W razie czego zapraszam do mnie.
Wlej motula X-cleen 5w40 olej sprawdzony a t-jet na tym chodzą od długiego czasu.
W razie czego zapraszam do mnie.
Wlej motula X-cleen 5w40 olej sprawdzony a t-jet na tym chodzą od długiego czasu.
no i widzisz- dało się napisać konkretniej? dało radę! hihi - spoko Kolarz
Napisz jeszcze jak często przez te 75 tkm był wymieniany olej?
Ja ze swojego podwórka powiem tak- zawsze wlewam to co zaleca producent i dotąd się nie zawiodłem ale kombinacje z innymi olejami przechodziłem- właśnie z Castrolem.
Niestety turbodowładowane silniki nie tylko muszą się rozgrzać a pałowanie na zimnym to najprostszy sposób do zabicia turbo jak i samego silnika- podobnie jak nagłe gaszenie po szybkiej jeździe. Oby się to nie potwierdzało ale niestety takiego stylu użytkowania żaden motor z turbo nie wytrzyma- zostaje jej zakup Pandy z LPG hihi
- - - Updated - - -
inna sprawa że jak ASO do tej pory nie poradziło to szczerze - dla oszczędności czasu i nerwów szukałbym serwisu niezależnego kumatego w Alfach.
Mam nadziej że to jakiś wyciek- wcześniej z tym motorkiem przejechałem 100 tkm Bravo, Julką z tym samym już ponad 32 i grama oleju nie dolałem - wymiany co 18 tkm
- zakupic interfejs, bo nie wiemy jaki bład się pojawił.
- przy takim stylu jazdy , należy czyścić odmę raz na rok.
- jeśli to nie wyciek oleju, to podejrzewam że podczas wymiany świec, coś sknocili.
- paproch, piasek poszedł do kanału cylindra, aby tylko nie to.
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
Ja też na takim jeżdzę i jest ok.
Maciek nie strasz chopa bo zaraz w serwisie mu pół silnika wymienią .
Ja to zrobiłby tak ,zastosował plukankę aby ten syf po castrolu wypłukać ,potem motyla i dopiero wtedy sprawdzał co z ubytkami.
Przy okazji wymień sitko w śrubie od turbiny tzn całą śrubę lub wydłubać ten filtr.
Co do odmy to Maciek ma rację bezwzględnie wyczyścić
Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio edytowane przez Piotriix ; 02-02-2016 o 08:01
Kto chce szuka sposobu,
kto nie chce szuka powodu.
155 V6 LPG-163 KM-była
156 V6 LPG-190 KM-była
147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest
Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest
Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019
Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS
Kobiety z reguły nie przejmują się technicznymi aspektami podczas jazdy, wątpię żeby większość z Dam rozgrzewała silnik przed ostrzejszym depnięciem. Może to być przyczyną problemów które opisujesz. Z drugiej strony T-Jet to pancerny silnik i niejedna kobieta jeździ nim tak jak uważa za stosowne i nic się z nimi nie dzieje, także obstawiam że sama jednostka jest zdrowa a trzeba będzie wymienić coś z osprzętu.
Jak przekonałem się, w jakim stylu moja żona użytkuje swój samochód, to rok temu kupiłem jej nową Lancię Ypsilon 1.2 - nie obchodzi mnie teraz, że depcze gaz do dechy sekundę po uruchomieniu silnikaDo tego jestem o nią spokojniejszy bo wolnossący motor o mocy 69 KM skutecznie ograniczył jej "sportowe" zapędy. Chociaż ostatnio mi się chwaliła, że na autostradzie rozpędziła się do 160 km/h - jakim cudem
?
Ostatnio edytowane przez Żuczek ; 02-02-2016 o 19:29
Żuczek- 69KM pójdzie i wiecej![]()
Żuczek - też mam w domu Ypsilona nowego, z 1.2 69km ;p Małe to to i 69km wystarcza ;p Da radę nawet 170 km/h licznikowe wyciągnąć ;p a nawet więcej
Z racji tego że wolnossący to nie trzeba się martwić o turbinę i inne rzeczy z nią związane ..
Co do brania oleju - ja stosuję Selenie, i od 5 lat jedyne dolewki oleju, to w serwisie, na przeglądzie - i tyle .. Jeżdzę głównie po mieście, raz na 2 tygodnie biorę autko w 150-300km trasę, żeby je troszkę przegonić, i 0 problemów![]()
Ja tam chciałem kupić Ypsilona z Twinair-em - testowałem takiego i ten już jeździ całkiem fajnie. Nie oszukujmy się - 1.2 to trochę mułek ale musiałem przy nim zostać, bo bałem się, że Twinair-a żona w w parę lat zajeździ![]()
haha, aż takie zacięcie rajdowe ma ?![]()
1.2 na trasy się raczej nie nadaje, natomiast do miasta wystarcza, do tego niewielkie wymiary auta, jego zwrotność - w większym mieście - zbawienie ;p