Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 30

Temat: Spadek mocy i kontrolka awarii systemu EOBD

  1. #21
    Użytkownik Znawca Avatar dziadzia82
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Będzin
    Auto
    Julka 2018 150Mair Veloce . Stelvio Sprint 2020
    Postów
    1,335

    Domyślnie

    W razie czego zapraszam do mnie.
    Wlej motula X-cleen 5w40 olej sprawdzony a t-jet na tym chodzą od długiego czasu.

  2. #22
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    RZ
    Auto
    Stelvio 2018 Sport TI
    Postów
    3,561

    Domyślnie

    no i widzisz- dało się napisać konkretniej? dało radę! hihi - spoko Kolarz
    Napisz jeszcze jak często przez te 75 tkm był wymieniany olej?
    Ja ze swojego podwórka powiem tak- zawsze wlewam to co zaleca producent i dotąd się nie zawiodłem ale kombinacje z innymi olejami przechodziłem- właśnie z Castrolem.
    Niestety turbodowładowane silniki nie tylko muszą się rozgrzać a pałowanie na zimnym to najprostszy sposób do zabicia turbo jak i samego silnika- podobnie jak nagłe gaszenie po szybkiej jeździe. Oby się to nie potwierdzało ale niestety takiego stylu użytkowania żaden motor z turbo nie wytrzyma- zostaje jej zakup Pandy z LPG hihi

    - - - Updated - - -

    inna sprawa że jak ASO do tej pory nie poradziło to szczerze - dla oszczędności czasu i nerwów szukałbym serwisu niezależnego kumatego w Alfach.

    Mam nadziej że to jakiś wyciek- wcześniej z tym motorkiem przejechałem 100 tkm Bravo, Julką z tym samym już ponad 32 i grama oleju nie dolałem - wymiany co 18 tkm

  3. #23
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - zakupic interfejs, bo nie wiemy jaki bład się pojawił.
    - przy takim stylu jazdy , należy czyścić odmę raz na rok.
    - jeśli to nie wyciek oleju, to podejrzewam że podczas wymiany świec, coś sknocili.
    - paproch, piasek poszedł do kanału cylindra, aby tylko nie to.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  4. #24
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,516

    Domyślnie

    Cytat Napisał dziadzia82 Zobacz post
    W razie czego zapraszam do mnie.
    Wlej motula X-cleen 5w40 olej sprawdzony a t-jet na tym chodzą od długiego czasu.
    Ja też na takim jeżdzę i jest ok.
    Maciek nie strasz chopa bo zaraz w serwisie mu pół silnika wymienią .
    Ja to zrobiłby tak ,zastosował plukankę aby ten syf po castrolu wypłukać ,potem motyla i dopiero wtedy sprawdzał co z ubytkami.
    Przy okazji wymień sitko w śrubie od turbiny tzn całą śrubę lub wydłubać ten filtr.
    Co do odmy to Maciek ma rację bezwzględnie wyczyścić

    Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez Piotriix ; 02-02-2016 o 08:01
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  5. #25
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kolarz Zobacz post
    Generalnie olej spada gdy obroty są powyżej 4k.
    Ciekawy to musi być styl jazdy, jeśli w mieście regularnie przekraczacie 4 tys. obrotów...
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  6. #26
    Użytkownik Znawca Avatar Żuczek
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta MA170 KM
    Postów
    1,883

    Domyślnie

    Kobiety z reguły nie przejmują się technicznymi aspektami podczas jazdy, wątpię żeby większość z Dam rozgrzewała silnik przed ostrzejszym depnięciem. Może to być przyczyną problemów które opisujesz. Z drugiej strony T-Jet to pancerny silnik i niejedna kobieta jeździ nim tak jak uważa za stosowne i nic się z nimi nie dzieje, także obstawiam że sama jednostka jest zdrowa a trzeba będzie wymienić coś z osprzętu.
    Jak przekonałem się, w jakim stylu moja żona użytkuje swój samochód, to rok temu kupiłem jej nową Lancię Ypsilon 1.2 - nie obchodzi mnie teraz, że depcze gaz do dechy sekundę po uruchomieniu silnika Do tego jestem o nią spokojniejszy bo wolnossący motor o mocy 69 KM skutecznie ograniczył jej "sportowe" zapędy. Chociaż ostatnio mi się chwaliła, że na autostradzie rozpędziła się do 160 km/h - jakim cudem ?
    Ostatnio edytowane przez Żuczek ; 02-02-2016 o 19:29

  7. #27
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    RZ
    Auto
    Stelvio 2018 Sport TI
    Postów
    3,561

    Domyślnie

    Żuczek- 69KM pójdzie i wiecej

  8. #28
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Głogów
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA 170
    Postów
    56

    Domyślnie

    Żuczek - też mam w domu Ypsilona nowego, z 1.2 69km ;p Małe to to i 69km wystarcza ;p Da radę nawet 170 km/h licznikowe wyciągnąć ;p a nawet więcej
    Z racji tego że wolnossący to nie trzeba się martwić o turbinę i inne rzeczy z nią związane ..

    Co do brania oleju - ja stosuję Selenie, i od 5 lat jedyne dolewki oleju, to w serwisie, na przeglądzie - i tyle .. Jeżdzę głównie po mieście, raz na 2 tygodnie biorę autko w 150-300km trasę, żeby je troszkę przegonić, i 0 problemów

  9. #29
    Użytkownik Znawca Avatar Żuczek
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta MA170 KM
    Postów
    1,883

    Domyślnie

    Ja tam chciałem kupić Ypsilona z Twinair-em - testowałem takiego i ten już jeździ całkiem fajnie. Nie oszukujmy się - 1.2 to trochę mułek ale musiałem przy nim zostać, bo bałem się, że Twinair-a żona w w parę lat zajeździ

  10. #30
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Głogów
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA 170
    Postów
    56

    Domyślnie

    haha, aż takie zacięcie rajdowe ma ?
    1.2 na trasy się raczej nie nadaje, natomiast do miasta wystarcza, do tego niewielkie wymiary auta, jego zwrotność - w większym mieście - zbawienie ;p

Podobne wątki

  1. [159] check engine i kontrolka awarii systemu wtrysku
    Utworzone przez mat_1 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 28-12-2014, 23:53
  2. Kontrolka EOBD - brak mocy, turbina
    Utworzone przez flatbeet w dziale 147
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 18-08-2013, 21:52
  3. [MiTo] Czasem zapala się kontrolka 'awaria systemu EOBD', auto traci moc - co mam zrobić?
    Utworzone przez Lutraki w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 35
    Ostatni post / autor: 10-03-2013, 17:37
  4. Kontrolka awarii systemu kontroli silnika eobd
    Utworzone przez filipl w dziale GT
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 27-06-2012, 07:26
  5. Kontrolka Awaria systemu kontroli silnika EOBD
    Utworzone przez perrodeltango w dziale 166
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 22-11-2010, 12:18

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory