No ale aż tak ? chyba nie zresztą, bo współczesne auto innej marki też mi pali jak instrukcja podaje - gdy użytkowane tak jak te Alfy.
No ale aż tak ? chyba nie zresztą, bo współczesne auto innej marki też mi pali jak instrukcja podaje - gdy użytkowane tak jak te Alfy.
Nie wiem, wystarczy że z czasem zaczęli testować na coraz większej wysokości nad poziomem morza, pewnie nie było to zdefiniowane w normie nawet w ogóle. Podobnie zaklejanie szpar nadwozia i inne sztuczki.
Poza tym spalanie współczesnych aut lepiej liczyć z ołówkiem, nie z komputera, bo też się można zdziwic ;]
Po pierwsze spalanie i emisja różnych substancji jest ze sobą powiązana. Oczywiście bez EGR, dpf, adblue czy katalizatorow nie dałoby się zbić emisji. Ale bez niskiego spalania też. Normy są takie, że silniki uturbione są w stanie w tych normach wykazać mikro-spalanie, ale na drodze wychodzi spalanie trochę większe. I to jest clue problemu.
wcześniej:
YUGO 65 1.3 (ZASTAVA) '86 - 1994-1997
AR 146 1,4 boxer '97 - 1997-1999
AR 156 2,0 TS '98 - 2000-2001
AR 156 2,5 V6 '99 - 2001-2004
AR 156 GTA '03 - 2006-2009
AR 159 3,2V6 Q4 ti '07 - 2009-2014
teraz:
Honda CRV (służbowa)
Maserati Ghibli SQ4 '15
Jeżeli chodzi o VW to problem z nadmierną emisją CO2 (spalaniem) dotyczy silników TSI. Jak wiemy każdy koncern ma z tym problem. Natomiast afera spalinowa dotyczy oprogramowania fałszujące pomiary... a to już jest inna inszość![]()
Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019
Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS
Renault.
Z tego, co wiem, była wizyta w biurach i podejrzenia, ale żadnego oficjalnego oskarżenia i dowodów.
Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019
Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS