Strona 20 z 23 PierwszyPierwszy ... 1011121314151617181920212223 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 191 do 200 z 230

Temat: Nagar w silnikach JTS i trwałośc łańcucha...

  1. #191
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar protowiec
    Dołączył
    03 2015
    Auto
    159
    Postów
    25

    Domyślnie

    Zastanawia mnie jedynie czemu ten zbiorniczek na resztki oleju ma dziure na srodku ? To i tak leci bezposrednio do dolotu. Nie widze w tym wiekszego sensu.

  2. #192
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,414

    Domyślnie

    Normalnie jak Was czytam, to sam wiedzę zdobywam .
    Nie miałem do czynienia z JTSami z tej strony, ale teraz mam w 156 i mi się spodobał, więc ...
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y

  3. #193
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    [MENTION=192]Pablo.[/MENTION] żarty stroisz

    A jak śmiga ten JTS w 156? To dopiero chyba problematyczna konstrukcja. W tym GM'owskim chociaż się wałki rozrządu nie wycierają, tak naprawdę jedyna bolączka to rozrząd.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  4. #194
    Użytkownik Świeżak Avatar Huberto
    Dołączył
    06 2014
    Auto
    Alfa Romeo Brera 2.2 JTS
    Postów
    116

    Domyślnie

    Ja mam u siebie taki oil catch tank co widać na tych zdjęciach instruktażowych co robiłem o czyszczeniu dolotu i ostatnio go opróżniałem to była w nim około szklanka oleju z wodą i taki muł jak to z oleju się robi takie coś jak zalega wam na dnie zbiorniczka tego małego więc fajnie to urządzono wyłapuje syf i na pewno oszczędza trochę silnik który nie musi tego przemielić

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał protowiec Zobacz post
    Zastanawia mnie jedynie czemu ten zbiorniczek na resztki oleju ma dziure na srodku ? To i tak leci bezposrednio do dolotu. Nie widze w tym wiekszego sensu.
    Ponieważ prawo wymaga tego aby odpowietrzenie skrzyni korbowej było skierowane do dolotu silnika, można to teoretycznie puścić pod auto ale zanieczyszczasz wtedy atmosferę, a żeby syf nie szedł w dolot to montuje się takie oil catch taniki które to w pewnym stopniu wyłapują, dodatkowo powodują że czystsze powietrze idzie do dolotu co zwiększa moc ale to tylko teoria bo w praktyce zmiany nie da sie wyczuć w żaden sposób
    Dodatkowo jest w tym zbiorniczku (fabrycznym tym małym)taka membranka która jest dość ważna ponieważ ona powoduje że stawiany jest pewien opór temu odpowietrzeniu skrzyni korbowej dzięki czemu nie ma "przedmuchów" - które mogą się pojawić gdy pozostawisz to odpowietrzenie po prostu otwarte do atmosfery.

  5. #195
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar protowiec
    Dołączył
    03 2015
    Auto
    159
    Postów
    25

    Domyślnie

    Cytat Napisał Huberto Zobacz post
    Ja mam u siebie taki oil catch tank co widać na tych zdjęciach instruktażowych co robiłem o czyszczeniu dolotu i ostatnio go opróżniałem to była w nim około szklanka oleju z wodą i taki muł jak to z oleju się robi takie coś jak zalega wam na dnie zbiorniczka tego małego więc fajnie to urządzono wyłapuje syf i na pewno oszczędza trochę silnik który nie musi tego przemielić

    - - - Updated - - -


    Ponieważ prawo wymaga tego aby odpowietrzenie skrzyni korbowej było skierowane do dolotu silnika, można to teoretycznie puścić pod auto ale zanieczyszczasz wtedy atmosferę, a żeby syf nie szedł w dolot to montuje się takie oil catch taniki które to w pewnym stopniu wyłapują, dodatkowo powodują że czystsze powietrze idzie do dolotu co zwiększa moc ale to tylko teoria bo w praktyce zmiany nie da sie wyczuć w żaden sposób
    Dodatkowo jest w tym zbiorniczku (fabrycznym tym małym)taka membranka która jest dość ważna ponieważ ona powoduje że stawiany jest pewien opór temu odpowietrzeniu skrzyni korbowej dzięki czemu nie ma "przedmuchów" - które mogą się pojawić gdy pozostawisz to odpowietrzenie po prostu otwarte do atmosfery.

    Jak zamontuje sobie nowy catch tank musze zaślepiać wlot do starego ?

  6. #196
    Użytkownik Świeżak Avatar Huberto
    Dołączył
    06 2014
    Auto
    Alfa Romeo Brera 2.2 JTS
    Postów
    116

    Domyślnie

    Cytat Napisał protowiec Zobacz post
    Jak zamontuje sobie nowy catch tank musze zaślepiać wlot do starego ?
    Nic nie zaślepiasz tylko wstawiasz pomiędzy tą odmą istniejącą a skrzynią korbową tego oil catch tanka - czyli odpowietrzenie silnika idzie do puszki nowej i z niej z powrotem tam gdzie szło czyli do odmy.

  7. #197
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Grodzisk Wlkp.
    Auto
    Alfa Romeo Brera 3.2 JTS
    Postów
    41

    Domyślnie

    Witam, w mojej Brerce od tygodnia słyszę stojąc obok błotnika od strony pasażera lekkie cykliczne charczenie-stukanie. Raz, dwa, trzy przerwa znowu trzy razy i przerwa. Zastanawiam się czy to na pewno oznacza rozrząd? Swoją drogą w ubiegłą niedzielę wybrałem się na ostrą przejażdżkę i dochodząc na drugim biegu do 6000 obrotów nagle auto jakby zrobiło odcinke- zablokowało się i musialem przerzucić na 3 bieg. Miał ktoś podobny przypadek i co on może oznaczać?
    Swoją drogą jak oceniacie ten zestaw rozrządu z allegro za 2600? Dogadałem się z ASO Nagorscy, że mi wymienia na moich częściach.

  8. #198
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Masz jakieś błędy?
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  9. #199
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Grodzisk Wlkp.
    Auto
    Alfa Romeo Brera 3.2 JTS
    Postów
    41

    Domyślnie

    Czasami wyskakujące zapłony

  10. #200
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,414

    Domyślnie

    Cytat Napisał Radzina Zobacz post
    Czasami wyskakujące zapłony
    A kiedy wymieniałeś świece, i jak często wymieniasz olej ?
    jeśli kończy się rozrząd, to masz błędy synchronizacji.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    [MENTION=192]Pablo.[/MENTION] żarty stroisz

    A jak śmiga ten JTS w 156? To dopiero chyba problematyczna konstrukcja. W tym GM'owskim chociaż się wałki rozrządu nie wycierają, tak naprawdę jedyna bolączka to rozrząd.
    Nie wiem jeszcze, dopiero zrobiłem 3000 km, może 3.5 od kapitalnego remontu.
    Silnik dotarty, w trakcie rozwiązuję problemy z zapalającym się CHECKiem, z osiągów jestem zadowolony, a nie miałem nigdy jeszcze auta z tym silnikiem.
    Zobaczymy jak to będzie.
    Dodam, że remont silnika to koszt przeciętnej 156 z ogłoszeń, tak więc jestem dobrej myśli.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y

Podobne wątki

  1. Nagar,zawory,czyszczenie głowicy 2.ojts
    Utworzone przez cekin75 w dziale GT
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 23-11-2015, 19:28
  2. [155] napinacz łańcucha rozrządu 8v
    Utworzone przez maicher w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 10-11-2012, 10:03
  3. [MiTo] powłoka lakiernicza, trwałośc
    Utworzone przez jamrozw w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 38
    Ostatni post / autor: 28-03-2011, 14:29
  4. Gdzie najczesciej zbiera sie nagar i jak mu zapobiegać?
    Utworzone przez MAJESTICAR156 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 17-04-2008, 18:22
  5. [164] Napinanie łańcucha rozrządu
    Utworzone przez fr33 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 09-01-2008, 23:21

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory