Strona 81 z 91 PierwszyPierwszy ... 317172737475767778798081828384858687888990 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 801 do 810 z 909

Temat: Awaria silnika 2.0 170KM

  1. #801
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    07 2014
    Auto
    Alfa_Romeo 166 2.4 20v
    Postów
    289

    Domyślnie

    Cytat Napisał piotrekkr Zobacz post
    Kamorado, a u Ciebie już temat remontu zamknięty? Bryka śmiga?
    Tak, już ponad 2 tyg jeżdżę. Alfa dostała nowe serce i jest dobrze. Oby jeździła jak najdłużej. Jakbyś coś wiedział o swoim to podziel sie na forum lub Priv. Moje tłoki poszły do analizy zobaczymy czy cos sie dowiemy oprócz tego luzu na sworzniach i zaniedbań serwisowych.
    Jeszcze poczekamy na dignoze co u CubeLite


  2. #802
    Użytkownik Romeo Avatar LukeMazur
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Bieszczady
    Auto
    Toyota Supra JZA80 / Nissan Stagea RS260
    Postów
    1,002

    Domyślnie

    Cytat Napisał Belfer Zobacz post
    U jednego zrobi 80 tysięcy a u drugiego 300... Zobacz, jak dobrze sobie radzą litrówki forda. Nie dość, że seria już wyżyłowana, to jeszcze ludzie to podkręcają i nic specjalnego im się nie dzieje.

    - - - Updated - - -

    Co do pękających tłoków. To ile ich już jest na forum? 3-4? Chyba, że coś przeoczyłem. Kilka odosobnionych przypadków a dyskusja, jak w sejmie. Niektóre ASO VW w tygodniu ma więcej takich i podobnych przypadków i to wcale nie z racji większej ilości tych aut na rynku...
    Nie siejmy takiego defetyzmu.

    PS
    Napisał to "strasznie wystraszony" właściciel 2,0 JTDM po dwóch stówach

    Wystarczy mi co chwile widok insigni z uszkodzonym silnikiem akurat 2.0 CDTI we włoszech bo tych ogłoszen sie przewija. Ostatnio kumpel sciagnął i co sie okazało? tłok pekniety.


    Wypożyczę maszynkę do zaginania nadkoli - PW

  3. #803
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Nie mogę rozebrać tylu silników na raz bo forum jest głodne, dojdę do tego wozu to będzie wiadomo ,na razie mam co robić a nie było w planach takiego obrotu sprawy. Natomiast jak kolega ma ochotę to zapraszam niech ściągnie głowice i nakarmi głodnych czytelników

    Wysłane z mojego SM-G350 przy użyciu Tapatalka
    Prywatna Praktyka Naprawy i Obsługi Alfa Romeo
    JTD,TWIN SPARK,V6
    Miernik grubości lakieru Fe/Al
    Naprawa wariatora faz
    Naprawy główne i bieżące,diagnostyka
    Informacje i możliwości-PW
    myjka ultradzwiękowa-wtryski PB oraz drobna elektronika
    EGR,DPF OFF Klapy Wirowe CHIP JTD
    Diagnostyka Uszczelki Głowicy TEST na zawartość CO2 w płynie
    Naprawa świec TS bez ściągania Głowicy i urwanych mostków-HELICOIL
    Naprawa Turbo
    http://www.forum.alfaholicy.org/uslu...gi_bedzin.html
    KUPIĘ WARIATOR 50zł plus przesyłka za sztuke płace-OFERTY PW

  4. #804
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    koło koła
    Auto
    emty
    Postów
    477

    Domyślnie

    Cytat Napisał darek2116 Zobacz post
    Nie mogę rozebrać tylu silników na raz bo forum jest głodne, dojdę do tego wozu to będzie wiadomo ,na razie mam co robić a nie było w planach takiego obrotu sprawy. Natomiast jak kolega ma ochotę to zapraszam niech ściągnie głowice i nakarmi głodnych czytelników

    Wysłane z mojego SM-G350 przy użyciu Tapatalka
    igrzyska ważne równie jak chleb ...

  5. #805
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    Cytat Napisał LukeMazur Zobacz post
    Wystarczy mi co chwile widok insigni z uszkodzonym silnikiem akurat 2.0 CDTI we włoszech bo tych ogłoszen sie przewija. Ostatnio kumpel sciagnął i co sie okazało? tłok pekniety.
    To w większości auta firmowe, a tam wymiana oleju i serwis co 30tys km (wg wskazań komputera jest wtedy 100% zużycie oleju) to świętość, a to zabija te silniki. Maks to 15tys km
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  6. #806
    Użytkownik Znawca Avatar rybakmj
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Grajewo,podlasie
    Auto
    Kia Sportage 1.6 PB 177km
    Postów
    1,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    To w większości auta firmowe, a tam wymiana oleju i serwis co 30tys km (wg wskazań komputera jest wtedy 100% zużycie oleju) to świętość, a to zabija te silniki. Maks to 15tys km
    Swieta racja. Czestotliwosc wymiany oleju jest kluczem do bezawaryjnej jazdy,przynajmniej pod wzgledem mechanicznym,tym bardziej w technologii materiałowej dzisiejszych silników wykonanych z gównolitu.

  7. #807
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2011
    Auto
    ALFA 159 2,0 JTDM 170
    Postów
    89

    Domyślnie

    Tak jeszcze o wymianie oleju ale w benzynie. Mieliśmy na ostatnim szkoleniu prezentacje czarnej mazi która to była olejem z nowoczesnej małolitrażowej benzyny z wtryskiem bezpośrednim. Olej przepracował 2300 km i wyglądał jak olej z diesla, dodatkowo z elementów silnika wytracają się cząsteczki aluminium i według szkoleniowca, żeby otrzymać taka super oszczędną benzynę w formie należałoby właściwie wymieniać olej co .... 5000 km, dosłownie 5 tyś !

  8. #808
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2015
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 2.0 JTDm 170 KM
    Postów
    268

    Domyślnie

    A ja polecę aktualny numer Auto Moto Technika. Jest tam rozmowa z inżynierami FEV (zajmują się ich projektowaniem) odnośnie chiptuningu w nowych, "doliczonych" silnikach.

  9. #809
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,558

    Domyślnie

    Jak bylem u Cinka w sobote na strojenie TBi, pogadalismy tez troche o problemach 2.0JTDm. Pokazał mi rozkręcony silnik 2.0JTDm i na czym polegaja wady (celowe badz nietrafione pomysly projektowe) tego silnika. Napiszę co się dowiedziałem, myślę że wielu się przyda taka wiedza:

    1.Smok olejowy jest rozłączany, wychodzi z miską oleju - pomiedzy smokiem a pompą oleju jest uszczelka, przykrecajac miske niby ma sie to uszczelniać - ale wiadomo, guma po jakim czasie juz moze nie byc taka elastyczna (pracuje w trudnym srodowisku, zmiany temperatury, paliwo w oleju itp) i nie bedzie 100% uszczelnienia. Jeśli nie będzie 100% uszczelnienia ze smokiem, cisnienie oleju w ukladzie będzie robic sie nizsze od wymaganego - kontrolka ciśnienia oleju tego nie wykaże, bo ona w wyłącza się juz przy dość niskim ciśnieniu oleju. Czyli jezdzimy sobie nieswiadomi że ciśnienie oleju jest 10,20, 50, 80% niższe od nominalnego przy danych obrotach, zero błędów, i tak przez tysiace km. W końcu silnik pada - wcześniej jak go mocniej eksploatujemy (ciężka noga, chip itp), później w pozostałych przypadkach.

    2.smarowanie sworznia tłoka - w wiekszosci silnikow jest kanal olejowy w tloku, w 2.0 wymyślili że nie trzeba. Jest natrysk oleju z zewnatrz sworznia i niby jakies kanaliki w sworzniu, ale wystarczy ze sie to troche zasyfi (zmiany oleju co 30tys km co jest typowe dla wiekszosci egzemplarzy urzywanych, mało kto zmienia co 10tys/rok) i nie ma smarowania sworznia, stad powstają zdecydowanie za duże luzy na nim, i w koncu jest ryzyko pekniecia (stałe udary przy każdym obrocie wału korbowego)

    3.ksztalt sworznia tloka jest nie wiadomo dlaczego asymetryczny (w przekroju trapezoidalny) - wydaje sie to może sprzyjać powstawaniu luzów na sworzniu

    Ta wada w ostanim roku/dwóch zaczela zbierac żniwo (jest już dużo egzemplarzy co mają po I pare lat I większe przebiegi) - na pęczki jest Insigni, 159 i innych z poważnymi uszkodzeniami silnika, i to raczej auta standardowe, nie jakieś po chipie. Z silnikiem niewiele się zrobi za wczasu (nikt raczej nie zdecyduje się od tak na rozkręcanie I sprawdzanie w jakim stanie wszystko jest i ew remont), po prostu trzeba dbać od początku o silnik, wymiany oleju co 10tys, może płukanka przy wymianie. Są opinie żeby wymieniać pompę oleju i wszelkie uszczelnienia wokół przy wymianie rozrządu - tak żeby było szczelnie na połączeniu ze smokiem, i sprawnie żeby działało smarowanie.

    Życzę bezawaryjności silników w Waszych autach.
    Ostatnio edytowane przez epsonix ; 08-02-2016 o 11:33

  10. #810
    Użytkownik Fachowiec Avatar QBA
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    ALFA 166 SWAP 3.0+Q2 / ALFA 166 2.4 20v FL 180 HP/Jumper 2.8 JTD /Fiat Regata/Alfa 147 JTD 8v
    Postów
    2,633

    Domyślnie

    Cytat Napisał epsonix Zobacz post
    2.smarowanie sworznia tłoka - w wiekszosci silnikow jest kanal olejowy w tloku, w 2.0 wymyślili że nie trzeba. Jest natrysk oleju z zewnatrz sworznia i niby jakies kanaliki w sworzniu, ale wystarczy ze sie to troche zasyfi (zmiany oleju co 30tys km co jest typowe dla wiekszosci egzemplarzy urzywanych, mało kto zmienia co 10tys/rok) i nie ma smarowania sworznia, stad powstają zdecydowanie za duże luzy na nim, i w koncu jest ryzyko pekniecia (stałe udary przy każdym obrocie wału korbowego)
    Silniki 1.9 i 2.4 maja takie samo rozwiazanie smarowania sworznia.
    http://www.flar-ital.pl/ - CZĘŚCI ZAMIENNE- SERWIS: Lancia, Fiat, Alfa Romeo
    USŁUGI AUTOLAWETĄ- POMOC DROGOWA

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Zakup używanej Julki 2.0 170KM czy 1.4 170KM
    Utworzone przez ziomek1988 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 13-12-2014, 16:10
  2. [GTV] Awaria silnika
    Utworzone przez Hostac w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 28-10-2014, 17:09
  3. 1.9 JTDm awaria silnika?
    Utworzone przez Krajcok w dziale GT
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 14-02-2010, 11:05
  4. [145] awaria silnika
    Utworzone przez zjawa83 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 01-02-2009, 08:32
  5. [146] awaria silnika
    Utworzone przez żylak w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 09-03-2008, 22:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory