"A zatem posiadanie tego samochodu jest jak życie z przepiękną, lecz przy tym zdrowo kopniętą dziewczyną. Bardzo dobrze wiecie, dlaczego się zaangażowaliście. I w tym samym stopniu jesteście świadomi, że wasz związek po prostu nie ma żadnych szans."
J.Clarkson
Warszawscy Alfaholicy - Facebook Group
Brera Team Poland - Facebook Group
Tylko po co kastrowac egr czy dpf jak jest sprawny ? Kuzyn miał 159 nalatane ponad 200 k km i egr jak i dpf żadnych problemów nie sprawiały. Tak samo nie odzywał się dwumas ani sprzęgło ani półosie ani żadne inne podzespoły a samochód jeździł miał się dobrze i znalazł kolejnego szczęśliwego nabywcę. Mam znajomka na studiach który posiada 159 2.4 i nigdy nic z głowicą nie robił. Jtd to konstrukcja popularna i znana mechanikom, a przede wszystkim do JTD nie ma problemów z dostępem do części czy to ori czy zamiennikow. Powiem szczerze że mnie właśnie silniki benzynowe w 159/brera bardzo zniechecaja przez bezposredni wtrysk i łańcuchy które są ogromną loteriada, bo nie wiesz kiedy padnie łańcuch ale wiesz że padnie. Najczęściej takie rzeczy się dzieją wtedy kiedy nie ma kasy i nagle wydatek rzędu kilku tysięcy złotych, auto uziemione i problem ze znalezieniem części oraz konkretnego mechanika który jest w stanie to ogarnąć. Dlatego jak widzę takie herezje że jts jest dobry i tani w utrzymaniu to śmiać mi się chce. Tak samo z wymianą tylko łańcucha, to tak jak wymienić tylko pasek rozrządu bez rolek i napinaczy bo po co. Tu się zgadzam z kimś powyżej że trzeba patrzeć na koszty zgodne ze sztuką czyli jak wymieniać pasek to razem z rolkami ,napinaczami i pompą wody a nie patrzeć na koszt samego paska bo znowuż ktoś może napisać że w jtd jest tani rozrząd bo pasek 120 zł kosztuje.
Wysłane z mojego HTC One M9 przy użyciu Tapatalka
była 166 3.0 24v, była 156 2.4 m-jet
Kto napisał, że wymienił sam łańcuch bez napinacza, zębatek i ślizgów?
W ogóle widzę, że niektórym chyba wypadałoby zajrzeć do dokumentacji jak wygląda rozrząd w JTS, bo zaraz kolejne mity powstaną.
I żeby było jasne - wcale nie twierdzę, że ten silnik jest och ach. Po prostu irytuje mnie, jak ktoś wypisuje bzdury.
EDIT:
Dodatkowo. Rozrząd na pasku z rolkami z gównolitu zużywa się równomiernie - tj. nikt o zdrowych zmysłach nie zostawi starej rolki. Z zębatkami sprawa wygląda inaczej. Zużycie można ocenić. Inna sprawa, że zostawienie starej zębatki przy jej cenie mija się ze "sztuką", ale może być technicznie zasadne. Teoretyzuję tylko.
Ostatnio edytowane przez magil ; 09-02-2016 o 13:44 Powód: niezasadne -> zasadne
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
Posty od 31 do 33. Fakt może nie doczytałem ale o ile mi wiadomo to w skład tego rozrządu wchodzą również koła zębate i worek innych części tak jak to pisał szerszen.
Wysłane z mojego HTC One M9 przy użyciu Tapatalka
była 166 3.0 24v, była 156 2.4 m-jet
Bez urazy, nic osobistego. Ale...
Rzeczywiście worek
Zestaw do Opla - duże koła zębate. AR ma zmienne fazy rozrządu - u nas z tymi kołami są wariatory. Nie wiem, czy same koła są wymienne.
Dodatkowo nie pasuje górny ślizg - ale to jest temat znany. Ori w ASO ok 50 zł. Ze wszystkich znanych mi przypadków wymiany rozrządu w JTS, ten ślizg praktycznie się nie zużywa.
Co do trwałości zamienników łańcuchów, na razie jest mało danych. Ludzie pozakładali, jeżdżą i cicho siedzą.
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
jako że brera ma służyć damie, to zalecanie jej dizla nie będzie jednak dobre, winna skupić swoje wysiłki na szukaniu wersji benzynowej, dizel nawet w czasie tankowania brudzi i śmierdzi no i nawet tu nie opowiadajcie kocpałów że będzie tańszy w serwisie bo nie będzie, wyjątki od reguły owszem się pojawią ale tylko dla potwierdzenia tejże..
Otóż to. Do tego JTDm jest zdecydowanie niedelikatny![]()
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
Parafrazując, kuzyn ma 159 2.4 i nic się nie działo to znaczy, że głowice nikomu w 2.4 nie pękły i problem jest rozdmuchany przez nie-wiadomo-kogo.
159 JTS nie widziałem na oczy, ale sypią się na potęgę i jest z nimi nie lada problem.
A konkrety są takie, że szerszeń za 5000 zł zrobił kompletny rozrząd w ASO, a mi to nie wystarczyło na wszystkie naprawy jakie przytrafiły mi się w pancernym JTDm.
Kumpel ma 3.2 jts w brerze. Najpierw rok prawie stała z małymi przerwami bo ciągle paliło cewke na 4 cylindrze. Wydał prawie 3000 zł na sondy, wydał w ciul na świece 125 zł za sztukę bo tylko na oryginalach z aso nie wyjebywalo błędów wsadził w silnik coś koło 9 tys. W samą jego elektronikę, a łańcucha jeszcze nie wymieniał bo na oryginalny przebieg 130 k KM więc jeszcze nie pora.
Wysłane z mojego HTC One M9 przy użyciu Tapatalka
była 166 3.0 24v, była 156 2.4 m-jet