Temat: Korekty wtrysków

  1. #1821
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar łuk4sz
    Dołączył
    04 2014
    Auto
    159 2.0 JTDm (2021 -) 159 1.9 JTDm 8V 2010 berlina (2014-2018)
    Postów
    919

    Domyślnie

    Cytat Napisał jedrek1980 Zobacz post
    Jeżeli chodzi o mój post to tak.Na postoju oraz czwarty bieg i pedał w podłogę
    Tak, w takim razie tym bardziej moim zdaniem są ok ;-)

  2. #1822
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar jedrek1980
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Piotrków Trybunalski
    Auto
    Alfa Romeo 159 Bella
    Postów
    381

    Domyślnie

    Cytat Napisał łuk4sz Zobacz post
    Tak, w takim razie tym bardziej moim zdaniem są ok ;-)
    Ok dzięki.
    BYŁ LEON by COMPSPORT
    JEST ALFA 159 SW by TUNE-UP

  3. #1823
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Mielec
    Auto
    ar159 1,9jtdm 150
    Postów
    326

    Domyślnie

    Jakie powinne być korekty podczas jazdy. Na postoju korekty mam w porządku( mieszczą sie w toleranci chociaż 3 trochę za duży plus) Natomiast jazda to wtryski szaleją wartość do 3 nie są obce a i 2,5 na minusie tez się pojawiają. Przy 2tys rpm pierwszy wtrysk jedzie na korekcie ponad 3, natomiast reszta go na minusie i koryguje. Podczas jazdy około 1,5 1 i 3 wtrysk od 1,7 do 2,5 a wtryski 2 i 4 korygują je.
    Silnik nagrzany.

  4. #1824
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie.
    Auto
    159,1,9Jtdm 200KM, Giulia 2018 - 280KM, Stelvio 2021- 280KM
    Postów
    1,569

    Domyślnie

    Korekty 2,3 odbiegają od normy, moja Alfa ma nalatane 217kkm i żaden wtrysk nie przekracza 1. Sprawdzenie wtryskiwacza kosztuje ok 50zł, zrób to, jak trzeba zregeneruj i będziesz miał pewność , że dziury w tłoku Ci nie wypali.

  5. #1825
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Mielec
    Auto
    ar159 1,9jtdm 150
    Postów
    326

    Domyślnie

    Tak niskie korekty masz podczas jazdy?
    Mialem problem z korektami (moje wcześniejsze posty). Kupiłem regenerowany wtrysk i (nr2) a pierwszy był wyciągnięty po rozkręceniu cewki (był zapieczony plus koks, tj. nieszczelna podkładka). I teraz nie wiem czy "specjaliści" z serwisu mi tak poskładali wtrysk czy może być inną przyczyna tj. nieszczelność, pompa itp.

  6. #1826
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał strus Zobacz post
    Jakie powinne być korekty podczas jazdy.
    Jak najbliższe zera.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  7. #1827
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar djrobertos
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Racibórz
    Auto
    Brera 2.0 JTDm 10'
    Postów
    302

    Domyślnie

    Ja zauważyłem, że na postoju dochodzi mi maks do -1,4 (cyl 3) i +1,5 (cyl 2), pozostałe wtryski bliskie 0. Natomiast w miarę jak dodaję gazu i obroty rosną to są wszystkie prawie równe 0. Trzeci bak na LM 2666 w trakcie. Ciekawe czy coś pomoże...

  8. #1828
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Mielec
    Auto
    ar159 1,9jtdm 150
    Postów
    326

    Domyślnie

    wykonałem testy których wyniki zamieściłem poniżej:







    http://chomikuj.pl/dlaem/Alfa159/022...44040.EDC16CF4



    http://chomikuj.pl/dlaem/Alfa159/test+1,5256457402.csv







    jak widać problem jest w okolicach 2000rpm teraz pytanie dlaczego i co należy jeszcze sprawdzić żeby być pewien co do wymiany/ regeneracji itp...
    Czy podmienić miejscami wtryski np. 1 z 2?
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	3.jpg
Wyświetleń:	33
Rozmiar:	106.7 KB
ID:	192790  
    Ostatnio edytowane przez strus ; 01-03-2016 o 08:51

  9. #1829
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar MaciejGTC
    Dołączył
    03 2016
    Auto
    Astra GTC 1.9 CDTI/JTD 16v
    Postów
    5

    Domyślnie

    Od jakiś dwóch tygodni mam problem z moją Astrą. Rano, na zimnym silniku pracuje nierówno i kopci, taka praca trwa z 10-60 sekund (zależy od dnia) po czym przestaje i jest wszystko ok. Samochód przyspiesza normalnie, rano samo odpalenie również jest bezproblemowe, tylko ta nierówna praca. Raz się zdarzyło, że troche poszarpywał podczas przyspieszania, ale tylko raz przez kilka sekund. Spalanie się nie zmieniło, mam wrażenie, że przy "butowaniu" zaczął trochę kopcić, a wcześniej prawie w ogóle nie puszczał dymka. Choć tego nie jestem pewien, ponieważ jak było wszystko ok to nie wypatrywałem kopcenia tak bardzo jak teraz...

    Zacząłem od poprawienia kostek przy wtryskach, niestety nie pomogło.
    Wczoraj wkońcu przyszedł do mnie interfejs, więc zabrałem się za diagnozowanie. Korekty wyglądają tak:
    filmik jest na youtube, na kanale "macv6" niestety nie mogę dać tutaj linku

    na wolnych obrotach:
    cyl1: -0,68
    cyl2: -1,26
    cyl3: -0,78
    cyl4: 2,73

    przy 2200 rpm
    cyl1: -1,00
    cyl2: -5,07
    cyl3: 0,97
    cyl4: 5,08

    Na wolnych obrotach te korekty stoją stabilnie. Natomiast przy dodaniu gazu, czwarty cylinder szedł bardzo szybko do 5, natomiast drugi gonił go z opóźnieniem. Przy kolejnym pomiarze (z którego jest filmik) czwarty cylinder ponownie szybko doszedł do 5, natomiast 2 już nie dobił do 5 tylko do -3 i dodatkowo pierwszy do -2
    Moim zdaniem problemem jest wtryskiwacz nr 4, a te inne się do niego wyrównują.

    Tylko, że mam walnięty kolektor dolotowy - klapy nie działają, a w dodatku jest nieszczelny i największa nieszczelność jest właśnie na czwartym cylindrze. Czy to może powodować takie dolegliwości i taką korekte?
    Z tego co czytałem przy korekcie wynoszącej 5 silnik raczej nie powinien normalnie pracować...

    Dzisiaj rano chciałem nagrać filmik jak wygląda ta nierówna praca, ale jak to zwykle bywa w takich sytuacjach pracował bez zarzutu. Filmik nagrałem i moim zdaniem coś tam na nim klepie, na żywo nie było tak tego tak słychać, ale na filmie jakiś stukot jest hmmmm...
    Zresztą sami oceńcie:

    filmik również jest na kanale "macv6" na youtube, niestety nie mogę dać tutaj linku

    Dodam jeszcze, że wczoraj potraktowałem sprayem do styków na przemian ze sprężonym powietrzem kostke wtrysku nr 4, co prawda korekt to nie zmienilo, ale może dlatego ładnie dziś pracował...?

    Proszę kogoś z większa ilością postów o wrzucenie linków do filmików.

    Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc
    Ostatnio edytowane przez MaciejGTC ; 01-03-2016 o 10:15

  10. #1830
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar djrobertos
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Racibórz
    Auto
    Brera 2.0 JTDm 10'
    Postów
    302

    Domyślnie

    Możesz jeszcze sprawdzić kompresję silnika jeśli tego nie robiłeś wcześniej.

Podobne wątki

  1. [159] Poradnik do Korekty Wtrysków
    Utworzone przez Fryta118 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 09-01-2016, 18:28
  2. KOREKTY WTRYSKÓW 1.9 jtd 16v
    Utworzone przez Michał 12 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 09-08-2015, 16:34
  3. korekty wtrysków
    Utworzone przez Bartol w dziale 147
    Odpowiedzi: 43
    Ostatni post / autor: 07-06-2015, 13:15
  4. [159] Korekty wtrysków.
    Utworzone przez zahmitokersoken w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 27-12-2014, 21:16
  5. Korekty wtrysków 1,9 mJTD 16 V
    Utworzone przez Grand231 w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 04-10-2013, 08:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory