Strona 84 z 91 PierwszyPierwszy ... 34747576777879808182838485868788899091 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 831 do 840 z 909

Temat: Awaria silnika 2.0 170KM

  1. #831
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał ris Zobacz post
    Proponuję przeczytać poniższy artykuł. Zwrócę tylko uwagę na część cytatu.

    " przy znacznym przekroczeniu dopuszczalnych ciśnień i temperatur spalania możliwym jest pęknięcie tłoka, czy wypalenie zaworu."


    http://www.magazyn-motoryzacyjny.pl/diesel.html
    To, że ktoś napisał w artykule nie oznacza, że to jest prawda. Częściej słyszy się o tłokach, które spłynęły po chiptuningu niż pękły. Zresztą była już o tym dyskusja X stron temu.

    a na marginesie:
    http://www.forum.alfaholicy.org/hyde...zauwazyc_.html

  2. #832
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Cytat Napisał jahu Zobacz post
    To, że ktoś napisał w artykule nie oznacza, że to jest prawda. Częściej słyszy się o tłokach, które spłynęły po chiptuningu niż pękły. Zresztą była już o tym dyskusja X stron temu.
    Oczywiście, że nie oznacza, iż jest to prawda i zarazem przyczyna ale zbierając wszystkie dostępne dane w całość nie jest to wykluczone.

    A bez metafor ?

  3. #833
    Użytkownik Fachowiec Avatar QBA
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    ALFA 166 SWAP 3.0+Q2 / ALFA 166 2.4 20v FL 180 HP/Jumper 2.8 JTD /Fiat Regata/Alfa 147 JTD 8v
    Postów
    2,633

    Domyślnie

    Cytat Napisał epsonix Zobacz post
    Moze, ale skoro sworzen sie rozni to moze nie dziala tak dobrze w 2.0 (inny projekt to zawsze ryzyko, nawet drobne zmiany), albo np. material jest do inny/gorszy/inaczej obrobiony. Poza tym do tego dochodza potencjalne problemy z cisnieniem oleju, zwezony z jednej strony sworzen i za zadko wykonywane wymiany oleju + degradacja oleju przez wypalanie dpf. Wszystko do kupy zebrine generalnie dziala przeciwko trwalosci silnika.
    Zwężony sworzeń ? Sworzeń jest wiekszy niż w 1.9 i 2.4. Pewnie chodzi Ci o trapezoidalny kształt korbowodu gdzie obsadzona jest tulejka sworznia, akurat to rozwiązanie jest także zastosowane w silniku 2.4 jtdm.
    http://www.flar-ital.pl/ - CZĘŚCI ZAMIENNE- SERWIS: Lancia, Fiat, Alfa Romeo
    USŁUGI AUTOLAWETĄ- POMOC DROGOWA

  4. #834
    Użytkownik Rowerzysta Avatar 5turbo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    159,GT, Bravo 2.0, Formuły Promot III, Dallara F393
    Postów
    259

    Domyślnie

    Cytat Napisał kamorado Zobacz post
    Fakt faktem ze jakiś problem jest na rzeczy skoro w oplu zacierają się silniki a w alfa pękają tłoki. Może niebawem coś nowego się dowiemy.
    W oplach też pękają:

    Cytat Napisał LukeMazur Zobacz post
    Wystarczy mi co chwile widok insigni z uszkodzonym silnikiem akurat 2.0 CDTI we włoszech bo tych ogłoszen sie przewija. Ostatnio kumpel sciagnął i co sie okazało? tłok pekniety.
    A to tylko jeden z przykładów. Mi się zdaje, że na forum czyta się tylko posty które pasują do danej ideologi, a merytoryczne wypowiedzi są pomijane i nikt się do nich nie ustosunkowuje. Ale co tam , luz na sworzniu może być 10 razy większy niż powinien, bo nie ma to znaczenia.
    www.5turbo.com
    Nowe natchnienie Promot 76/84
    Nowsze Dallara F393
    159 1.9 280 F40 inside
    159 ti 2.4 210
    Fiat Barchetta 131
    Fiat Coupe 2.0 20VT 220

  5. #835
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    tbg
    Auto
    AR 156 1.9 JTDm AR 146 1.7 16v boXer
    Postów
    293

    Domyślnie

    Cytat Napisał 5turbo Zobacz post
    W oplach też pękają:



    A to tylko jeden z przykładów. Mi się zdaje, że na forum czyta się tylko posty które pasują do danej ideologi, a merytoryczne wypowiedzi są pomijane i nikt się do nich nie ustosunkowuje. Ale co tam , luz na sworzniu może być 10 razy większy niż powinien, bo nie ma to znaczenia.
    Ktos napisal wiele insygni z awaria silnika. Nie napisal jaka. Potem napisal ze kolega sciagnal i pekniety tlok ok mamy jeden przypadek ktorego nie mozna wiazac z ta ogromna iloscia zepsutych stojacych we wloszech.
    Nie wspomne o tym ze brak konkretow czy byl chip czy byl olej czy wogole cos bylo. Jak juz mamy brac pod uwage takie wypowiedzi to wypadaloby znac wiecej faktow.
    Nie wspomne juz o koledze kolegi itp

    Ja czytalem forum insigni jak ktos przytoczyl informacje o uszczelce i tam sa wpisy awarii dolu silnika. I jest tego sporo. Nie bylo pytan o chip uzytkownikow gdyz wiaza ta awarie z uszczelka i brakiem smarowania i to jest fakt potwierdzony.
    O awariach z pekajacym tlokiem w silnikach insygni nie znalazlem tematu

  6. #836
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    12 2010
    Auto
    146 1.4TS, GTV 2.0TS, Giulia. Była: 159 2.0JTDm
    Postów
    686

    Domyślnie

    Cytat Napisał jahu Zobacz post
    poprawnie: jakby to miało jakiś związek

    Dowiedzieć się łączy się z drugim przypadkiem, a nie czwartym, więc "dowiemy się czegoś".
    MSPANC
    też mi się tak wydawało. dobrze, ze wyjaśniłeś bo już do prof. Miodka chciałem pisać

  7. #837
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,578

    Domyślnie

    Cytat Napisał szaq Zobacz post
    Ktos napisal wiele insygni z awaria silnika. Nie napisal jaka. Potem napisal ze kolega sciagnal i pekniety tlok ok mamy jeden przypadek ktorego nie mozna wiazac z ta ogromna iloscia zepsutych stojacych we wloszech.
    Nie wspomne o tym ze brak konkretow czy byl chip czy byl olej czy wogole cos bylo. Jak juz mamy brac pod uwage takie wypowiedzi to wypadaloby znac wiecej faktow.
    Nie wspomne juz o koledze kolegi itp

    Ja czytalem forum insigni jak ktos przytoczyl informacje o uszczelce i tam sa wpisy awarii dolu silnika. I jest tego sporo. Nie bylo pytan o chip uzytkownikow gdyz wiaza ta awarie z uszczelka i brakiem smarowania i to jest fakt potwierdzony.
    O awariach z pekajacym tlokiem w silnikach insygni nie znalazlem tematu
    Gdzies na wczesniejszych stronach byla wypowiedz kogos kto pytal w ASO, I tam wspomnieli o 2 przypadkach peknietych tlokow w 2.0, jeden Ducato, drugi Freemont w automacie, tak wiec jest wiecej potencjalnych motorow z tym problemem, choc to nie bezposrednio problemy kogokolwiek z forumowiczow, tylko zaslyszane informacje.

  8. #838
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,578

    Domyślnie

    Cytat Napisał kamorado Zobacz post
    Tak, już ponad 2 tyg jeżdżę. Alfa dostała nowe serce i jest dobrze. Oby jeździła jak najdłużej. Jakbyś coś wiedział o swoim to podziel sie na forum lub Priv. Moje tłoki poszły do analizy zobaczymy czy cos sie dowiemy oprócz tego luzu na sworzniach i zaniedbań serwisowych.
    Jeszcze poczekamy na dignoze co u CubeLite

    Życzę Ci bezawaryjnej jazdy, kłopoty kiedyś się kończą, wiem z własnego doświadczenia. Przeszło 6 lat temu też bardzo źle zacząłem przygodę z wymarzoną 159. Kupiłem 4 rocznego 1.9 JTDm z dobrym wyposażeniem - jedna z wielu służbówek jaką dostają bossowie w FAP I pokrewnych w Bielsku (moja akurat z Powertrain), choc kupiłem ją od pracownika salonu FAP (gość regularnie łapie okazje (szczególnie że pracownicy dostają 10% upust I pewnie jeszce sobie coś tam przynegocjują) i po pół roku wypycha). Pełna i bardzo dokładna historia w serwisie. Przebieg 50tys km, był rzeczywisty żeby ktoś tu zaraz nie zarzucał że padak po 250tys (poza idelanym stanem auta/mechanizmów, to że auto mało jeździło I na krótkie odcinki choćby potwierdzała wymiana DPFa przy 27tys km, gdzie ja nigdy nie miałem z tym problem mimo że sporadycznie robiłem traskę).
    Tak więc kupiłem sobie to autko, przejechałem ze 200km po mieście I miałem jechać do Wrocławia na weekend. Przed wyjazdem otworzyłem maskę żeby uzupełnić płyn spryskiwacza, a tu patrzę płyn chłodniczy na minimum. Nie byłem pewien jak wcześniej było, dolałem I pojechałem. Jeszcze po drodze za 0.5h luknąłem, było OK. Za 2h stałem 30km przed wrockiem na poboczu, pokazała się za duża temperatura (pomyślałem, aha, elektronika szwankuje bo to alfa), miałem zjechać ale auto przestało momentalnie ciągnąć, zatrzymałem się na poboczu i już nie odpaliłem. Okazało się że pompa wody się rozleciała, pasek zerwało. Laweta najpierw do Wrocka (wtedy jeszcze nie wiedziałem co się stało), potem do Bielska, koszty naprawy + lawety ponad 4tys. Po miesiącu, nagle zaś komunikaty wysokiej temperatury, załamka. Zatrzymałem się ale silnik był w normalnej temperaturze, płyn OK itp. Komunikat zniknął i pokazywało ładnie 90st. Dojechałem 300m do domu, auto postawiłem. potem próbowałem I nawet na zimnym silniku pokazało mi 130st, I auto nie odpaliło. Laweta do elektryka, u niego wszystko dobrze. Po długich poszukiwaniach znów problem im wystąpił (na szczęście) I okazało się że presostat klimatyzacji robił zwarcia na lini zasilania, i czujniki temperatury i chyba DPFa wariowały (bo zasilane z tej samej sekcji komputera zapewne). Koszty może nie największe (z 500zł łącznie), ale auta nie miałem przez pare dni. Po miesiącu, znowu wyjazd do Wrocka na sylwestra, za Gliwicami nagle huk, auto szarpie i ledwo jedzie. Okazało się że rura gumowa od turbo spadła - jakoś z pomocą życzliwych ludzi którzy dali mi metalową opaskę, to ogarnąłem, ale 2h nie moje, upaprany, poparzony, poraniony i zmarźnięty. Miałem już troche dość Alfy ale to nie koniec. W aucie od początku torchę ciężko wchodziły biegi na postoju i 3 czasem lekko zgrzytnęła przy szybkiej zmianie. Mechanik stawiał na tarczę sprzęgła - tak tez było - poprzypalana. Przy okazji dwumas też poprzypalany a na wysprzęgliku łożysko idealnie sie nie krecilo. Kolejne 4 tys. Do tego doszły jeszcze problemy ze skrzypiącym jak stara kanapa zawieszeniem, wymieniłem wahacz na TRW, po 2 miesiącach zaś to samo - tu na szczęście okazało się że sworzeń miał wade I zostało to zrobione na gwarancji. Byly jeszcze drobny wyciek z pompy CR I pare innych drobiazgów.
    Był to czas kiedy wręcz ręce mi opadały, a autem jeździłem z duszą na ramieniu. Do tego doszła sprawa że przy wymianie pierdołki mocowania sprężyny pedału sprzęgła (klikanie) wywaliło mi błąd VDC/HH itp- pogrzebałem I znalazłem że wiązka przy pedale po ruszeniu jej przez mechanika przestała łączyć czujnik pedału sprzęgła z innymi węzłami (jest rozdzielany gdzieś na 2 połączenia - musiałem zrobić bypass). Załamka, jak to jest zrobione. Do tego doszedł halogeny w których oblazły odbłyśniki i już czułem że alfa to szmelc. Przez pierwsze 2 lata na alfe wydalem bodajze 16tys.
    Ale, w sumie od tego czasu auto zaczęło jeździć normalnie I bezawaryjnie (kolejne 4 lata). Jedyne sprawy poza typowa eksploatacja to ogarnięcie kolektora (klapy) a potem łożyska skrzyni (ale to z pomoca Pampika tanio się udało ogarnąć). Generalnie po początkowym trudnym okresie, wszystko zaczęło dobrze wyglądać. Teraz od pół roku jeździ nią mój brat i nic nie dokłada. Od 3 lat auto jest po chipie u Cinka (190KM/380Nm).
    Tak więc miej nadzieję że to już koniec problemów I teraz będziesz się już tylko cieszył piękną TI. Tylko na przyszlosc jak cos nie domaga, szczegolnie w waznych ukladach (jak u Ciebie 9mcy przed awaria byly problem z cisnieniem oleju), to rob z tym porzadek od razu - moze Ci to zaoszczedzic kupe nerwow i kasy.
    Ostatnio edytowane przez epsonix ; 09-02-2016 o 14:05

  9. #839
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Tomekkk
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    159 SW 1,9JTDm Q-Tronic
    Postów
    395

    Domyślnie

    Słupki 2.0 CDTI i 2.0 JTDm są takie same konstrukcyjnie do 2015 roku. Silniki różnią się tylko osprzętem, ale i materiałami niektórych podzespołów no i oczywiście fabrykami, w których są produkowane. W Insigniach bardzo powszechny problem, szczególnie w autach flotowych, to zacierające się panewki przy przebiegu mniej więcej 170-200tyś km. I nie są to odoosobnione przypadki jak tutaj na forum tylko naprawdę dość sporo aut ma z tym problem.

    Potem Opel wprowadził B20DTH 170KM spełniającego normę Euro 6 (z AdBlue) i zmian już było nieco więcej względem konstrukcji Fiata, ale i też więcej problemów z tym silnikiem. W początkowym okresie było sporo akcji serwisowych (m.in. na zmianę softu silnika i czujnik temperatury spalin), bo nie chodziły te auta dobrze, szarpały przy dohamowaniach i potrafiły same gasnąć bez żadnego ostrzeżenia na środku autostrady.

  10. #840
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    tbg
    Auto
    AR 156 1.9 JTDm AR 146 1.7 16v boXer
    Postów
    293

    Domyślnie

    Cytat Napisał epsonix Zobacz post
    Gdzies na wczesniejszych stronach byla wypowiedz kogos kto pytal w ASO, I tam wspomnieli o 2 przypadkach peknietych tlokow w 2.0, jeden Ducato, drugi Freemont w automacie, tak wiec jest wiecej potencjalnych motorow z tym problemem, choc to nie bezposrednio problemy kogokolwiek z forumowiczow, tylko zaslyszane informacje.
    Zgadza sie ktos cos mowil ale nadal sa to zaslyszane informacje od osob trzecich. Jak tak dalej bedzie toczyla sie dyskusja to dalej bedzie sprawa stac w martwym punkcie.

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Zakup używanej Julki 2.0 170KM czy 1.4 170KM
    Utworzone przez ziomek1988 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 13-12-2014, 16:10
  2. [GTV] Awaria silnika
    Utworzone przez Hostac w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 28-10-2014, 17:09
  3. 1.9 JTDm awaria silnika?
    Utworzone przez Krajcok w dziale GT
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 14-02-2010, 11:05
  4. [145] awaria silnika
    Utworzone przez zjawa83 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 01-02-2009, 08:32
  5. [146] awaria silnika
    Utworzone przez żylak w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 09-03-2008, 22:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory