Strona 82 z 91 PierwszyPierwszy ... 327273747576777879808182838485868788899091 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 811 do 820 z 909

Temat: Awaria silnika 2.0 170KM

  1. #811
    Użytkownik Znawca Avatar rybakmj
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Grajewo,podlasie
    Auto
    Kia Sportage 1.6 PB 177km
    Postów
    1,706

    Domyślnie

    Widac 2.0 potrzebuja nieco wiecej uświadomienia od własciciela. Sęk w tym ,że tak na prawdę , mało jest aut,gdzie od nowosci olej jest faktycznie wymieniany chociaz co 15 tys km. Przecietny ,statystyczny własciciel insygnii czy 159,od nowosci zaleca sie do wskazan producenta i pewnie nie rzadko wystepują przypadki wymiany oleju np.co 2 lata,bo Kowalski robi max 15 tys w roku dajmy na to. Niemcy czy inna narodowosc wysokiego statusu gospodarczego,tez pewnie nie są tacy profilaktyczni i olej wymieniają z zegarkiem w reku po 30 tys km.
    Skutki polityki serwisowej zaczynaja wychodzic. Dodajmy do tego fakt,iż czestym przypadkiem jest,że zdecydowana wiekszosc km pokonywanych przez diesle ,to miasto,gdzie olej w zimę czesto nie pracuje w swojej optymalnej temperaturze. Suma sumarum,mamy takie własnie problemy z silnikami. Sądze,że 2.0 to nie odosobniony przypadek na tle innych marek.

  2. #812
    Użytkownik Rowerzysta Avatar michuw81
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Manchester - Nysa
    Auto
    159 SW 2.0 170 Ti
    Postów
    269

    Domyślnie

    Cytat Napisał epsonix Zobacz post
    na pęczki jest Insigni...
    Z jakich lat te Insygnie 2.0 i ich wersje? Gdyz 2.0 Isygni to zmodyfikowane 1.9 przez GM w glownej mierze. Po zakonczonej koperacji z Fiatem, GM samodzielnie rozwija 2.0CDTi Wiec to nie do konca ten sam silnik co 2.0 Fiata

    Szukam jakis informacji, czy w SAABie 2.0Tid te same problemy silnikowe 2.0jtdm sie pojawiaja. I teraz, jak Giullieta z 2.0 daje rade?
    Always Loking For A drive

  3. #813
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar tomek evo
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    159 1.9 150 KM
    Postów
    691

    Domyślnie

    Rozmawiałem ostatnio z kolegą mechnikiem od Opli. Mówił o nieszczęsnej uszczelce przy smoku olejowym (wymiana profilaktycznie po max. 80 tyś.) i o tym, że jak ktoś jeździ na oleju (i to pierwszym lepszym) 30 tyś. to prawdopodobieństwo usterki jest baaardzo duże. Jest zatrzęsienie Insignii z "motorschaden" w Europie. Wniosek nasuwa mi się więc, że należy kupować auto od świadomego użytkownika lejącego dobry olej co max 15 tyś. i jak będziemy pamiętali o uszczelce przy smoku i częstej wymianie dobrego oleju + płukanka to powinno być dobrze. Na pewno nie zaszkodzi też dodanie dobrego modyfikatora tarcia (np. Archoila).

    - - - Updated - - -

    A tego 2.0 to nie wytwarza przypadkiem jakiś włoski producent, który robi i dla GM i Fiata a główne różnice są w osprzęcie ? Tak coś mi świta.

  4. #814
    Użytkownik Znawca Avatar rybakmj
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Grajewo,podlasie
    Auto
    Kia Sportage 1.6 PB 177km
    Postów
    1,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał michuw81 Zobacz post
    Po zakonczonej koperacji z Fiatem, GM samodzielnie rozwija 2.0CDTi Wiec to nie do konca ten sam silnik co 2.0 Fiata
    Na pewno jest inny układ wtryskowy,w sensie mniej wydajny.

    Cytat Napisał tomek evo Zobacz post
    wymianie dobrego oleju + płukanka
    Jezeli auto miało czesto wymieniany olej,do tego olej był dobrej marki,to taka płukanka według mnie jest zbedna.

  5. #815
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,557

    Domyślnie

    Cytat Napisał QBA Zobacz post
    Silniki 1.9 i 2.4 maja takie samo rozwiazanie smarowania sworznia.
    Moze, ale skoro sworzen sie rozni to moze nie dziala tak dobrze w 2.0 (inny projekt to zawsze ryzyko, nawet drobne zmiany), albo np. material jest do inny/gorszy/inaczej obrobiony. Poza tym do tego dochodza potencjalne problemy z cisnieniem oleju, zwezony z jednej strony sworzen i za zadko wykonywane wymiany oleju + degradacja oleju przez wypalanie dpf. Wszystko do kupy zebrine generalnie dziala przeciwko trwalosci silnika.
    Ostatnio edytowane przez epsonix ; 08-02-2016 o 13:36

  6. #816
    Użytkownik Rowerzysta Avatar michuw81
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Manchester - Nysa
    Auto
    159 SW 2.0 170 Ti
    Postów
    269

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomek evo Zobacz post
    A tego 2.0 to nie wytwarza przypadkiem jakiś włoski producent, który robi i dla GM i Fiata a główne różnice są w osprzęcie ? Tak coś mi świta.
    Nie. Opel swoje silniki produkuje w Kaiserslautern. A Fiat we Wloszech i Indiach. 1.3 w PL

    http://media.gm.com/media/de/de/opel...rslautern.html

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał rybakmj Zobacz post
    Na pewno jest inny układ wtryskowy,w sensie mniej wydajny.
    Bo jest silnikiem Fiat 1.9jtdm po modyfikacji nazwanym 2.0CDTi w GM, gdzie 2.0jtd ma byc niby nowa jednostka a nie oparta na 1.9jtd jak w przypadku GM.

    Info: wikipedia / Niemieckie ASO Mazdy gdzie serewisuje auto / UK ASO Vauxhall
    Ostatnio edytowane przez michuw81 ; 08-02-2016 o 13:32 Powód: link
    Always Loking For A drive

  7. #817
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,557

    Domyślnie

    Cytat Napisał michuw81 Zobacz post
    Nie. Opel swoje silniki produkuje w Kaiserslautern. A Fiat we Wloszech i Indiach. 1.3 w PL
    Z tego co wiem slupek silnika jest ten sam, tylko osprzet jest inny. To ze silnik jest produkowany gdzie indziej nie znaczy ze to inny projekt, czy ze 99% rozwiazan/czesci nie jest takich samych.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał rybakmj Zobacz post
    Jezeli auto miało czesto wymieniany olej,do tego olej był dobrej marki,to taka płukanka według mnie jest zbedna.
    Dlatego napisalem 'ewentualnie', glównie majac na mysli przpadki zakupu uzywanego auta, plus wykonanie plukanki raz na powiedzmy 3 lata profilaktycznie.

  8. #818
    Użytkownik Znawca Avatar rybakmj
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Grajewo,podlasie
    Auto
    Kia Sportage 1.6 PB 177km
    Postów
    1,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał michuw81 Zobacz post
    Bo jest silnikiem Fiat 1.9jtdm po modyfikacji nazwanym 2.0CDTi w GM, gdzie 2.0jtd ma byc niby nowa jednostka a nie oparta na 1.9jtd jak w przypadku GM.
    Jest to bardzo mozliwe.

  9. #819
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar PePeline
    Dołączył
    07 2015
    Mieszka w
    Rembertuff
    Auto
    159 SW
    Postów
    115

    Domyślnie

    do tych przeglądów co 30.000 km aut flotowych, to śmiem twierdzić że spora część z nich ma wymieniany olej i filtr dużo rzadziej, mimo zaliczenia pełnego przeglądu w ASO zgodnie z terminem i z pełną odpłatnością za "wykonaną" usługę.

  10. #820
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    podkarpackie
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 2.0 JTDm
    Postów
    335

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    Zasadniczo do przebiegu c.a. 100 tysięcy kilometrów z tymi silnikami nic się nie dzieje.
    Potem trzeba się zastanowić, co zrobić z zasyfionym kolektorem dolotowym - wyczyścić, wymienić na nowy, wyłączyć klapy wirowe - do wyboru.
    Nim upłynie 150 tys km wymienić nieszczęsną uszczelkę smoka oleju, a jeśli zaczyna się wyświetlać komunikat o niskim ciśnieniu oleju - to zrobić to natychmiast + weryfikacja stanu panewek, czy już ich nie podtarło.
    Olej co 10-15 tysięcy kilometrów, co 30 to jest przegięcie.
    Obudowa chłodnicy EGR - po 4 latach to bym ją wymienił profilaktycznie, droga nie jest, a jak zacznie lekko podciekać gdzieś w trasie to się można zorientować o problemie dopiero wtedy, jak zagotuje silnik. Szczelność dolotu - tuż przed turbiną jest na dolocie "przyłącze" przewodu od odmy - jeśli to mocowanie puści - to turbinę zabije w trybie ekspresowym, bo będzie ciągnęła mnóstwo syfu. Dlatego to też warto co przegląd sprawdzać, czy nie ma przypadkiem tam jakiejś nieszczelności.
    I to praktycznie tyle, na co należy w tym silniku zwrócić uwagę, bo jednostka jest dość pancerna.

    - - - Updated - - -



    A obejrzałeś, czy panewek już nie zjadło trochę?

    - - - Updated - - -



    A obejrzałeś, czy panewek już nie zjadło trochę?
    Powrócę do tej bardzo konkretnej wypowiedzi.
    Czy ta obudowa się nada do 2.0 jtdm bo niby są te same tylko cena połowę niższa?
    http://allegro.pl/nowa-obudowa-egr-2...914757977.html

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Zakup używanej Julki 2.0 170KM czy 1.4 170KM
    Utworzone przez ziomek1988 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 13-12-2014, 16:10
  2. [GTV] Awaria silnika
    Utworzone przez Hostac w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 28-10-2014, 17:09
  3. 1.9 JTDm awaria silnika?
    Utworzone przez Krajcok w dziale GT
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 14-02-2010, 11:05
  4. [145] awaria silnika
    Utworzone przez zjawa83 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 01-02-2009, 08:32
  5. [146] awaria silnika
    Utworzone przez żylak w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 09-03-2008, 22:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory