Strona 17 z 94 PierwszyPierwszy ... 78910111213141516171819202122232425262767 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 161 do 170 z 936

Temat: usunięcie klap wirowych - wady i zalety

  1. #161
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    koło koła
    Auto
    emty
    Postów
    477

    Domyślnie

    Cytat Napisał quba Zobacz post
    Zawsze możesz wyjąć turbinę i obejrzeć tzw gorącą stronę w jakim jest stanie
    podjechałem do serwisu żeby w turbine zajrzeli , uuuuu pane, to od wuja roboty.....

  2. #162
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie.
    Auto
    159,1,9Jtdm 200KM, Giulia 2018 - 280KM, Stelvio 2021- 280KM
    Postów
    1,569

    Domyślnie

    Z grubsza stan turbiny- luz po osiowy, stan łopatek wirnika, ocenić można po zdjęciu z niej rury ssącej 10min. roboty. Jak turbina pompuje 1,5 i zimna nie gwiżdże to po co ją ruszać?

  3. #163
    Użytkownik Romeo Avatar Goora
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 159 SW 1.9 JTDM 150KM '06
    Postów
    579

    Domyślnie

    Cytat Napisał kaz156 Zobacz post
    i zimna nie gwiżdże
    A jak zimna gwiżdże to, że lipa?

  4. #164
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    alfa 159
    Postów
    187

    Domyślnie

    Zapewne u większości gwizda na zimnym, więcej lub mniej.

  5. #165
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Czarny_28
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Dębica RDE - podkarpackie
    Auto
    AR 159 SW, Progression, Nero Oceano, 1.9 JTDm 16V, 2006r.
    Postów
    6,838

    Domyślnie

    u mnie z rana tylko delikatnie zagwizda jak jest zimno i zaraz juz jej nie slychac wiec bez przesadyzmu

  6. #166
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie.
    Auto
    159,1,9Jtdm 200KM, Giulia 2018 - 280KM, Stelvio 2021- 280KM
    Postów
    1,569

    Domyślnie

    Cytat Napisał shockwave93 Zobacz post
    Zapewne u większości gwizda na zimnym, więcej lub mniej.
    Moja przed regeneracją, na zimno gwizdała jak karetka (pompowała do 1,4). Uszkodzone były łopatki wirnika. Teraz jej nie słychać.

  7. #167
    Użytkownik Znawca Avatar anAlfaBeta
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    1,960

    Domyślnie

    Moja gwiżdże i na zimno i na ciepło jak lokomotywa, a pompuje 1,7. Pamiętajcie, że czujnik ciśnienia powietrza w dolocie (MAP sensor) znajduje się nie na wyjściu kompresora, a dopiero w ściance kolektora - tak więc czujnik pokazuje to co pompuje turbina minus wszystkie ubytki na nieszczelnościach - silikon turbo->IC (dwie opaski i sam silikon), silikon IC-> rura plastik (dwie opaski i sam silikon), rura plastik->klapa gasząca (oring), klapa gasząca->podstawa EGR (metalowa uszczelka), podstawa EGR->kolektor dolotowy (oring), osie klapek wirowych (uszczelniacze), uszczelnienie kolektor->blok klap wirowych (gumowe uszczelki), blok klapek->głowica (metalowa uszczelka) - w tych wszystkich miejscach może uciekać ciśnienie. Dodatkowo jak kolektor jest aluminiowy to składa się z dwóch połówek i tam też może być nieszczelność (plastikowy jest monolityczny).

    Ja przy okazji usuwania klapek zlikwidowałem trzy nieszczelności - na oringu klapy gaszącej, na oringu EGR->kolektor oraz na osiach klapek. Po tym tak jak mówię turbina pompowała do 1.7 na overboost i ogólnie b. szybko budowała ciśnienie (w porównaniu do tego co było wcześniej). Niedawno nieszczelność na jednym z oringów znów się pojawiła (między EGR a kolektorem), objaw był taki, że silnik wolno się wkręca i poniżej jakichś 2300 RPM bardzo słabo jedzie. Poza tym przy mojej gwiżdżącej turbinie dało się słyszeć, że ona się stara, męczy i gwiżdże a ciśnienia jakby nie ma. Dało się też słyszeć odgłos uciekającego powietrza Jak dolot jest całkowicie szczelny to ledwo się gaz muśnie i jest 0.8 bara (oczywiście nie na postoju).
    Giulia Veloce Misano Blue 2.0 TB
    159 Sportwagon Q-Tronic '06 Nero Oceano była

  8. #168
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    PO
    Auto
    Alfa Romeo powered by @sdero - była/ Obecnie Volvo V60 CC T5 AWD
    Postów
    1,128

    Domyślnie

    Cytat Napisał anAlfaBeta Zobacz post
    Moja gwiżdże i na zimno i na ciepło jak lokomotywa, a pompuje 1,7. Pamiętajcie, że czujnik ciśnienia powietrza w dolocie (MAP sensor) znajduje się nie na wyjściu kompresora, a dopiero w ściance kolektora - tak więc czujnik pokazuje to co pompuje turbina minus wszystkie ubytki na nieszczelnościach - silikon turbo->IC (dwie opaski i sam silikon), silikon IC-> rura plastik (dwie opaski i sam silikon), rura plastik->klapa gasząca (oring), klapa gasząca->podstawa EGR (metalowa uszczelka), podstawa EGR->kolektor dolotowy (oring), osie klapek wirowych (uszczelniacze), uszczelnienie kolektor->blok klap wirowych (gumowe uszczelki), blok klapek->głowica (metalowa uszczelka) - w tych wszystkich miejscach może uciekać ciśnienie. Dodatkowo jak kolektor jest aluminiowy to składa się z dwóch połówek i tam też może być nieszczelność (plastikowy jest monolityczny).

    Ja przy okazji usuwania klapek zlikwidowałem trzy nieszczelności - na oringu klapy gaszącej, na oringu EGR->kolektor oraz na osiach klapek. Po tym tak jak mówię turbina pompowała do 1.7 na overboost i ogólnie b. szybko budowała ciśnienie (w porównaniu do tego co było wcześniej). Niedawno nieszczelność na jednym z oringów znów się pojawiła (między EGR a kolektorem), objaw był taki, że silnik wolno się wkręca i poniżej jakichś 2300 RPM bardzo słabo jedzie. Poza tym przy mojej gwiżdżącej turbinie dało się słyszeć, że ona się stara, męczy i gwiżdże a ciśnienia jakby nie ma. Dało się też słyszeć odgłos uciekającego powietrza Jak dolot jest całkowicie szczelny to ledwo się gaz muśnie i jest 0.8 bara (oczywiście nie na postoju).
    Rozumiem, ze auto po programie?

  9. #169
    Użytkownik Znawca Avatar anAlfaBeta
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    1,960

    Domyślnie

    Nie, fabryka.
    Jedyne co było robione w ECU to wyłączenie EGR (TuneForce) i przy tej okazji hamowania - krótko po operacji wywalenia klapek i uszczelnienia dolotu. Wynik jak w stopce - 160 koni 340 niutów. Zakładałem tu nawet wątek bo się przestraszyłem, że takie ciśnienie ładuje (na drodze, nie na hamowni ), ale konkluzja była "włot kakaji owierbust, w końcu to Alfa". No i coś w tym jest, w Oplu z JTDm (CDTI) overboost jest niżej i ograniczony czasowo...
    Giulia Veloce Misano Blue 2.0 TB
    159 Sportwagon Q-Tronic '06 Nero Oceano była

  10. #170
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    PO
    Auto
    Alfa Romeo powered by @sdero - była/ Obecnie Volvo V60 CC T5 AWD
    Postów
    1,128

    Domyślnie

    Cytat Napisał anAlfaBeta Zobacz post
    Nie, fabryka.
    Jedyne co było robione w ECU to wyłączenie EGR (TuneForce) i przy tej okazji hamowania - krótko po operacji wywalenia klapek i uszczelnienia dolotu. Wynik jak w stopce - 160 koni 340 niutów. Zakładałem tu nawet wątek bo się przestraszyłem, że takie ciśnienie ładuje (na drodze, nie na hamowni ), ale konkluzja była "włot kakaji owierbust, w końcu to Alfa". No i coś w tym jest, w Oplu z JTDm (CDTI) overboost jest niżej i ograniczony czasowo...
    A czym sprawdzales te 1.7 bara? Bo dziwi mnie.... Tomek Krk pisal kiedys ze seryjne cisnienie to 1.35. Ja nie mam tyle po programie co Ty w serii... Wiec czym to sprawdzales?

Podobne wątki

  1. usunięcie klap wirowych
    Utworzone przez marcinsw w dziale Świętokrzyskie
    Odpowiedzi: 57
    Ostatni post / autor: 02-04-2017, 18:24
  2. usunięcie klap wirowych w Poznaniu?
    Utworzone przez qooba w dziale Wielkopolskie
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 22-11-2015, 12:34
  3. [159] Samodzielne usunięcie EGR, DPF i KLAP WIROWYCH
    Utworzone przez Freak w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 16-10-2015, 10:40
  4. [159] Usunięcie klap wirowych Warszawa?
    Utworzone przez AlfRomeo w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 22-05-2015, 10:33
  5. Usunięcie klap wirowych woj. lubelskie?
    Utworzone przez Cinekk1988 w dziale Lubelskie
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-11-2014, 12:04

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory