Strona 29 z 54 PierwszyPierwszy ... 192021222324252627282930313233343536373839 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 281 do 290 z 540

Temat: Wypalanie DPF

  1. #281
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    Jak ECU jest "pod murem" to zaniża parametry inicjacji wypalania... wyobrażacie sobie, że awaria termostatu zniszczyłaby DPF za kilka tysięcy złociszy? Już nie wspomne o innych konsekwencjach niewypalania DPF'a.
    Powyższy post został napisany przeze mnie i każde słowo dokładnie przemyślałem- jeśli czujesz się obrażony to znaczy, że albo nie rozumiesz co napisałem, albo osiągnąłem swój cel


    "We have to love Alfa, it's the law!" - Richard "Hamster" Hammond

  2. #282
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2014
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.4 (200) SportWagon
    Postów
    39

    Domyślnie

    Cześć,

    Od kilku dni mam dziwne objawy w mojej AR 159 2.4 (200). Przy uruchamianiu silnika pojawia się kontrolka wypalania DPF, po chwili znika na rzecz tego płatka śniegu. Celowo wybrałem się na średnicówkę, 4 bieg, 2k obrotów i nic, 3k obrotów i żadnego objawu wypalania. 2 tyg temu sprawdzałem ECU i DPF był w 82%. Jest jeszcze jakiś sposób na wymuszenie wypalania ? (Tak długo jak mam dpf, niechcę się go pozbywać, a chciałbym go utrzymać ile się da)

  3. #283
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Cytat Napisał akil Zobacz post
    Cześć,

    Od kilku dni mam dziwne objawy w mojej AR 159 2.4 (200). Przy uruchamianiu silnika pojawia się kontrolka wypalania DPF, po chwili znika na rzecz tego płatka śniegu. Celowo wybrałem się na średnicówkę, 4 bieg, 2k obrotów i nic, 3k obrotów i żadnego objawu wypalania. 2 tyg temu sprawdzałem ECU i DPF był w 82%. Jest jeszcze jakiś sposób na wymuszenie wypalania ? (Tak długo jak mam dpf, niechcę się go pozbywać, a chciałbym go utrzymać ile się da)
    Jak DPF będzie miał zapełnienie około 106-108% to się wypali sam jeśli mu na to pozwolisz, a śnieżynka to możliwe oblodzenie na drodze.

  4. #284
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Raf878
    Dołączył
    12 2014
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    AR 159 SW 2,0 JTDM
    Postów
    87

    Domyślnie

    Kiedy zaczyna się wypalanie filtra cząstek stałych, przy ilu procentach, czy można je uruchomić jakoś w czasie jazdy? Głupio by było, gdyby zaczął sie wypalać zaraz przed dojazdem do domu...[/QUOTE]

    Witam

    Z tego co wiem to nie możesz włączyć sam wypalania podczas jazdy

    Pozdr
    Raf

  5. #285
    Użytkownik Rowerzysta Avatar jarzon
    Dołączył
    06 2015
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    Alfa GT Q2, Stilo JTD 16V
    Postów
    308

    Domyślnie

    kontrolka zapchania DFP, podobnie jak błędy asr, abs może się pojawiać podczas trudnego rozruchu. Jeśli np akumulator słaby, kiepskie połączenie z masą i prąd zanika podczas rozruchu to błędy mogą się pojawiać niezależnie od stopnia zapchania DFP.

  6. #286
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 159 2.0 JTDm SW
    Postów
    416

    Domyślnie

    Niestety właśnie tak może być że przed domem lub pracą się włączy wypalanie, ja już tak miałem kilka razy no i trzeba siedzieć i czekać aż się skończy, taki to już urok DPF-a

  7. #287
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2014
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.4 (200) SportWagon
    Postów
    39

    Domyślnie

    Cytat Napisał ris Zobacz post
    Jak DPF będzie miał zapełnienie około 106-108% to się wypali sam jeśli mu na to pozwolisz, a śnieżynka to możliwe oblodzenie na drodze.
    Dzieki, sprawdziłem z kolegą stan DPF, tydzień temu miałem 82%, 2 dni temu chciałem wymusić wypalanie na DTŚ (średnicówka) jadąc na 4 biegu i miając 2 tyś obrotów następnie 3 tyś. Spalanie nie podniosło się kompletnie a zawsze się nim sugeruję bo potrafi wciągać nawet 16L. ECU wczoraj pokazał że mam 35% zapchania a ostatnie wypalanie 66km temu.

    Sprawa rozwiązana

  8. #288
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Cytat Napisał akil Zobacz post
    Dzieki, sprawdziłem z kolegą stan DPF, tydzień temu miałem 82%, 2 dni temu chciałem wymusić wypalanie na DTŚ (średnicówka) jadąc na 4 biegu i miając 2 tyś obrotów następnie 3 tyś. Spalanie nie podniosło się kompletnie a zawsze się nim sugeruję bo potrafi wciągać nawet 16L. ECU wczoraj pokazał że mam 35% zapchania a ostatnie wypalanie 66km temu.

    Sprawa rozwiązana
    Czyli się wypalił w między czasie i tego nie zauważyłeś. Nie trzeba sobie przybierać do głowy DPF-u wystarczy przy wyłączaniu silnika sprawdzić czy nie są podniesione obroty na biegu jałowym i czy nie słychać takiego rurowego odgłosu jak by była dziura w wydechu. Jeśli tak to poczekać 10 minut ( nie trzeba nigdzie jeździć i przepalać ) auto wykona procedurę i po powrocie wskazówek na poprzednie miejsce wyłączyć auto.

  9. #289
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Wolsztyn
    Auto
    159 SW 2.4 JTD Q-Tronic
    Postów
    1,632

    Domyślnie

    Cytat Napisał akil Zobacz post
    Cześć,

    Od kilku dni mam dziwne objawy w mojej AR 159 2.4 (200). Przy uruchamianiu silnika pojawia się kontrolka wypalania DPF, po chwili znika na rzecz tego płatka śniegu. Celowo wybrałem się na średnicówkę, 4 bieg, 2k obrotów i nic, 3k obrotów i żadnego objawu wypalania. 2 tyg temu sprawdzałem ECU i DPF był w 82%. Jest jeszcze jakiś sposób na wymuszenie wypalania ? (Tak długo jak mam dpf, niechcę się go pozbywać, a chciałbym go utrzymać ile się da)
    Jak przy uruchamianiu pojawia ci się kontrolka DPF najprawdopodobniej oznacza to słaby akumulator. Miałem to samo

  10. #290
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar djrobertos
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Racibórz
    Auto
    Brera 2.0 JTDm 10'
    Postów
    302

    Domyślnie

    Ja z kolei zadam inne pytanie. Czy w silniku 2,0 jest inny dpf (mniejszy) niż w 1,9 i 2,4? Gdyż kolegom z 1,9 i 2,4 procedura wypalania włącza się co 800-1000 km a mi co 400 km a jeżdżę 80 procent trasa 20 procent miasto i mój styl jazdy stwarza idealne wręcz warunki dla dpf.

Podobne wątki

  1. [159] Odłączenie egr a wypalanie DPF
    Utworzone przez paweltbu w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 11-01-2016, 14:32
  2. Serwisowe wypalanie DPF
    Utworzone przez awazruk w dziale GT
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 03-03-2015, 12:02
  3. Wypalanie DPF
    Utworzone przez Matti w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 12-07-2014, 14:31
  4. [159] Wypalanie DPF
    Utworzone przez GregDublin w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 35
    Ostatni post / autor: 25-01-2014, 17:35

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory