Strona 7 z 18 PierwszyPierwszy 1234567891011121314151617 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 70 z 171

Temat: Brera dylematy zakupowe ;)

  1. #61
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał Miłek Zobacz post
    Mnie nikt w błąd nie wprowadzał? Dlaczego miałem wymieniać łańcuch, który był sprawny, tak samo jak jego napinacz. Przejechałem już ponad 10k km i wszystko pięknie. Czy może miałem dać zarobić ? Zreszta rozmawiałem o tym z serwisem z Gdańska (bez reklamy ale wiecie o kogo chodzi), który potwierdził ze nie ma sensu sprawnymi łańcucha zmieniać. JTS jest takim silnikiem, ze jeśli coś mu nie pasuje w rozrządzie to od razu wywala błąd.

    Proszę mnie nie oczerniać, bo nikogo nie oszukałem. A teksty o sprzedaży zachować dla siebie.

    Spinacie sie z tym rozrządem jakbym Wam matkę obraził.
    Bo na pytanie "czy JTS jest drogi w eksploatacji" odpowiadasz wprowadzając w błąd - "Rozrzad nie jest taki drogi. ja dałem 1000 z robocizna". Otóż rozrząd jest zajebiście drogi, a Ty wymieniłeś ŁAŃCUCH. Jeden. Dlatego delikatnie Cię naprostowujemy, żeby przypadkiem ktoś postronny nie wziął sobie tych cen bardzo do serca.

    Kwestia, czy inne elementy były zużyte - jest zupełnie odmiennym zagadnieniem.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  2. #62
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Ja też twierdzę, że rozrząd nie jest taki drogi - nie jest taki drogi jak większość twierdzi. Jeśli rozciągnie się łańcuch, to wymienia się łańcuch, ślizgi i napinacz. Jeśli padnie elektrozawór jeden czy drugi - to elektrozawór. To są główne bolączki tego silnika, reszta niczym nie odbiega od innych (analizując głębiej, w porównaniu do konkurencji uznałbym ten motor za raczej udany ). Wymiana wariatorów to rzadkość.
    Pojawiło się już trochę zamienników, więc nie ma konieczności kupowania wszystkiego w ASO.

    Sam silnik jest prosty w budowie i obsłudze.
    Po prostu zbyt wcześnie przyklejono mu łatkę kupy złomu. Alfy się psują, a JTS to zło...
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  3. #63
    Użytkownik Fachowiec Avatar szerszeń
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Astroserati | 407 coupe | Quattroporte
    Postów
    2,613

    Domyślnie

    Każdy chwali swoje, ale pomijając w rozważaniach 3.2 (bo nigdy tego nie miałem), to moim zdaniem JTS jest najgorszą jednostką, która trafiła do Brerrki/159.
    1. Rozrząd jest k... drogi w porównaniu do JTD i TBi.
    2. Diagnostyka tego silnika to masakra, nawet dla kogoś siedzącego w temacie. Wynika to z faktu, że nie wiadomo, który błąd jest błędem pierwotnym, a który wtórnym. W przypadku problemów z rozrządem jest ich cała wiązanka. Wiem, bo to robiłem.
    3. Znalezienie fachowca, który podejdzie do tematu wiedząc co robi nie jest łatwe.
    4. Spala dużo w stosunku do tego, co oferuje.
    5. Co z tego, że są zamienniki, skoro ich dobór to kolejna droga przez mękę. Przez to też przechodziłem - numery w IC wcale nie są tym, czego się spodziewasz w pudełku. Musisz brać na stół i porównywać.
    I Wy proponujecie wymarzoną Brerkę dla kobiety. Jak będzie miała niefart, to najlepszy sposób do tego, żeby się zniechęciła do Alfy. A Alfa najmniej będzie winna.
    To już niech będzie czołgowa 2.4, to przynajmniej spokojnie ogarnie.

    I naprawdę nie wierzę, żeby kompletny rozrząd z robotą wyniósł mniej niż 3 kafle. U kogoś, kto ma pojęcie, co robi. A przynajmniej tak mu się wydaje.
    Zobaczę numery, sprawdzę, zapytam i uwierzę. Na tym etapie są to dla mnie legendy.

    Co do wymiany tylko części gratów, to każdy robi jak chce, ale dobra rutyna serwisowa mówi, żeby wymieniać w rozrządzie wszystkie podzespoły napędu. Według mojej wiedzy, w przypadku dwóch metalowych współpracujących ze sobą elementów wymiana tylko jednego jest błędem. Przecież jest o tym cała nauka - inżynieria powierzchni.
    Skracając myśl - czy ktoś rozsądnie myślący wymienia w JTD pasek i jedną rolkę, bo druga wygląda dobrze? No, ale skoro są tacy, co zakładają nawet używane klocki.


    Podsumowując, żeby temat nie był kolejnym biciem piany i coś z niego zostało. Twardziele, którzy robią na zamiennikach niech podadzą part numbery gratów, którymi da się zrobić JTS (łańcuchy, rolki, wodziki) wraz ze źródłem tych części (FOTA, IC, etc.).

    Chociaż, żeby było uczciwie, JTS, jak jest sprawny, to jeździ się tym bardzo przyjemnie.
    Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T

  4. #64
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Podsumowując:
    2.2 JTS ma z. drogi łańcuch rozrządu.
    2.4 JTDm ma potencjalnie 2x droższą w robocie głowicę (przez grzeczność nie wspomnę o turbinie, wtryskach, sprzęgle, DPF)
    3.2 JTS ma jeszcze droższy w naprawie dół silnika i niewspółmierną do osiągów konsumpcję paliwa
    1.75 TBi jest droga w zakupie, jeszcze nie wiemy co jest drogie w serwisie

    PS Chyba wystraszyliśmy potencjalnych kupców.

    PS2 Ja kupiłbym 2.2 JTS, bo i tak ten drogi łańcuch wymieniony w ASO jest tańszy od różnych perypetii, które miałem z pancernym jtdm 16v. Oczywiście tylko wtedy, gdybym nie dozbierał $$$ na 1.75. A główny powód to niechęć do dźwięku silnika diesla.
    Ostatnio edytowane przez jahu ; 09-02-2016 o 09:28

  5. #65
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AlfaRomeo Brera 2.4 / Stelvio MY20
    Postów
    1,620

    Domyślnie

    Co wy z tymi głowicami? Czy każda 2.4 jtd musi mieć piękniętą głowicę?
    Turbina? Ja w 147jtd16v przejeździłem ponad 100 000 km i nic z turbiną nie robiłem. Ale zawsze chwilę czekam przed gaszeniem. Mówicie, że w brerach szybciej padają?

  6. #66
    heliogabal
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał jahu Zobacz post
    PS Chyba wystraszyliśmy potencjalnych kupców.
    Dobre uczynki zawsze na propsie.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał mateuszszar Zobacz post
    nic z turbiną nie robiłem. Ale zawsze chwilę czekam przed gaszeniem.
    Daj spokój, jak nie pałujesz tego samochodu na torze albo nie zjechałeś dopiero co z autostrady to w ogóle sensu nie ma.

  7. #67
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AlfaRomeo Brera 2.4 / Stelvio MY20
    Postów
    1,620

    Domyślnie

    Daj spokój, jak nie pałujesz tego samochodu na torze albo nie zjechałeś dopiero co z autostrady to w ogóle sensu nie ma.
    Może i nie ma. Może jest...
    Dopóki ktoś nie zrobi badań w którym momencie turbina nie potrzebuje już smarowania, i nie da gwarancji na swoją teorię, pozostanę przy swojej metodzie (nie czekam długo... może kilka - kilkanaście sekund).
    Jak widać, niektórzy piszą że turbiny padają. A ja na swoim przykładzie widzę, że robię przebiegi i nie mam problemu. Więc może jednak coś z tym czekaniem nie do końca bez sensu?

    A o głowicach słyszałem, że jak się ma kiepski płyn w chłodnicy, albo zbyt mało, to silnik potrafi się rozgrzać. A że sterowanie wentylatorem jest ustawione też wysoko (drugi bieg ma wysoki próg załączenia), to może głowica pęknąć. Ale nie jest tak, że "masz 2.4, to musisz naprawiać głowicę...". Bez przesady.
    Niektórzy piszą tak, jakby rozrząd, turbina czy głowica, to była robota przy każdej wymianie oleju
    Przede wszystkim warto dokładnie sprawdzić samochód i kupić w dobrym stanie.

  8. #68
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał szerszeń Zobacz post
    Każdy chwali swoje, ale pomijając w rozważaniach 3.2 (bo nigdy tego nie miałem), to moim zdaniem JTS jest najgorszą jednostką, która trafiła do Brerrki/159.
    Zgadzam się. Po prostu nie ma wyboru. Wolnossące JTS, albo póki co drogi TBi - który w 159 też taki idealny nie jest. Wsadzili wersję eko
    Cytat Napisał szerszeń Zobacz post
    1. Rozrząd jest k... drogi w porównaniu do JTD i TBi.
    Ale wymieniasz dopiero wtedy, jak będziesz miał "wiązankę" na desce. Wcześniej możesz mieć pewność, że łańcuch Ci nie strzeli i nie będziesz miał silnika do remontu. Chociażby z powodu zatartej pompy wody. Wiem, że i łańcuchy potrafią strzelać, póki co w JTS o takim przypadku nie słyszałem.
    Cytat Napisał szerszeń Zobacz post
    3. Znalezienie fachowca, który podejdzie do tematu wiedząc co robi nie jest łatwe.
    To forum naprowadziło już niejednego mechanika na właściwą ścieżkę.
    Cytat Napisał szerszeń Zobacz post
    4. Spala dużo w stosunku do tego, co oferuje.
    Spalanie takie se, ale jak silnik jest zadbany to jeździ całkiem fajnie i jak na 4 cylindry brzmi co najmniej dobrze. Jak dla mnie - niebo a ziemia. Odpycha się gorzej niż podkręcony JTDm 16V, ale seryjny jest słabszy.
    Nikt nie kupuje Alfy dla niskiego spalania - bo jeśli tak, to wraz z kosztami eksploatacji strzela sobie w kolano i będzie potem jęczał, że Alfa to gówno. Dla takich stworzono Auta Dla Ludu, a to jest Alfa Romeo.
    Cytat Napisał szerszeń Zobacz post
    5. Co z tego, że są zamienniki, skoro ich dobór to kolejna droga przez mękę.
    Widocznie dawno przez to przechodziłeś. Teraz wystarczy poświęcić trochę czasu na forum, są wszystkie informacje na wyciągnięcie ręki. Zestawy nie do końca pasują, co rekompensuje ich niska cena. Niektóre elementy bezpieczniej kupić w ASO.
    Cytat Napisał szerszeń Zobacz post
    Co do wymiany tylko części gratów, to każdy robi jak chce, ale dobra rutyna serwisowa mówi, żeby wymieniać w rozrządzie wszystkie podzespoły napędu. Według mojej wiedzy, w przypadku dwóch metalowych współpracujących ze sobą elementów wymiana tylko jednego jest błędem. Przecież jest o tym cała nauka - inżynieria powierzchni.
    Skracając myśl - czy ktoś rozsądnie myślący wymienia w JTD pasek i jedną rolkę, bo druga wygląda dobrze? No, ale skoro są tacy, co zakładają nawet używane klocki.
    Ktoś tak napisał? Zauważ, że wymiana napędu rozrządu to jedno. Elektrozawory i wariatory to drugie.
    Cytat Napisał szerszeń Zobacz post
    2. Diagnostyka tego silnika to masakra, nawet dla kogoś siedzącego w temacie. Wynika to z faktu, że nie wiadomo, który błąd jest błędem pierwotnym, a który wtórnym. W przypadku problemów z rozrządem jest ich cała wiązanka. Wiem, bo to robiłem.
    Akurat w porównaniu do Common rail (ogólnie), diagnostyka rozrządu w tym silniku na podstawie błędów jest wręcz banalna. Rozpracowane na tym forum, jak i na Alfaowners.
    *Jako przykład podam - z życia wzięte: silnik pracował nierówno na biegu jałowym. Wyciągam moduł świec - drugie gniazdo zalane. Puściła uszczelka pod pokrywą zaworów. Potem podłączyłem kompa - błąd zapłonu na drugim cylindrze. Póki co (wliczając rozrząd), tak wygląda diagnostyka tego silnika.

    I póki co brak tematów o pękających głowicach (przypadki pewnie były), wałach korbowych itp itd. Wytarte panewki czy wymiana rozrządu po 100 000 km traktuję jako zaniedbanie serwisowe. Słupek silnika w porównaniu do JTD kosztuje śmieszne pieniądze.
    Jak każdy silnik, JTS ma plusy dodatnie i ujemne. Trzeba tylko zdawać sobie z tego sprawę.

    Nie siej zamętu

    PS. W rozważaniach nie ująłem 3.2 JTS. Z tym silnikiem miałem niewiele do czynienia, a ewentualne koszty eksploatacji znacznie przewyższające utrzymanie 2.2, zakup tej jednostki odpuściłem. Chociaż kusił...
    Chciałem Busso, ale ważniejsza była obudowa 159.
    Ostatnio edytowane przez magil ; 09-02-2016 o 11:37
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  9. #69
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał mateuszszar Zobacz post
    Co wy z tymi głowicami? Czy każda 2.4 jtd musi mieć piękniętą głowicę?
    Turbina? Ja w 147jtd16v przejeździłem ponad 100 000 km i nic z turbiną nie robiłem. Ale zawsze chwilę czekam przed gaszeniem. Mówicie, że w brerach szybciej padają?
    Nie w każdym 2.4 pęknie głowica, nie w każdym 3.2 będzie problem z dołem silnika, nie w każdym 2.2 JTS będzie problem łańcucha, nie w każdym JTDm trzeba będzie robić turbinę, wtryski i sprzęgło.

    Ale dyskutujemy tutaj o tym czy dany silnik jest w miarę bezpieczny dla portela i z jakimi typowymi usterkami możemy się spotkać i z jakimi maksymalnymi kosztami wiąże się ich naprawa. Oraz w jaki sposób można bezpiecznie uniknąć tych problemów. Np. jeśli ktoś kupuje JTDm to warto kupić auto bez klap wirowych, DPF, EGR – po takiej kuracji auto będzie zwyczajnie tańsze w dalszym używaniu. Warto dopytać o wymianę sprzęgła czy turbiny. W wypadku JTS dopytujemy o problemy z łańcuchem i np. szukamy auta, w którym ktoś już wymienił rozrząd.

  10. #70
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    koło koła
    Auto
    emty
    Postów
    477

    Domyślnie

    Cytat Napisał jahu Zobacz post
    Nie w każdym 2.4 pęknie głowica, nie w każdym 3.2 będzie problem z dołem silnika, nie w każdym 2.2 JTS będzie problem łańcucha, nie w każdym JTDm trzeba będzie robić turbinę, wtryski i sprzęgło.

    Ale dyskutujemy tutaj o tym czy dany silnik jest w miarę bezpieczny dla portela i z jakimi typowymi usterkami możemy się spotkać i z jakimi maksymalnymi kosztami wiąże się ich naprawa. Oraz w jaki sposób można bezpiecznie uniknąć tych problemów. Np. jeśli ktoś kupuje JTDm to warto kupić auto bez klap wirowych, DPF, EGR – po takiej kuracji auto będzie zwyczajnie tańsze w dalszym używaniu. Warto dopytać o wymianę sprzęgła czy turbiny. W wypadku JTS dopytujemy o problemy z łańcuchem i np. szukamy auta, w którym ktoś już wymienił rozrząd.
    po tych kastracjach egr, dpf, wcale nie musi być tańsze....

Podobne wątki

  1. Sprawdzenie przed-zakupowe AR 159 w Radomiu - gdzie ?
    Utworzone przez jabolles w dziale Mazowieckie
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 31-03-2014, 22:41
  2. GT 1.9JTD czy Brera 2.4 przemyślenia,dylematy i pytania...
    Utworzone przez ARGT w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 02-09-2013, 19:34
  3. Dylematy zakupowe
    Utworzone przez Teo w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 05-03-2010, 15:43
  4. Moje frustracje zakupowe
    Utworzone przez superglide w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 01-06-2009, 09:19
  5. Dylematy zakupowe
    Utworzone przez medork w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 11-07-2007, 20:03

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory