Jak masz problem z sonda to ja po prostu testowo odłącz. Sterownik wtrysku sobie z tym poradzi. Jak będzie poprawa to będziesz miał uzasadnienie zakupu. Profilaktycznie odłącz aku na kilka/kilkanaście minut i ponownie podłącz - błędy się wykasują.
Nie wiem jak w LE3-Jetronic, ale w jesli analogicznie jak w MP3.1 to długość kabla do sondy wynosi ok 190 cm !
No i sprawa katalizatora - jego wycięcie nie ma wpływu na Twoje problemy.
Ja w kazdym bądź razie uważam, że powinieneś zacząć od pomierzenia miernikiem uniwersalnym czujnika tamperatury silnika - znajduje się w głowicy od strony akumulatora. Jego prawidłowe wskazania:
przy 20 stopniach C - 2,8 kOhm,
przy 25 stopniach C - 2.1 kOhm,
przy 40 stopniach C - 1,2 kOhm;
przy 80 stopniach C - 0,33 kOhm.
Jeśli są inne (z pewną tolerancją) to sprawę załatwisz za 1/4 ceny nowej sondy.