Strona 18 z 94 PierwszyPierwszy ... 891011121314151617181920212223242526272868 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 171 do 180 z 936

Temat: usunięcie klap wirowych - wady i zalety

  1. #171
    Użytkownik Znawca Avatar anAlfaBeta
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    1,960

    Domyślnie

    Seryjne to 1,38 bara. 1,7 ładowało na overboost chwilowo. Sprawdzane FESem przez ELMa (nagrywałem parametry). Tu wspomniany wątek: http://www.forum.alfaholicy.org/159_...e_szalona.html
    Giulia Veloce Misano Blue 2.0 TB
    159 Sportwagon Q-Tronic '06 Nero Oceano była

  2. #172
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    PO
    Auto
    Alfa Romeo powered by @sdero - była/ Obecnie Volvo V60 CC T5 AWD
    Postów
    1,128

    Domyślnie

    Ok poczytam.
    Pozdrawiam

  3. #173
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    12 2015
    Auto
    159
    Postów
    23

    Domyślnie

    Witam,
    Mam pytanie, kto w Warszawie i okolicy zajmuje się usunięciem klap wirowych wraz z wycięciem egr fizycznym i programu.?

  4. #174
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar squadracorse
    Dołączył
    12 2013
    Mieszka w
    Nowy Tomyśl / Poznań
    Auto
    JEST: MiTO1.4 95KM, 156GTA, JEEP COMMANDER. BYŁA: 156 1.9jtd, 159 2.4JTDM , 159 2.4Ti. 159 1.9jts
    Postów
    613

    Domyślnie

    Cytat Napisał shockwave93 Zobacz post
    Zapewne u większości gwizda na zimnym, więcej lub mniej.
    A może to nie turbina gwiżdże?U siebie też słyszalem gwizd na zimnym silniku.Okazało się że to uszczelka kolektora wydechowego się wypaliła a jak sie motor nagrzał to puchła i gwizd ustawał.

  5. #175
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał robaczewski Zobacz post
    Witam,
    Mam pytanie, kto w Warszawie i okolicy zajmuje się usunięciem klap wirowych wraz z wycięciem egr fizycznym i programu.?
    pablogarage.pl - Pablo.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  6. #176
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    12 2015
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    AR 159 1,9JTD SW 150KM
    Postów
    27

    Domyślnie

    Pytanie trochę może nietypowe, ale czy da się i jak ewentualnie sprawdzić czy klapy wirowe zostały już usunięte czy dalej są?
    DPF na pewno jeszcze mam bo sprawdzane na kompie( co prawda kompletnie nie zauważam wypaleń dpf, ale to chyba dobrze)

  7. #177
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar squadracorse
    Dołączył
    12 2013
    Mieszka w
    Nowy Tomyśl / Poznań
    Auto
    JEST: MiTO1.4 95KM, 156GTA, JEEP COMMANDER. BYŁA: 156 1.9jtd, 159 2.4JTDM , 159 2.4Ti. 159 1.9jts
    Postów
    613

    Domyślnie

    Cytat Napisał mates14 Zobacz post
    Pytanie trochę może nietypowe, ale czy da się i jak ewentualnie sprawdzić czy klapy wirowe zostały już usunięte czy dalej są?
    DPF na pewno jeszcze mam bo sprawdzane na kompie( co prawda kompletnie nie zauważam wypaleń dpf, ale to chyba dobrze)
    Klapy da sie sprawdzić wizualnie wystarczy zdjąć górna osłone silnika i rzucić okiem na kolektor czy są wodziki czy ich nie ma.Jeżeli ich nie ma a kolektor jest zaspawany bądź metodą chałupniczą poklejony to znaczy, że ktoś juz klapki demontował. Wypalanie DPF objawia się zwiększonym średnim spalaniem na ekranie komputera, nieco głośniejszą pracą silnika .

    - - - Updated - - -

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	kolektor.jpg
Wyświetleń:	110
Rozmiar:	23.2 KB
ID:	189890 Czerwonymi kreskami zaznaczyłem Tobie wodzik od klap, po jednej klapie na każdy cylinder.Widać wszystko z góry od strony grodziowej więc szukaj

  8. #178
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Prawda. Ale dotyczy to tylko metalowego kolektora. Kolektor plastikowy ma inną konstrukcję. A to w nim urywają się klapy.

  9. #179
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    12 2015
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    AR 159 1,9JTD SW 150KM
    Postów
    27

    Domyślnie

    Dzięki wielkie za info

  10. #180
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2016
    Auto
    Alfa Romeo 159 JTD
    Postów
    30

    Domyślnie

    Cytat Napisał jahu Zobacz post
    Prawda. Ale dotyczy to tylko metalowego kolektora. Kolektor plastikowy ma inną konstrukcję. A to w nim urywają się klapy.
    Tak na prawdę urywają się niestety w każdym ale łatwiej w plastikowym.

    Co do usunięcia klapek to widzę tylko zalety (mam usunięte od miesiąca).
    W kolektorze (metalowym) miałem tyle nagaru, że dwa kanały z klapami były całkowicie zalepione ! a auto mimo to jeździło i ECU nie widział problemu
    Może to dlatego, że urwała się listwa sterująca i silniczek sterujący chodził swobodnie.

    Generalnie te klapki to naprawdę tylko przeszkadzają (takie moje zdanie), może spełniały swoje zadanie w nowym czystym kolektorze bo
    w zasyfionym na pewno tylko są problemem bo albo są zblokowane w dziwnej pozycji albo w skrajnym przypadku się urywają.

    Po usunięciu klapek a przede wszystkim "ton" nagaru z kolektora i wyłączeniu EGR auto dostało przysłowiowego KOPA.
    Na pewno silnikowi lepiej się oddycha. Spalanie raczej bez zmian a może nawet z tendencją do minimalnego zmniejszenia.

    Do alu kolektora można kupić na alledrogo komplet zaślepek kolektora (15mm lub 18mm bo były niestety dwa rodzaje średnic otworów) i zaworu EGR.
    Aby wszystko było jak trzeba (bez błędów ECU) to warto w sofcie wyłączyć sterowanie klap i zawór egr.

    Moim zdaniem usunięcie tego wynalazku to same zalety.

Podobne wątki

  1. usunięcie klap wirowych
    Utworzone przez marcinsw w dziale Świętokrzyskie
    Odpowiedzi: 57
    Ostatni post / autor: 02-04-2017, 18:24
  2. usunięcie klap wirowych w Poznaniu?
    Utworzone przez qooba w dziale Wielkopolskie
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 22-11-2015, 12:34
  3. [159] Samodzielne usunięcie EGR, DPF i KLAP WIROWYCH
    Utworzone przez Freak w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 16-10-2015, 10:40
  4. [159] Usunięcie klap wirowych Warszawa?
    Utworzone przez AlfRomeo w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 22-05-2015, 10:33
  5. Usunięcie klap wirowych woj. lubelskie?
    Utworzone przez Cinekk1988 w dziale Lubelskie
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-11-2014, 12:04

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory