Strona 8 z 18 PierwszyPierwszy 1234567891011121314151617 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 71 do 80 z 171

Temat: Brera dylematy zakupowe ;)

  1. #71
    Użytkownik Znawca Avatar Zmianowy
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Kodiaq 23' L&K
    Postów
    1,693

    Domyślnie

    Cytat Napisał jahu Zobacz post
    Nie w każdym 2.4 pęknie głowica, nie w każdym 3.2 będzie problem z dołem silnika, nie w każdym 2.2 JTS będzie problem łańcucha, nie w każdym JTDm trzeba będzie robić turbinę, wtryski i sprzęgło.
    I to jest najlepsze podsumowanie tego tematu
    "A zatem posiadanie tego samochodu jest jak życie z przepiękną, lecz przy tym zdrowo kopniętą dziewczyną. Bardzo dobrze wiecie, dlaczego się zaangażowaliście. I w tym samym stopniu jesteście świadomi, że wasz związek po prostu nie ma żadnych szans."
    J.Clarkson



    Warszawscy Alfaholicy - Facebook Group
    Brera Team Poland - Facebook Group

  2. #72
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Competizione
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Wołczyn
    Auto
    166 2.4 jtd 10v
    Postów
    444

    Domyślnie

    Tylko po co kastrowac egr czy dpf jak jest sprawny ? Kuzyn miał 159 nalatane ponad 200 k km i egr jak i dpf żadnych problemów nie sprawiały. Tak samo nie odzywał się dwumas ani sprzęgło ani półosie ani żadne inne podzespoły a samochód jeździł miał się dobrze i znalazł kolejnego szczęśliwego nabywcę. Mam znajomka na studiach który posiada 159 2.4 i nigdy nic z głowicą nie robił. Jtd to konstrukcja popularna i znana mechanikom, a przede wszystkim do JTD nie ma problemów z dostępem do części czy to ori czy zamiennikow. Powiem szczerze że mnie właśnie silniki benzynowe w 159/brera bardzo zniechecaja przez bezposredni wtrysk i łańcuchy które są ogromną loteriada, bo nie wiesz kiedy padnie łańcuch ale wiesz że padnie. Najczęściej takie rzeczy się dzieją wtedy kiedy nie ma kasy i nagle wydatek rzędu kilku tysięcy złotych, auto uziemione i problem ze znalezieniem części oraz konkretnego mechanika który jest w stanie to ogarnąć. Dlatego jak widzę takie herezje że jts jest dobry i tani w utrzymaniu to śmiać mi się chce. Tak samo z wymianą tylko łańcucha, to tak jak wymienić tylko pasek rozrządu bez rolek i napinaczy bo po co. Tu się zgadzam z kimś powyżej że trzeba patrzeć na koszty zgodne ze sztuką czyli jak wymieniać pasek to razem z rolkami ,napinaczami i pompą wody a nie patrzeć na koszt samego paska bo znowuż ktoś może napisać że w jtd jest tani rozrząd bo pasek 120 zł kosztuje.

    Wysłane z mojego HTC One M9 przy użyciu Tapatalka
    była 166 3.0 24v, była 156 2.4 m-jet

  3. #73
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał Competizione Zobacz post
    Tak samo z wymianą tylko łańcucha, to tak jak wymienić tylko pasek rozrządu bez rolek i napinaczy bo po co.
    Kto napisał, że wymienił sam łańcuch bez napinacza, zębatek i ślizgów?
    W ogóle widzę, że niektórym chyba wypadałoby zajrzeć do dokumentacji jak wygląda rozrząd w JTS, bo zaraz kolejne mity powstaną.

    I żeby było jasne - wcale nie twierdzę, że ten silnik jest och ach. Po prostu irytuje mnie, jak ktoś wypisuje bzdury.

    EDIT:
    Dodatkowo. Rozrząd na pasku z rolkami z gównolitu zużywa się równomiernie - tj. nikt o zdrowych zmysłach nie zostawi starej rolki. Z zębatkami sprawa wygląda inaczej. Zużycie można ocenić. Inna sprawa, że zostawienie starej zębatki przy jej cenie mija się ze "sztuką", ale może być technicznie zasadne. Teoretyzuję tylko.
    Ostatnio edytowane przez magil ; 09-02-2016 o 13:44 Powód: niezasadne -> zasadne
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  4. #74
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Competizione
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Wołczyn
    Auto
    166 2.4 jtd 10v
    Postów
    444

    Domyślnie

    Posty od 31 do 33. Fakt może nie doczytałem ale o ile mi wiadomo to w skład tego rozrządu wchodzą również koła zębate i worek innych części tak jak to pisał szerszen.

    Wysłane z mojego HTC One M9 przy użyciu Tapatalka
    była 166 3.0 24v, była 156 2.4 m-jet

  5. #75
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Bez urazy, nic osobistego. Ale...

    Rzeczywiście worek
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	30757f426d0ccc8ffd27d6ec0e21855ec7c0b587.jpg
Wyświetleń:	43
Rozmiar:	13.1 KB
ID:	190525
    Zestaw do Opla - duże koła zębate. AR ma zmienne fazy rozrządu - u nas z tymi kołami są wariatory. Nie wiem, czy same koła są wymienne.
    Dodatkowo nie pasuje górny ślizg - ale to jest temat znany. Ori w ASO ok 50 zł. Ze wszystkich znanych mi przypadków wymiany rozrządu w JTS, ten ślizg praktycznie się nie zużywa.
    Co do trwałości zamienników łańcuchów, na razie jest mało danych. Ludzie pozakładali, jeżdżą i cicho siedzą.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  6. #76
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    koło koła
    Auto
    emty
    Postów
    477

    Domyślnie

    jako że brera ma służyć damie, to zalecanie jej dizla nie będzie jednak dobre, winna skupić swoje wysiłki na szukaniu wersji benzynowej, dizel nawet w czasie tankowania brudzi i śmierdzi no i nawet tu nie opowiadajcie kocpałów że będzie tańszy w serwisie bo nie będzie, wyjątki od reguły owszem się pojawią ale tylko dla potwierdzenia tejże..

  7. #77
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Otóż to. Do tego JTDm jest zdecydowanie niedelikatny
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  8. #78
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał Competizione Zobacz post
    Kuzyn miał 159 nalatane ponad 200 k km i egr jak i dpf żadnych problemów nie sprawiały.
    [...] Mam znajomka na studiach który posiada 159 2.4 i nigdy nic z głowicą nie robił.
    [...] Powiem szczerze że mnie właśnie silniki benzynowe w 159/brera bardzo zniechecaja przez bezposredni wtrysk i łańcuchy które są ogromną loteriada, bo nie wiesz kiedy padnie łańcuch ale wiesz że padnie.
    Parafrazując, kuzyn ma 159 2.4 i nic się nie działo to znaczy, że głowice nikomu w 2.4 nie pękły i problem jest rozdmuchany przez nie-wiadomo-kogo.
    159 JTS nie widziałem na oczy, ale sypią się na potęgę i jest z nimi nie lada problem.

    A konkrety są takie, że szerszeń za 5000 zł zrobił kompletny rozrząd w ASO, a mi to nie wystarczyło na wszystkie naprawy jakie przytrafiły mi się w pancernym JTDm.

  9. #79
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Competizione
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Wołczyn
    Auto
    166 2.4 jtd 10v
    Postów
    444

    Domyślnie

    No nie wiedziałem że 19 elementów do wymiany rozrządu to dla Ciebie nie worek. Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	uploadfromtaptalk1455024339911.jpg
Wyświetleń:	46
Rozmiar:	78.9 KB
ID:	190527

    Wysłane z mojego HTC One M9 przy użyciu Tapatalka
    była 166 3.0 24v, była 156 2.4 m-jet

  10. #80
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Competizione
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Wołczyn
    Auto
    166 2.4 jtd 10v
    Postów
    444

    Domyślnie

    Cytat Napisał jahu Zobacz post
    Parafrazując, kuzyn ma 159 2.4 i nic się nie działo to znaczy, że głowice nikomu w 2.4 nie pękły i problem jest rozdmuchany przez nie-wiadomo-kogo.
    159 JTS nie widziałem na oczy, ale sypią się na potęgę i jest z nimi nie lada problem.

    A konkrety są takie, że szerszeń za 5000 zł zrobił kompletny rozrząd w ASO, a mi to nie wystarczyło na wszystkie naprawy jakie przytrafiły mi się w pancernym JTDm.
    Kumpel ma 3.2 jts w brerze. Najpierw rok prawie stała z małymi przerwami bo ciągle paliło cewke na 4 cylindrze. Wydał prawie 3000 zł na sondy, wydał w ciul na świece 125 zł za sztukę bo tylko na oryginalach z aso nie wyjebywalo błędów wsadził w silnik coś koło 9 tys. W samą jego elektronikę, a łańcucha jeszcze nie wymieniał bo na oryginalny przebieg 130 k KM więc jeszcze nie pora.

    Wysłane z mojego HTC One M9 przy użyciu Tapatalka
    była 166 3.0 24v, była 156 2.4 m-jet

Podobne wątki

  1. Sprawdzenie przed-zakupowe AR 159 w Radomiu - gdzie ?
    Utworzone przez jabolles w dziale Mazowieckie
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 31-03-2014, 22:41
  2. GT 1.9JTD czy Brera 2.4 przemyślenia,dylematy i pytania...
    Utworzone przez ARGT w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 02-09-2013, 19:34
  3. Dylematy zakupowe
    Utworzone przez Teo w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 05-03-2010, 15:43
  4. Moje frustracje zakupowe
    Utworzone przez superglide w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 01-06-2009, 09:19
  5. Dylematy zakupowe
    Utworzone przez medork w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 11-07-2007, 20:03

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory