge low, auto straciło momentalnie na mocy (max 120 km/h, obroty do 3200 , ogólnie zamuła). Pojechałem na serwis, alternator został przeszedł regenerację, kupiłem też nowy akumulator, po odebraniu auta pojechałem znów w trasę do Niemiec, ale nie ustały problemy z osłabioną mocą silnika. Poszedłem tropem MCSF, wyczyściłem EGR, wymieniłem olej, filtr oleju, filtr paliwa, sprawdziłem turbinę, overboost, wężyki podciśnienia, intercooler, wszystko było ok, auto raz jeździło sprawniej jakby z większą mocą raz zamulało. Ostatnio jak pojawiły się większe mrozy sytuacja się pogorszyła, auto, owszem odpala po całonocnym postoju przed domem, ale robi to znacznie gorzej, gdy jest ciepło, odpala w sekundę, jednak gdy przymrozi odpala ciężko (za 1 razem) i po odpaleniu chodzi dość głośno. Po zrobieniu kilkudziesięciu kilometrów, kolejne odpalenia są bezproblemowe, tak jak jest ciepło. Zauważyłem dodatkowo, że podczas jazdy potrafią przygasnąć światła, a na komputerze tak jakby na sekundę gasły informacje typu data, temperatura. Również potrafi przygasnąć podświetlenie zegarów, oraz nawiewy wieją raz mocniej innym razem słabiej. Dzisiaj po podłączeniu pod komputer nie wykazało żadnego błędu. Auto w te zimne dni znów osłabło. Dzisiaj zrobiłem trasę Wrocław- Zgorzelec i z powrotem autostradą. W stronę Zgorzelca straszna zamuła, przy wzniesieniach słabł i jechał max. 80 km/h, w drodze powrotnej jakby odzyskał moc, wzniesienia pokonywał bez wysiłku 110-120 km/h. Dodam, że tankuję tylko diesla vervę zawsze na orlenie plus co kilka tysięcy km , czyli średnio raz w miesiącu dolewam środek do czyszczenia wtryskiwaczy diesla. Klemy przy aku ok, bezpieczniki ok, przekaźniki ok, ładowanie aku też ok. Dodam też , że jakieś 2 tygodnie temu zaczął piszczeć w zimne i wilgotne dni pasek wielorowkowy, kupiłem już nowy, miał być dzisiaj zamontowany, ale nie zdążyliśmy. Reasumując, co może być nie tak? Czy problemy z prądem mogą mieć wpływ na moc silnika?

  9. #29
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Ustroń
    Auto
    156 SW FL 1,9 JTD 115KM
    Postów
    176

    Domyślnie

    zrzuć pasek wielorowkowy i zobacz jak się alternator kręci. choć ja bym bardziej obstawiał połączenie dwóch problemów - jakieś przytkanie wydechu oraz jakiś mocny odbiornik prądu. dlaczego tak - masz jtd, problemy z ładowaniem nie mają żadnego wpływu na pracę silnika (przynajmniej w tym stadium), więc coś a'la tryb awaryjny nie powinno się dziać, a takie braki w mocy bez zapalonego checka bym właśnie tam obstawiał. w sumie możesz też mieć strzelony wąż na dolocie, też mocy nie będzie a checka wywali. co do mocnego odbiornika, to może jakaś nagrzewnica albo jakieś zwarcie się robi, nie wiem. najlepiej dobry amperomierz w garść i sprawdzić.

Podobne wątki

  1. [159] problem z alternatorem
    Utworzone przez adrian_adi20 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 28-03-2015, 18:20
  2. Problem z alternatorem?
    Utworzone przez ExO w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 23-03-2011, 22:31
  3. [145] Problem z akumulatorem lub alternatorem
    Utworzone przez Bob1897 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 28-11-2010, 11:14
  4. problem z alternatorem
    Utworzone przez rashitmc w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 28-12-2009, 20:36
  5. [155] Problem z alternatorem
    Utworzone przez Wielki w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 16-06-2008, 08:35

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory